Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2012, 17:54   #5861
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
dit is werkelijk te zot voor woorden.

dit kan j evengoed zeggen van hoofddoeken!

een hoofddoek was oorspronkelijk een doek om het stof tegen te houden. niemand verplicht je tot enige religieuze handeling als je een hoofddoek opzet!
Ik wist wel dat je het ooit zou begrijpen.
Een hoofddoek zonder stof is als een kerstboom in de zomer.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 18:50   #5862
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Actie Minderhedenforum vraagt respect voor diversiteit op de werkvloer

ANTWERPEN - Op de Wapper in Antwerpen heeft een 150-tal mensen zaterdagmiddag deelgenomen aan een actie van het Minderhedenforum rond het dragen van religieuze symbolen op de werkvloer. De organisatie wil naar eigen zeggen 'een stem geven aan de werkgevers die eerst naar beroepskennis kijken en niet naar uiterlijke symbolen'.
Shoppers kregen flyers toegestopt en mochten zich laten fotograferen met ballonnen die boodschappen als 'Ik ben er klaar voor' droegen. De actie, onder het motto 'Hoofddoek, kruisje, keppeltje, België is er klaar voor!', kreeg de steun van andere middenveldorganisaties als Amnesty International, ACV en de Vlaamse Jeugdraad.

Ondernemersorganisatie Unizo reageerde zaterdag al enigszins geprikkeld. 'De actie mikt ten onrechte en te eenzijdig op de werkgevers voor het oplossen van een veel breder maatschappelijke aangelegenheid', vindt Unizo-topman Karl Van Eetvelt. 'Wij staan open voor elk maatschappelijk overleg en wijzen elke vorm van manifeste en overigens terecht wettelijk verboden discriminatie af.'

Van Eetvelt wijst er voorts op dat Unizo nu al richtlijnen aanbiedt voor werkgevers in verband met het aanwerven van mensen met een allochtone achtergrond en het omgaan met discriminerende klanten.

Naima Charkaoui, coördinator van het Minderhedenforum, benadrukte dan weer dat de actie van zaterdag vooral bedoeld was als positief signaal. 'We willen gewoon laten zien dat heel wat winkeliers en andere werkgevers geen probleem meer hebben met religieuze diversiteit op de werkvloer', zegt Charkaoui. 'We vinden het tijd dat hun stilte wordt doorbroken.'
Wordt het Minderhedenforum nu al gesubsidieerd om islamistische propaganda te voeren????? Dit kan toch niet.

Let ook op hun achterbakse techniek om zich achter kruisje of keppel te verbergen ten einde de islamitische kopvod op te dringen.
Alsof er zelfs maar mensen zijn die eisen om met kruisen en keppels op de werkvloer te mogen.

En nee, Charakoui zit er weer compleet naast. Niemand wil die uiterst lelijke, denigrerende kopvodden op de werkvloer.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 19:17   #5863
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Wordt het Minderhedenforum nu al gesubsidieerd om islamistische propaganda te voeren????? Dit kan toch niet.

Let ook op hun achterbakse techniek om zich achter kruisje of keppel te verbergen ten einde de islamitische kopvod op te dringen.
Alsof er zelfs maar mensen zijn die eisen om met kruisen en keppels op de werkvloer te mogen.

En nee, Charakoui zit er weer compleet naast. Niemand wil die uiterst lelijke, denigrerende kopvodden op de werkvloer.
Waar bemoeien die gasten zich toch mee?
Zij moeten geen loon, verzekering, belasting en RSZ betalen om iemand tewerk te stellen: hun pollen worden vol subsidies gestopt om godbetert religieuze bullshit te promoten.

Die beseffen niet eens de essentie van tewerkstelling.
Als ik een kamion korans voor een habbekrats vind, dan werf ik zonder probleem een moslima aan, en dan MOET ze met kopvod, wat zeg ik, met boerka, alle moskees afschuimen om die lading boekskes te slijten.
Maar als ik een winkeltje met koosjer eten in de Joodse wijk uitbaat, dan is er een absoluut verbod op kopvodden, en dan zullen degene die ik er in zet BBB zijn, zelfs geen originele Belg gebasaneerd van het zonnecenter.

Dat is commerce doen, en daar moeten die CGKR-connards en minderhedencentrum-malloten zich niet mee moeien.
Dat ze hun subsidies opsouperen en reisjes naar Islamitische heilstaten maken, en daar hun mafte multiculturele monstruositeiten en hun debiele diversiteits-dommigheden eens proberen slijten.
Ze zullen misschien verstandiger terugkomen, als terugkeren nog lukt tenminste...
Oud 28 april 2012, 20:41   #5864
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Hij wil voortdurend laten uitschijnen dat hij voor alle culturen en volkeren respect en sympathie en waardering opbrengt
Niet echt.
Ik respecteer mensen van alle culturen, maar heb niet noodzakelijk respect en sympathie en waardering voor alle culturen.

Citaat:
Ik wil hem graag eens klaar en duidelijk horen zeggen hoe hij precies over mijn cultuur denkt.
Vragen staat vrij.
Oud 28 april 2012, 22:18   #5865
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
dit is werkelijk te zot voor woorden.

dit kan j evengoed zeggen van hoofddoeken!

een hoofddoek was oorspronkelijk een doek om het stof tegen te houden. niemand verplicht je tot enige religieuze handeling als je een hoofddoek opzet!
In Islam is er helemaal geen concept van een hoofddoek. Dat is iets dat de turken hanteren (zijn geen moslims in mijn ogen).

De besluiering, zoals de Qur'an ze voorschrijft, was oorspronkelijk bedoelt om een onderscheid te maken tussen de vrouwen van de soldaten van mohammad en de slavenvrouwen, die natuurlijk de speelpoppen waren s'nachts. Meer nog, het was zelfs strikt verboden voor slavinnen om zich te besluieren (die daarmee natuurlijk de verkrachtingen wilden ontlopen).
Oud 29 april 2012, 02:07   #5866
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht

Ik vind dat dit manipulatie is, hoofddoeken hebben niet te maken met diversiteit op de werkvloer of zorgen migranten zonder hoofdoek niet voor diversiteit?
Die mevrouwzou beter opkomen voor het recht om deel te nemen aan de arbeidsmarkt voor moslimvrouwen en mannen aanspreken die hun vrouw dit verbieden, daar is werk aan de winkel, veelzeggend dat de energie gericht wordt op het klaar zijn voor hoofddoeken steeds en overal!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 02:09   #5867
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
In Islam is er helemaal geen concept van een hoofddoek. Dat is iets dat de turken hanteren (zijn geen moslims in mijn ogen).

De besluiering, zoals de Qur'an ze voorschrijft, was oorspronkelijk bedoelt om een onderscheid te maken tussen de vrouwen van de soldaten van mohammad en de slavenvrouwen, die natuurlijk de speelpoppen waren s'nachts. Meer nog, het was zelfs strikt verboden voor slavinnen om zich te besluieren (die daarmee natuurlijk de verkrachtingen wilden ontlopen).
Turken?? Attaturk heeft de hoofddoek als absoluut overbodig beschouwd en zelf verboden binnen openbare dienst en scholen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 08:41   #5868
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Niet echt.
Ik respecteer mensen van alle culturen, maar heb niet noodzakelijk respect en sympathie en waardering voor alle culturen.

Vragen staat vrij.
Conclusie : u wilt niet zeggen dat u respect en sympathie en waardering opbrengt voor onze Vlaamse cultuur hebt.
Ik begrijp daaruit dat u deze dus ook niet hebt maar het niet durft toegeven want dan zou de racisme- en discriminatiekaart wel eens in omgekeerde richting kunnen getrokken worden en naar u toegespeeld.
Alboreto, u laat u wel heel erg hard in de kaarten kijken ...
Oud 29 april 2012, 08:55   #5869
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Turken?? Attaturk heeft de hoofddoek als absoluut overbodig beschouwd en zelf verboden binnen openbare dienst en scholen.
ik denk dat Raven hier verwijst naar de Ottomanen, pre-Atatürk tijdperk.

Ataturk heeft "het rottend lijk van islam" zoveel mogelijk uit de Turkse maatschappij verwijderd, met een onmiddellijke verbetering van hun leefomstandigheden als gevolg, algehele alfabetisatie en een ééngemaakte westerse schrijfwijze van de ééngemaakte taal.
Hij had het leger aangesteld om de secularisatie te bestendigen.

Dankzij de Europese (!!!!) richtlijnen heeft het leger nu een groot deel van zijn macht verloren en kan Erdogan en de rest van de islamisten er nu netjes voor zorgen dat het geseculariseerde Turkije met sneltreinvaart kan islamiseren.
en dan gaan ze Turkije bij Europa voegen, want islam heeft er niks mee te maken zeiden ze in het Europese parlement!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 09:14   #5870
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik denk dat Raven hier verwijst naar de Ottomanen, pre-Atatürk tijdperk.

Ataturk heeft "het rottend lijk van islam" zoveel mogelijk uit de Turkse maatschappij verwijderd, met een onmiddellijke verbetering van hun leefomstandigheden als gevolg, algehele alfabetisatie en een ééngemaakte westerse schrijfwijze van de ééngemaakte taal.
Hij had het leger aangesteld om de secularisatie te bestendigen.

Dankzij de Europese (!!!!) richtlijnen heeft het leger nu een groot deel van zijn macht verloren en kan Erdogan en de rest van de islamisten er nu netjes voor zorgen dat het geseculariseerde Turkije met sneltreinvaart kan islamiseren.
en dan gaan ze Turkije bij Europa voegen, want islam heeft er niks mee te maken zeiden ze in het Europese parlement!
Inderdaad wat we spijtig genoeg moeten vaststellen.
En in Egypte zijn ze precies dezelfde weg ingeslagen...
Niets dan "verrijking" overal...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 10:10   #5871
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@ Alboreto

Citaat:
Dus u bent het met mij eens dat het zoeken naar foutjes om zelfs tot bij het CGKR toe klachten in te kunnen dienen venijnig en nijdig en achterbaks is?
(Was u dat die die brief aan het CGKR schreef / wilt schrijven?)

Iedereen heeft hier wel door dat uw sociale gevoelens en uw sympathie voor de Vlaamse bevolking heel sterk naar een bepaalde kant wijken en dat is niet de kant van de mensen die hier al eeuwen, ja bijna 2 millenia het gebied bevolken maar van hen die hier sinds enkele decennia alle normen en waarden waarmee wij konden leven zonder te veel problemen, komen overhoop halen.
Zeg mij anders eens gewoon zonder liflafjes en verdraaiingen, gewoon zwart op wit dat u eerbied, respect en sympathie opbrengt voor de Vlaamse cultuur, gewoontes en tradities. En daarmee bedoel ik vanzelfsprekend de autochtone cultuur, gewoontes en tradities.
U hebt dit nog niet beantwoord. Vergeten?
Oud 29 april 2012, 10:41   #5872
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Conclusie : u wilt niet zeggen dat u respect en sympathie en waardering opbrengt voor onze Vlaamse cultuur hebt.
Hoe in godsnaam (pun intended) kunt ge die conclusie nu trekken.
Ik nodig u uit om de vraag te stellen (het zal iets preciseer moeten zijn dan 'de vlaamse cultuur').

Ik heb het al een paar keer gezegd, probeer eens in discussie te gaan met uw medeforummers in plaats van te gaan trollen.
Oud 29 april 2012, 10:48   #5873
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik nodig u uit om de vraag te stellen (het zal iets preciseer moeten zijn dan 'de vlaamse cultuur').

Ik heb het al een paar keer gezegd, probeer eens in discussie te gaan met uw medeforummers in plaats van te gaan trollen.
Ge zijt u aan het indekken tegen de weerslag die de draad banmelding K&K zou kunnen hebben... Tegenaanval is de beste verdediging zeker.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 11:52   #5874
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
ik raad iedereen aan om eens te gaan kijken op: http://forum.politics.be/showthread....27656&page=464

Meer bepaald: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=9270

Het is nu wel heel duidelijk dat A & A hier niet zijn om te discuteren, maar om het opsporen van wat zij als racisme beschouwen om het vervolgens te melden bij het CGKR.

Paulus.
Gestapo praktijken van het olijke duo A & A.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 11:56   #5875
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Gestapo praktijken van het olijke duo A & A.
Niet overdrijven, hee.
Gestapo is erover.
Maar kleuterstreken, die hun onmacht om het in een discussie te halen illustreren, zo zou ik het wél durven noemen.
Oud 29 april 2012, 12:07   #5876
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Niet overdrijven, hee.
Gestapo is erover.
Maar kleuterstreken, die hun onmacht om het in een discussie te halen illustreren, zo zou ik het wél durven noemen.
Toen heette het ook "de zwarten"... maar nu is het racistisch zeker om de klikspanen en collabo's zo aan te duiden?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 13:05   #5877
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Toen heette het ook "de zwarten"... maar nu is het racistisch zeker om de klikspanen en collabo's zo aan te duiden?
Klikspanen?
Jij gebruikt toch ook de rode driehoek
http://forum.politics.be/showthread....34#post5282834.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 13:40   #5878
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Klikspanen?
Jij gebruikt toch ook de rode driehoek
http://forum.politics.be/showthread....34#post5282834.
In dat bash forum heeft men het regelmatig over de "puntmutsen" alhier.
Wie zijn de "puntmutsen" Arti ?
Ben ik een "puntmuts" ?
Is Elbow een "puntmuts" ?
U als prominent lid.
Kan u ons daar enige duiding over geven ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 13:47   #5879
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
In dat bash forum heeft men het regelmatig over de "puntmutsen" alhier.
Wie zijn de "puntmutsen" Arti ?
Ben ik een "puntmuts" ?
Is Elbow een "puntmuts" ?
U als prominent lid.
Kan u ons daar enige duiding over geven ?
Oei, je denkt toch niet dat Artisjok Filosoof afvallig zal zijn en zijn favoriete scheldproza zal afkeuren? Te meer omdat hij er ook het standaard scheldwoord gebruikt waarmee de volgelingen van haar lievelingsreligie kaffers aanduiden.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 15:46   #5880
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een gewoon, simpel antwoord is echt niet moeilijk ... als men recht in zijn schoenen staat.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be