Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2012, 17:02   #5801
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En maar blijven proberen...
We leven hier nog niet in een islamland (en hopelijk nooit) maar in een land met andere godsdienstige tradities!
Ik denk dat we hier tot de kern van de zaak komen.

Het zijn UW godsdienstige tradities, niet de mijne, ik ben atheïst.

Dus wat is het verschil tussen UW godsdienstige tradities en die van een ander dat ik met die van u wel rekening moet houden en die van een ander niet?
Oud 27 april 2012, 17:03   #5802
Alboreto

Standaard

Citaat:
Zegt iemand die de praktijken van de islam dag en nacht zit te verdedigen!
De zoveelste stropop
Oud 27 april 2012, 17:08   #5803
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Onzin.

Niet alle tekens staan symbool voor ideologiën die de mensenrechten met de voeten treden, zoals bijvorbeeld de ongelijkheid tussen man en vrouw.

Dat moeten we niet toleren in een rechtstaat.

Paulus.
Volledig mee eens.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 17:10   #5804
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht

Dus wat is het verschil tussen UW godsdienstige tradities en die van een ander dat ik met die van u wel rekening moet houden en die van een ander niet?
Waarom zouden we in hemelsnaam moeten rekening houden met godsdienstige tradities van anderen? Omdat het op Alboreto's Phil Bosman kalenderke staat of zo? Die anderen hebben een heimweeland waar ze hun godsdienstige tradities kunnen uitleven.
Oud 27 april 2012, 17:20   #5805
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Je roeit geen belachelijke ideologische denkbeelden uit door mensen te verbieden te handelen. Kijk maar naar extreem rechts (waartoe jij behoort, vermoed ik door je autoritaire retoriek). Onze voorouders hebben ons niet uit de theocratiën opgetrokken door meer te verbieden, maar juist door meer vrijheid te geven.
Vrijheid is de vijand van alle godsdiensten en autoritaire denkbeelden. Daarom houden beiden Islam en extreem rechts er niet zo van.
Kun je ook niet denken dat onze voorouders het gedoe van theocratiën juist door allerlei verboden en beperkingen grotendeels op de knieën hebben gekregen?
Geef die theocratiën "vrijheid" om te handelen en ze maken er een "tirannie" van! Godsdienstvrijheid betekent voor moslims niet veel meer dan het recht om anderen hun wil op te dringen: niets met "vrijheid" te maken.
En dat bewijzen ze overal ter wereld waar ze opduiken!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 17:26   #5806
Elbow
Banneling

Standaard

De ingebakken minachting voor de vrouw in de islamitische cultuur en religie werd nog maar eens duidelijk.

Alleen al daarom moet het symbool van die minachting, de hoofddoek,uit elke overheidsinstelling, school, rechtbank, werkvloer, ... verdwijnen.

Citaat:
Waar blijft de rel-Turtelboom?
België mag gedrag van premier Marokko iet tolereren
vrijdag 27 april 2012

Auteur: Luckas Vander Taelen

Dat er in België ook vrouwen minister kunnen worden, zinde de Marokkaanse premier niet echt. Dat België niet reageert op het beledigende gedrag van Abdelilah Benkiran jegens Annemie Turtelboom, vindt LUCKAS VANDER TAELEN een gemiste kans.

Toen op de RTBF vorige week vrouwonvriendelijke uitspraken van een aantal imams te horen waren, werd daar scherp op gereageerd met als argument dat die niet representatief zijn voor wat leeft bij de meerderheid van de islamitische gelovigen. Maar die conservatieve stroming bestaat wel degelijk en we kregen er deze week een schrijnend voorbeeld van in Rabat.

De eerste minister van Marokko outte zich als een prominent woordvoerder van die strekking. Abdelilah Benkiran staat aan het hoofd van de PJD, een islamitische partij die als grote overwinnaar uit de verkiezingen kwam en die zich beroept op ‘ rechtvaardigheid en ontwikkeling'. Hij verklaarde onlangs dat de Arabische Lente nog niet voorbij is. ‘Ze komt binnenkort terug' verklaarde hij zelfverzekerd. Aan politieke durf ontbreekt het hem blijkbaar niet, want hij waagde zich onlangs aan een nauwelijks verholen kritiek op de entourage van koning Mohammed VI. Dat is ongezien in Marokko.

Maar blijkbaar is het een andere Mohammed die de politieke inspiratiebron is van premier Benkiran. Wat zijn politieke project voor Marokko is, mocht een Belgische delegatie ondervinden die deze week bij hem op bezoek was. De Belgische minister van Justitie, Annemie Turtelboom, wou het samen met minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders met Benkiran hebben over een aantal heikele dossiers, zoals gedwongen huwelijken en de opname in plaatselijke gevangenissen van in België veroordeelde Marokkanen.

Woedende Turtelboom

Is het omdat ook de gelijkheid tussen man en vrouw op de Belgische agenda stond dat Benkiran weigerde om Turtelboom ook maar aan te kijken? Om duidelijk te maken hoe hij over deze materie denkt, liet hij Reynders weten dat die zich de moeite had kunnen besparen om een tolk mee te brengen, waarmee hij Turtelboom bedoelde.

Dat soort beledigingen komt hoogst zelden voor bij diplomatieke ontmoetingen. Een minister van een bevriende natie, die op officieel bezoek komt om te praten over belangrijke dossiers, op een dergelijke onbeschofte manier schofferen is meer dan ongehoord. Het is onaanvaardbaar.

Naar verluidt was Turtelboom woedend. Dat is meer dan begrijpelijk. Ze zou enkel om diplomatieke redenen geen rel hebben uitgelokt. De koelbloedigheid van de minister is lovenswaardig, maar waarom is dit geen incident waard?

Ik denk dat het heel anders verlopen zou zijn als een mannelijke minister op een dergelijke manier behandeld zou zijn door de Marokkaanse premier. Als België de belediging zo maar over zich heen laat gaan, dan gaat het mee in de logica van Benkiran dat de vrouw minderwaardig is aan de man.

Een verontwaardigde reactie van de eerste minister in de vorm van het terugroepen van onze ambassadeur in Marokko zou kunnen zorgen voor een interessant signaal: dat België geen respect heeft voor achterlijke ideologieën die vrouwen negeren. En het zou misschien ook in Marokko een debat op gang kunnen brengen. Of zijn onze goede verhoudingen met dat land belangrijker en principes zoals de onvoorwaardelijke gelijkheid tussen man en vrouw daaraan ondergeschikt? Het zal bepaalde imams in Brussel als hemelse muziek in de oren klinken.
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=GQ3PAR0B
Oud 27 april 2012, 17:33   #5807
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
BTW; effe off topic.

Ben je al in de banmededelingen-draad wezen kijken?

Schijnt nogal 'n complot van ons aller alboret, sjok en nog 'n paar anderen te wezen, om 't forum aan te klagen bij 't CGKR.

Wij spelen er ook 'n rol in, wij worden blijkbaar óók aangeklaagd.

Laat Youssouf maar naar España komen, ik zal 'm wel 't 1 en ander aan z'n kleine, oh zo partijdige verstand brengen.

ik raad iedereen aan om eens te gaan kijken op: http://forum.politics.be/showthread....27656&page=464

Meer bepaald: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=9270

Het is nu wel heel duidelijk dat A & A hier niet zijn om te discuteren, maar om het opsporen van wat zij als racisme beschouwen om het vervolgens te melden bij het CGKR.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 27 april 2012 om 17:38.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 17:34   #5808
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
In tegendeel.
Ik wil niet perse alle tekens van een geloof of andere cultuur weren uit overheidsgebouwen.

Maar indien ge dat wel wilt, dan moet ge wel alle tekens verbieden, anders komt het nogal hypocriet over.
Volledig oneens. De religieuze tekens die deel uitmaken van ons historisch patrimonium moeten behouden blijven.

In een Heilig Hart zZiekenhuis moeten de kruisbeelden blijven hangen. Dat is altijd zo geweest. Voor wie zouden we dat moeten veranderen?

De kapellekes in het veld moeten blijven.

Als atheïst maak ik een verschil tussen een vreemde politiek-religieuze stroming en eigen patrimonium.
En jij veegt dat patrimonium gewoon van de kaart. Eigenlijk zou je dus willen dat de mensen van hier afstand doen van hun cultuur om iedereen gelijk te schakelen. Het is net die formule die niet werkt en nooit zal werken.

Als dat uitgevoerd wordt, dan zit je met een vreselijk boemerangeffect waar ik niet bij wil zijn.

De kerstboom op de werkvloer moet blijven. De paaseieren, de klokken, Sinter-Klaas voor de kinderen. Dat is onze cultuur.

Misschien voel jij die cultuur niet aan, maar ik als atheïst wel en ik apprecieer die cultuur en die historiek ook.

Onze cultuur eerst en al die andere culturen en godsdiensten die van her en der komen mogen in de rij gaan staan. Netjes hiërarchisch gerangeerd. Geen compassie ermee.

Als de soevereiniteit van een land dat niet doet of opvolgt, ligt ze voor het grijpen. Zoals mijn Palestijnse buurman die mijn cultuur helemaal niet kent en een nieuwkomer is mij voor een vuil varken uitmaakt en mij de les spelt over het niet of wel mogen hebben van een onnozel vijvertje met twee onnozele goudvissen erin. Ik ben nog altijd woedend. En ik zal nog heel lang woedend blijven. Voor mij is de maat vol. En voor vele anderen ook. Daar ben ik zeker van.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 17:40   #5809
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat zijn duidelijk venten!

Zie vooral die 2 aan de linkerkant, ik zie daar niks 'vrouwelijk' in of aan.
Misschien moeten die de andere vrouwen in het oog houden?
Want als de kat van huis is dansen de muizen, nietwaar!
Oud 27 april 2012, 17:42   #5810
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
blauw is toch ook niet lelijk?

Misschien wilde die vrouw op die manier uit haar dorp ontsnappen?
Oud 27 april 2012, 17:45   #5811
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Volledig oneens. De religieuze tekens die deel uitmaken van ons historisch patrimonium moeten behouden blijven.

In een Heilig Hart zZiekenhuis moeten de kruisbeelden blijven hangen. Dat is altijd zo geweest. Voor wie zouden we dat moeten veranderen?

Als atheïst maak ik een verschil tussen een vreemde politiek-religieuze stroming en eigen patrimonium.
En jij veegt dat patrimonium gewoon van de kaart. Eigenlijk zou je dus willen dat de mensen van hier afstand doen van hun cultuur om iedereen gelijk te schakelen. Het is net die formule die niet werkt en nooit zal werken.

Als dat uitgevoerd wordt, dan zit je met een vreselijk boemerangeffect waar ik niet bij wil zijn.

De kerstboom op de werkvloer moet blijven. De paaseieren, de klokken, Sinter-Klaas voor de kinderen. Dat is onze cultuur.

Misschien voel jij die cultuur niet aan, maar ik als atheïst wel en ik apprecieer die cultuur en die historiek ook.

Onze cultuur eerst en al die andere culturen en godsdiensten die van her en der komen mogen in de rij gaan staan. Netjes hiërarchisch gerangeerd. Geen compassie ermee.

Als de soevereiniteit van een land dat niet doet of opvolgt, ligt ze voor het grijpen. Zoals mijn Palestijnse buurman die mijn cultuur helemaal niet kent en een nieuwkomer is mij voor een vuil varken uitmaakt en mij de les spelt over het niet of wel mogen hebben van een onnozel vijvertje met twee onnozele goudvissen erin. Ik ben nog altijd woedend. En ik zal nog heel lang woedend blijven. Voor mij is de maat vol. En voor vele anderen ook. Daar ben ik zeker van.
Wees gerust dat voor de meeste mensen de maat meer dan vol is.
Ik volg ook de franstalige media en fora, en stel hetzelfde vast : de "weg met de eigen cultuur" zelfhaters zijn dun bezaaid.

Trouwens, denk je dat het de lokale Mc Carthy's op dit forum, Artisjok en Aloboreto al één kat van iets overtuigd hebben? Denken ze nu werkelijk dat ze met hun georchestreerd getrol en heksenjachten de mensen kunnen dwingen om hun extreem-linkse geborneerde dogma's te slikken? De gedachte is vrij, hoezeer Artisjok en Alboreto dat ook tegensteekt. Daar zullen ze - welke onderkruiperige en achterbakse methodes ook gebruiken - nooit wat kunnen aan veranderen.
Oud 27 april 2012, 18:01   #5812
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het verschil is dat jij niets afweet over "mijn godsdienstige tradities"! Die zijn al vele jaren beperkt tot de "feestmomenten" zoals kerst, pasen enz met cadeautjes, leuke sfeer, paaseieren...en voor de rest trek ik me het "godsdienstig gedeelte" niets meer, maar dan ook niets meer aan!
Eigenlijk ben ik al vele jaren een "atheïst" zonder er zelf bij stil te staan!
Ik trek enkel naar de kerk op begrafenissen, huwelijken, dopen en zo van die dingen, en ik hou me daar enkel en alleen met de familie en vrienden bezig, niet wat de pastoor doet of zegt!

Dus zit ik nu ook met een vraag!
Wat doe jij met kerst, pasen, huwelijken enz die in de kerk plaats vinden en waar je vrienden en familie bij betrokken zijn (wellicht op dezelfde manier en om dezelfde redenen als de mijne)?
Toch niet alleen ergens in een hoekje zitten treuren?
Godsdienstige tradities, carnaval enz zijn enkel te pruimen als er niemand last van heeft! Ik zou niet weten in welk jaar een priester, pastoor, paus enz me ook maar nog iets zou aangepraat hebben of eisen gesteld over mijn kledij, mijn eten en mijn dagelijks leven!
D�*t is "godsdienstvrijheid" zou ik zeggen....
Oud 27 april 2012, 18:26   #5813
Alboreto

Standaard

Citaat:
Hangt er vanaf, als het waardevol is, eventueel.
Moet geval per geval bekeken worden.
Een kerk die bv niet meer trekt mag gerust een cultureel centrum worden.

Citaat:
Voor mij moet dat ook niet veranderen.

Citaat:
Het probleem is dat ge in België verschillende religieuze stromingen hebt.
Waarom mag het religieus patrimonium van de ene Belg wel en van de andere niet.
Gewoon omdat het UW religie is?
Dat is hypocriet.

Citaat:
Ik ben niet diegene die religieuze symbolen weg wilt, Parsprototem.
Daarvoor moet ge bij de rechts extremisten zijn hier.

Citaat:

Klopt, en mijn collega apprecieert het suikerfeest en een andere heeft een boeddha in de bureau.
So?

Citaat:
Onze cultuur eerst en al die andere culturen en godsdiensten die van her en der komen mogen in de rij gaan staan.
Ge bedoelt UW cultuur.
Ge spreekt niet voor iedereen.
Oud 27 april 2012, 18:29   #5814
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dus zit ik nu ook met een vraag!
Wat doe jij met kerst, pasen, huwelijken enz die in de kerk plaats vinden en waar je vrienden en familie bij betrokken zijn
Met Kers en Pasen ga ik vieren met vrienden en zit ik niet in de Kerk.
Al een paar decennia niet meer.
Bij de paar huwelijken en begrafenissen die toch nog in de kerk plaats vinden, daar ga ik naartoe uit respect.
Maar bij de meeste komt er geen kerk meer bij te pas.

Citaat:
Godsdienstige tradities, carnaval enz zijn enkel te pruimen als er niemand last van heeft! Ik zou niet weten in welk jaar een priester, pastoor, paus enz me ook maar nog iets zou aangepraat hebben of eisen gesteld over mijn kledij, mijn eten en mijn dagelijks leven!
D�*t is "godsdienstvrijheid" zou ik zeggen....
Volledig mee akkoord.
Ik zou ook niet weten in welk jaar me een moslim of imam me ook maar nog iets zou aangepraat hebben of eisen gesteld over mijn kledij, mijn eten en mijn dagelijks leven.
Oud 27 april 2012, 18:38   #5815
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien wilde die vrouw op die manier uit haar dorp ontsnappen?
Nee Andev, het gaat om een forummeeting van de vrouwelijke leden van de Ban-The-Fascist trollen.
Oud 27 april 2012, 18:41   #5816
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zegt iemand die de praktijken van de islam dag en nacht zit te verdedigen!
Welke praktijken van de islam verdedig ik?
Graag citaat met link.

Ik zeg inderdaad
School en werkgever kunnen niet zo maar regels instellen.
Men moet dat ook niet zo maar aanvaarden.
Wat een slavenmentaliteit!
Dat heb je dan weer wel correct opgemerkt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 18:44   #5817
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
In tegendeel,

Voor ge als bleuke uitspraken doet over anderen zoudt ge best wel eens hun postings lezen.

Ik heb al dikwijls gezegd dat ik over die betekenis al gepraat heb met de mensen die ze dragen.
En die betekenis wijkt nogal wat af van wat de rechts extremisten hier verkondigen.
Ik dacht dat het lag aan de stelling "ik ben tegen een verbod en tegen een verplichting" dat Zenit niet mee was.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 18:48   #5818
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
ik raad iedereen aan om eens te gaan kijken op: http://forum.politics.be/showthread....27656&page=464

Het is nu wel heel duidelijk dat A & A hier niet zijn om te discuteren, maar om het opsporen van wat zij als racisme beschouwen om het vervolgens te melden bij het CGKR.

Paulus.

Het gestapo-duo A&A geeft hun ware aard wel te kennen hé.

Artisjok en Alboreti die zich outen als ultra-mega-XL XL XL - super-blokkers met hun kliklijn, enfin klikforumpje.

Laatst gewijzigd door Elbow : 27 april 2012 om 18:53.
Oud 27 april 2012, 18:56   #5819
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik dacht dat het lag aan de stelling "ik ben tegen een verbod en tegen een verplichting" dat Zenit niet mee was.
Kan ik inkomen.
Er zijn er wel meer die een probleem hebben dat te begrijpen.
Oud 27 april 2012, 20:15   #5820
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Het gestapo-duo A&A geeft hun ware aard wel te kennen hé.

Artisjok en Alboreti die zich outen als ultra-mega-XL XL XL - super-blokkers met hun kliklijn, enfin klikforumpje.
Wel, die topic is ondertussen al wat verder gevorderd.

Alboreto heeft toegegeven een draad te hebben gerapporteerd aan het CGKR en vertoont hierover een uiterst pijnlijke spagaat : http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=9401

en Artisjok weigert gewoonweg bepaalde vragen te beantwoorden : http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=9427

Het staat iedereen vrij om hier zijn/haar conclusies uit te trekken....

Laatst gewijzigd door Esperanza : 27 april 2012 om 20:18.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be