Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2012, 11:42   #441
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door midden-oosten Bekijk bericht
En mocht er bij mij en mijn vriendin een foutje gebeuren, waardoor zij toch zwanger raakt. Dan wil ik dat mijn vriendin abortus pleegt.
wil je als man geen vader worden moet je zelf de verantwoordelijkheid nemen.
sterilisatie kost amper 50¬ en geen enkele vrouw kan je ooit nog chanteren of erbij lappen

Laatst gewijzigd door 1207 : 27 maart 2012 om 11:42.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 11:42   #442
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn geslachtdeel gaat jeuken als ik een lekker wijf zie, die ik graag wil neuken. Dat heeft niets met *kinderwens* te maken maar met pure lust.
Euh nee, enkel met hormonen en instincten. Het feit dat je ze niet bespringt is omdat we zover geëvolueerd zijn dat we onze instincten kunnen overwinnen (enfin, de meesten onder ons toch)
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 11:51   #443
Raes
Lokaal Raadslid

Raes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht

Ze zijn nog niet uitgestorven, de katholieken
Of ik druk me niet goed uit, of begrijpend lezen is niet je sterkste kant.

Ik heb nergens gezegd dat seks enkel zou mogen omwille van voortplanting.

Ik heb gezegd dat, wanneer voortplanting niet het doel is, je je voorzorgen moet nemen.

Als jij en je vriendin vogelen zonder contraceptiva, dan loop je vroeg of laat tegen de lamp. Dat weet je net zo goed als ik.
Raes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 11:53   #444
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Hoezo dat een zuiver objectieve vastelling?
Ja, dat is een zuiver rationele en objectieve vaststelling.

Citaat:
Ik zie mijzelf niet als iemand die nuttig moet zijn voor de maatschappij, ik zie mijzelf niet als iemand die verantwoordelijk is voor de maatschappij. Ik ga later niet werken met het idee dat ik dat voor de maatschappij moet doen, maar puur om mijzelf te onderhouden. Ben ik nu minderwaardig?, ik bedoel ik heb geen enkel nut tegenover de maatschappij teminste niet direct.
Je werkt misschien voor jezelf, maar je draagt effectief (positief) bij aan de samenleving. Je werkt, je hebt interactie met medeburgers,...

Nogmaals, de meer- of minderwaardigheid van een persoon is een geladen term maar ze zijn wel objectief te bepalen (en er zijn ook tal van gevallen waar men het subjectief deed, denk maar aan bv slavernij).

Er is niets fout met te stellen dat iemand meer bijdraagt aan een samenleving dan een ander individueel, zolang je die vaststelling niet koppelt aan zijn of haar recht op bestaan.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 27 maart 2012, 11:55   #445
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raes Bekijk bericht
Of ik druk me niet goed uit, of begrijpend lezen is niet je sterkste kant.

Ik heb nergens gezegd dat seks enkel zou mogen omwille van voortplanting.

Ik heb gezegd dat, wanneer voortplanting niet het doel is, je je voorzorgen moet nemen.

Als jij en je vriendin vogelen zonder contraceptiva, dan loop je vroeg of laat tegen de lamp. Dat weet je net zo goed als ik.
Fair enough, je initiële post kwam helemaal anders over
Oud 27 maart 2012, 11:57   #446
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Geef nu eens een rationele argumenten waarom iemand die iets voor de maatschappij/samenleving doet meerwaardig is aan iemand die dat niet doet?
Euh, iemand die iets voor de maatschappij/samenleving doet is bij definitie meerwaardig aan iemand die dat niet doet (en dus een kost is).

Zuivere koude logica mijn beste.
Oud 27 maart 2012, 12:00   #447
Raes
Lokaal Raadslid

Raes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zonder genot geen seks. Ergo, genot is het belangrijkste
Ik ga helemaal niet argumenteren dat genot niet belangrijk is, integendeel

Maar, op het hoogtepunt van dat genot komen er wel een paar miljard zaadcellen vrij. Mocht ik, om één of andere reden, per ongeluk ooit raak schieten... Dan ga ik me waarschijnlijk wel even afvragen of dat genot nu het belangrijkste was
Oud 27 maart 2012, 12:09   #448
Raes
Lokaal Raadslid

Raes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fair enough, je initiële post kwam helemaal anders over
Toegegeven, wat ik denk verwoord ik niet altijd op de beste manier.
Oud 27 maart 2012, 12:12   #449
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Jij gaat dat je afvragen, een ander pleegt per direct abortus.
1 positief aspect aan abortus: Minder kinderen die kunnen opgroeien tot trollen.
Oud 27 maart 2012, 12:12   #450
Raes
Lokaal Raadslid

Raes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij gaat dat je afvragen, een ander pleegt per direct abortus.
Eerst denken, dan handelen.

Een regel waar ik af en toe ook wel tegen zondig
Oud 27 maart 2012, 12:29   #451
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zucht. Seks heeft maar één doel, voortplanting. Daarnaast zijn er plezante neveneffecten ja, waar ook ik ten volle van geniet. Het punt blijft dat als de voortplanting niet je persoonlijke doel is, dat je dan je voorzorgen moet nemen om dat te verhinderen.

Nog eens, wat is hier niet logisch aan?
seks verbetert ook de sociale cohesie en ontstrest. Voortplanting is dus maar 1 facet van het belang van sex, en niet het enige. Ik begrijp dan ook niet dat anno 2012 dat fabeltje nog steeds geclaimd wordt.
Oud 27 maart 2012, 12:32   #452
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder seks is er geen voortplanting. Zonder voortplanting geen evolutie.
*kuch* proefbuisbabies
*kuch* asexuele voortplanting
*kuch* genetische manipulatie
Oud 27 maart 2012, 12:41   #453
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Niet leuk natuurlijk.

Maar ik denk, heel eerlijk, niet dat ik daarom dood zou willen of mijn moeder zou verwensen dat ze me niet aborteerde.

Jij wel?

Paulus.
Abortus in geval van verkrachting is zeker te rechtvaarden. punt.

Abortus is ook te rechtvaarden als er niet voor het kind kan worden gezorgd/financiële middelen zijn voor de opvoeding.

Andere opties zie ik niet.
Modjo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 12:49   #454
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het eerste zeer zeker.
Maar bij het tweede ben ik het er niet mee eens, dat hadden ze maar eerder moeten bedenken.
Mee eens maar als het nu toch gebeurt... Liever een kind laten opgroeien op straat zonder toekomst, zonder ouders, zonder geld. Ik zou dat persoonlijk niet voor mezelf willen en zou dat ook niet aan anderen toeschrijven.

Ze hadden inderdaad beter moeten weten maar dat kind zit met de gebakken peren. Daarom, in functie van het kind. Abortus.
Modjo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 13:09   #455
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Tof, de vader zorgt al voor een kind zonder vader, dan zorgt de moeder ook nog wel even voor een kind zonder moeder. Als jullie zo'n monsters zijn kan ik alleen hopen dat u geen kinderen hebt.
Mijn vrouw en ik zijn al vele jaren een erkend pleeggezin.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 13:14   #456
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Abortus in geval van verkrachting is zeker te rechtvaarden. punt.
"punt" Zeggen, is niet echt argumenteren hé?!

Ik vind niet dat het kind moet gedood worden, voor de wijze waarop het verwekt is geweest. Daar kan het kind, niks aan doen.

Citaat:
Abortus is ook te rechtvaarden als er niet voor het kind kan worden gezorgd/financiële middelen zijn voor de opvoeding.

Andere opties zie ik niet.
Een oplossing van die financiële problemen, vind ik weldegelijk een redelijke optie.

Als we alle kinderen moeten doden, waarvan de ouders het financieel moeilijk hebben, dan is er toch iets serieus mis vind ik.

Paulus.
Oud 27 maart 2012, 13:17   #457
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Mee eens maar als het nu toch gebeurt... Liever een kind laten opgroeien op straat zonder toekomst, zonder ouders, zonder geld. Ik zou dat persoonlijk niet voor mezelf willen en zou dat ook niet aan anderen toeschrijven.

Ze hadden inderdaad beter moeten weten maar dat kind zit met de gebakken peren. Daarom, in functie van het kind. Abortus.
Dus mogen we alle straatkinderen doden volgens u, omdat u dat niet voor uzelf zou willen.

Ik ben het daar absoluut niet mee eens. In dat geval moeten de kinderen op een andere manier geholpen worden, dan ze te doden.

Paulus.
Oud 27 maart 2012, 13:18   #458
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het eerste zeer zeker.
Maar bij het tweede ben ik het er niet mee eens, dat hadden ze maar eerder moeten bedenken.
En als men na een maand of 2 ontdekt dat er zware genetische defecten zijn?
dat soort medische kosten worden nooit ingecalculeerd en als abortus niet mag dan moet iemand ervoor opdraaien me dunkt.

paulus
vanaf wanneer spreek jij over een kind en waarom net dat punt/die moment?
Oud 27 maart 2012, 13:25   #459
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als mijn moeder verkracht zou zijn, dan had ik liever gewild dat mijn moeder abortus gepleegd, je hebt nog steeds geen antwoord gegeven waarom je er dan alsnog tegen bent?
Je mag je eigen wil niet projecteren alsof dat de wil van iedereen zou zijn. Ik persoonlijk denk niet, als zou blijken dat ik door verkrachting ben verwekt, dat ik daarom dood zou willen of mijn moeder zou verwensen dat ze me niet aborteerde.

In elk geval is dat een andere situatie.

Als u niet wil leven met het hypothetisch feit dat uw uw vader een verkrachter is, dan blijft het uw beslissing om uit het leven te stappen als u dat wil. U krijgt tenminste de kans om daar zelf over te oordelen. En die kans moet iedereen krijgen vind ik.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 27 maart 2012 om 13:26.
Oud 27 maart 2012, 13:28   #460
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben sowieso pro-abortus als het gaat om genetische defecten.
lijkt logisch maar ook hier loop je vanzelf op een grijze zone en voor je het weet slaan ze je om de oren dat je een downkindje of hazelipje meedogenloos wil vermoorden.het kan ook gewoon dat voorbehoedsmiddel faalt (al was het maar omwille van verkeerd gebruik), ook dan zou abortus mogelijk moeten zijn.

tot een bepaald moment heeft een vrouw de keuze of ze moeder wil worden of niet. daarna enkel nog om medische redenen. waar je de grens legt is een andere discussie.
lijkt me een faire deal en wie beweert dat hij bij een hoopje cellen van een dag oud dezelfde emotionele gevoels heeft als bij een 8 maanden oude foetus is niet helemaal inorde.

Laatst gewijzigd door 1207 : 27 maart 2012 om 13:30.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be