Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2012, 14:45   #61
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
Zou nu niet bewezen zijn dat de massa gemakkelijk te manipuleren is?
Moest dat bewezen worden?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 14:52   #62
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Moest dat bewezen worden?
Neen, maar vezrboden waarschijnlijk ook niet.
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 15:13   #63
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Als dit geen politieke recuperatie is, wat is het dan wel? Konden zij niet gewoon in hun bureel 1 minuutje stil zijn? Neen, de fotografen moeten alles goed vast kunnen leggen. 2012 komt er aan, niet waar?

Oud 16 maart 2012, 15:43   #64
Operación Revolutio
Burger

Operación Revolutio's schermafbeelding

Standaard

Zonder afbreuk te willen doen aan de gruwelijke dood van die kindjes, maar denken "de mensen" eigenlijk wel aan de volwassen sukkelaars (zelf hoogstwaarschijnlijk vaders en moeders) die mee omgekomen zijn? Of is dat gewoon collateral?

Dan nog blijf ik bij mijn stelling dat heel deze ramp schromelijk misbruikt wordt om zich van andere prangende materie te kunnen ontdoen. Een gedroomde deus ex-machina, die de Machiavelli-adepten niet zomaar onbenut zullen laten. De een z'n dood, de andere z'n brood.

Ze zijn dan ook effectief in aparte toestellen richting Zwisterland getrokken, hetgeen ik ook voorspelde. Het kostenplaatje in tijden van zware crisis niet te na gelaten, vind ik dat de morele implicaties en signalen daaraan verbonden de waarachtige motieven van onze lieve ministers weer eens goed bloot gelegd hebben.

The show must go on.
Oud 16 maart 2012, 17:41   #65
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Operación Revolutio Bekijk bericht
Zonder afbreuk te willen doen aan de gruwelijke dood van die kindjes, maar denken "de mensen" eigenlijk wel aan de volwassen sukkelaars (zelf hoogstwaarschijnlijk vaders en moeders) die mee omgekomen zijn? Of is dat gewoon collateral?
+1... ze worden een beetje "vergeten" precies
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 18:09   #66
Knabbelaar
Lokaal Raadslid

Knabbelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Operación Revolutio Bekijk bericht
Ze zijn dan ook effectief in aparte toestellen richting Zwisterland getrokken, hetgeen ik ook voorspelde. Het kostenplaatje in tijden van zware crisis niet te na gelaten, vind ik dat de morele implicaties en signalen daaraan verbonden de waarachtige motieven van onze lieve ministers weer eens goed bloot gelegd hebben.
In tijden van crisis is verveling dodelijk. Dan is het goed wat om handen te hebben, ook al is het om te begraven.

De gewonden, daar valt economisch nog meer te recupereren.
Knabbelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 18:49   #67
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Inderdaad walgelijk. Op de gruwelijke dood van 22 kinderen probeert de valse kerk uit Rome en haar politieke vertegenwoordigers zich weer op de voorgrond te plaatsen. En idd die foto,s van dat Antwerps stadsbestuur is gewoon te walgelijk voor woorden, stelletje mediageile tyfuslijers.....
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 19:08   #68
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Hey goorelap ik lach daar niet mee e vriend. Misschien dat het u niets doet, maar ik voelde me echt slecht toen ik dat bericht over de recuperatie door de regeringspartijen hoorde. Dat het debat begraven wordt onder kinderlijkjes omdat de politiek daar garen mee denkt te spinnen interesseert u misschien niet, maar ik ben er niet mee akkoord.

Godmiljaar man dat gij zo respectloos kunt zijn....
De betekenis van het woord respect ontgaat je blijkbaat.
Dat sommigen je dan voor smeerlap uitmaken heb je ook zelf gezocht kereltje.
speurneus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 19:13   #69
Randa
Burgemeester

Standaard

Het leed dat het verlies van die kinderen en ook van de 4 volwassenen meebrengt, is niet te schatten, ik moet er niet aan denken, ik heb zelf een hoop kleinkinderen,
maar ik heb toch even gevloekt, toen ik deze morgen las, dat gisteren de regering er vqan geprofiteerd heeft om het artikel 195 van de grondwet te wijzigen, zonder veel kabaal van de oppositie want men kon nu toch niet tieren op zo'n moment. ik hoop dat de oppositie dat openbaar maakt, zodat we weten hoe schijnheilig de regering di Rupo te werk gaat
Randa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 19:16   #70
fantoom
Banneling

Standaard

Men gaat ongetwijfeld nog een paar dagen doorgaan met de recuperatie.
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 20:35   #71
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Met ontsteltenis heb ik kennisgenomen van het verschrikkelijke busongeval in het Zwitserse Sierre en de gevolgen die dit heeft gekregen voor de achtentwintig inzittenden, onder wie tweeëntwintig kinderen uit Vlaanderen en Nederland.

Als vader van twee kinderen, maar evenzeer als betrokken inwoner van de Lage Landen leef ik intens mee met de overlevenden en de ouders wier kinderen zo afschuwelijk uit hun nog jonge leven zijn weggerukt.

Lieve ouders, u mag u in dit vreselijke verdriet gesteund weten door het besef dat velen in Nederland-Vlaanderen u innige troost toewensen en met mij om kracht en Gods zegen voor u bidden.

Ernst
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 20:52   #72
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Op deze dag herdenken we de dood van meer dan 20 kinderen in een tragisch ongeval, en de politieke recuperatie daarvan. Tegelijk sterft zowel grondwet als democratie in België. Het is werkelijk een zwarte dag. De oppositie zijn fascisten!

Dit is de eerste keer dat ik respect heb voor het VB. Zij hebben meer respect voor deze kinderen, dan de premier en andere regeringsleden die op alle tv-zenders verschijnen. Het is een zwarte dag voor de Belgische geschiedenis, waar alle Vlamingen ondemocratisch zijn.

Fies, vandaag staan we aan dezelfde kant. Vandaag doen de andere thema's er niet toe. Moreel hebben N-VA en VB bewezen op een ethisch hoger niveau te staan dan de coalitie.

Accident de car en Suisse. Registre des condoléances et journée de deuil national
Condoléances
La Commune de Perwez a décidé d'ouvrir un registre des condoléances. Elle s'associe �* la journée de deuil national. Ce registre de condoléances est accessible dans le hall de l'Hôtel de Ville de 8h �* 12h du lundi au vendredi. Celui-ci témoignera de la sympathie des perwéziens �* l'égard des familles et des proches des victimes.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 20:55   #73
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

Accident de car en Suisse. Registre des condoléances et journée de deuil national
Condoléances
La Commune de Perwez a décidé d'ouvrir un registre des condoléances. Elle s'associe �* la journée de deuil national. Ce registre de condoléances est accessible dans le hall de l'Hôtel de Ville de 8h �* 12h du lundi au vendredi. Celui-ci témoignera de la sympathie des perwéziens �* l'égard des familles et des proches des victimes.
En je punt is, mijn beste 'vriend'?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 20:58   #74
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
En je punt is, mijn beste 'vriend'?
Denk maar eens goed na.

Een beetje doorzichtig en dikke volksverlakkerij!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 maart 2012 om 20:59.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 21:01   #75
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Denk maar eens goed na.
Ik vraag een 'hulplijn' aan!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 16 maart 2012, 21:04   #76
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk maar eens goed na.
denk je dat dat zou lukken!!!!
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 21:05   #77
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy Bekijk bericht
denk je dat dat zou lukken!!!!
Je moet jezelf zo niet transponeren op anderen: dat komt belachelijk over!

Citaat:
Oud 16 maart 2012, 21:18   #78
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ik vraag een 'hulplijn' aan!
De 'hulplijn' (en zelfs monsieur le président) weet blijkbaar het antwoord ook niet!

Citaat:
Oud 16 maart 2012, 23:45   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irtsjak Bekijk bericht
Ik zal even een Vlaams minister quoten (ik noem geen namen, want dat doet er in deze niet toe) die het, wat mij betreft, nogal treffend heeft samengevat:

"Dit is een dag zonder partijgrenzen, zonder ideologische verschillen, zonder meerderheid en oppositie. Vandaag zijn wij niet zozeer ministers of parlementsleden. Vandaag zijn wij des te meer ouders, broers, zussen."

En om op uw vraag te antwoorden: vandaag is een dag om aan de getroffenen te laten voelen dat ze niet alleen zijn, dat heel het land (en mensen daarbuiten) meevoelen met het leed dat ze doormaken. Als ge daar een verborgen politieke agenda in wilt zien, zegt dat meer over u dan over de politiek.
Neen, toch niet. Dat is hier tekenend voor de politiek die dergelijke emotioneel geladen momenten wil uitbuiten. Wat gebeurd is, is een ramp. Alleen is toch enige relativering op z'n plaats. Er sterven jaarlijks kinderen in het verkeer. Door eigen wangedrag, maar ook, en trouwens vooral, door een slechte (fiets)infrastructuur in dit Belgenland. In veel gevallen hebben politici boter op hun hoofd. Het jaarlijks sommetje van jonge verkeersslachtoffertjes zou des te meer tot nadenken moeten stemmen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 20:35   #80
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Condoléances
Il ne peut pas mal de partager un message de sympathie sur ce forum, surtout si cela vient de quelqu'un qui est père de deux enfants et qui résident concerné des pays bas.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be