![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heerlijk. ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het niet: "Dan mag u terug komen zagen"?
![]() |
#43 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vergeet er dan niet bij te vertellen dat een gunstige uitslag voor Vlaamse partijen vooral een gevolg is van buitenlandse stemmen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
http://woordenlijst.org/zoek/?q=beenhouwer&w=w |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() Ik lig er persoonlijk niet wakker van dat een deel van Vlaams Brabant veel franstaligen telt, wel als ze zich weigeren aan te passen en een claim leggen op vlaams grondgebied. Moeten wij het maar blijven dulden dat we jarenlang gediscrimineerd en uitgescholden worden op onze eigen grondgebied? Ga jij het tof vinden moesten de vlamingen in Wallonie krak hetzelfde doen? Het kot zal gewoon te klein zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kennen we hun namen? Laatst gewijzigd door Another Jack : 25 april 2012 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens de leerkracht van die Voerenaar, die 's avonds een uurtje muziekles gaat volgen in de plaatselijke muziekschool, mag geen Voerens praten tegen zijn leerling. Ook niet als ze oude bekenden zijn die al tientallen jaren in de regiotaal communiceren. Laatst gewijzigd door pajoske : 25 april 2012 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Niemand heeft Vlamingen gedwongen om op te krassen uit de Rand. Die doen dat zélf. Dus wat is er nog Vlaams aan Vlaams Brabant? Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 25 april 2012 om 15:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() Ik, mijn vriendin en kennissen nochtans niet?
Laatst gewijzigd door matthias999 : 25 april 2012 om 15:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Gouverneur
|
![]() [quote=Eberhard Leclerc;6097414]Waar moeten ze zich aan aanpasen? Elke Vlaam spreekt Frans. wist je dat niet?
Als ik als vlaam mijn beste Frans bovenhaal tegen een Franstalige, proberen ze automatisch een beetje nederlands te praten. Het doet hun namelijk pijn aan de oren hoe ik hun mooie taaltje verkracht... |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jullie zitten nog in de derde klas primair? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er staan nog wat meer woorden in die lijst die uiteindelijk niet tot het AN behoren. Ook het Groene Boekje is immers niet normatief naar woordenschat, maar slechts naar spelling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen nog dit: er zijn geen "Vlaamse taalwetten". Er zijn alleen federale taalwetten, Belgische taalwetgeving. Bij mijn weten is het maar normaal dat het klassikaal onderricht in een school in het AN verloopt. Niet in het dialect. Wat er gebruikt wordt in een individueel gesprek, is natuurlijk een andere zaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Ik heb het over individueel onderricht in een muziekles.
|
![]() |
![]() |