![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
harmonische klassenspel via meritocratische beginselen Que? Je moet het durven uitleggen ook
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 24 februari 2012 om 10:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
|
![]()
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Reconciliatie komt van het latijnse reconciliatio en betekend hereniging. De N-SA pleit dus voor solidariteit, hereniging, nationalisatie en gelijkheid onder de bevolking, doch pleit tegelijk voor seperatisme en afstoting van armere bevolkingsgroepen. De N-SA heeft dus ergens een klokje horen luiden maar kan de klepel niet vinden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Schepen
|
![]()
![]() |
#85 |
Schepen
|
![]() (Nogmaals een verwijzing naar het volledige artikel).
VOLK EN MAATSCHAPPIJ - solidarisme en organische filosofie
Immotus nec iners Laatst gewijzigd door Vaandeldrager : 24 februari 2012 om 11:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Solidarisme ligt mee aan de basis van de corporatistische indeling van België, waarbij vakbonden en patroons over het beleid beslissen en ziekenfondsen en dokters over de gezondheidzorg, terwijl geen van beide "de staat" is. Ik vraag me dus ernstig af in welke mate de zogenaamde neo-dinaso's echte solidaristen zijn, want ik vraag me ernstig af of zij kunnen leven met een gedecentraliseerd bestuur. En voor intellectuelen... Hmmm... Ik zal me maar onthouden van commentaar vooraleer een flame war uit te lokken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb mij eens de moeite getroost om het programma te lezen en analyseren.
De N-SA is inderdaad een politieke partij die ooit wil deelnemen aan de verkiezingen. Citaat:
Ik word dus dagelijks geconfronteerd met de globalisering van de economie. Leg mij dus eens uit hoe jij en de N-SA met een onafhankelijk Vlaanderen aan het VK gaat opleggen dat ze geen visserij fabriekschepen meer naar Bengaalse wateren mogen sturen, maar de vis daar moeten kopen tegen een eerlijke prijs van de plaatselijke vissers? Leg mij eens uit hoe jij en de N-SA aan Duitsland gaat opleggen dat ze geen bruinkool meer mogen gebruiken voor hun energiewinning? Leg jij eens uit hoe jij en de N-SA de uitstap van kernenergie gaat opvangen en organiseren in Vlaanderen? Leg jij eens uit hoe jij en de N-SA Vlaanderen mobiel gaat houden en bedrijven gaat overtuigen om in Vlaanderen te produceren? Leg jij en de N-SA eens uit hoe je Vlaanderen van voldoende voedsel en energie gaat voorzien, zonder wereldwijde import? Leg jij en de N-SA eens uit hoeveel er van onze levenstandaard over gaat blijven zonder globalisering? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() voor u niet, maar wel voor hen die met hun "nieuw"-solidarisme het "motteballen" solidarisme weg willen.
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen ruikt dat "nieuw-solidarisme" verdacht veel naar de motteballen van het Belgo-fascisme van Joris van Severen.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Een doorslagje van de solidaristische visie van Noord-Korea, de Juche. Zelfvoorzienend, isolationistisch en met een sterke Leider.
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
En weet je, Joris van Severen begon ook ooit als Vlaams-nationalist tot hij de macht rook. Toen werd hij een volbloed Belgo-fascist, tot grote vreugde van het Hof. Citaat:
![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na de bouw van de kerncentrales en uitbreiding van het aardgas netwerk, verloor de EGKS aan bestaansreden, daar de vraag naar steenkool zover was afgenomen dat veel steenkoolmijnen in Europa hun productie moesten verminderen en op langere termijn zelfs sluiten. De Europese Economische gemeenschap van kolen en staal, veranderde zijn activiteiten en schakelde over op landbouwproducten, medische verzorging en toerisme, tegelijk werd de naam veranderd naar Europese Economische gemeenschap, of de EEG die werd uitgebreid met landen die geen steenkool of staal productie hadden. Beide gemeenschappen hielden ze echter zuiver bezig met economische activiteiten en het ondersteunen van de economie waarvoor ze bevoegd was. Politiek hadden deze gemeenschappen niets te zeggen. Ze konden zelfs niet eens ingrijpen toen hun leden elkaar economisch begonnen kapot te maken in de sectoren waarvoor ze bevoegd waren. Nu, dit een eenvoudige uitleg over de EGKS en EEG, Je kan meer uitleg vinden op http://europa.eu/about-eu/eu-history/index_nl.htm Maar hou er wel rekening mee dat men de zaken mooiere heeft ingekleurd dan ze werkelijk waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Parlementslid
|
![]() Iedereen is solidair tot het hun zelf geld kost.
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Dan gaan ze privatiseren en liberaliseren en hopen ze op nieuwe groei ![]()
![]() |
![]() |
#99 |
Burger
|
![]() Solidarisme is een samenleving waarbij iedereen dezelfde rechten en plichten heeft zonder onderscheid. En waarbij iedereen dezelfde kansen moet krijgen. Wat je als individu met deze kansen doet is ieders eigen verantwoordelijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Geldt dit dan globaal, voor iedereen dus?
|
![]() |
![]() |