Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2012, 16:47   #4141
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Feit blijft dat nergens ter wereld de (ondersteunde) vluchtelingenstatus erfelijk is, BEHALVE bij degenen die in 1947 uit het toenmalige israel zijn gaan vluchten op aanraden van hun geloofsbroeders en die ipv opgenomen te worden in hun arabische gebieden, weldegelijk eisen dat al hun nazaten tot in den treure uitkeringen ontvangen. De UN hebben er zelfs een aparte entiteit voor opgericht.
Dat er ondertussen miljoenen andere mensen ontheemd geworden zijn doet er blijkbaar niet toe.

Zullen we dan maar ineens pleiten voor de terugkeer van de 800.000 joodse ARABISCHE vluchtelingen mèt al hun nazaten naar al die muzelmaanse landen waar ze vertrappeld en vervolgd werden en enkel een leven als dhimmie mochten leiden?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 9 april 2012 om 16:48.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 16:56   #4142
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
De nieuwe van Pat Condell gaat over mensenrechten in islamitische paradijzen:

http://dotsub.com/media/b5ee5ada-5b3...ec4b/embed/dut
Heel interessant en hij kan het heel goed uitleggen.

Als hij de kat is, ben ik de vogel.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 17:03   #4143
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Het komt er dus een beetje op neer dat jij vindt dat jouw cultuur in gevaar komt. De islam is niet welkom en de moslims eveneens. Ik vraag me echter af waarom je precies van die mening bent. Wat gaf jou de aanzet om 'te strijden' tegen de islam? Op welke manier vormen wij een bedreiging voor jouw cultuur?
De wereld staat bol van de landen die de islam niet wensen, ze als een bedreiging ervaren enz en ze toch over zich heen krijgen!
Noem aub één land dat blij was vol te lopen met islamaanhangerslease!
Al die landen hebben het verkeerd voor, de islam bezit de enig waarheid!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 17:06   #4144
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
In het Ancien Régime kwam je voor de rechter als je een zondagsmis durfde te mis-sen. Moeten we daarom nu de zondagsmis verbieden, omdat sommigen die vrijheid misbruiken om er een "lichte" dwang van te maken?

Veel ouders verplichten hun kinderen nog steeds om naar de mis te gaan. Gaan we daarom alle missen verbieden? Als die kinderen volwassen worden, zullen ze zelf wel keuzes maken. Misschien zijn ze hun ouders dankbaar, misschien krijgen ze hier juist een afkeer van de Kerk door, maar dit verbieden zal alleen maar nog meer problemen veroorzaken.

Je moet de ouders hun kinderen laten opvoeden.

Nu wordt het tijd om Nietzsche te parafraseren: afgezien van het feit dat ik een autochtone moslim ben, ben ik daarvan ook het tegendeel. Denk daar maar eens goed over na!

Dat de eer van een vrouw een kwestie van leven of dood is, heeft overigens niet op de eerste plaats met de islam te maken. Het hoofse ridder-ideaal kent de eer van een vrouw dezelfde waarde toe en het was voor een ridder een eer om voor de eer van een vrouw te mogen strijden en hierbij zijn leven op het spel te zetten.

Of ga je het hoofse ridder-ideaal ook als islamitische import zien? De cultuur van het islamitische Andaloesië heeft inderdaad invloed gehad op de hoofse cultuur van de troubadours in Zuid-Frankrijk, maar als we zo beginnen, moeten we de hele Europese cultuur als volksvreemde import afwijzen en dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Deze cultuur vond je zeer recent nog terug bij iemand als Gaston Deferre, tot 1986 burgemeester van Marseilles was en die nooit voor een duel terugdeinsde.
Tja kijk, ik dacht dat we sinds de middeleeuwen toch al behoorlijk wat vooruitgang hadden geboekt op de manier waarop men de rol van de vrouw en diens eer bezag.

Ik ben wel aangenaam verrast dat u positieve elementen ziet in een weliswaar pre-westerse, (het westen als concept zoals we het nu kennen) doch christelijke cultuur.

Het komt me als vrij zeldzaam voor de geest.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 17:22   #4145
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie zijn dat, de Oude Belgen? Zijn dat mensen als Alexandre Vander Elst, de moordenaar van de MIVB-controleur?
Als er dus een individu is die een misdaad pleegt, ga je dat verhalen op ... ???

Hij is gelukkig opgepakt en ik hoop dat hij een zware straf krijgt.

Wil je ergens insinueren dat Oude Belgen misdadigers zijn? Ik vraag dat omdat ik nooit geïnsinsueerd heb dat Oude Belgen allemaal brave mensen zijn. Dat kan ook niet.¨

Ik had het in die tekst over identiteit en persoonlijke levenssfeer.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 17:30   #4146
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
blablabla Oude Belgen blablabla
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 17:31   #4147
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 9 april 2012, 17:35   #4148
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Als er dus een individu is die een misdaad pleegt, ga je dat verhalen op ... ???

Hij is gelukkig opgepakt en ik hoop dat hij een zware straf krijgt.

Wil je ergens insinueren dat Oude Belgen misdadigers zijn? Ik vraag dat omdat ik nooit geïnsinsueerd heb dat Oude Belgen allemaal brave mensen zijn. Dat kan ook niet.¨

Ik had het in die tekst over identiteit en persoonlijke levenssfeer.
Denkt ge dat zijn buren, oude Belgen, op straat gekomen zijn om zijn aanhouding te verhinderen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 18:01   #4149
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Denkt ge dat zijn buren, oude Belgen, op straat gekomen zijn om zijn aanhouding te verhinderen ?
De racistische pers omschrijft hem als "cool, gentil". Is dat geen totaal gebrek aan respect voor het overleden slachtoffer misschien?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 9 april 2012, 18:16   #4150
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Voorbeeld van jullie hypocrisie!
Zijn zij beiden verantwoordelijk?
Citaat:
Laten de moslimlanden nu juist de landen zijn waar de mensenrechten het meest zullen geschonden worden en de vrouwen de minste waarde hebben...
Niet-moslimlanden kennen ook wel wat van mensenrechten schenden.

Mag ik uit je kritiek afleiden dat jij een vurig aanhanger bent van de mensenrechten?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 18:21   #4151
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu wordt het tijd om Nietzsche te parafraseren: afgezien van het feit dat ik een autochtone moslim ben, ben ik daarvan ook het tegendeel. Denk daar maar eens goed over na!

Dat de eer van een vrouw een kwestie van leven of dood is, heeft overigens niet op de eerste plaats met de islam te maken. Het hoofse ridder-ideaal kent de eer van een vrouw dezelfde waarde toe en het was voor een ridder een eer om voor de eer van een vrouw te mogen strijden en hierbij zijn leven op het spel te zetten.
Beste, je kwam hier gistermiddag nog eens op terug met een quote. Maar ik heb zo mijn twijfel over je parafraseren van Nietzsche. Geef eens een link naar de tekst.

Want hier ontgaat je volgens mij de strekking van wat Nietzsche beweert. Hij was namelijk allerminst een promotor van de hoofse riddermoraal. De tekst kan dus alleen maar ironisch bedoeld zijn. Wat betreft de eer van de vrouw had Nietzsche geen verheven gedachten, zeker niet wat betreft haar eer. In Also Sprach Aarathustra schrijft hij:
Alles am Weibe ist ein Räthsel, und Alles am Weibe hat Eine Lösung: sie heisst Schwangerschaft.
Der Mann ist für das Weib ein Mittel: der Zweck ist immer das Kind.
Aber was ist das Weib für den Mann?
Zweierlei will der ächte Mann: Gefahr und Spiel. Desshalb will er das
Weib, als das gefährlichste Spielzeug.
Der Mann soll zum Kriege erzogen werden und das Weib zur Erholung des
Kriegers: alles Andre ist Thorheit.
Ein Spielzeug sei das Weib, rein und fein, dem Edelsteine gleich, bestrahlt von den Tugenden einer Welt, welche noch nicht da ist.
Der Strahl eines Sternes glänze in eurer Liebe! Eure Hoffnung heisse: "möge ich den Übermenschen gebären!"
In eurer Liebe sei Tapferkeit! Mit eurer Liebe sollt ihr auf Den losgehn, der euch Furcht einflösst!
In eurer Liebe sei eure Ehre! Wenig versteht sich sonst das Weib auf Ehre.
Aber diess sei eure Ehre, immer mehr zu lieben, als ihr geliebt werdet, und nie die Zweiten zu sein.
Nietzsche meende overigens dat de oppervlakkigheid van vrouwen, zoals hij ze kende, het gevolg was van hun opvoeding. Hij bleef vrijgezel.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 18:25   #4152
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
in welke uithoek woon je?

Hier hebben zelfs de poetsvrouwen met dienstencheques een uniform, de verpleegsters, de dokwerkers, alle fabriekarbeiders (minstens in de chemische fabrieken), gemeentepersoneel van de groendienst, gemeentelijk onderhoudspersoneel, straatvegers, voetballers, scheidsrechters, politieagenten, bejaardenverzorgsters, winkelpersoneel in de meeste supermarkten, treinbestuurders, treincontroleurs, stationchefs, trambestuurders, tramcontroleurs, museumtoezichters, apothekersassistentes, dokterassistentes, keukenpersoneel, ....

enfin, het lijstje is zelfs niet volledig.
Mag uw baas u een kledingcode opleggen?

Verplichte kleding

"Het dragen van bepaalde kledij kan omwille van hygiënische of veiligheidsredenen voorgeschreven zijn in een cao die geldt voor de hele sector. Dat is onder meer het geval in de horeca, de voedingsnijverheid, de openbare autobusdiensten, enzovoort", verduidelijken de juridische experts van HDP&Arista.

Een werkgever mag wel een dresscode opleggen aan (een deel van) zijn personeel. Hij kan handelsvertegenwoordigers en mensen die in contact staan met klanten bijvoorbeeld verplichten om een maatpak te dragen. De experts preciseren dat die verplichting dan wel zonder discriminatie en op een objectieve wijze moet gebeuren. In principe worden zulke kledingvoorschriften opgenomen in het arbeidsreglement van de onderneming. Maar wat als dat niet wordt nageleefd?
....
"Er zijn maar weinig bedrijven die een dresscode opleggen. Amper 6 procent heeft de dresscode opgenomen in het arbeidsreglement", preciseert Hdp&Arista op basis van de door hen uitgevoerde enquête.
http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/c...00059-2211.art
Oud 9 april 2012, 18:32   #4153
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard De hoofddoek in Egypte

Na heel wat gepruttel en gepraat over de hoofddoek en de eer van moslimvrouwen, en dat de eer ofwel de hoofddoek in Arabische landen een zaak van leven en dood zou zijn, wordt het tijd de situatie ter plaats te gaan bekijken. Trek daar dan naast al die uren die je hier hebt zitten lezen en schrijven nog eens 48 minuten voor uit. Het begint rustig en wordt steeds spannender. Wees gelukkig als je in België zit en niet in Egypte:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1245200

Graag hoor ik nog een relevant commentaar. Wat betekent eer in Egypte, wat is daar nog respect voor het individu?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 18:36   #4154
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Verplichte kleding

"Het dragen van bepaalde kledij kan omwille van hygiënische of veiligheidsredenen voorgeschreven zijn in een cao die geldt voor de hele sector. Dat is onder meer het geval in de horeca, de voedingsnijverheid, de openbare autobusdiensten, enzovoort", verduidelijken de juridische experts van HDP&Arista.

Een werkgever mag wel een dresscode opleggen aan (een deel van) zijn personeel. Hij kan handelsvertegenwoordigers en mensen die in contact staan met klanten bijvoorbeeld verplichten om een maatpak te dragen. De experts preciseren dat die verplichting dan wel zonder discriminatie en op een objectieve wijze moet gebeuren. In principe worden zulke kledingvoorschriften opgenomen in het arbeidsreglement van de onderneming. Maar wat als dat niet wordt nageleefd?
....
"Er zijn maar weinig bedrijven die een dresscode opleggen. Amper 6 procent heeft de dresscode opgenomen in het arbeidsreglement", preciseert Hdp&Arista op basis van de door hen uitgevoerde enquête.
Groot gelijk. Ik ging zelfs in shorts en mini topje werken.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 18:36   #4155
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ah, ge kunt ze niet aanduiden.
Dus ga ik er vanuit dat ze er niet zijn.

Voor wie een beetje begrijpend kan lezen mag dat geen probleem zijn.

Nee, het is geen uniform.

Het is geen voorwaarde, dat heb ik ook niet gezegd, maar het is zowat de enige reden die ik zie om bepaalde dingen te verplichten (zoals een verbod op loshangende kledij, haarnetjes, werkkiel, ...).
Zolang de regels van het fatsoen een beetje gerespecteerd worden heb ik in nog geen enkel bedrijf bij ons een uniform gezien.

Wat ik ook nooit beweerd heb.

Niet uw standpunten, ik heb het al een paar keer gezegd, uw standpunten leunen sterk aan bij die van mij op een paar punten na.
Het is uw manier van posten waarop ik het heb.
Dit bijvoorbeeld:

Dat is goedkoop getroll.
Als ge dat achterwege laat kunnen we het vast als discussiepartners met elkaar vinden hoewel we het niet met elkaars mening eens zijn.
Ik kon ze wel aanduiden en benoemde ze alledrie, en u kunt lezen,blijkbaar was mijn opmerking juist want u kon niet weerleggen.

U blaast alweer koud en warm! Wat is het nu eigenlijk?
Een dresscode is trouwens niet noodzakelijkerwijs een uniform, of loopt al het personeel van de stad Antwerpen wat met publiek in aanraking komt ineens in uniform? Is dat zo in iedere school? Nee.
Dus waar bent u het nu mee eens, het recht van werkgevers om een dresscode op te leggen? En geldt dit nu voor al het personeel? Of vind u dat enkel voor loshangende kledij, veiligheid dit mag?
Uw standpunten sluiten echt niet aan bij de mijne; mocht dit uw mening zijn, stop eens met dat windhanengedrag( zie hierboven wat ermee bedoeld werd) en probeer eens duidelijk je mening weer te geven!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 20:06   #4156
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik kon ze wel aanduiden
Nee, ge zegt drie keer drogreden op 1 reactie.
Geen van mijn reacties zijn drogredens, gewoon een poging om met u in discussie te gaan, maar ik zie dat dat met u niet mogelijk is.
Spijtig.

Citaat:
Dus waar bent u het nu mee eens, het recht van werkgevers om een dresscode op te leggen?
Ok, nieuwe poging.
Zoals al gezegd kunnen er inderdaad richtlijnen zijn wat kledij betreft.
Meestal zijn deze onbepaald en zal het afhangen van de positie van het personeelslid.
Iemand van de kuisploeg zal bv een kiel dragen, de receptioniste stadskledij. Voor een directielid zal misschien een pak verwacht worden, hoewel dit ook zelden een verplichting is.

Citaat:
En geldt dit nu voor al het personeel?
Nee dus.

Citaat:
Of vind u dat enkel voor loshangende kledij, veiligheid dit mag?
Voor die zaken vind ik het begrijpelijk en normaal, dat was mijn punt.
Ik vind het minder aanvaardbaar dat er voor andere zaken een probleem wordt gemaakt.

Citaat:
Uw standpunten sluiten echt niet aan bij de mijne; mocht dit uw mening zijn, stop eens met dat windhanengedrag( zie hierboven wat ermee bedoeld werd) en probeer eens duidelijk je mening weer te geven!
Begin eens met te lezen wat ik schrijf en daarop te reageren in plaats van constant op de man te spelen en te trollen, dat zal de discussie ten goede komen, Alice.
En stop eens met schooljuffrouw te spelen.
Oud 9 april 2012, 20:59   #4157
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Veiligheid???
Citaat:
Ik vind het minder aanvaardbaar dat er voor andere zaken een probleem wordt gemaakt.
Om de veiligheid van meisjes en vrouwen te kunnen garanderen is het de vrouwen en meisjes aangeraden een hoofddoek te dragen.De niqaab of boerka kunnen betere resultaten geven.

Laatst gewijzigd door maddox : 9 april 2012 om 21:02.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 21:56   #4158
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, ge zegt drie keer drogreden op 1 reactie.
Geen van mijn reacties zijn drogredens, gewoon een poging om met u in discussie te gaan, maar ik zie dat dat met u niet mogelijk is.
Spijtig.

Ok, nieuwe poging.
Zoals al gezegd kunnen er inderdaad richtlijnen zijn wat kledij betreft.
Meestal zijn deze onbepaald en zal het afhangen van de positie van het personeelslid.
Iemand van de kuisploeg zal bv een kiel dragen, de receptioniste stadskledij. Voor een directielid zal misschien een pak verwacht worden, hoewel dit ook zelden een verplichting is.

Nee dus.

Begin eens met te lezen wat ik schrijf en daarop te reageren in plaats van constant op de man te spelen en te trollen, dat zal de discussie ten goede komen, Alice.
En stop eens met schooljuffrouw te spelen.
Wanneer er een dresscode is, zijn richtlijnen niet onbepaald maar begrensd door de werkgever!
En zoals gedacht, uw mening staat helemaal niet op dezelfde lijn als de mijne, integendeel zelfs!
Ik vind NIET dat veiligheid alleen een voorwaarde is voor een opgelegde dresscode vanuit een werkgever, ik vind dat deze de VRIJHEID heeft te bepalen hoe hij een bedrijf vertegenwoordigt wil zien en hoe niet, dus wanneer neutrale kleding gevraagd wordt accepteren ALLE WERKNEEMSTERS DIT en vormen hoofddoeken GEEN UITZONDERING.
Toch nog maar eens nadenken alvorens te verklaren dat je standpunt " dicht bij dit van anderen ligt".
Oud 9 april 2012, 22:03   #4159
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer er een dresscode is, zijn richtlijnen niet onbepaald maar begrensd door de werkgever!
En zoals gedacht, uw mening staat helemaal niet op dezelfde lijn als de mijne, integendeel zelfs!
Ik vind NIET dat veiligheid alleen een voorwaarde is voor een opgelegde dresscode vanuit een werkgever, ik vind dat deze de VRIJHEID heeft te bepalen hoe hij een bedrijf vertegenwoordigt wil zien en hoe niet, dus wanneer neutrale kleding gevraagd wordt accepteren ALLE WERKNEEMSTERS DIT en vormen hoofddoeken GEEN UITZONDERING.
Toch nog maar eens nadenken alvorens te verklaren dat je standpunt " dicht bij dit van anderen ligt".
Nogmaals

Verplichte kleding

....
Oud 9 april 2012, 22:09   #4160
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een baas mag dus een dresscode opleggen, nogmaals....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be