![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Zou u een voorstel steunen om kinderloze mensen zwaarder te belasten? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,50% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
40 | 83,33% |
Ander/geen mening |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,17% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#102 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit doet me denken aan ...
http://www.gva.be/arch/stier-van-mar...eer-vader.aspx Zo'n situaties worden door de overheid aangemoedigd met hun financieel ondersteuningsbeleid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een priester leeft dus "enkel voor zichzelf"?
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vermits hij naar ik vermeen verwoed antikatholiek is en voor de rest weinig inhoud heeft, vermoed ik enkel een repliek als "ze zitten aan kindjes" of "ze zijn de proponenten van de joods-bolsjevistische, kapitalistische uitbuiting".
![]() |
![]() |
#106 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een schandalige gedachte! Mensen mogen nooit de rekening krijgen voor een persoonlijke keuze. En voor vele anderen is het zelfs geen keuze, maar het lot.
Dus nee!, kinderlozen moeten zeker niet méér betalen, dit doen ze nu al (minder afgehouden van de fiscus.) Ik zou eerder mensen aansporen om kinderen te krijgen, maar hen absoluut niet daarvoor benadelen.
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!! Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 18 februari 2012 om 19:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#108 |
Gouverneur
|
![]() En nadat een koppel het nieuws heeft moeten verwerken dat ze geen kinderen kunnen krijgen, moeten ze dit (nogmaals) openbaar maken om zo een onrechtmatige taks te vermijden.
En als een koppel op latere leeftijd ontstaat? Is er al niet genoeg kindergeld? Een puntje dat ik nog weet van een reis: de vraag werd gesteld waarom er ginder ter plaatse zeer weinig "vreemden" waren. Antwoord: er is geen kindergeld. En met deze maatregel, zal er nog een bevolkingsexplosie komen. En wie gaat dat betalen? Zeer juist... Wie betaalt deze mensen om dergelijke onzin te bedenken?
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vele discriminaties van alleenstaanden zijn nu al erg genoeg.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mensen die dat niet doen worden 'sociaal' uitgesloten en extra geviseerd.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() Pastoors tellen niet meer mee. Ik heb al meerdere keren gepleit voor het laten verdwijnen van die christelijke sekte door pastoors die op pensioen gaan niet meer te laten vervangen. Laten uitdoven dus. En dat "voor zichzelf" leven is in het geval van pastoors geënt op hun kerkelijke onzin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() Heb je zelf eigenlijk kinderen, Jo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overconsumptie en -productie is een probleem dat geworteld is in het heersende politiek-economische systeem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou anderzijds bepleiten om heeldere klassen mensen géén kinderen meer te laten krijgen, of toch strikt begeleid.
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() Proficiat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent wat voorspelbaar. Dat komt omdat er een consequentie in je denken zit die zich op ideologische basis neerplant. Dat leidt ertoe dat je bepaalde principes hebt. En principes, mijn beste, ik gruwel van principes. Dat geheel terzijde.
![]() |
![]() |