Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2012, 22:01   #41
smosty
Banneling

Standaard

Misschien bij het studeren ook het vak "Medemenselijkheid" doceren als hoofdvak?
En bij economische studies: een dubbele portie daarvan.
Opgelost.

Laatst gewijzigd door smosty : 26 april 2012 om 22:02.
smosty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 22:12   #42
smosty
Banneling

Standaard

Jonge jonge verkoopsmanagers en directeurs, ik heb er tientallen gehad. Ik heb er nooit 1 werk weten scheppen, tenzij de verkopers opjagen.

Mijn loopbaan bracht me wel in contact met haast alle technische directeurs van Vlaamse bedrijven. Daar zou ik me niet negatief willen over uitspreken. Die leiden inderdaad het echte productief werk.
Oud 26 april 2012, 23:43   #43
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Hoog opgeleiden komen in fucties terecht waar ze over de kop van de mensen beslissingen kunnen nemen die vele menselijke drama's veroorzaken .

Ze kunnen vaak dan wel schrijven zonder fouten,
maar een donker kantje van dat studeren is dat hoog opgeleide mensen schaamteloos mensen in de grond kunnen boren en ove hun lot en leven beslissen zonder dat ze enige schaamte voelen , en dat plaatsen zij onder de noemer .
Volgens de letter van de wet handelen.
Rationeel denken .
Emoties opzij kunnen zetten voor beslissingen .
Of , ik doe gewoon mijn werk .

Of ze s'avonds nog in de spiegel kunnen kijken en goed kunnen slapen hangt blijkbaar af van hoe schaamteloos ze uit de studie gekomen zijn .

Voorbeelden zijn :

Advocaten die verkrachters -Moordenaars - en gansters vrij pleiten en uit de cel trachten te krijgen met loese procedure fouten die ze vaak zelf opzetten .

Bankiers die mensen hun centen doelbewust fout beheren waardoor ze alles kwijt spelen . Maar ja , alles voor de cijferkes van de bank hé .

Politiekers die beslissingen nemen waardoor een ganse bevolking en generatie met een miljarden schuld opgezadelt wordt en dan zichzelf nog verkiesbaar durven te stellen .

Managers van grote bedrijven zal ik er niet bij plaatsen omdat dat makkelijk onder de noemer van economische beslissingen kan geplaatst worden .

Mijn conclusie , de mens is van nature door en door slecht en gestudeerd hebben maakt de schaamteloosheid enkel maar erger.
Hebt u gedronken of is dit soort onzin eigenlijk je normale doen?

Wat houd je nog tegen een Vlaamse versie te starten van de APPD (Anarchistische Pogopartij uit Duitsland), wiens voornaamste slogan is: "recht op domheid". Want scholen deugen niet...

Uw kritieken, waarvoor je overigens helemaal geen écht alternatief wil gelet op je gezaag en geklaag elders in andere draden, zijn helemaal niet terug te voeren in een causaal verband naar al dan niet "studeren", maar wel rechtsreeks naar de heersende opvattingen over organisatie van mens in maatschjappij en economie, DUS de heersende ideologie. En de herauten ervan, die kleuren enkel het onderwijs in haar voordeel. Net zoals ze alle andere instituten als machtsmiddelen benutten.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 12:01   #44
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smosty Bekijk bericht
Misschien bij het studeren ook het vak "Medemenselijkheid" doceren als hoofdvak?
En bij economische studies: een dubbele portie daarvan.
Opgelost.
Wel , ik denk dat U juist zit . Ik vind de noodzaak ervan ontkennen dat dat veel zegt over de onmenselijkheid van de ontkenner
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 12:05   #45
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Samengevat: hoe dommer hoe beter.

Goede raad: stuur je kinderen niet naar de kleuterschool, zodat ze al een voorsprong hebben van zo kleinsaf al. Moedig hen aan om geen huiswerk te maken, om niet te studeren enz.
Hou dat vol, want het is voor de goede zaak.

Geschikt hulpmiddel om het doel te bereiken:
"de pastoor houdt ze dom, de baron houdt ze arm, en azo is 't leven goed".
Van U , had ik geen ander antwoord verwacht . blijkbaar te zot gestudeerd om de topic van mijn verhaal te snappen . Zo , over het menselijke heen . begrijp je ?
Oud 27 april 2012, 12:08   #46
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je interpreteert het juist. De opleidingen moeten er zijn en de mensen ook, maar vaak zijn die klassen een menselijke vuilbak.

Vriendin geeft frans en nederlands op 6de BSO. Ze is bespuugd, bepoteld en aangevallen geweest in de klas. Tot een depressie toe.

De concentratie krapuul is daar hoog.
Ik leef met haar mee , Ik vind dergelijke zaken een onmenselijk te kort aan opvoeding .

Maar of studie en educatie iets met elkaar gemeen hebben daar twijfel ik toch aan hoor .
Oud 27 april 2012, 12:14   #47
smosty
Banneling

Standaard

We bevinden ons in een tijd van vernietiging van arbeidsplaatsen en van verdwijnen van de groei op wereldschaal. Maar volgens sommigen creëren de managers werk... De financiële managers hebben er in elk geval enorm veel vernietigd. Terwijl ze hun eigen zakken vulden, natuurlijk.
Oud 27 april 2012, 12:18   #48
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Hebt u gedronken of is dit soort onzin eigenlijk je normale doen?

Wat houd je nog tegen een Vlaamse versie te starten van de APPD (Anarchistische Pogopartij uit Duitsland), wiens voornaamste slogan is: "recht op domheid". Want scholen deugen niet...

Uw kritieken, waarvoor je overigens helemaal geen écht alternatief wil gelet op je gezaag en geklaag elders in andere draden, zijn helemaal niet terug te voeren in een causaal verband naar al dan niet "studeren", maar wel rechtsreeks naar de heersende opvattingen over organisatie van mens in maatschjappij en economie, DUS de heersende ideologie. En de herauten ervan, die kleuren enkel het onderwijs in haar voordeel. Net zoals ze alle andere instituten als machtsmiddelen benutten.

De manier waarop U reageert is anders ook niet echt een voorbeeld van open geest . Ik gooi een cru gedachte in het debat om na te gaan of daar iets in zit en wat de reacties zijn . Velen hebben daar een fijn en leerzaam op gereageert . Dus als u dit stom vind , onthoud U niets om hier weg te blijven .
Oud 27 april 2012, 12:25   #49
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
We bevinden ons in een tijd van vernietiging van arbeidsplaatsen en van verdwijnen van de groei op wereldschaal. Maar volgens sommigen creëren de managers werk... De financiële managers hebben er in elk geval enorm veel vernietigd. Terwijl ze hun eigen zakken vulden, natuurlijk.
Voila .

Wij zijn met een zeer degelijk project bezig , met meer dan voldoende waarborgen . wij willen amper 40% ontlenen van onze waarborgen en de onzin die bankiers uitbraken is niet te begrijpen . Er zijn inmiddels 6 maand voorbij , en de winter ook . Nu breekt voor mij de zomer aan en dan heb ik ander prioriteiten . ik had nochthans voor een 8 tal mensen voor 6 maand werk . Als ondernemer die 60 % eigen kapitaal in iets wil steken en garant zetten , ben ik aan het denken , zou ik het niet beter opgeven en in de zon gaan liggen .
Oud 27 april 2012, 13:13   #50
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik leef met haar mee , Ik vind dergelijke zaken een onmenselijk te kort aan opvoeding .

Maar of studie en educatie iets met elkaar gemeen hebben daar twijfel ik toch aan hoor .
Gebrek aan opvoeding.

Krapuul kweekt krapuul over het algemeen, met hier en daar een uitzondering.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 13:18   #51
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gebrek aan opvoeding.

Krapuul kweekt krapuul over het algemeen, met hier en daar een uitzondering.
Over het algemeen ligt dat genetisch vast, maja wat doen wij eraan?
Moeten we dat soort mensen verbieden kinderen te krijgen?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 13:20   #52
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Over het algemeen ligt dat genetisch vast, maja wat doen wij eraan?
Moeten we dat soort mensen verbieden kinderen te krijgen?
Even belachelijk dat krapuul krapuul kweekt, is dat managers managers kweken, nee zo slecht zijn we er nog niet aan toe.
Oud 27 april 2012, 13:21   #53
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Voila .

Wij zijn met een zeer degelijk project bezig , met meer dan voldoende waarborgen . wij willen amper 40% ontlenen van onze waarborgen en de onzin die bankiers uitbraken is niet te begrijpen . Er zijn inmiddels 6 maand voorbij , en de winter ook . Nu breekt voor mij de zomer aan en dan heb ik ander prioriteiten . ik had nochthans voor een 8 tal mensen voor 6 maand werk . Als ondernemer die 60 % eigen kapitaal in iets wil steken en garant zetten , ben ik aan het denken , zou ik het niet beter opgeven en in de zon gaan liggen .
Je kan beter je geld laten werken en meewerken. Ik zou het ook doen, als ik er had.
Oud 27 april 2012, 13:21   #54
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Even belachelijk dat krapuul krapuul kweekt, is dat managers managers kweken, nee zo slecht zijn we er nog niet aan toe.

Jij moet dringent eens wat meer verdiepen in neurowetenschap/hersenwetenschap, lees anders het boek van dick swaab: Wij zijn ons brein.
Oud 27 april 2012, 13:24   #55
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Van U , had ik geen ander antwoord verwacht . blijkbaar te zot gestudeerd om de topic van mijn verhaal te snappen . Zo , over het menselijke heen . begrijp je ?
Ik denk eigenlijk al van jongsaf aan, dat velen bij het (hoger) studeren hun menselijkheid behoorlijk plat geslagen wordt en vervangen door hooggeleerde instrumentaliteit. Dat heb ik dikwijls bevestigd gezien. Niet bij allemaal, gelukkig. Er zijn ook zeer veel sterke persoonlijkheden die zich NIET laten platslaan.
Oud 27 april 2012, 13:25   #56
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:

Jij moet dringent eens wat meer verdiepen in neurowetenschap/hersenwetenschap, lees anders het boek van dick swaab: Wij zijn ons brein.
Vul zelf je brein. Begin met het grotelijks terug leeg te maken.
Oud 27 april 2012, 13:28   #57
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vul zelf je brein. Begin met het grotelijks terug leeg te maken.
Wat probeer je nu te zeggen?, jij zegt dat zeggen dat krapuul krapuul kweken hetzelfde is als zeggen dat managers managers kweken.

Wat heb ik precies niet begrepen?
Oud 27 april 2012, 13:38   #58
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Verdwijnen niet, maar het tast het aan, dikwijls.
Het onderwerp verdient een intelligente en evenwichtige behandeling, maar ik zal het niet doen. Ik moet nog teveel studeren.
Studeren laat vaak de menselijke creativiteit verdwijnen. Want zonder het te weten worden we 'gebrainwashed' door het onderwijs, en vaak ook afgestompt. Vandaar dat autodidacten zeer dikwijls nog dat sprankelende denken bezitten omdat ze buiten de lijntjes durven te kleuren in hun denken. Maar meer dan eens worden die mensen niet ernstig genomen door de zogenaamde 'academische wereld'.

Laatst gewijzigd door system : 27 april 2012 om 13:40.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 13:40   #59
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Studeren laat vaak de menselijke creativiteit verdwijnen. Want zonder het te weten worden we 'gebrainwashed', en vaak ook afgestompt. Vandaar dat autodidacten zeer dikwijls nog dat sprankelende denken bezitten omdat ze buiten de lijntjes durven te kleuren in hun denken. Maar vaak worden die mensen niet ernstig genomen.
Wat vindt je dat precies moet veranderen in het onderwijs? Hoezo wordt je gebrainwashed? Ligt het aan de boeken die aan het kinderen onderwezen wordt?
Oud 27 april 2012, 13:42   #60
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat vindt je dat precies moet veranderen in het onderwijs? Hoezo wordt je gebrainwashed? Ligt het aan de boeken die aan het kinderen onderwezen wordt?
Neen, het ligt vooral aan het feit dat de maatschappij van ons verlangt dat we ons 'voegen' en 'in de pas lopen' leren lopen. En dit uit sociale noodzaak. En in die zin is het onderwijs ook geconditioneerd en conditioneert het onderwijs ons.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be