Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2012, 13:21   #17121
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je hebt liever dat 150 000 Portugezen worden beschouwd als machines,
Radertjes in het grote geheel van de samenleving.

Citaat:
op de plaats gezet wordt waar ze kunnen gebruikt worden, tot meerdere eer en glorie van de economie.
Maak er samenleving van, dan klopt het ook met het communisme.

Citaat:
En dan gedumpt.
Dat maakt U ervan.
In alle geval, dat dumpen... Klinkt als de gedwongen Stalinistische volksverhuizingen.

Citaat:
Maar je ziet de Portugezen dus niet graag.
Dat maakt U ervan.
Ik zal sommige Portugezen niet graag hebben, en andere wel.

Laatst gewijzigd door maddox : 29 maart 2012 om 13:22.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 13:42   #17122
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Radertjes in het grote geheel van de samenleving.

Maak er samenleving van, dan klopt het ook met het communisme.

Dat maakt U ervan.
In alle geval, dat dumpen... Klinkt als de gedwongen Stalinistische volksverhuizingen.

Dat maakt U ervan.
Ik zal sommige Portugezen niet graag hebben, en andere wel.
Het ging niet over "samenleving".
Je reageerde op een zin van Brother Paul die ik citeerde
Liberaal wil zeggen 150000 portugezen die emigreren uit portugal en in andere zones in europa werk gaan zoeken.
http://forum.politics.be/showthread....98#post6050898
Dat gaat wel degelijk over economie, en niet over samenleving, mijn best Maddox.

Dat betekent toch dat mensen, zoals machines, op de plaats gezet wordt waar ze kunnen gebruikt worden, tot meerdere eer en glorie van de economie (lees de winsten).

Jij komt hier vertellen dat je liever hebt dat we daarvoor Portugezen gebruiken.
Dat je liever hebt dat Portugezen, zoals machines, op de plaats gezet wordt waar ze kunnen gebruikt worden, tot meerdere eer en glorie van de economie (lees de winsten).
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 13:53   #17123
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Liberaal wil zeggen 150000 portugezen die emigreren uit portugal en in andere zones in europa werk gaan zoeken.
Dat gaat wel degelijk over economie, en niet over samenleving, mijn best Maddox.

Dat betekent toch dat mensen, zoals machines, op de plaats gezet wordt waar ze kunnen gebruikt worden, tot meerdere eer en glorie van de economie (lees de winsten).

Jij komt hier vertellen dat je liever hebt dat we daarvoor Portugezen gebruiken.
Dat je liever hebt dat Portugezen, zoals machines, op de plaats gezet wordt waar ze kunnen gebruikt worden, tot meerdere eer en glorie van de economie (lees de winsten).
Ik snap uw denken langs geen meter, en ik ga niet doen alsof U enig zinnig ding te vertellen hebt.
Maar voor de anderen die misschien in de war zijn.

Ik geef de voorkeur aan mensen die hun deel in de samenleving doen. En ja, in ons kapitalistisch systeem is economie en winst een belangrijk punt.

En in dit specifiek voorbeeld met Portugezen, een doorsnee Portugees past beter in't West Europese plaatje dan een doorsnee maniokstampster.
Oud 29 maart 2012, 14:29   #17124
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap uw denken langs geen meter, en ik ga niet doen alsof U enig zinnig ding te vertellen hebt.

Ik geef de voorkeur aan mensen die hun deel in de samenleving doen. En ja, in ons kapitalistisch systeem is economie en winst een belangrijk punt.

En in dit specifiek voorbeeld met Portugezen, een doorsnee Portugees past beter in't West Europese plaatje dan een doorsnee maniokstampster.
Nee nee nee, er mogen géén Portugezen ingevoerd worden, die zouden wel eens kunnen willen wèrken, integreren, aanpassen, géén eisen hebben om de maatschappij aan te passen aan hùn opvatting van hoe 'n maatschappij er uit zou moeten zien, niet lopen eisen & krijsen dat de autochtoon zich aanpast, en iedereen racistisch is.

Aan wie moet dan dat enorme overschot aan belastinggeld uitgedeeld worden, als er ipv 'verrijkers' Portugezen ingevoerd worden?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 14:34   #17125
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
begrijpend lezen? kan je dat niet zo goed misschien?

als ik een voorval geef van 'anderen die 't ook doen in het westen' toont dat alleen maar aan hoe hypocriet jullie zijn door te stellen dat die voorvallen eigen zijn aan de islam. Hoe jij daarin iets ziet dat ik daardoor aanslagen door moslims goedpraat is mij compleet een raadsel.
Laten we cijfertjes naast mekaar leggen dan.

Laten we zien wie de kroon spant.

Laten we ook de 'aard' van misdaden naast mekaar leggen, 't haatboekje indachtig, vergelijken of 't wel degelijk daarin voorgeschreven wordt, dan kan jij adhv 'ons' haatboekje aantonen dat die misdaden daarin ook voorgeschreven staan.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 14:56   #17126
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

ik heb de truuk van arti door, als ze iets leest die juist is of waar ze geent egenargumenten voor heeft, laat ze dat links liggen, dan focust ze zich op één woordje in een context die verkeerd is.

Nu we komen eruit: dus we zijn allemaal akkoord dat het geen zin heeft om te immigreren naar een zone met een beroepskwaliticatie die niet past in die zone; Een uraniumdelver, boorplatformwerker, steenkoolmijnwerker, raketplatformmonteerder, koemestdroger, koppensneller, besnijder, huttenbouwer, templeversierder heeft niets toegevoegde waarde in onze maatschappij en kun je best allemaal zonder bereidwilligheid tot reconversie niet integreren in onze economie.

Ergo heeft ons sociaal stelsel een zwak punt, wat erop neerkomt dat al wie migreert en zich nestelt in onze SZ? omdat hij meer verdient dat uit zijn migratieland blijkbaar volgens Arti het EEUWIGE RECHT heeft om hier te blijven wonen ONGESCHIKT voor onze maatschappij maar toch RECHT op zoeken naar dat werk die hij hier nooit zal vinden???
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 15:05   #17127
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee nee nee, er mogen géén Portugezen ingevoerd worden, die zouden wel eens kunnen willen wèrken, integreren, aanpassen, géén eisen hebben om de maatschappij aan te passen aan hùn opvatting van hoe 'n maatschappij er uit zou moeten zien, niet lopen eisen & krijsen dat de autochtoon zich aanpast, en iedereen racistisch is.

Aan wie moet dan dat enorme overschot aan belastinggeld uitgedeeld worden, als er ipv 'verrijkers' Portugezen ingevoerd worden?
Ik begrijp dat ergens wel hoor.
Als we mensen invoeren die de werkplaatsen invullen kunnen we er geen meer blijven invoeren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 15:09   #17128
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees die zin waarop je reageerde (nog) eens aandachtig.

Citaat:
Ik geef de voorkeur aan mensen die hun deel in de samenleving doen.
Ik ook, maar het ging hier nu wel over economie. En die economie en winstjagers doen hun deel in de samenleving niet.

Citaat:
En ja, in ons kapitalistisch systeem is economie en winst een belangrijk punt.
Dat is het enigste dat telt. economie en winst gaan voor op alles, ook op de mensen en de samenleving.
Oud 29 maart 2012, 15:36   #17129
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees die zin waarop je reageerde (nog) eens aandachtig.

Ik ook, maar het ging hier nu wel over economie. En die economie en winstjagers doen hun deel in de samenleving niet.

Dat is het enigste dat telt. economie en winst gaan voor op alles, ook op de mensen en de samenleving.
mag ik u eraan herinneren als het economisch slecht gaat, da&t je in die faze beter kunt concentreren op het economisch weer beter doen gaan ???
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 16:59   #17130
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Vervelend hé als ge zo een spiegel voorgeschoteld krijgt?
Kijk in de spiegel...en je ziet een hypocriet!
Zo kun je jullie spelletjes eeuwig blijven spelen.
Niet dat het iets uitmaakt, vaststellingen zijn vaststellingen ook diegene die niet in jullie multiculgedoe passen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 17:11   #17131
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat een hoop nonsens alweer...
Oud 29 maart 2012, 17:49   #17132
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
mag ik u eraan herinneren als het economisch slecht gaat, da&t je in die faze beter kunt concentreren op het economisch weer beter doen gaan ???
Jij mag dat.
Maar dat veranderd niets aan ons liberale economisch systeem waar de economie en de winsten steeds voorrang hebben op mens en maatschappij.
Oud 29 maart 2012, 17:59   #17133
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij mag dat.
Maar dat veranderd niets aan ons liberale economisch systeem waar de economie en de winsten steeds voorrang hebben op mens en maatschappij.
Is de mensen hun eigen fout als ze hun rechten niet afdwingen.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 18:30   #17134
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Is de mensen hun eigen fout als ze hun rechten niet afdwingen.
Het is geen kwestie van hun rechten afdwingen. Tenzij je wil dat we massaal aan het stelen gaan.
Oud 29 maart 2012, 18:32   #17135
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is geen kwestie van hun rechten afdwingen. Tenzij je wil dat we massaal aan het stelen gaan.
Hier sterft niemand van de honger.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 18:33   #17136
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In die post waar je de oorlog van USA tegen Afghanistan rechtvaardigt.
Ik heb mijn mening gezegd over de oorlog in Afghanistan.
Ik heb hier al een aantal keren herhaald dat ik de daad van die soldaat streng afkeur.
A propos, hoe dikwijls heeft Al Qaida zich al verontschuldigt voor een terroristische aanslag waarbij onschuldige slachtoffers vallen?
Oud 29 maart 2012, 18:37   #17137
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dus arti, kunnen we nu aanvaarden dat er best een beroepskeuze wordt gemaakt door de migranten zodat ze zich kunnenkneden naar deknelpuntberoepen en hier komen werken in die knelpuntberoepen, en dat SOCIAAL GESPONSORDE MIGRATIE geen zin heeft. ???

Als je dit model wilt doortrekken dat kan ik u nu al vertellen waar dit verhaal zal stoppen.
Dit verhaal stopt van zodra de gemiddelde som die de burgers hier kunnen krijgen om te stempelen kleiner is dan het geld die ze kunnen verdienen in hun eigen land.
Dus wanneer we 50miljoen migranten hier toegelaten hebben bvb zal dit verhaal allang stoppen wegens plaatsgebrek
ALs we 250miljoen migranten steunen op die manier, zal het verhaal nog niet stoppen.
Pas als we 1 miljard migranten sponsoren, denk ik dat de armoede uit de wereld is en dat we ons deel van de armoedebestreiding ruimschoots gaan gehaald hebben
Het is heel duidelijk waar we naar toe gaan : chaos!
Wie het nieuws volgt, zou het toch stilaan moeten begrijpen : te weinig plaats in de gevangenissen, te weinig plaats in de kleuterscholen, te weinig geld voor SZ en voor OCMW, te veel werklozen ...
Als er niet direkt een immigratieverbod komt en alle illegalen terug naar huis worden gestuurd dan wordt België een chaotisch derdewereldlandje waar het grootste deel van de bevolking in armoede leeft!
Oud 29 maart 2012, 18:57   #17138
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wie het nieuws volgt, zou het toch stilaan moeten begrijpen : te weinig plaats in de gevangenissen, te weinig plaats in de kleuterscholen, te weinig geld voor SZ en voor OCMW, te veel werklozen ...
Als er niet direkt een immigratieverbod komt en alle illegalen terug naar huis worden gestuurd dan wordt België een chaotisch derdewereldlandje waar het grootste deel van de bevolking in armoede leeft!
Dat moet ongeveer de samenvatting zijn van het probleem waar we mee zitten en de ramp die op ons afkomt. Al de multiculprietpraat alhier is enkel een poging om hun profitariaatsspelletje zo lang mogelijk te laten duren! Het zal hen een zorg zijn dat ze hier mettertijd een woestijn achterlaten. Kunnen ze dezelfde methodes en prietpraat verder zetten in landen waar ze het nog niet naar de bliksem hebben geholpen...
Oud 29 maart 2012, 19:03   #17139
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou het met opzet ondermijnen van een economie van een land strafbaar zijn ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 19:22   #17140
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb mijn mening gezegd over de oorlog in Afghanistan.
Je hebt gerechtvaardigd dat de USA oorlog voert tegen Afghanistan.

Citaat:
Ik heb hier al een aantal keren herhaald dat ik de daad van die soldaat streng afkeur.
Dat is nochtans een tamelijk logisch gevolg van de oorlog.
Die oorlog die je rechtvaardigde.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be