![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#5761 | ||||||
|
Banneling
|
Citaat:
'Wanneer ik bijvoorbeeld op de trein, of tijdens de rookpauze een praatje sla met iemand die een hoofddoek draagt, heb ik een heel andere ervaring. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind ook dat de overheid zeer duidelijke signalen moet geven dat vrouwendiscriminatie niet kan. Dat we dit niet dulden. We moeten het nu enkel nog eens worden welke signalen. Citaat:
Veralgemening is geen argument. |
||||||
|
|
|
|
|
#5762 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zou u dan vinden, dat een moslima met hoofddoek aan het loket van een openbare dienst, aan een hindoe moet zeggen dat hij zijn tuband moet uitdoen voor de pasfoto? Ik vind dat niet kunnen. De overheid moet neutralitet uitstralen, waar zij ook voor staat. Strikte scheiding van kerk en staat, een democratie, waar godsdienstvrijheid een element van is, waardig. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#5763 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Gaan ze mee in de machogedachte dat naakt vrouwenhaar sexueel prikkelend is en dat de vrouw dus schuld treft omwille van haar natuurlijke staat? Waarom gaan ze mee in de islamitische logica dat vrouwen daarvoor moeten boeten en dat de heren zich niet hoeven te beheersen? Verder is het opmerkelijk dat zij een "goddelijk hoofddoekgebod" zo maar aannemen en slikken. Waaropm staan ze er niet bij stil dat het toch redelijk idioot is dat een godheid zoiets zou vragen aan een deel van zijn schepsels. Waarom erkennen ze niet dat dat zogenaamde goddelijke gebod niets anders is dan een regel die de islamitische profeet instelde omdat dat hem in die tijd goed uitkwam. Waarom duiden zij dit niet tav de moslima's? |
|
|
|
|
|
|
#5764 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#5765 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het befaamde vers 33.59 dat zegt "laat iets van je kleding over je hangen, zodanig dat je herkenbaar bent en niet wordt lastiggevallen". Mohammed lag met zijn leger en zijn harem ergens in de woestijn te overnachten; Eén van zijn haremvrouwen moest 's avonds nog even een plasje maken en verliet de tent. Buiten in het donker werd ze lastiggevallen door de plaatselijke schildwacht. Terug in de tent klaagde ze daarover tegen Mo, die daarop prompt van Allah het vers 33.59 kreeg doorgestuurd. In feite geldt dat inpakgedoe dus enkel voor de harem van Mohammed zodat zijn legerhoofdmannen met hun tengels van zijn vrouwen bleven..... En daar zitten wij nu 1400 jaar later mee met de gebakken peren. Ik bezocht gisteren de koninklijke serres en kwam daar een groep kraaien tegen... het waren "belgen" hoor, want ze spraken Frans. ![]() Echt leuk om je zo "thuis" te voelen in Laken. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 27 april 2012 om 12:05. |
|
|
|
|
|
|
#5766 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het befaamde vers 33.59 dat zegt "laat iets van je kleding over je hangen, zodanig dat je herkenbaar bent en niet wordt lastiggevallen". Mohammed lag mijn zijn leger en zijn harem ergens in de woestijn te overnachten; Eén van zijn haremvrouwen moest 's avonds nog even een plasje maken en verliet de tent. Buiten in het donker werd ze lastiggevallen door de plaatselijke schildwacht. Terug in de tent klaagde ze daarover tegen Mo, die daarop prompt van Allah het vers 33.59 kreeg doorgestuurd. In feite geldt dat inpakgedoe dus enkel voor de harem van Mohammed zodat zijn legerhoofdmannen met hun tengels van zijn vrouwen bleven..... En daar zitten wij nu 1400 jaar later mee met de gebakken peren. Ik bezocht gisteren de koninklijke serres en kwam daar een groep kraaien tegen... het waren "belgen" hoor, want ze spraken Frans. ![]() Echt leuk om je zo "thuis" te voelen in Laken. |
|
|
|
|
|
|
#5767 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Er bestaat er geen "hoofddoekenverbod" enkel een verbod waar ook hoofddoeken onder vallen. Citaat:
Het is wel voldoende om te weten of ze de taal machtig zijn. http://forum.politics.be/showthread....50#post6097750 Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#5768 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5769 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#5770 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#5771 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De vrouwen in mijn wijk. Mijn buurvrouw o.a. Op straat gewoon. Er zijn geen ontmoetingen meer, al lang niet meer. Gewoon 'Dag' en that's it. Op één uitzondering na. Vorig jaar ben ik nog naar het praatcafé geweest om als Nederlandstalige te praten met mensen die hun Nederlands willen verfijnen. Daar was geen enkele moslimvrouw. Ws omdat het gemengd was. Zeg jij het maar waarom. Het viel me op. Het is ieder voor zichzelf. En een tiental jaren geleden was dat zo helemaal niet. Er waren babbeltjes in de tuin, over recepten van couscous, uitwisseling van plantjes. Het uitlenen van tuinmateriaal. Toen ik nog kippen had gaf ik al eens eieren, of groenten die ik teveel had. Daar is de sfeer al lang niet meer naar. En dat is samengegaan met de bomaanslagen, Al-Quaida, imams die in de pers kwamen, disussies in de media, tweede Golfoorlog, Afghanistan. Er is de laatste tien jaar iets gebeurd waardoor het ieder voor zichzelf is in een kleine, beperkte woonwijk. Volgens mij houdt het ene verband met het andere. Het kan ook zijn dat de Marokkanen zich niet meer goed voelen vanwege nieuwkomers uit andere culturen zoals Ethiopiërs, Somaliërs, Palestijnen bv. Vroeger waren zij zowat (en generaties lang sinds de jaren zestig) DE autochtonen van de sociale woonwijk. Voor hen is het ook heel erg veranderd. Ik ben ervan overtuigd dat als alle bewoners van mijn wijk autochtonen waren, de sfeer helemaal anders zou zijn. Helemaal anders en stukken aangenamer. Nu is het leven hier een sociale woestenij geworden. Vorig jaar ben ik naar de markt in Anderlecht geweest met mijn ex (Nigeriaan) om vlees te kopen. Ik was er al enkele keren geweest. Kijk, je wordt er gedoogd maar je voelt je er geenszins welkom. In Anderlecht ging mijn grootvader zijn koeien verkopen. Wat een geluk dat hij niet kan zien hoe het er nu uitziet. Het is er vuil en smerig. Het is ook geen 'warme' markt. Alleen, als westerse vrouw, zou ik er nooit naartoe durven. De Roma-zigeuners dragen er een hoofddoek als ze bedelen (zo slim zijn ze). De carte blanche die nu gegeven wordt aan allochtonen gaat ten koste van autochtonen. Zij, die zonder dat ze dat gewenst hebben in een hoge concentratie 'andere cultuur en godsdienst' terechtkomen. Verhuis maar eens. Indd, overeenkomen over de signalen. Ik pleit voor heel duidelijke en heel diverse signalen in functie van gelijkheid van vrouwen en mannen (heel streng) en in functie van ontplooiing van vrouwen, en in functie ook van zelfbehoud van eigen cultuur op historieke eigen bodem. Alleen al maar om veel narigheid voor beide partijen in de toekomst te voorkomen. Heethoofden zijn er overal. |
|
|
|
|
|
|
#5772 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zie vooral die 2 aan de linkerkant, ik zie daar niks 'vrouwelijk' in of aan.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#5773 |
|
Banneling
|
inderdaad. Het gaat over de kleding SDX : die kraaien gisteren hadden dezelfde modieuze chador aan. Maakt het voor jou een verschil of er nu een penis-achtige onderzit of iemand met een vagina?
|
|
|
|
|
|
#5774 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is géén specifiek hoofddoekenverbod, maar 'n DRESSCODE, waaronder hoofddoeken óók vallen! D�*t was wat er staat. Die 'dresscode', als er 1 is, geldt voor iederéén, óók voor hoofddoekjesdragende mensen, ze staan niet boven de wet, zo ver reikt godsdienstvrijheid nìet.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#5775 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wèlke, zichzelf respecterende vrouw, wil zich verlagen/verkleden als vuilniszak? PS; IK las eerder iets over 'alles tot grijze eenheidsworst willen maken'. Over eenheidsworst gesproken; d�*t is pas eenheidsworst. Geef mij dan maar fleurige, frisse, gekleurde zomerjurkjes in alle kleuren, modellen, stijlen.
Laatst gewijzigd door SDX : 27 april 2012 om 12:50. |
|
|
|
|
|
|
#5776 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#5777 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#5778 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#5779 |
|
Banneling
|
Een dresscode is wat men vrijwillig afspreekt voor gezamenlijke kledingstijlen.
zo is de dresscode voor een begrafenis: deftige niet al te opzichtige kleding (vroeger: zwarte kleding, bruine kleding rouwkleuren). Men gaat ook niet in bikini met pareo naar een begrafenisritueel. Nochtans staat daar niks van in de wet. |
|
|
|
|
|
#5780 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Blijkbaar acht jij hen ook boven de wet staan, of zich niet aan 'n kledingvoorschrift dienen te houden, omwille van ònze godsdienstvrijheid?
|
|
|
|
|