Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2012, 14:48   #41
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Overbodige mededeling misschien, maar dat gevoelen van weerzin is wederzijds, omdat er te linkse partijen zijn. Mijn hekel aan nationalisme is iets genuanceerd: ik heb alleen een hekel aan Belgo-nationalisme, en niet aan Vlaams- en Europees-nationalisme.

Er zijn voor mij ook te rechtse partijen. Daarom voel ik me goed bij de nva, omdat dat een centrum-rechtse partij is.

Bovendien weet ik dat linkiewinkies alleen maar tegen Vlaanderen zijn, uit berekendheid. Omdat ze hun karretje aan de in Wallonië sterkere PS kunnen hangen.
Je eigen problemen erkennen is de eerste stap naar de oplossing. Succes !

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 14:51   #42
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Daar komt nog bovenop dat de verdedigers van de niveanen op dit forum iedereen die wat te veel kritiek uit op de partaai afdoen als een "trol" en dat ze mensen die na de toekenning van dat lemma tòch nog kritiek blijven uiten, genegeerd worden...
ik snap niet dat mensen zo kunnen veralgemenen.
Oud 18 april 2012, 16:18   #43
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik snap niet dat mensen zo kunnen veralgemenen.
Ik ook niet...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 16:37   #44
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Dat klopt heel zeker. Zelfs bij N-VA zijn er een paar fatsoenlijke mensen, vind ik.

Op dit forum maken de 'niet-fatsoenlijken' echter een gigantisch deel van de N-VA'ers uit. Welke reden is er om aan te nemen dat de verhoudingen 'in totaal' anders liggen? Wat moet ik als nulhypothese nemen? Het enige observeerbare of iets dat helemaal nergens op steunt?
oh ja ?
Ik zou zeggen dat er troep is bij alle partijen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 19:51   #45
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Welke verandering? De NVA is rechts-conservatief en zit vol tsjevenstreken... Oude wijn, nieuwe zakken.
Aangezien we nu al sinds WO-II quasi continu door extreem-links crapuul geregeerd worden, lijkt het aan de macht komen van rechts-conservatieven toch wel degelijk een verandering?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 19:53   #46
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar komt nog bovenop dat de verdedigers van de niveanen op dit forum iedereen die wat te veel kritiek uit op de partaai afdoen als een "trol" en dat ze mensen die na de toekenning van dat lemma tòch nog kritiek blijven uiten, genegeerd worden...
ik ben geen trol .. zegt de trol
Oud 18 april 2012, 19:57   #47
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Concrete voorbeelden mag ik niet geven, aangezien dat volgens mij onder 'persoonlijke aanvallen' zou vallen. Eigenlijk staat het hele forum vol met het afdoen van alle negatieve feiten over N-VA in de media als propaganda, vol met de drang om de stoute berichtgevers het zwijgen op te leggen en te vervangen door 'goede berichtgevers', en die goede berichtgevers zijn zijzelf. Ze geven mij de indruk de vrije meningsuiting aan banden te willen leggen en 'laster van de partij' strafbaar te willen maken als 'oneerlijke concurrentie tussen partijen'. Hoe ze het werkelijk zullen noemen; geen idee.
Dus alleen berichtgevers die slecht over N-VA schrijven zijn stoute berichtgevers en hebben daarom een alleenrecht om hun mening op te dringen aan de wereld? Tja, we kunnen maar hopen dat uw troepje nooit aan de macht komt. Want dan worden discussieforums vervangen door agitprop sites.

Laatst gewijzigd door fonne : 18 april 2012 om 20:04.
Oud 18 april 2012, 20:25   #48
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Alle kritiek op de N-VA is fout,"
Als daar telkens opnieuw argumenten voor aangedragen worden is het natuurlijk niet a priori uitgesloten dat alle kritiek fout is. Het staat je in dat geval vrij om aan te tonen dat ze wel correct is. Maar blijkbaar is de frustratie toch wel groot dat alle troll-draden die te pas en te onpas geopend worden over de N-VA, de ene al wat vulgairder dan de andere, uiteindelijk uitlopen op de grote nederlaag van de draadstarter.
Citaat:
"want de media staan in dienst van de regimepartijen"
Dat is natuurlijk een nuchter feit. Is het je opgevallen hoe Filip Dewinter plots in alle opinieprogrammas van de Vaderlandsche Radio en TV te zien was nadat hij kritiek uitbracht op het standpunt van N-VA over coalities met VB? Anders houdt men Filippeke angstvallig weg van het scherm. Wees maar gerust: N-VA is vandaag het echte gevaar voor het establishment en zal genadeloos bestreden worden met eender welk middel, als men daarvoor nuttige idioten als PVDA en VB groot moet maken zal men niet aarzelen.
Citaat:
is niet wat ik noem in discussie treden. Dat valt eerder onder de categorieën 'discussie uit de weg gaan' en 'onnadenkend verdedigen van de grote leiders'.
Misschien moet je eens een paar draden nalezen en kijken wie er altijd over de "grote leiders" begint, en in welke termen zoiets gebeurt. N-VA-adepten hebben het meestal over de inhoud. Maar je moet niet verwonderd bent als je een beetje tegengas krijgt als je voortdurend over Staf De Clerck, de nazis, racisme, VNV begint alsof N-VA daar iets mee te maken zou hebben.
Citaat:
Open gesprekscultuur: graag, maar niet enkel voor N-VA'ers.
Wat verhindert je om aan een gesprek deel te nemen, behalve eventueel een gebrek aan kennis en argumenten?
Citaat:
En dat steeds herhaaldelijk roepen dat de media in dienst staan van het regime maakt m.i. duidelijk wat die mensen met de media van plan zijn als zij de plak zouden zwaaien: er echte verdedigers van het regime van maken.
Tuurlijk jongen. Eerst gaan we alle intellectuelen ombrengen (dat noemen we dan de 'kulturele revolutie'), daarna onderwerpen we iedereen aan een verplichte hersenspoeling, en finaal zal alleen "De Waarheid" nog toegelaten worden als agitprop orgaan. Nu ja, ik bedoel maar, wat je zegt verwacht ik eerder van Polpotters als jullie.
Oud 18 april 2012, 20:28   #49
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Aangezien we nu al sinds WO-II quasi continu door extreem-links crapuul geregeerd worden, lijkt het aan de macht komen van rechts-conservatieven toch wel degelijk een verandering?
Huh?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 20:38   #50
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook niet...
Dan snap ik niet waarom je dat zo consequent doet als het over de N-VA gaat.
Oud 18 april 2012, 20:55   #51
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Huh?
De sossen hebben sinds WO-II meer jaren in de regering gezeten (48/67) dan de liberalen. Daar komen nog een paar jaar deelname van KP en Agalev bij.
En de Ø-VLD van Verhofstadt kan je natuurlijk bezwaarlijk rechts-conservatief noemen, niet?
Het beleid in België sinds WO-II is dus wel degelijk door links gedomineerd geweest.

Op Vlaams niveau is het nog veel erger: daar zijn de sossen al 28 van de 32 jaar mee aan de macht geweest.

Hoog tijd dus dat er een echt recht-conservatief beleid komt in Vlaanderen en wat er evt. nog van België zou overblijven.
Oud 18 april 2012, 21:15   #52
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan snap ik niet waarom je dat zo consequent doet als het over de N-VA gaat.
Niveanen verdienen dat.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 18 april 2012, 21:19   #53
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niveanen verdienen dat.
Ocharme... een beetje trollen...
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 21:20   #54
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ocharme... een beetje trollen...
En kijk eens wie er als de kippen bij is...

Citaat:
Oud 18 april 2012, 21:34   #55
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt heel zeker. Zelfs bij N-VA zijn er een paar fatsoenlijke mensen, vind ik.

Op dit forum maken de 'niet-fatsoenlijken' echter een gigantisch deel van de N-VA'ers uit. Welke reden is er om aan te nemen dat de verhoudingen 'in totaal' anders liggen? Wat moet ik als nulhypothese nemen? Het enige observeerbare of iets dat helemaal nergens op steunt?
En wat zijn volgens u dan 'niet-fatsoenlijken'? Mensen die uw argumenten de grond in boren? Of mensen die reageren op het gekak van bepaalde trollen die niet verder komen dan "N-VA = kaka"? En bestaan er ook 'fatsoenlijke' linksen of Ware Belgen?
Oud 18 april 2012, 21:44   #56
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
U veralgemeent dus.
Genoteerd!
Ik geef een correlatie aan. Daar is niets mis mee. Daar worden hele wetenschappen op gebaseerd.

Veralgemenen is nog iets anders. En op basis van een correlatie rechtstreekse oorzakelijke verbanden menen te zien, ook dat is wetenschappelijk gezien nonsens.

Fout is:

Immigranten zijn oververtegenwoordigd in criminaliteit, dus immigranten hebben vaak een bepaalde aanleg voor criminaliteit. (De werkelijkheid is dat immigranten enerzijds vaker crimineel zijn, en anderzijds vaker in slechte omstandigheden levend. Mensen in de laagste lagen van de bevolking qua rijkdom plegen vaker criminele feiten. Dat oorzakelijke verband volstaat qua verklaring.)
Of: Walen hebben minder vaak werk, dus Walen zijn luier. Ook dat is een simplistische redenering, die niet op harde cijfers steunt. (Een goede verklaring kan zijn: Wallonië heeft een slechtere ligging dan Vlaanderen.)

Juist is:

N-Va'ers zijn vaker onfatsoenlijk. Om de één of andere onbekende reden trekt de N-VA veel onfatsoenlijke mensen aan. (Daarbij beweer ik niet dat de N-VA-ideeën vaker ontstaan bij onfatsoenlijke mensen. De partij weet ze enkel goed te lokken, waarschijnlijk met propaganda waaraan zo'n mensen gevoelig zijn.)

En bovendien, een belangrijk onderscheid, ik ga N-VA'ers niet discrimineren.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 18 april 2012 om 21:46.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 21:44   #57
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
dat is waarom je een tegenstander bent, maar waarvan die weerzin, wat iets emotioneels is.
Vergelijk het hiermee:

persoon A is geen voorstander van verkrachtingen.
Persoon A heeft een weerzin tegenover verkrachters.

Is dat zo abnormaal?

Als je heel sterk tegen een idee bent, dan krijg je een weerzin tegenover die ideeën en diegenen die ze propageren. Dat is een evolutionair voordeel dat ons tegen mensen met slechte intenties beschermd.
Oud 18 april 2012, 21:45   #58
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En wat zijn volgens u dan 'niet-fatsoenlijken'? Mensen die uw argumenten de grond in boren? Of mensen die reageren op het gekak van bepaalde trollen die niet verder komen dan "N-VA = kaka"? En bestaan er ook 'fatsoenlijke' linksen of Ware Belgen?
Niet-fatsoenlijken zijn mensen die complotten verzinnen als zogenaamd 'argument', bijvoorbeeld.

Verder heb ik nog nooit de indruk gehad dat zo iemand een argument van me de grond inboorde, dat er fatsoenlijke linksen zijn spreekt voor zich, aangezien ik er zelf ken (ik ken zelfs fatsoenlijke N-VA'ers), en wat Ware Belgen zijn weet ik niet.
Oud 18 april 2012, 22:02   #59
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergelijk het hiermee:

persoon A is geen voorstander van verkrachtingen.
Persoon A heeft een weerzin tegenover verkrachters.

Is dat zo abnormaal?

Als je heel sterk tegen een idee bent, dan krijg je een weerzin tegenover die ideeën en diegenen die ze propageren. Dat is een evolutionair voordeel dat ons tegen mensen met slechte intenties beschermd.
Heb ik een geluk zeg dat ik zo geëvolueerd ben dat ik een gloeiende weerzin heb tegen alles wat links is. Nog meer weerzin eigenlijk dan tegen verkrachters. Want verkrachters zijn zielepoten die zich laten meesleuren door hun driften, maar links is een ideologie waar mensen bewust en georganiseerd samenspannen om de rest van de mensheid uit te zuigen.
Oud 18 april 2012, 22:09   #60
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Heb ik een geluk zeg dat ik zo geëvolueerd ben dat ik een gloeiende weerzin heb tegen alles wat links is. Nog meer weerzin eigenlijk dan tegen verkrachters. Want verkrachters zijn zielepoten die zich laten meesleuren door hun driften, maar links is een ideologie waar mensen bewust en georganiseerd samenspannen om de rest van de mensheid uit te zuigen.
De eigen intenties bepalen welke de 'slechte' intenties zijn, vanuit het eigen standpunt bekeken. Uw weerzin voor 'links', wat je er ook onder verstaat, is dus evenzeer evolutionair te verklaren als de weerzin van anderen, mezelf incluis, ten opzichte van nationalisme.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be