Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2012, 18:08   #441
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ah, dat is al iets anders.

Even over Star Trek: wat mij enorm hinderde aan Star Trek (om het even welke Star Trek serie), was het voor een geroemde SF-serie het totaal gebrek aan fantasie wat betreft buitenaardse wezens.
Heeft minder te maken met fantasie, maar eerder met kostprijs.
Echte aliens kunt ge niet met acteurs op het scherm brengen.
Alles 'realistisch' maken zou trouwens de main storyline vertroebelen.
Oud 12 februari 2012, 18:09   #442
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zijn tot alles bereid, zeg je ? Dat is ergens wel waar, maar geldt dat ook niet voor om het even welk dier ?

Als een kip een worm uit de grond trekt, heeft die kip geen enkel gewetensbezwaar. En al was het de laatste worm ter wereld, dan zou die kip daar geen enkele rekening mee houden en de worm zonder verpinken binnenspelen.

Kortom, dieren handelen krek hetzelfde als mensen, maar mensen doen het slimmer en grootschaliger. Maar uiteindelijk zijn we niet beter of slechter dan dieren.
Inderdaad, daarom dat het ook niet zo vergezocht is te denken dat aliens ook zonder verpinken de laatste mens zullen doden als dat hen voordeel kan opleveren.
Oud 12 februari 2012, 18:21   #443
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Dat is volledig juist, behalve het feit dat dit eng en conservatief zou zijn natuurlijk.

Volgens mij bestaat er inderdaad een morele code en die geldt voor het ganse universum. Een beetje zoals ook de zwaartekracht altijd en overal werkt. Ik ga hier zelfs zo ver in dat als een alien volk een ander alien volk op gruwelijke wijze zou onderdrukken, ik als mens zeg dat dit fout is en dat ik -op dat punt- gelijk heb.

Fred.
okay.... maar dat is dan weer gehaal wat anders hé
Van mij mag je dat best geloven en denken en vóóral hopen dat het universeel geldend is op de dag dat je dan dien alien tegenkomt.
En dan we in feite uitgeklapt zolang je je aan dat geloof houdt... daar breng ik niks tegen in tenzij mischien....

dat de dagelijkse praktijk dat volledig tegenspreekt
( maar dat zal dan allemaal onder invloed van den duivel zijn )
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 18:25   #444
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Als deze discussie u niet bevalt, lees ze dan niet. En als je hier verder niks over te vertellen hebt, zwijg dan.

Fred.
Omgekeerd geldt hetzelfde Fred: als wat jij leest met je menselijke bril je niet aanstaat, kan je me altijd op de negeerlijst gooien.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 18:36   #445
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel daar zit hem het verschil hé. Volgens mij zijn dit universele gevoelens. Trouwens ook de dieren hier op de wereld streven er naar om zich goed te voelen. Het is dus niet exclusief een menselijk concept. Voor zover wij weten streeft alles wat leeft er naar.
gij zijt toch onvoorstelbaar hé
We zijn toch oooh zooo verschillend van dieren maar oh wee als het dan toch weer in de kraam past.

En weet ge ergens hebt ge gelijk maar jij bent het die er üverhaupt weer een spiritueel sausje moet overgieten.
'geluk' /'goed voelen' heeft alles te maken met het rauwe invullen/bevredigen van lust... een mechansime dat ervoor zorgt dat dieren drinken/eten/op elkaar kruipen

Citaat:
Ik kan mij anders slecht voorstellen dat een alien er zou naar streven om zich zo slecht mogelijk te voelen, tenzij het een masochist was Maar volgens jou zal goed voelen en slecht voelen op hen niet van toepassing zijn natuurlijk.
Zie je nu zelf niet in dat zelfs die begrippen goed-voelen slecht-voelen volledig onze eigen begrippen zijn ?

Laatst gewijzigd door praha : 12 februari 2012 om 18:36.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 07:29   #446
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
'geluk' /'goed voelen' heeft alles te maken met het rauwe invullen/bevredigen van lust... een mechansime dat ervoor zorgt dat dieren drinken/eten/op elkaar kruipen
Wat een heerlijk zalig hoog niveau zeg
Ik stop er even mee.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 07:58   #447
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Ja Fred, Praha heeft het helemaal voor elkaar.
Hij heeft het allemaal uitgedacht en weet het.

D�*t waar miljarden mensen hun kop op breken...
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 08:31   #448
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
My point exactly.
Dus het is heel goed mogelijk dat aliens ons goed gaan behandelen tot we vetgemest naar de slachtbank gevoerd worden.
Tenzij het aliens zijn met minder scrupules en we in hokjes gestoken worden zonder daglicht waar we moeten werken tot we er bij neervallen.
De Kardashev type II aliens hebben nood aan... menselijke spierkracht?
Oud 13 februari 2012, 08:39   #449
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

Zie je nu zelf niet in dat zelfs die begrippen goed-voelen slecht-voelen volledig onze eigen begrippen zijn ?
Ik zie dit inderdaad niet in, want je lijkt jezelf hier tegen te spreken. Als 'zich goed voelen' een essentieel mechanisme is voor de voortplanting, dan is het niet ons eigen begrip, maar een kenmerk van alle geevolueerde wezens.

Het gaat dus enkel niet op indien:
a) De aliens ge-designed zijn door andere aliens, bvb. AI.
b) De aliens spontaan ontstaan zijn, wat me straf lijkt.
Oud 13 februari 2012, 09:31   #450
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Er bestaat al geen morele code die geldt voor alle menselijke culturen, laat staan dat je die kan toepassen op een levensvorm van een aard die je je niet eens kan voorstellen. Vergeet alle Science Fiction maar, de realiteit is gegarandeerd nog vele malen vreemder en onbegrijpelijker.

Zaken zoals 'onderdrukking' en 'moraal' zijn puur ideen die jij als blanke westerse mens kent en interpreteert en zijn verre van universeel.

De enige universele uitspraak die je eventueel zou kunnen doen is mogelijk dat alien levensvormen er waarschijnlijk zouden naar streven om toestanden van hogere energie te bereiken en bewaren.
Alle leven is verbonden met elkaar, dit is een universele waarheid. Alle bewustzijn is verbonden met elkaar. Enkel en alleen deze waarheid zorgt ervoor dat een spritieel ontwikkeld ras een morele code erop nahoudt. Immers, op een bepaald spiritueel niveau is elke kwaadaardige actie tegen anderen, in feite één tegen jezelf.

Wij in onze wereld beseffen dit niet altijd, en de kwaadaardigen in onze wereld verzetten zich hiertegen, m.a.w het individu scheidt zich af van de éénheid die alle leven bevat, voor eigen gewin, macht. Dit is wat de elite in deze wereld doet. Uiteindelijk doet men hier meer kwaad mee dan goed voor zichzelf op lange termijn.

Laatst gewijzigd door exodus : 13 februari 2012 om 09:52.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 09:42   #451
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Alle leven is verbonden met elkaar, dit is een universele waarheid. Alle bewustzijn is verbonden met elkaar. Enkel en alleen deze waarheid zorgt ervoor dat een spritieel ontwikkeld ras een morele code erop nahoudt. Immers, op een bepaald spiritueel niveau is enkel kwaadaardige actie tegen anderen, in feite één tegen jezelf.

Wij in onze wereld beseffen dit niet altijd, en de kwaadaardigen in onze wereld verzetten zich hiertegen, m.a.w het individu scheidt zich af van de éénheid die alle leven bevat, voor eigen gewin, macht. Dit is wat de elite in deze wereld doet. Uiteindelijk doet men hier meer kwaad mee dan goed voor zichzelf op lange termijn.
Daar zit iets in.

Oud 13 februari 2012, 09:51   #452
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Al dat gelul hier over hoe aliens zouden zijn... men bekijkt die feiten niet die aantonen dat ze hier al zijn.

Wat betreft de types aliens, volgens verschillende getuigen zijn er dus ook verschillende rassen, met een verschillende affiniteit en empathie voor mensen. De meer spiritueel ontwikkelde rassen uit hogere dimensies eren alle leven.

Sommige rassen (volgens getuigen sommige groepen greys, die ventjes met hun grote zwarte ogen), hebben minder empathie voor menselijk leed, en zouden ons als proefkonijnen durven gebruiken, met een onverschilligheid die wij bijvoorbeeld voor proef-ratten hebben.

Ziehier een abduction account van Credo Mutwa, een zulu shaman. Deze abductions worden gerapporteerd door alle types mensen van alle culturen. Hij spreekt over over twee types wat greys genoemd worden en hun anatomie die hij kon observeren.

Hier het filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=fyqsIKWgbP4

en hier de tekst uit het interview over hun anatomie:

Citaat:
Credo Mutwa: I noticed, sir, because I am an artist, a painter, that these creatures were built all wrong from an artist’s point of view. Their limbs were too long for their body, and their necks were very thin, and their heads were almost as large as full-grown watermelons. They had strange eyes, which looked like goggles of some kind. They had no noses, as we have, only small holes on either side of the raised area between their eyes. Their mouth had no lips, only thin cuts as if made by a razor.

And while I was looking at these creatures, sir, in amazed fascination, I felt something close to my head, about my head. And when I looked up, there was another creature, a slightly bigger one than the other, and it was standing above my head and was looking down at me.

I looked up into its eyes and I was totally hypnotized, and you know, I was spellbound. I looked into the thing’s eyes and I noticed that the creature wanted me to keep looking into his eyes. I looked and saw that, through these covers over their eyes, I could see the creature’s real eyes behind this black, goggle-like cover. It’s eyes were round, with straight pupils, like those of a cat. And the thing was not moving it’s head. It was breathing; I could see that. I could see little nostrils moving, closing and shutting, but sir, if anybody says to me that I smelled like that creature, really, I would konk him one on the face.

Martin: (Laughter)

Credo Mutwa: The creature smelled like nobody’s business. It had a strange smell, a throat-tightening, chemical smell, which smelled like rotten eggs, and also like hot copper [sulfur], a very strong smell.

And the creature saw me looking at it, and it looked down at me and, all of a sudden, I felt a terrible, awful pain on my left thigh, as if a sword had been driven into my left thigh. I screamed in pain, horrible, calling out for my mother, and the creature placed it’s hand over my mouth. You know, sir, it was like-if you want to know how that felt, please sir, take the leg of a chicken, a live chicken, and place it against your lips. That was how the creature’s hand felt upon my mouth.

It had thin, long fingers, which had more joints than my human fingers have. And the thumb was in the wrong place. Each one of the fingers ended in a black claw, almost like certain African birds. The thing was telling me to be quiet. And how long the pain went on, sir, I don’t know. I screamed and I screamed and I screamed, again.
Volledige tekst:

http://www.whale.to/b/mutwa.html

Laatst gewijzigd door exodus : 13 februari 2012 om 09:57.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 10:19   #453
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is volledig juist, behalve het feit dat dit eng en conservatief zou zijn natuurlijk.

Volgens mij bestaat er inderdaad een morele code en die geldt voor het ganse universum. Een beetje zoals ook de zwaartekracht altijd en overal werkt. Ik ga hier zelfs zo ver in dat als een alien volk een ander alien volk op gruwelijke wijze zou onderdrukken, ik als mens zeg dat dit fout is en dat ik -op dat punt- gelijk heb.

Fred.
er zijn zoveel morele codes als er mensen zijn; en dat zal bij aliens niet minder zijn; tenzij je ongekende levensvormen op voorhand al minder individualiteit toekent als dat wij beschikken.
Ik als mens zeg dat u fout bent oordelen te vellen over andere levensvormen; helemaal gevaarlijk wordt het wanneer je jezelf voorhoudt 100% gelijk te hebben.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 10:23   #454
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
er zijn zoveel morele codes als er mensen zijn; en dat zal bij aliens niet minder zijn; tenzij je ongekende levensvormen op voorhand al minder individualiteit toekent als dat wij beschikken.
Ik als mens zeg dat u fout bent oordelen te vellen over andere levensvormen; helemaal gevaarlijk wordt het wanneer je jezelf voorhoudt 100% gelijk te hebben.
Wel Dude, dan moet je consequent zijn en dan mag je ook geen oordeel vellen over wat bijvoorbeeld Hitler deed. Was dit universeel verkeerd of niet? Ik zeg dat andere levensvormen bewust doen lijden verkeerd is. Gelijk waar in de kosmos.

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 13 februari 2012 om 10:25.
Oud 13 februari 2012, 10:27   #455
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een personage van Star Trek vernoemen is niet echt een deftige repliek.
neen, want niks uit de vele sf films en series is ondertussen werkelijkheid geworden (gsm, tabletpc.... )
En als serieuze mens valt er toch niks te leren uit die sf films, laat staan dat ze je doen stilstaan bij de menselijke evolutie en als geen ander sociale kritiek kunnen geven; neen daarvoor zijn wij veel te geleerd é;
Oud 13 februari 2012, 10:30   #456
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wel Dude, dan moet je consequent zijn en dan mag je ook geen oordeel vellen over wat bijvoorbeeld Hitler deed. Was dit universeel verkeerd of niet? Ik zeg dat andere levensvormen bewust doen lijden verkeerd is. Gelijk waar in de kosmos.

Fred.
2+

Oud 13 februari 2012, 10:33   #457
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
neen, want niks uit de vele sf films en series is ondertussen werkelijkheid geworden (gsm, tabletpc.... )
En als serieuze mens valt er toch niks te leren uit die sf films, laat staan dat ze je doen stilstaan bij de menselijke evolutie en als geen ander sociale kritiek kunnen geven; neen daarvoor zijn wij veel te geleerd é;
en nog 's 2+!

Mogelijks, en misschien zelfs waarschijnlijk, zijn de huidige mensapen de neanderthalers van binnen 200.000 of 2 miljoen jaar.

De neanerthaler kwam bvb voort uit de Chimpansee, de Cro-magnonman uit de gorilla-soort en de bonobo werd...

Het enige rare aan heel de kwestie is; waarom zijn er momenteel geen tussen-soorten?
Waarom loopt er momenteel geen ras rond dat zich qua evolutie tussen de apen en de mensen bevindt?
(politiekers daar gelaten.)

Laatst gewijzigd door Carnivore : 13 februari 2012 om 10:37.
Oud 13 februari 2012, 10:48   #458
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Het enige rare aan heel de kwestie is; waarom zijn er momenteel geen tussen-soorten?
Waarom loopt er momenteel geen ras rond dat zich qua evolutie tussen de apen en de mensen bevindt?
(politiekers daar gelaten.)
Er wacht u een nobelprijs want gij hebt de missing link gevonden.

Fred.
Oud 13 februari 2012, 11:02   #459
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Er wacht u een nobelprijs want gij hebt de missing link gevonden.

Fred.
LOL.

Oud 13 februari 2012, 11:04   #460
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Fred.
'k heb in verschillende threads reeds aangeduid dat goed/kwaad denken nutteloos is gezien je alles vanuit beide zijden kunt invullen. Er is niks goed en er is niks slecht.
Er 'is' gewoon en er 'zijn' en daaruit 'volgen'. gevoelsoordelen is wat wij doen om onszelf zekerheid te geven dat we de ons omringende wereld begrijpen en het bezit als bonus dat we onszelven als moreel beter dan de ander kunnen zien, wat altijd een fijn gevoel is. Ik zeg niet dat dit slecht is (alhoewel ongecontroleerd kan uwzelf beter vinden dan een ander redelijk gevaarlijk worden, zie uw eigen voorbeeld ), ik zeg enkel dat dit "waardeoordeel" geen zicht geeft op de effectieve omgeving; het toont daarentegen wel hoe u zich tot die omgeving verhoudt.

ja... sebiet komen de loftliberalen weer fascist roepen.
Bij uw voorbeeld stel ik vast dat er mensen zijn die akkoord gaan, die niet akkoord gaan. Mensen die blind het ene verhaal volgen en mensen die blind het andere verhaal volgen. Persoonlijk vind ik de vraag waar kwam het geld voor de Duitse oorlogsmachine vandaan het interessants bijv.

Was dit universeel verkeerd? Wel het is die vraag die ik verkeerd vind.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be