![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1841 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jij zegt tegen je kind: denk voor jezelf en kies zelf? Als mijn ouders mij op die manier hadden opgevoed, had ik waarschijnlijk compleet Nederland op stelten gezet. |
|
|
|
|
|
|
#1842 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1843 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ben een complete atheist en ook zo opgevoed, en ik heb een sterk besef van goed en fout. Een sterker besef als een gelovige, die vooral excuses hebben om gruwelijke dingen goed te praten. |
|
|
|
|
|
|
#1844 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1845 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het gaat erom dat opvoeding per definitie indoctrinatie is, als je een baby verteld dat die mag doen en laten wat die wilt, en dat blijf je maar herhalen. Dat wordt het nogal een rebels iemand. |
|
|
|
|
|
|
#1846 |
|
Banneling
|
Opvoeden is niet gelijk aan indoctrineren. Ik weet niet hoe jij je kinderen opvoed, maar mijn doel is er kritische, nadenkende personen van te maken die er een andere mening als mijzelf op na mag houden, zolang ze maar onderbouwd is.
Het enigste wat ik meegeef, en dat mag jij indoctrinatie noemen, is dat men respect moet hebben voor de medemens en moet trachten om zichzelf te verheffen. Goed zijn in wat je doen dus. Geloof in een god er in rammen bij kinderen, is je kinderen gewoonweg leugens wijsmaken en kansen op vrij denken afnemen. |
|
|
|
|
|
#1847 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik niet. |
|
|
|
|
|
|
#1848 |
|
Banneling
|
Ohja, als mijn kind er op latere leeftijd voor kiest om toch te geloven, is dat geen enkel probleem. Hij heeft de vrije keuze gehad.
|
|
|
|
|
|
#1849 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1850 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1851 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1852 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1853 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ofwel reik je de informatie aan, ofwel laat je ze zelf eens opzoeken en redeneren. Op ontdekking gaan heet dat dan. Je leert je de tools kennen, maar de concrete informatie halen ze zelf uit boeken, de school, media, etc.... |
|
|
|
|
|
|
#1854 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus opvoeding = indoctrinatie, of dat dan direct of indirect is is totaal irrelevant. |
|
|
|
|
|
|
#1855 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik zal de mijne wel indoctrineren dat hij of zij zelf moet denken vooraleer crap te slikken van pilaarbijters |
|
|
|
|
|
|
#1856 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1857 |
|
Staatssecretaris
|
Indoctrinatie (of: indoctrineren) is een vorm van manipulatie door het systematisch en eenzijdig onderwijzen van aanvechtbare overtuigingen of opvattingen, met de bedoeling dat deze kritiekloos worden aanvaard. Het woord heeft een sterke negatieve connotatie en als gewenst beschouwde beïnvloeding wordt niet als indoctrinatie betiteld.
Zeg mij nu eens hoe Tavek's opvatting van opvoeding als indoctrinatie beschouwd kan worden? Hij probeert het tegenovergestelde te doen.
|
|
|
#1858 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je leert je kind, normen en waarden, je leert je kind kennis op doen, u zeggen tegen ouderen enz. Zeggen dat opvoeding niet per definitie indoctrinatie is is gewoon een leugen, je leert je kinderen dingen die hij of zij nog niet weet, je wilt dus dat hij of zij het aanneemt, een peuter heeft namelijk nog niet echt een eigen mening, die moet dingen maar aannemen van zijn of haar ouders. Ik denk dat als je je kind , alleen leert hoe je moet eten en drinken, hem of haar dan in een ruimte stopt, hem of haar helemaal niets meer leert. En alleen maar eten en drinken aan hem of haar geeft. Dan komt er niet veel van het kind terecht denk ik /weet ik. |
|
|
|
|
|
|
#1859 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
|
|
|
|
|
#1860 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Citaat: