![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4861 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4862 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4863 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4864 | |
Banneling
|
![]() Welk bewijs?
Begrijp je dat woordje niet? Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4865 | |
Banneling
|
![]() sprookjesgeleerden zijn geen bewijs
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4866 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4867 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4868 |
Europees Commissaris
|
![]() Ach, als we het zo absurd gaan maken, kan ik ook stellen dat jij de kappen van de zustertjes gaat aftrekken en de sjallekes van mijn grootmoeder gaat opbranden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4869 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is 't nu? Vrije keuze van de vrouw zèlf, iets wat ze toch zo graag rondtoeteren? Of opgelegd door 'islamgeleerden en de meeste moslims?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4870 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het risico dat ik kappen van nonnetjes ga aftrekken is nihil : die leven in een kloosterorde, zijn betaald door de staat of wie ook, en ze teisteren geen enkele werkvloer. Anderzijds bent u niet mee : de meeste nonnen hebben hun kap al lang over de haag gegooid. Dat heet evolutie. Ik heb nog nooit gehoord van nonnen die vergroeid zijn met hun doekske of die zitten te jammeren dat ze hun identiteit verliezen als ze hun kapke mmoeten afdoen. Gij wel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4871 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4872 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan de kassa van de Hema?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4873 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4874 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4875 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4876 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4877 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4878 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar uit de historiek van zaken blijkt m.i. dat de mob beslist en dan zijn verheven principes ver zoek. Mij persoonlijk lijkt het me dat de fundamentele vrijheden van mensen van eigen bodem erg in de schaduw zijn beland ten voordele van fundamentele rechten van mensen die onze cultuur niet eens willen leren kennen. Ook al ligt de rode loper voor hen uitgerold. Jij scheert elke mens op deze planeet over dezelfde kam qua fundamentele rechten. Kijk ik hoe ik dat zie: 1° je veegt een cultureel patrimonium van autochtonen van de kaart. Daar zitten uiteraard negatieve dingen in maar het is wel van hier, hé. We kennen die problemen en mogen deze nu ook eens hun eigen verloop en oplossing kennen zonder altijd dat islamgedoe erbij? Mijn fundamentele rechten reiken verder dan drinkwater, godsdienstvrijheid. Het gaat over cultureel behoud. Een fundamenteel recht is m.i. is dat ik mijn moedertaal ongenegeerd kan spreken en niet traag moet spreken, goed articulerend en moet zoeken naar standaardwoorden die in een of andere inburgeringscyclus ter sprake zijn gekomen. En dan nog. Doe ik het niet dan is er geen communicatie. Ben ik een vrouw dan is er nog minder communicatie. 'Dag' is dan de norm van die hoofddoekenvrouwen en zij hebben dan hun plicht gedaan en ik die 'Dag' zeg heb wat dan gedaan? Het spelleke meegespeeld en meer niet. Dat is dan de norm geworden? 'Dag'... 'Dag'... Inburgeringscursus. En verder niks. Als ik goeiendag zou zeggen tegen moslimmannen, zouden ze me negeren. Vanuit hun normen van respect voor de vrouw, weet ik veel. Maar dat strookt niet met mijn cultuur en mijn opvoeding. 2° Eigenlijk wordt me geleerd om geen belang meer te hechten aan buren. Aan sociaal contact buiten familiebanden. Eigenlijk leert men mij me te conformeren aan een cultuur die hier historisch gezien nooit een rol heeft gespeeld. Als ik daar tegenin wil gaan dan ga ik zonder ik het wil en zonder dat ik het weet een scheiding maken tussen hen en mij en de mijnen. Bij wijze van experiment zou ik het kunnen doen. 3° Als mijn buurman volgende keer zijn oudste dochter van negen laat aanbellen om te vragen of de haag langs mijn kant mag gesnoeid worden, zal ik tegen het lieve kind zeggen dat ik niet met snotneuzen discussieer over het snoeien van een haag waar het kind geen kaas van heeft gegeten. Bij deze pas ik een fundamenteel recht uit. Man en vrouw zijn gelijk. Datis mijn fundamenteel recht. Er zijn fundamentele rechten en fundamentele rechten. Op eigen bodem ligt het ietwat snediger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4879 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dáár zijn ze nooit weg geweest.
![]() |
![]() |
![]() |
#4880 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |