Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2012, 00:34   #501
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
In Angelsaxisch recht heet dat "statutory rape" indien de minderjarige toestemde.
Daarmee refereren ze naar age of consent en niet age of majority.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 00:38   #502
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Uiteraard maar de qualificatie is verkrachting.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 maart 2012 om 00:39.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 00:39   #503
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe het simpel : hou je aan de gangbare wetten van het land waar je je bevind. In dit geval zijn jouw Pakistaanse vrienden in fout. Ze hebben de Engelse wetten niet eerbiedigd, anders zouden ze vandaag niet voor het gerecht staan...
Op je morele waarden spreek ik je niet aan, verloren moeite...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 00:44   #504
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Uiteraard maar de qualificatie is verkrachting.
Er is een wezenlijk verschil. Als je beweert, en dit is wat den dinges doet, dat seks met minderjarigen verkrachting is dan verwar je die twee bepalende leeftijden met mekaar en wat nog erger is, is de veralgemening.
Oud 1 maart 2012, 00:49   #505
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is een wezenlijk verschil. Als je beweert, en dit is wat den dinges doet, dat seks met minderjarigen verkrachting is dan verwar je die twee bepalende leeftijden met mekaar en wat nog erger is, is de veralgemening.
Die meisjes werden tot seks gedwongen. Dat is in elk geval de aanklacht. Ga nu maar bidden om hun vrijspraak, de aangeklaagden zijn immers geloofsgenoten van je.
En probeer je gelijk niet te halen door met woorden te spelen. Zo'n mannen zijn er hier nog, en die lukken daar ook niet in. Je kan daarmee niets tegen de feiten.

Laatst gewijzigd door den dinges : 1 maart 2012 om 00:51.
Oud 1 maart 2012, 00:50   #506
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Doe het simpel : hou je aan de gangbare wetten van het land waar je je bevind. In dit geval zijn jouw Pakistaanse vrienden in fout. Ze hebben de Engelse wetten niet eerbiedigd, anders zouden ze vandaag niet voor het gerecht staan...
Op je morele waarden spreek ik je niet aan, verloren moeite...
Wat lul je hier verder jonge? Een groot verschil hier tussen den dinges en filosoof. Filosoof is minstens een naam voor het benoemde, en die denkt na en doet wat zoekwerk ..

Een wet is er omdat er overtreders zijn en kunnen zijn, en dat heeft niets te maken met verraad (de wet niet eerbiedigen). Dat probleem heeft een oplossing bij het gerecht. Jouw probleem aan de andere hand en wat je er allemaal mee wilt bereiken: die zijn moslims, drinken, nemen drugs in en verkrachten dus ze handelen uit hun religie .. seks met minderjarigen is noodzakelijk verkrachting .. en als het niet-moslims zijn die het doen dan ben je doodzwijgend .. en de rest va je onzin, heeft een oplossing maar niet bij het gerecht, wel bij de wonderen van het inschakelen van je verstand en wat denktaken uitvoeren ..

Laatst gewijzigd door porpo : 1 maart 2012 om 00:52.
Oud 1 maart 2012, 00:56   #507
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die meisjes werden tot seks gedwongen. Dat is in elk geval de aanklacht. Ga nu maar bidden om hun vrijspraak, de aangeklaagden zijn immers geloofsgenoten van je.
En probeer je gelijk niet te halen door met woorden te spelen. Zo'n mannen zijn er hier nog, en die lukken daar ook niet in. Je kan daarmee niets tegen de feiten.
Een slechte poging om de vraag te ontwijken, maar je moet niet gaan zweten want helaas heeft filosoof jou uit de miserie komen helpen.
Oud 1 maart 2012, 00:57   #508
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af of die Paki's uit de OP ook zouden moeten voorkomen, als ze dit hadden geflikt in hun eigenste thuisland.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 01:00   #509
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat lul je hier verder jonge? Een groot verschil hier tussen den dinges en filosoof. Filosoof is minstens een naam voor het benoemde, en die denkt na en doet wat zoekwerk ..

Een wet is er omdat er overtreders zijn en kunnen zijn, en dat heeft niets te maken met verraad (de wet niet eerbiedigen). Dat probleem heeft een oplossing bij het gerecht. Jouw probleem aan de andere hand en wat je er allemaal wilt bereiken: die zijn moslims, drinken, nemen drugs in en verkrachten dus ze handelen uit hun religie .. seks met minderjarigen is noodzakelijk verkrachting .. en de rest va je onzin, heeft een oplossing maar niet bij het gerecht, wel bij de wonderen van het inschakelen van je verstand en wat denktaken uitvoeren ..
Hola hola, kalm mannekke, vlug je pillekke pakken tegen de hoge bloeddruk... Ik begrijp niets meer van je woedend geraaskal...
Ik zal het nog eens zeggen, dat je het goed begrijpt, en daarna laat ik je een beetje tijd om daarover na te denken :
Verkrachten is in Europa verboden. Volwassen mannen mogen niet met minderjarige kinderen neuken, ook al zouden die er zelf om smeken. Ook niet met hun vieze tengels betasten. Zélfs niet als ze buitenlander en/of moslim zijn...Straf hé ?
Minderjarigen dronken voeren en drugs toedienen is eveneens verboden.
Begin met deze simpele regels te eerbiedigen, en mediteer over het waarom van zulke wetten, als dit niet onmiddellijk duidelijk is voor jou
.
Oud 1 maart 2012, 01:01   #510
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Een slechte poging om de vraag te ontwijken, maar je moet niet gaan zweten want helaas heeft filosoof jou uit de miserie komen helpen.
Miserie ? Je zit zelf zeer diep in de morele miserie volgens mij...
Oud 1 maart 2012, 01:03   #511
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hola hola, kalm mannekke, vlug je pillekke pakken tegen de hoge bloeddruk... Ik begrijp niets meer van je woedend geraaskal...
Ik zal het nog eens zeggen, dat je het goed begrijpt, en daarna laat ik je een beetje tijd om daarover na te denken :
Verkrachten is in Europa verboden. Volwassen mannen mogen niet met minderjarige kinderen neuken, ook al zouden die er zelf om smeken. Ook niet met hun vieze tengels betasten. Zélfs niet als ze buitenlander en/of moslim zijn...Straf hé ?
Minderjarigen dronken voeren en drugs toedienen is eveneens verboden.
Begin met deze simpele regels te eerbiedigen, en mediteer over het waarom van zulke wetten, als dit niet onmiddellijk duidelijk is voor jou
.

Einde discussie. Je wint.
Oud 1 maart 2012, 07:38   #512
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat men in real life toch op zijn minst een ietsje beleefder is.
In de anonimiteit van fora vallen grenzen weg en doet men uitspraken die men niet zou durven doen IRL.
Ik denk dat velen - waaronder jij- tevreden zouden moeten zijn, dat de discussie's niet in real life gehouden worden...
Waarom zou ik tevreden moeten zijn met o.a. een gebrek aan beleefdheid, gescheld, persoonlijke aanvallen, stropoppen tot regelrechte leugens,... bij sommige forumgebruikers?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 08:28   #513
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik vraag me af of die Paki's uit de OP ook zouden moeten voorkomen, als ze dit hadden geflikt in hun eigenste thuisland.
Hangt van de macht van de ouders van de verkrachtte meisjes af, en de rijkdom van de verkrachters en familie.

Worst case scenario krijgen de meisjes een steniging...
Best case scenario worden de verkrachtte meisjes weggestuurd naar het verre europa en moeten de verkrachters hun ongerepte zussen, nichtjes en dergelijke opgeven aan de "ge-eerroofde families".
Oud 1 maart 2012, 19:26   #514
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hangt van de macht van de ouders van de verkrachtte meisjes af, en de rijkdom van de verkrachters en familie.

Worst case scenario krijgen de meisjes een steniging...
Geheel volgens de islamitische rechtvaardigheid...

Citaat:
Best case scenario worden de verkrachtte meisjes weggestuurd naar het verre europa en moeten de verkrachters hun ongerepte zussen, nichtjes en dergelijke opgeven aan de "ge-eerroofde families".
Die dan op hun beurt verkracht en gemolesteerd worden door die 'eerbare' families...

Toch fijn dat er nog zo'n 'goddelijke rechtvaardigheid' bestaat, éh.

Laten we vooral nog grote massa's van die 'rechtvaardigen' naar het westen importeren, zodat binnen enkele decennia Europa geheel onder het alziend oog van diene rechtschapen allah staat.

Gelukkig hebben we onze zorgzame EU-politici om daarvoor te zorgen.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 19:41   #515
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat heeft dat met mijn vraag te maken?
post #489 ... je vroeg je daar af 'seks met minderjarigen' wettelijk gelijk is aan 'seks met minderjarigen is verkrachting'

Misschien wou ik je even behulpzaam zijn ?

En wat was de vraag nu ? ... of waar wou je nu naartoe ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 20:05   #516
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.
Zeg wat hier fout aan is ?
Doe jij zo dwaas of ben jij het gewoon ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges

Seks met minderjarigen is verboden, en gelijkgesteld aan verkrachting, ook al zijn ze zelf akkoord.
Als je ze daadwerkelijk verkracht, dus tot sex dwingt, dan is het NOG erger
Tenzij zoals je redeneert als Bill Clinton die onder de term seks wat anders bedoelde ...
voor den 43x :.

1) seks zonder akkoord is steeds verboden eender hoe jong of hoe oud de andere is
2) verkrachting slaat op een bepaalde seksuele handeling ( ps. zonder akkoord uiteraard ) : penetratie
3) bij +16 gaat men ervan uit dat die bekwaam kunnen zijn om akkoord te geven
4) bij -16 gaat de wetgever ervan uit dat die niet bekaam zijn om akkoord te geven
5) 4 kan in twijfel getrokken worden en bij 3 kan een jeugdrechter onder uitzonderlijke omstandigheden beslissen dat de jongere daartoe wel bekwaam is
6) straffen lopen op naarmate het slachtoffer jonger is en de aard van de seksuele handeling -> verkrachting wordt bv veel zwaarder bestraft
7) onder 14 (dacht ik) veronderstelt men steeds geweld -> nog eens een verzwaring van de strafmaat
8) in de praktijk zal men enkel volwassen met kinderen gaan vervolgen

Laatst gewijzigd door praha : 1 maart 2012 om 20:27.
Oud 1 maart 2012, 20:14   #517
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verstand inschakelen en beetje nadenken om te begrijpen. Dat is het doel.
Wij kunnen dat ook historisch bekijken. Hoe begon men een onderscheid te maken tussen ontvoering, onvrijwillig seks hebben en verkrachting?
Seks met minderjarigen is verboden vs. seks met minderjarigen is verkrachting.
En dan ook wat nadenken over "minderjarigheid" en wat dat is en hoe dat van land tot land en van de wet tot de andere en wat cultuur tot de andere verschilt en verandert. Wat het verschil is tussen leeftijd voor seksuele activiteit, volwassene, huwelijksleeftijd en leeftijd voor de strafrechtelijke verantwoordelijkheid.
Maak je geen zorgen porpo... al die overwegingen nam ik al en de geschiedkundige lijn hoe wetten er precies gekomen zijn is toevallig iets dat ik nogal opvolg.

Onafgezien van dat , de historie, het doel, de cultuur zijn wetten, uitvaardigingen, regels steeds arbitrair van karakter terwijl mensen en handelingen eerder een continium zijn.
Zo heb je bv het onderscheid -16 en +16 , -18 en +18 : uiteraard is dat ergens nonsens dat zo star vast te leggen en uiteraard is de ene mens de andere niet.

Citaat:
En nog veel meer en natuurlijk gaat dat stap voor stap in de discussie.
Ik heb tot nu toe nog niet veel van een discussie gemerkt... ik ruik al wel een lichte tendens van je om met een zekere absolute waarheid af te komen die ergens uit een oud stoffig boek komen.

Zeg me liever eens haarfijn waar je precies naartoe wilt... en ik kan dan vanuit best vermogen die discussie misschien met je voeren zonder dat we al te veel verzanden in semantiek en nodeloze misverstanden.
Oud 1 maart 2012, 20:18   #518
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet zeveren hé

Dan mag het nog arbitrair zijn maar het is voldoende benaderd.
Indien die jongere daar niet mee akkoord is en vindt dat hij/zij inzake maturiteit al volwassen is terwijl zijn/haar biologische leeftijd slechts 14 is.. dan staat het die persoon in kwestie vrij de jeugdrechter daarvan te overtuigen.

Laatst gewijzigd door praha : 1 maart 2012 om 20:21.
Oud 1 maart 2012, 20:22   #519
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dikke ²

Eender welke leeftijd ... de claim is en blijft dat ze ertoe gedwongen zouden zijn
Oud 1 maart 2012, 20:25   #520
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt niet... hij ontweek helemaal geen vraag van je ( die bovendien zéér slecht geformuleerd was daar jij het had over seks zondermeer ) ... hij bevestigde dat het gaat over verkrachting omdat het zonder toestemming was
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be