![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Banneling
|
![]() Ik bepaal als ouder wat mijn kinderen eten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen blij, zoals KN net komt te schrijven.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou zeker voorzichtig zijn met het moreel 'verplichten' van het eten van iets, maar om andere redenen dan het respecteren van een willekeurige levensovertuiging... Maar het blijft een feit dat die kinderen op basis van een discriminatie een opdracht hebben geweigerd.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is duidelijk dat hier geen vraag naar is, anders was het al lang gebeurd. Als ik zo eens door dit draadje kijk, is de onverdraagzaamheid die van een aantal mensen hier uitgaat echt wel schrijnend. Bekijk het nu zelf eens. Waar gaat het hier over? Een moslimkind dat naar een katholieke school gaat, en zich dus akkoord heeft verklaard met wat daar bij hoort, zoals lessen katholieke godsdienst, eventuele misvieringen, e.d. Een mooi voorbeeld van het exact tegenovergestelde van een extremist die zich niet wil integreren. Het enige dat zij wil is zich aan de islamitische dieetwetten houden, wat normaal ook geen probleem zou mogen zijn, want de school kan haar niet verplichten iets te eten. Ze vraagt van niemand dat zij iets doen om haar te accommoderen, en niemand hoeft zijn of haar gewoontes aan te passen voor haar. En om die, en alléén die reden wordt zij en haar familie hier al meer dan 10 pagina's lang afgeschilderd als een of andere extremist die zich niet wil aanpassen. En door al zeker 1 lid in bijna elk bericht met een andere denigrerende term benoemd. Nu moeten ze al aparte scholen oprichten omdat ze niet door de school verplicht willen worden iets te doen wat die school hen niet te verplichten heeft. De onverdraagzaamheid hier is echt schrijnend, en voor een aantal hier ben je kennelijk pas geïntegreerd als je je eigen cultuur, geloof en overtuiging volledig opgeeft, en bloemkolen met worst eet. Het is inderdaad triest gesteld met dit verzuurde land. Moeten vegetariërs dan trouwens ook maar aparte scholen oprichten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom moet dat in de krant ? waarom moet dat naar het cgkr ?..waarom moet al schuimbekkend verkondigd dat de kinderen 'geestelijk' mishandeld zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#352 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en waarom zou een kind dat recht niet hebben?
![]() |
![]() |
#354 |
Banneling
|
![]() hoe oud zijt gij ?
Het is toch normaal dat de ouders en opvoeders bepalen wat er op tafel komt zeker...eten wat de pot schaft...een basisregel vroeger..het door de strot duwen hoeft voor mij nu ook niet.men mag altijd weigeren .. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 7 mei 2012 om 08:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeten katholieke scholen zich niet naar de wensen van de moslims schikken ? Tsss, waar gaat dat naartoe ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Waar ik ernstig bezwaar tegen heb is dat een stukje vlees niet voldoet omdat het niet gezegend is door een moslim. Bij het stellen van dergelijke eis overschrijdt men de grens tussen redelijkheid en extremisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mensen die liever het gezelschap van hun traditionele medemens wensen, gaan best niet meer naar sommige eettenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#359 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat extremisme betreft: mijn ervaring met moslimjongeren is dat de dieetwetten van de islam zowat het allerlaatste is dat zij opgeven. Ik sta al 12 jaar in het onderwijs, in een school met een beperkt aantal moslims. De meesten zijn perfect geïntegreerd, hebben Vlaamse vrienden, doen aan alles mee, hebben geen enkele radicale trek, respecteren zonder probleem andere overtuigingen. Maar ze eten wel enkel halal vlees. Laatst gewijzigd door Scorpio : 7 mei 2012 om 09:54. |
|
![]() |
![]() |