![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Zou u een voorstel steunen om kinderloze mensen zwaarder te belasten? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,50% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
40 | 83,33% |
Ander/geen mening |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,17% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik praat vanuit een macrostandpunt.
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook vanuit een ander schaalniveau is het krijgen van kinderen verstandig. Ik hoef hopelijk niet te betogen hoe een samenleving met een gemiddelde leeftijd van 60 er economisch gaat voorstaan. Laat staan dat een dergelijke samenleving ook zeker geopolitieke consequenties van een sterk verouderde en gekrompen bevolking zou moeten dragen. Op wereldniveau zien we dat een zeer groot deel van de landen al onder een TFR van 2,07 zit http://en.wikipedia.org/wiki/File:Co...tilityrate.svg `Taken globally, the total fertility rate at replacement is 2.33 children per woman. At this rate, global population growth would trend towards zero.´ More than 70 countries have (as of mid-2007) a total fertility rate of less than 2! Without immigration or an increase in total fertility rates, all of these countries will have declining populations over the next few decades Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 17 februari 2012 om 14:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
By the way, alleenstaanden hebben het ook vaak moeilijk aangezien ze alles alleen moeten betalen en de kosten niet kunnen delen...
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gestoord voorstel.
![]() Sorry. Anders kan ik het niet zeggen... ik bedoel: ik weet zelf niet of er veel woorden aan moeten worden vuilgemaakt.
![]() |
![]() |
#45 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Daarbij komt het nog eens dat het meestal lagere bevolkingsregionen zijn die het meeste kweken, mensen dus die het meest van uitkeringen genieten en dergelijke en feitelijk op zich niks bijdragen aan het systeem maar het systeem handenvol geld kosten. ik pleit er daarom ook voor om vanaf het 3de kind de mensen extra te belasten en kindergeld terug te verkleinen. dit zal ook de stroom van vreemdelingen verminderen die hier komen teren op het kindergeld systeem dat hier geld want bij het 3de kind zouden ze moeten gaan betalen wat dus niet meer lucratief is voor dit soort gelukzoekers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() We zijn allemaal met te veel behalve wijzelf zeker.
Ik vind dergelijke zaken rondstrooien onverantwoord in een regio met één van de hoogste zelfmoordcijfers.
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Ik weet niet hoe het in Duitsland zit maar bij ons is (zoals Fozzie ook al aanhaalt) er eigenlijk al een zwaardere belasting van mensen zonder kinderen. Ik zie dat ik elke maand toch bijna tweehonderd euro's minder verdien dan de collega's met twee drie kinderen. En dat is zonder het kindergeld en andere voordelen. Maar ik vind dit helemaal niet erg.
Nochtans stamt dit allemaal uit de tijd dat men meestal niet met tweeën ging werken en mensen zonder kinderen en alleenstaanden gemakkelijk een extra steentje konden bijdragen. Tegenwoordig is dit veel minder het geval. Toch al zeker voor alleenstaanden. De huur of aankoop van een dak boven het hoofd is voor sommigen nu al een harde dobber. Algemene maatregelen kunnen voor de één misschien wel terwijl het voor een ander een bron van ellende wordt. Ik zou toch maar oppassen met zomaar alle mensen zonder kinderen nog zwaarder te gaan belasten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Ik weet dat kinderen op voeden heel duur kan zijn, zeker als je er meerdere hebt. Maar op bepaalde vlakken kan men als ouder zelf al wat besparen. Ik had 2 oudere broers en ik heb heel veel kleren gedragen waar zij uitgegroeid waren en als ze nog draagbaar waren gingen die kleren naar mijn jongere neefjes. Mijn ma maakte ook soms zelf kleren en herstelde kleren die kapot waren. Bij ons thuis was dat heel normaal. Ik heb ook heel veel gespeeld met het speelgoed waar mijn broers te oud voor waren geworden. Niemand van mijn leeftijdsgenootjes die me daardoor scheef bekeek of zo. Bij hen was dat ook zo. Nu moet alles nieuw (en duur) zijn, dat is toch ook niet echt nodig... Ik ben nu 36, dus ik spreek niet van de duistere middeleeuwen
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind het starten van deze discussie zo emo, immens tijdsgebonden en politiek correct als wat.
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Wat een nonsens.
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gelukkig heeft kindjes krijgen niks te maken met emo!
![]() |
#54 |
|
![]() schrik hebben van andermans kindjes zeker wel, zeker als 't zwarte zijn, of gele
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 17 februari 2012 om 16:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Plus, kinderen: 's gewoon vies.
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Da's toch nergens voor nodig? Je lijkt trouwens te insinueren dat ik bang zou zijn van andermans kinderen ![]() Doe eens normaal jong.
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders wordt de koek voor degenen die na ons komen echt te klein! Als batterijkippen zullen ze moeten leven, onmenselijk!
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Wel niet verwachten dat u dan ooit kan stoppen met werken, hoop ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |