![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3921 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het marginaal klein clubje atheisten van de artisjokiaanse vleugel, die wensen het verschil niet te zien wegens niet passend in hun kraam. De echte atheisten, die zien natuurlijk wel dat beide symbolen zeer verschillend zijn en een totaal andere lading dekken. Niks gelijkaardig, en al zeker niet gelijkwaardig. Da's meeloplersflauwekul. |
|
|
|
|
|
|
#3922 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het verschil is er in de zichtbaarheid (niet gelijk), maar niet in de betekenis (gelijkaardig). Had ik niet direct van u verwacht, maar toch, chapeau.
|
|
|
|
#3923 |
|
Banneling
|
en dinsdag zet ik dan mijn witte puntmuts op, je kan niet alle dagen hetzelfde dragen hé.
|
|
|
|
|
|
#3924 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#3925 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
klikken in de stijl van...
|
|
|
#3926 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Veelzeggend dat onze vrienden weer met de mond vol tanden stonden na dit:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#3927 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Moeten we al dat gezeik opnieuw gaan doormaken omdat een stel 7de eeuwse woestijnrovers hier binnengehaald worden als een mislukte Kameel van Troy? Citaat:
Langs de andere kant, de Islam kent geen pedofilie als misdaad, alleen sex buiten het huwelijk is slecht. (tenzij de geneukte een slavinnetje is, dan valt het onder de hoofding krijgsbuit. Maar dan nog is de toestemming van de eigenaar nodig, wat de slavin ervan vind is van geen belang.) En opvoeding. Ik weet het, ik ga hier op zijn Harry Potters een "reducto in absurdum" oftewel "reductio ad ridiculum" in mijn nek krijgen van de dhimmies. Maar moeten we het goed vinden dat "grootvader Fore", die naar Brussel is geëmigreerd, zijn kleinkinderen gaat opvoeden in de "oude stijl van zijn cultuur"?
|
|
|
|
#3928 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Nu nog Kallikles hiervan zien te overtuigen. Ga je gang.
|
|
|
|
#3929 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Eerst in alle ernst verkondigen dat de Eer van de Vrouw een zaak is van Leven of Dood om daarna wat te wauwelen over een geromantiseerde versie van middeleeuwse ridderlijkheid. Teveel afleveringen van Ivanhoe gezien? Nogal wiedes dat op dergelijke flauwekul niet (langer) gereageerd wordt. Maar laat mij jou vooral niet tegenhouden jezelf wat op de borst te kloppen. Zelf vind ik het eerder veelzeggend dat jij de oorspronkelijke post van Nierika compleet negeerde.... Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 8 april 2012 om 05:37. |
|||
|
|
|
|
|
#3930 | |
|
Banneling
|
Ah. Dan moet je niet gaan beweren dat ik "voor het minste geringste verhaal minstens 5 bronnen, linken en citaten verlang".
Citaat:
Het staat je vrij om te geloven dat vrouwen met een hoofddoek nooit gediscrimineerd worden, nooit anders behandeld. Dat komt immers niet in de kranten, is moeilijk bewijsbaar. Als iets bewezen wordt (de bedreiging die ik aanhaalde) wordt het nog ontkent. Het valt me op dan voor een bedreiging, een aanval; niet altijd even harde bewijzen nodig zijn. Ik heb de indruk dat dit afhankelijk is van de overtuiging van de geviseerde. |
|
|
|
|
|
|
#3931 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kan alleen maar herhalen dat de hoofddoek en het kruisteken geen enkele gelijke, gelijkaardige of gelijkwaardige betekenis hebben. Een kruis draagt een gelovige omdat hij gelooft in het lijden, de dood en de wederopstanding van Christus. Niemand is verplicht om dit te dragen, men doet het als men behoefte heeft op een gegeven moment om te getuigen van zijn geloof. Een hoofddoek wordt door moslima's NIET gedragen omdat ze in Allah geloven maar omdat er ergens geschreven staat dat ze zich moeten onderscheiden van anderen. Nergens staat er dat ze het echt verplicht zijn. Het is geen getuigenis van hun geloof want dan zouden de moslimmannen ook een hoofddoek dragen. Simple comme bonjour.
|
|
|
|
#3932 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#3933 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wie zegt dat nu............? Hoe komen ze erbij!???
|
|
|
|
|
#3934 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zie ze gaan. Nog altijd geen enkele inhoudelijke reactie.
Ik geef jullie een laatste kans om inhoudelijk te reageren, zonder vuile woorden te gebruiken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#3935 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is dus totaal van de pot gerukt om te blijven doormekkeren over ' religieuze symbolen die " verboden" werden, hou eens op met dat gejammer. Mogen vrouwen met een hoofddoek over straat? Mogen mensen een kruisje dragen? Ja, dus stop met dat gezeur om een punt te maken wat er geen is, een dresscode op werkvloer of scholen geldt voor iedereen, ongeacht overtuiging, je apartheidspleidooien vangen allang bot op het forum, leer er mee leven! |
|
|
|
|
|
|
#3936 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hou eens op aandacht te vragen voor je opvattingen, wake up boy and smell the coffee, vrouwen hebben zelfbeschikkingsrecht en doen met hun eer wat zijn naar eigen goeddunken willen, daar leven en dood aan verbinden is regelrechte agressie, tegenover vrouwen, en dan wil je nog " ernstig genomen worden ook"! |
|
|
|
|
|
|
#3937 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
|
|
|
|
|
#3938 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
De mantra van de islamofoben is: "We luisteren niet naar wat je zegt. En dan zeggen we dat je het omgekeerde gezegd hebt van wat je hebt gezegd. Als je dat dan ontkent, dan is dat het beste bewijs dat we gelijk hebben."
Dat is de logica van de kampbewaker in Schindler's List.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 8 april 2012 om 11:37. |
||||||
|
|
|
|
|
#3939 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#3940 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ging er nog bijvragen: wat is de volgende stap? De discussiepartner neerschieten zodat hij je leugens niet meer kan ontkennen?
Maar Dixie had het vuur reeds geopend:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|