![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is één politiek niveau dat een politieke WIL van de locale bevolking WIL tegenhouden. Tot spijt van wie het benijdt, Geert Bourgeois moet zich ook aan de ratificatie van mensenrechtenverdragen houden. Echt, ik wil zijn voorstel van zijn decreet wel eens lezen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 22 maart 2012 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er worden niemands rechten ontnomen met het decreet van Bourgeois. Iedereen die zijn burgerrechten nog heeft, zal kunnen kandideren, opkomen, verkozen geraken en voorgedragen worden tot burgemeester. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 22 maart 2012 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat stel niet ter discussie, in tegendeel. Ik ben gewoon razend benieuwd hoe Geert Bourgeois zijn voorstel van decreet kan formuleren zonder dat het teruggefloten gaat worden door de Raad Van State als deze een toetsing moet over de rechtsgeldigheid van het decreet.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is al iets anders. Je kan beter niet over WIL spreken maar over intentie. Niemand heeft iets te zeggen wat een andere wil.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 22 maart 2012 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is trouwens nu reeds het geval dat niet gelijk wie kan voorgedragen worden als burgemeester. Ze mogen niet uit hun burgerrechten worden gezet en ze moeten beschikken over een attest van goed gedrag en zeden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met het voorstel van het decreet van Bourgeois kan de politiek inderdaad niemand uit zijn rechten zetten. Dat kan door de scheiding der machten enkel uitgesproken worden door een rechtbank. Hij wil hier echter wel rechtertje spelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is uw eigen vrije wil om niet te doen wat de wetgever voorschrijft. De wetgever van zijn kant kan daar sancties tegenover plaatsen. Het niet benoemen van iemand die zich niet aan de regels hield is zo'n sanctie. De overtreders wisten dit op voorhand, het is niet iets dat er naderhand bijgekomen is.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 22 maart 2012 om 11:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niets wil, niets intentie, gewoon doen wat de wetgever beslist heeft.
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest heeft dit niets te maken met mensenrechten.
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De voorgedragen burgemeesters houden zich aan de wet. Dat is helemaal het probleem niet. Het gaat eerder om hun intentie om het taalgebruik niet op te leggen tijdens onder meer gemeenteraden volgens de richtlijnen van de circulaires. Je moet mij zeker niet in het potje duwen van de Franstaligen partijen. Ik vind het wreed triestig als er is een poging wordt gedaan om decreten in wording te bespreken op hun rechtsgeldigheid dat men dan steeds afkomt "Je snapt er niet veel van hé, ...".
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 22 maart 2012 om 11:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kandidaat burgemeesters houden zich gewoon aan de wetgeving ivm de kiesbrieven. Ze worden daarna benoemd als ze voorgedragen worden. De kandidaat burgemeesters houden zich niet aan de wetgeving ivm de kiesbrieven. Ze worden daarna niet benoemd als ze voorgedragen worden. Een tweede keer zich laten voordragen zit er Helaas (pindakaas) niet meer in. Simpel hé.
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp je politieke standpunten en ik stel deze niet in vraag. Ik stel wel in vraag hoe de politiek deze gaat bereiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De "balorige" burgemeesters beschikken over al hun burgerrechten, zelfs over een attest van goed gedrag en zeden. Ze hebben dus geen enkele veroordeling door een rechtbank gehad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Klok, klepel, luiden, toren, horen, .... De verkiezingsbrieven moeten in de eerste plaats in het Nederlands verzonden worden. Degene die er om verzoekt krijgt deze nadien in het Frans. De burgemeesters wilden deze richtlijn (juist bevonden door de raad van state) niet volgen. Na X aantal jaren, uit medelijden met de frabnstalige kandidaat burgemeesters, hebben ze een tweede kans gekregen, ze moesten gewoon een verklaring ondertekenen waarin ze moesten verklaren dat de voertaal tijdens de gemeenteraad het Nederlands zou zijn. Dit weigerden ze te ondertekenen. Wie is er dan van slechte wil?
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je maakt er helemaal een robotmaatschappij van waar elke vrije wil verboden wordt.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |