Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2012, 12:06   #321
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Want Vlaanderen is veel te klein en nietig om onafhankelijk te zijn.
http://www.europa-nu.nl/id/vhc6ksyiq...eerd_op_aantal
we zouden op nr 17 staan ipv 11.
Vlaanderen staat voor ca 70% vd Belgische economie.
economisch komen we dan in de buurt van top 3
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 19:05   #322
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Nu al heb ik het gevoel dat Nederland de Vlamingen geen nee mag verkopen bij allerlei infrastructurele projecten op Nederlands grondgebied ten bate van de Antwerpse haven. De Vlamingen willen 100% van de tijd 100% hun zin krijgen. Anders hoor je meteen de beschuldiging dat er met die Ollanders niet valt samen te werken.
Terwijl Vlaamse parlementsleden erover klagen dat de Nederlanders gemaakte afspraken niet nakomen. Al bij al, een probleem dat er geen was, waren de Nederlanden één gebleven....
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 19:16   #323
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Je gaat toch niet beweren dat de verhollandsing van toen zo leuk ervaren is geworden. Het groot Nederlands rijk heeft amper 10 jaar (15 jaar ) stand gehouden. Zo houdbaar was het.
De moord op willem van Oranje en de en opstand in België zijn georganiseerd vanuit Frankrijk.
Maar ja, zeer vele Vlamingen zijn verliefd op de Fransen en de Fransen zijn hun helden.
Gelukkig zijn er ook nog Vlamingen die een genuanceerdere meer intellectuele kijk op de geschiedenis hebben in plaats van blinde woede richting de Ollanders.
Oud 14 maart 2012, 19:50   #324
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
De moord op willem van Oranje en de en opstand in België zijn georganiseerd vanuit Frankrijk.Maar ja, zeer vele Vlamingen zijn verliefd op de Fransen en de Fransen zijn hun helden.
Gelukkig zijn er ook nog Vlamingen die een genuanceerdere meer intellectuele kijk op de geschiedenis hebben in plaats van blinde woede richting de Ollanders.
Denk eens na. Als de mensen in het VKN zo content waren geweest over Willem I, dan was de opstand in het Zuiden nooit gelukt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 maart 2012 om 19:51.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 20:01   #325
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Denk eens na. Als de mensen in het VKN zo content waren geweest over Willem I, dan was de opstand in het Zuiden nooit gelukt.
De opstand is er niet gekomen door de mensen in het VKN.
De opstand was een georganiseerd gebeuren door Franco's die de Nederlanden bij Frankrijk wilden voegen !
Oud 14 maart 2012, 20:02   #326
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Ik kom regelmatig in Nederland, en dien echt te weerleggen wat jij hier allemaal neerschrijft.

-Nederlanders eten ook vlees bij hun warme maaltijd hoor. En Vlamingen eten ook (veel) groenten bij hun warme maaltijd.
Met dat verschil dat ik de groenten kies in functie van het vlees, en een nederlander het vlees in functie van de groeten. Dat is een belangrijk verschil.
Citaat:
-Ik heb nog nooit taalproblemen gehad in Nederland. Ik heb nog nooit een woordenboek moeten gebruiken.
U komt regelmatig in Nederland? Hoe lang duurt een gemiddeld verblijf voor u? Ik LEEF in Nederland in de weekends. Ik praat vaker met Nederlanders dan met Vlamingen tegenwoordig. Dat is niet zomaar een bezoekje. Ieder woord dat verschillend is kom ik vroeger of later tegen. En dat zijn er heel wat hoor. Op dagtripjes komt dat verschil niet naar boven, dat snap ik.
Citaat:
-Vlamingen met een BMW ? Eerder met een Dacia lijkt het me tegenwoordig. En Nederlanders met oldtimers ? Haha.
Opnieuw spreekt de werkelijkheid u tegen. Ik maak wekelijks enkele honderden kilometers in Nederland. Het is opvallend hoeveel oldtimers over de wegen rijden daar. In België is een kever of geit een unicum, in Nederland zie je die ieder uur wel eens langskomen.
Citaat:
-Ik ga zelf ook regelmatig op hotel én zelfs op camping. In beiden kom ik zowel Vlamingen als Nederlanders tegen.

-Naakt lopen kan ook op het naaktstrand van de Vlaamse kust.
"Het" naaktstrand, u zegt het goed. Ik heb het over ieder strand aan de Nederlandse kust. Overal is zijn naaktstroken, langs de gehele kustlijn. Vijf minuutjes wandelen is meestal voldoende.

Citaat:
-Nog nooit van de Gentse krakers gehoord ?
Nee. Er zijn er in België, dat neem ik aan, maar in Nederland is het schering en inslag.
Citaat:
-De geloofsbeleving in zowel Vlaanderen als Nederland geeft maar weinig verschil hoor. Zelfs de extremen vind je in beide landen.

-One-night stand maakt je een slet ? Voor sommigen wel, voor anderen niet, maar nationaliteit bepaalt je houding over een one-night stand niet. Wel je ingesteldheid.
Ik heb vaak genoeg one night stands gehad met zowel belgische als nederlandse meiden om een verschil te zien. Het gedrag is volledig verschillend in bed, en de reacties van de omgeving eveneens. Ik kan hier dieper op ingaan maar ik denk dat dit tegen de forumregels zou zijn. Conclusie: Seks is normaal in Nederland, in België beduidend minder.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 20:03   #327
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
De opstand is er niet gekomen door de mensen in het VKN.
De opstand was een georganiseerd gebeuren door Franco's die de Nederlanden bij Frankrijk wilden voegen !
Zonder ontevreden grondstroom was deze opstand nooit gelukt. Dat is een gegeven.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 20:13   #328
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Zonder ontevreden grondstroom was deze opstand nooit gelukt. Dat is een gegeven.
Een gegeven is dat de Vlamingen toen al blijkbaar niet voldoende ballen aan hun lijf hadden om tegen de Franco's in te gaan. De voorgaande inlijving in het Franse rijk met de bijhorende totale verfransing heeft blijkbaar vruchten afgeworpen ?
Er waren integendeel gemeenten en steden genoeg die orangistisch gebleven zijn, en dat voor tientallen jaren na 1830.
Slechts door bedrog, bedreiging, omkoping en meer is het Franco-Belgisch regime er in geslaagd België te zuiveren van haar storende (orangistische) elementen.

Zo ontevreden was die -Vlaamse- onderstroom beslist niet !
Oud 14 maart 2012, 21:56   #329
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met geld krijg je alles voor elkaar, maar dan ook alles....
Dat was zo, dat is zo en dat blijft zo...
En bovendien was er toen ook een hongersnood rond 1830 die vooral het "lagere" volk trof.
Dus het gevolg was simpel te noemen...
Oud 14 maart 2012, 22:46   #330
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met dat verschil dat ik de groenten kies in functie van het vlees, en een nederlander het vlees in functie van de groeten. Dat is een belangrijk verschil.
Wat een veralgemening!..
Dan ben ik volgens jou retoriek geen Nederlander..

Citaat:
U komt regelmatig in Nederland? Hoe lang duurt een gemiddeld verblijf voor u? Ik LEEF in Nederland in de weekends. Ik praat vaker met Nederlanders dan met Vlamingen tegenwoordig. Dat is niet zomaar een bezoekje. Ieder woord dat verschillend is kom ik vroeger of later tegen. En dat zijn er heel wat hoor. Op dagtripjes komt dat verschil niet naar boven, dat snap ik.
Ik ben een Nederlander, ik woon in Nederland.
En ik heb nog nooit moeite gehad om een Vlaming te begrijpen.
Waarom zou ik ook?, we spreken allemaal Nederlands!..

Citaat:
Opnieuw spreekt de werkelijkheid u tegen. Ik maak wekelijks enkele honderden kilometers in Nederland. Het is opvallend hoeveel oldtimers over de wegen rijden daar. In België is een kever of geit een unicum, in Nederland zie je die ieder uur wel eens langskomen.
Misschien heeft dat te maken met het feit dat auto's in België ook niet lang meegaan, gezin de staat van de Belgische wegen ook wel te begrijpen!..

Citaat:
"Het" naaktstrand, u zegt het goed. Ik heb het over ieder strand aan de Nederlandse kust. Overal is zijn naaktstroken, langs de gehele kustlijn. Vijf minuutjes wandelen is meestal voldoende.
Tja wij hebben dan ook een veel langere kustlijn dan België, en dus meer ruimte voor Naaktstranden.

Citaat:
Nee. Er zijn er in België, dat neem ik aan, maar in Nederland is het schering en inslag.
Overdrijven is ook een vak!.
Bovendien zijn duidelijk de laatste ontwikkelingen in Nederland op het gebied van krakken jou helemaal ontgaan.

Het is namelijk nu bij wet verboden!.

Citaat:
Ik heb vaak genoeg one night stands gehad met zowel belgische als nederlandse meiden om een verschil te zien. Het gedrag is volledig verschillend in bed, en de reacties van de omgeving eveneens. Ik kan hier dieper op ingaan maar ik denk dat dit tegen de forumregels zou zijn. Conclusie: Seks is normaal in Nederland, in België beduidend minder.
Wat wil je hiermee zeggen?..
Dat Belgen preuts zijn?..

Ik denk dat het toch echt aan jou ligt!.
Het enige verschil is is dat Vlaamse meiden wat minder mondiger zijn dan Nederlandse meiden in het begin..
Maar eenmaal in de slaapkamer komen zij los, net als de andere meiden!..

Jeff

Laatst gewijzigd door Pinda : 14 maart 2012 om 22:47.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 23:53   #331
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb vaak genoeg one night stands gehad met zowel belgische als nederlandse meiden om een verschil te zien. Het gedrag is volledig verschillend in bed, ....

Dit is wel het eindargument denk ik. Je hebt me nu definitief en compleet overtuigd waarom De Nederlanden niet herenigd kunnen worden.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 00:30   #332
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De beroering (eerder dan 'opstand') had een aantal oorzaken die weinig te maken hadden met de staat, maar uiteindelijk zijn er allerlei zaken bijgekomen die geleid hebben tot de afscheiding (waaronder trouwens de houding van Willems eigen zoon). 1830 is veel complexer dan het, trouwens onjuiste plaatje "Belgen versus Hollanders".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 01:09   #333
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een gegeven is dat de Vlamingen toen al blijkbaar niet voldoende ballen aan hun lijf hadden om tegen de Franco's in te gaan. De voorgaande inlijving in het Franse rijk met de bijhorende totale verfransing heeft blijkbaar vruchten afgeworpen ?
Er waren integendeel gemeenten en steden genoeg die orangistisch gebleven zijn, en dat voor tientallen jaren na 1830.
Slechts door bedrog, bedreiging, omkoping en meer is het Franco-Belgisch regime er in geslaagd België te zuiveren van haar storende (orangistische) elementen.
Zo ontevreden was die -Vlaamse- onderstroom beslist niet !
En stel nu dat er toch een ontevreden Vlaamse onderstroom zou geweest zijn, dan is het de vraag of die wel gerechtvaardigd was. Want laten we even de gevolgen van de splitsing bekijken...
Op ekonomisch vlak.
Het separatisme dat leidde tot de splitsing was voor de belangrijkste industriestad Gent een katastrofe. In 1832 verwerkte de Gentse textielnijverheid nog slechts 2 miljoen kg katoen, tegenover 7,5 miljoen kg in 1829. De meeste arbeiders waren als direct gevolg van de Belgische afscheuring werkloos geworden en de anderen verdienden nog amper 30% van hun loon uit 1829.
In Antwerpen was de ramp nog groter. In 1829 bedroeg het scheepvaartverkeer in de haven 1028 schepen en 129.000 ton. Antwerpen verstouwde dat jaar zelfs dubbel zoveel goederen als Rotterdam en Amsterdam samen. In 1831 was het aantal schepen teruggevallen tot 398, en de handel met de koloniën herleid tot nul.
Op kultureel vlak
Onder het bewind van Willem I verdubbelde het aantal lagereschoolkinderen van 150.000 tot 300.000 dankzij de oprichting van 1500 nieuwe scholen. Omdat evenwel iedereen les kreeg in de volkstaal betekende dit dat in heel Vlaanderen (Brussel inbegrepen) alle scholieren 'onderworpen' werden aan Nederlandstalig onderwijs. Eén der eerste daden van het Voorlopig Bewind was dan ook de afschaffing van álle openbare scholen in België, met uitzondering van de Franstalige universiteiten van Gent en Luik die dienden om de nieuwe elites op te leiden.
Er werd door de Belgische staat een verfransingspolitiek ingevoerd die tot de dag van vandaag voelbaar is. Zo werd Brussel volledig verfranst en was de volledige ambtenarij (ook in Nederlandstalig Vlaanderen en Brussel) tot een eind in de twintigste eeuw volledig Frans. Het Nederlands werd als een samenraapsel van dialekten behandeld en niet als een taal die respekt verdiende. Dit kultuurimperialisme leidde tot het ontstaan van de Vlaamse Beweging.
Repressie.
Reeds snel na de Belgische Revolutie bleek een grote groep mensen twijfels te hebben bij hun nieuwe vaderland. Proteststemmen kwamen vooral van Vlaamse kant, bijvoorbeeld in de regio rond Gent, waar de textielindustrie zwaar te lijden had onder de nieuwe politieke situatie. In de jaren 1831-1834 werden deze orangisten door knokploegen geplunderd en verjaagd. Tegen de plundering in april 1834 werd vrijwel niet opgetreden, maar gaven in het buitenland een slechte indruk. De jonge staat leek wel een oord van anarchie, en ook binnenlands werd het gebrek aan ordehandhaving voor het indijken van deze protestmarsen aangeklaagd. Hierna gingen de orangisten ondergronds om na 1839 het verzet op te geven.

Voor mij is het ergste bij dat alles te moeten vaststellen dat Brussel niet zou zijn verfranst geweest als de Nederlanden verenigd gebleven waren. Wij zijn daar inmiddels meer dan een miljoen taalgenoten verloren en de francophonie heeft er hetzelfde aantal gewonnen. Op een strijdplaats waar de Germaanse kultuur met de Romaanse in konkurrentie komt betekent dat wel meer dan twee miljoen in de kering. Men zou voor minder revanchist worden. En dan heb ik het nog niet over de andere Geroofde Gebiedsdelen.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 maart 2012 om 01:10.
Oud 15 maart 2012, 01:27   #334
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Met geld krijg je alles voor elkaar, maar dan ook alles....
Dat was zo, dat is zo en dat blijft zo...
En bovendien was er toen ook een hongersnood rond 1830 die vooral het "lagere" volk trof.
Dus het gevolg was simpel te noemen...
Inderdaad! De Frans-Luiks militaire putsch zou, zoals vele revoluties, gestuwd worden door een economische crisis. De werkloosheid onder de handarbeiders door de beginnende mechanisatie en de gestegen voedselprijzen door de mislukte oogst van 1829 zouden als vruchtbare voedingsbodem dienen om een massa proletariërs op straat te krijgen. Zij zouden de kastanjes uit het vuur halen voor enkele jonge, ambitieuze politici.
Nochtans voeder Willem I een ware welvaartspolitiek. In de jaren twintig was er echter een verbetering van de economische omstandigheden, waardoor vooral onder de antiklerikalen en industriëlen in het Zuiden de waardering voor de politiek van Willem I toenam. Antwerpen wist uit te groeien tot de belangrijkste havenstad van het koninkrijk. De Société Générale, door hem gesticht, bleek zelfs zo succesvol dat ze de afscheiding in 1830-1831 overleefde.
Oud 15 maart 2012, 01:43   #335
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Al die, met momenten nogal subjectieve en gekleurde, geschiedenislessen zijn leuk maar wat heeft dat met vandaag te maken?

nog steeds is niet duidelijk welke voordelen een vereniging met Nederland in 1 staatskundige structuur heeft die verdergaat dan de evolutie van een verdere/nauwere samenwerking binnen de EU.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 01:46   #336
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De moord op willem van Oranje en de en opstand in België zijn georganiseerd vanuit Frankrijk.
Maar ja, zeer vele Vlamingen zijn verliefd op de Fransen en de Fransen zijn hun helden.
De werkelijkheid is dat Frankrijk de eeuwige aards- en erfvijand van Vlaanderen is. Het kleine graafschapje leverde meer dan vijfhonderd jaar taai en onverdroten verzet tegen de Franse Goliath. Een tragische en heroische strijd die haast mythische proporties aannam en generatie na generatie moest beslecht worden. Tot in 1678 uiteindelijk, na Romaans Vlaanderen ook een stuk van het Dietse Vlaanderen moet worden prijsgegeven. In de achttiende eeuw treedt een pause in, maar op het einde van die eeuw staan ze er weer om ditmal de Zuidelijke Nederlanden te laten kennismaken met de 'idealen' van hun revolutie... De laatse keer dat ze hier waren, was in 1831 toen ze Willem letterlijk en figuurlijk de pas afsneden in zijn ultieme poging om de Nederlanden alsnog te herenigen. Nu laten ze ons dus al een tijdje gerust maar in historisch perspektief zijn dat slechts enkele weken.
Oud 15 maart 2012, 01:46   #337
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Terwij Frankrijk de eeuwige aards- en erfvijand van Vlaanderen is. Het kleine graafschapje leverde meer dan vijfhonderd jaar taai en onverdroten verzet tegen de Franse Goliath. Een tragische en heroische strijd die haast mythische proporties aannam en generatie na generatie moest beslecht worden. Tot in 1678 uiteindelijk, na Romaans Vlaanderen ook een stuk van het Dietse Vlaanderen moet worden prijsgegeven. In de achttiende eeuw treedt een pause in, maar op het einde van die eeuw staan ze er weer om ditmaal de Zuidelijke Nederlanden te laten kennismaken met de 'idealen' van hun revolutie... De laatse keer dat ze hier waren, was in 1831 toen ze Willem letterlijk en figuurlijk de pas afsneden in zijn ultieme poging om de Nederlanden alsnog te herenigen. Nu laten ze ons dus al een tijdje gerust maar in historisch perspektief zijn dat slechts enkele weken.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 maart 2012 om 01:49.
Oud 15 maart 2012, 02:23   #338
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Al die, met momenten nogal subjectieve en gekleurde, geschiedenislessen zijn leuk maar wat heeft dat met vandaag te maken? nog steeds is niet duidelijk welke voordelen een vereniging met Nederland in 1 staatskundige structuur heeft die verdergaat dan de evolutie van een verdere/nauwere samenwerking binnen de EU.
Het voltrekken van een Historische Gerechtigheid is voor mij als ruimschoots genoeg! Het herstel van een historisch trauma! Het heden heeft alles met de geschiedeinis te maken want het komt eruit voort!

Ooit stonden de zuidelijke en noordelijke Nederlanden eens tegenover mekaar en dat wil ik nooit nog meemaken en 1 staatsstruktuur is daarvoor de beste waarborg. Die éne reden alleen al, is echt al genoeg voor mij.

Of ik zal de vraag anders stellen, wat is de bonus van de splitsing te handhaven? Binnen driehonderd jaar zitten we misschien met een 'Brussel 2' of een andere noodlottige gril die nu niet is te voorzien. De geschiedenis leert ons dat we dat moeten voorkomen.

Hadden de Nederlanden 1 gebleven had Lowie Kators Frans-Vlaanderen mischien niet kunnen inpalmen. Wie weet wat staat ons nog te wachten.
Ooit begeeft de Europese Unie en staat er een nieuwe Lowie Kators op, en dan staan we daar weer mooi, in verspreide slagorde.

In de ogen van een modale vroeg eenentwintigsteeeuwer lijken al die bespiegelingen wellicht belachelijk, maar bekijk de geschiedenis en dan moet ge geen specialist in kansberekening zijn om te beseffen dat die dingen gewoon voorgeprogrammeerd zijn. De geschiednis herhaalt zich in een steeds wisselende kontekst.

Ik kan nog 10 andere noodlottige eventualiteiten aanhalen maar wil ze U graag besparen.
Oud 15 maart 2012, 02:26   #339
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 maart 2012 om 02:29.
Oud 15 maart 2012, 08:37   #340
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Het voltrekken van een Historische Gerechtigheid is voor mij als ruimschoots genoeg! Het herstel van een historisch trauma! Het heden heeft alles met de geschiedeinis te maken want het komt eruit voort!

Ooit stonden de zuidelijke en noordelijke Nederlanden eens tegenover mekaar en dat wil ik nooit nog meemaken en 1 staatsstruktuur is daarvoor de beste waarborg. Die éne reden alleen al, is echt al genoeg voor mij.

Of ik zal de vraag anders stellen, wat is de bonus van de splitsing te handhaven? Binnen driehonderd jaar zitten we misschien met een 'Brussel 2' of een andere noodlottige gril die nu niet is te voorzien. De geschiedenis leert ons dat we dat moeten voorkomen.

Hadden de Nederlanden 1 gebleven had Lowie Kators Frans-Vlaanderen mischien niet kunnen inpalmen. Wie weet wat staat ons nog te wachten.
Ooit begeeft de Europese Unie en staat er een nieuwe Lowie Kators op, en dan staan we daar weer mooi, in verspreide slagorde.

In de ogen van een modale vroeg eenentwintigsteeeuwer lijken al die bespiegelingen wellicht belachelijk, maar bekijk de geschiedenis en dan moet ge geen specialist in kansberekening zijn om te beseffen dat die dingen gewoon voorgeprogrammeerd zijn. De geschiednis herhaalt zich in een steeds wisselende kontekst.

Ik kan nog 10 andere noodlottige eventualiteiten aanhalen maar wil ze U graag besparen.
Zo mooi zou ik het ook geschreven hebben als ik kon. Dit is namelijk de nagel op zn kop.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be