![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4961 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4962 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4963 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4964 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
antropologisch onkracht zegtie! Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 april 2012 om 17:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4965 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor welke heilige moet ik mijnj mond houden en altijd maar respect tonen voor? Hoeveel respect wordt er aan mij betoond? Ik heb geen standbeeldjes, en geen rollen uit de Dode Zee, enzomeer. En dan? Kunst en literatuur kunnen tenminste kleinschalig voor wat evenwicht zorgen daar in. Voor mijn part, als het heel kunstig was gedaan zou de paus gepenetreerd worden door die moslim weet ik veel welke status die heeft. Heel kunstig. En dan heb je een boodschap die iets of wat accurater en scherper is, overeenkomend met de werkelijkheid. De historische, huidense werkelijkheid. Waarom zou je dat niet mogen weergeven? Aan schrijvers en kunstenaars leg je geen wetten op. Het ZOU een nomansland moeten zijn. Benetton is een multinational. Die hebben geen ethiek, geen moraal. Geen deontologie whatsoever. Multinationals pijpen alles en iedereen als ze maar winst kunnen maken. Zo simpel is dat. Dat ze inbinden is hun eigen keuze. Kitch minder, denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4966 |
Banneling
|
![]() Op je tenen getrapt worden, is geen reden om terug te trappen. Zoals uitgescholden worden geen reden is om te schelden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4967 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Koran, waarin zou staan wat Mohammed ooit gezegd zou hebben werd 150 jaar na zijn dood pas door anderen opgeschreven, op basis van overleveringen betreffende woorden die ooit wel of niet gezegd zouden zijn. Mohammed zelf was ongeletterd, en rijk geworden omdat hij huwde met een oudere rijke vrouw die hem o.a veel kamelen naliet waarmee oorlog te voeren viel. De Koran is een verzameling verzen, niet volgens logische opbouw maar lengte , daarom werden er later Hadith geschreven om dan weer die verzen uit te leggen...daarin slopen mogelijk elementen die vooral de eenheid moesten bewaren onder krijgsheren, er was nogal verschil in positie van vrouwen binnen de ene of andere stam. Maar de Koran , in ieder geval een bron die alle moslims erkennen vermeldt nergens dat hoofddoeken gedragen zouden moeten worden, wel krijgen vrouwen het advies hun boezem en ( enkel of andere ) juwelen te bedekken. Het gaat dus voor alle duidelijkheid helemaal niet om een religieuze verplichting voor vrouwen, maar wel om een persoonlijke interpretatie hoe je jezelf dient te onderwerpen aan een bepaalde visie betreffende islam. Heeft dit belang? In zekere zin wel omdat sommige moslims beweren dat het voor vrouwen ene verplichting zou zijn, wat dus niet klopt. En omdat, wanneer het over een persoonlijke interpretatie en keuze gaat, je jezelf niet eens kunt beroepen op vrijheid van Godsdienst en de beleving hiervan. Dus mogen vrouwen gerust kiezen voor een hoofddoek maar zij hebben geen enkel been om op te staan, wanneer zij religie inroepen om hiervan " steeds en overal" te maken;hun vrijheid stopt waar die van anderen begint, waaronder scholen en werkgevers! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4968 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4969 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kun je wel of niet opbrengen, blijkbaar heeft u er moeite mee. Wanneer werkgevers dresscodes mogen opleggen, heeft dit geen lor met je redenering over Nazipakken te maken. Het gaat NIET over het dragen van hoofddoeken in het algemeen, anders dan nu graag de link naar het verbod op het algemeen dragen van hoofddoeken! ![]() Het gaat WEL over rechten van werkgevers en scholen om beperkingen te stellen waaronder ook hoofddoeken vallen, iets waar u toch wel moeite mee blijft hebben maar als een windhaan rondjes draait om toch maar geen duidelijk standpunt te hebben. Een werkgever hoeft helemaal niet aan te tonen wat " opportuun " zou zijn, zij mogen neutraliteit eisen en verwachten van werkgevers in kledij. En ja, dat is rechtvaardig en zelfs nodig of bent u vergeten tot welke onverdraagzaamheid het toestaan van hoofddoeken leidde in het Antwerps Ateneum? Toont u maar eens aan dat het onrechtvaardig is dresscodes in te stellen? Of kom je dan weer met een tegenvraag, of geknip en geplak? ![]() Windhanengedrag noem ik jou " mening"! ![]() Laatst gewijzigd door alice : 14 april 2012 om 18:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4970 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....18#post6080318 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4971 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4972 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb toen gedreigd klacht neer te leggen voor elke moskee die eist dat ik mijn ongelovige schoenen uitdoe... en toen werd de klacht zelfs ingetrokken! (maar de friturist stond wèl met naam, toenaam én foto van zijn zaak in de kranten als racist bestempeld). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4973 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans is het mij indertijd als schoolgaande jonge gast nooit gelukt mijn pet van mijn favoriete voetbalclub op te houden in de klas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4974 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
dank je.
![]() |
![]() |
#4975 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij hebt ook geen te lange neus denk ik dan. Graag gedaan. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 14 april 2012 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4976 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=_ADZpkQunNc
Citaat:
Citaat:
Citaat: