Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2012, 21:33   #341
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zou 't dan niet tijd worden dat ze zelf islamitische scholen op poten zetten?
Waarom? Hij en zijn familie overtreden geen enkele regel door dat te willen doen, en hinderen niemand.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 22:13   #342
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zonder er grote woorden bij te sleuren, kinderen zouden best verplicht moeten worden om bepaalde zaken te eten en te leren eten! Of zijn we beter af met obese jongeren die niets dan (halal)hamburgers en frisdrank nuttigen?
Ik bepaal als ouder wat mijn kinderen eten.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 23:41   #343
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Waarom? Hij en zijn familie overtreden geen enkele regel door dat te willen doen, en hinderen niemand.
Mijn antwoord stond al in de post die je citeert.

Iedereen blij, zoals KN net komt te schrijven.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 03:02   #344
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Gij moet dat ook van mijn geloof.
Het welke ????

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 05:43   #345
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ikzelf ben anarchist en buig mijn hoofd voor niemand (dat lijkt me trouwens iets zeer raars voor een anarchist om te doen of anderen aan te raden). Ik kijk aan wie ik wil aankijken en reserveer daar het volledige recht toe.

Dat gezegd zijnde, zoals reeds in een andere draad gezegd, het is onwettig en onethisch om mensen te verplichten vlees te eten in school. Het is eveneens onwettig en onetisch om een nul te geven als iemand weigert.
Heb je daar een bron voor of is dat uw persoonlijk gedacht ?

Ik zou zeker voorzichtig zijn met het moreel 'verplichten' van het eten van iets, maar om andere redenen dan het respecteren van een willekeurige levensovertuiging...

Maar het blijft een feit dat die kinderen op basis van een discriminatie een opdracht hebben geweigerd..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 06:30   #346
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Mijn antwoord stond al in de post die je citeert.

Iedereen blij, zoals KN net komt te schrijven.
Iedereen blij? Nee hoor, want dan zouden jullie weer een reden hebben om te zeggen dat ze zich niet willen integreren. Of ja, wacht, jullie wel blij...

Het is duidelijk dat hier geen vraag naar is, anders was het al lang gebeurd. Als ik zo eens door dit draadje kijk, is de onverdraagzaamheid die van een aantal mensen hier uitgaat echt wel schrijnend.

Bekijk het nu zelf eens. Waar gaat het hier over? Een moslimkind dat naar een katholieke school gaat, en zich dus akkoord heeft verklaard met wat daar bij hoort, zoals lessen katholieke godsdienst, eventuele misvieringen, e.d. Een mooi voorbeeld van het exact tegenovergestelde van een extremist die zich niet wil integreren. Het enige dat zij wil is zich aan de islamitische dieetwetten houden, wat normaal ook geen probleem zou mogen zijn, want de school kan haar niet verplichten iets te eten. Ze vraagt van niemand dat zij iets doen om haar te accommoderen, en niemand hoeft zijn of haar gewoontes aan te passen voor haar.

En om die, en alléén die reden wordt zij en haar familie hier al meer dan 10 pagina's lang afgeschilderd als een of andere extremist die zich niet wil aanpassen. En door al zeker 1 lid in bijna elk bericht met een andere denigrerende term benoemd. Nu moeten ze al aparte scholen oprichten omdat ze niet door de school verplicht willen worden iets te doen wat die school hen niet te verplichten heeft.

De onverdraagzaamheid hier is echt schrijnend, en voor een aantal hier ben je kennelijk pas geïntegreerd als je je eigen cultuur, geloof en overtuiging volledig opgeeft, en bloemkolen met worst eet.

Het is inderdaad triest gesteld met dit verzuurde land.

Moeten vegetariërs dan trouwens ook maar aparte scholen oprichten?
Oud 7 mei 2012, 07:08   #347
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Het welke ????
Laat vallen, je hebt m'n grapje (zelfs al is het de trieste realiteit) niet begrepen, het moment is verbrod nu
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 07:14   #348
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedereen blij? Nee hoor, want dan zouden jullie weer een reden hebben om te zeggen dat ze zich niet willen integreren. Of ja, wacht, jullie wel blij...

Het is duidelijk dat hier geen vraag naar is, anders was het al lang gebeurd. Als ik zo eens door dit draadje kijk, is de onverdraagzaamheid die van een aantal mensen hier uitgaat echt wel schrijnend.

Bekijk het nu zelf eens. Waar gaat het hier over? Een moslimkind dat naar een katholieke school gaat, en zich dus akkoord heeft verklaard met wat daar bij hoort, zoals lessen katholieke godsdienst, eventuele misvieringen, e.d. Een mooi voorbeeld van het exact tegenovergestelde van een extremist die zich niet wil integreren. Het enige dat zij wil is zich aan de islamitische dieetwetten houden, wat normaal ook geen probleem zou mogen zijn, want de school kan haar niet verplichten iets te eten. Ze vraagt van niemand dat zij iets doen om haar te accommoderen, en niemand hoeft zijn of haar gewoontes aan te passen voor haar.

En om die, en alléén die reden wordt zij en haar familie hier al meer dan 10 pagina's lang afgeschilderd als een of andere extremist die zich niet wil aanpassen. En door al zeker 1 lid in bijna elk bericht met een andere denigrerende term benoemd. Nu moeten ze al aparte scholen oprichten omdat ze niet door de school verplicht willen worden iets te doen wat die school hen niet te verplichten heeft.

De onverdraagzaamheid hier is echt schrijnend, en voor een aantal hier ben je kennelijk pas geïntegreerd als je je eigen cultuur, geloof en overtuiging volledig opgeeft, en bloemkolen met worst eet.

Het is inderdaad triest gesteld met dit verzuurde land.

Moeten vegetariërs dan trouwens ook maar aparte scholen oprichten?
Het is inderdaad triestig dat de religieradicalen geen zinnig gesprek of compromis willen maar bij het minste schuimbekkend over straat rollen als er niet tegemoetgekomen wordt aan hun radicale dogma's...

Waarom moet dat in de krant ? waarom moet dat naar het cgkr ?..waarom moet al schuimbekkend verkondigd dat de kinderen 'geestelijk' mishandeld zijn ?
Oud 7 mei 2012, 07:17   #349
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Het christendom verplicht niemand om kip te eten.

Mijns inziens kan je niemand verplichten om iets op te eten dat hij of zij niet wil opeten. Eten is nogal elementair, een mens behoort volledige keuzevrijheid te hebben in de dingen die hij absoluut niet wil eten.
Aangezien koken heel erg divers is, konden er gerust verschillende gerechten gemaakt worden. Er moet toch ook iets bij die kip gegeten worden eh, kip op zich is geen volwaardige maaltijd. Maak er druiven in sojaroomsaus bij, en kroketjes, en je hebt een volledige maaltijd waar zowel vleeseters, vegetariërs, veganisten als halal-eters van konden geproefd hebben. Als er een leerling is die geen kip, druiven in sojaroomsaus en kroketten wil eten, moet hij maar een alternatief voorstel uitwerken en dat klaarmaken, zo leert de rest ook nog iets bij.
Een scholier is minderjarig, het is aan zijn opvoeders om te bepalen wat hij wel of niet kan eten...ik ken een paar vegetarieërs die pas na hun 18de mochten (mee)bepalen wat er op tafel kwam...en zo hoort het ook..
Oud 7 mei 2012, 07:58   #350
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat met iemand die weigert kip te eten die uit de bio-industrie komt?
Als iemand enkel kip wil eten die uit kleinschalige vrije uitloop biologische boerderijen komt, is dat zijn/haar goed recht.
Je zal trouwens ook in christelijke scholen leerlingen hebben die het gewoon niet eens zijn met de positie die dieren worden toebedeeld in de Bijbel (je weet wel: heers over alle dieren enzo). Moeten zij verplicht worden kip te eten omdat ze in een katholieke school zitten en dus MOETEN "heersen over de dieren" ofzo?
Iedere volwassene heeft dat recht ja..kinderen niet,tenzij in hun vrije tijd..
Oud 7 mei 2012, 08:24   #351
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
nee
Oud 7 mei 2012, 08:38   #352
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
natuurlijk , en als je je kind dan naar een katholieke school stuurt dan ben je totaal fout om ervan uit te gaan dat ze daar moslimvlees gaan geven tijdens de lessen technolgie.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 08:39   #353
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Iedere volwassene heeft dat recht ja..kinderen niet,tenzij in hun vrije tijd..
lol.
en waarom zou een kind dat recht niet hebben?
Oud 7 mei 2012, 08:57   #354
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
lol.
en waarom zou een kind dat recht niet hebben?
hoe oud zijt gij ?

Het is toch normaal dat de ouders en opvoeders bepalen wat er op tafel komt zeker...eten wat de pot schaft...een basisregel vroeger..het door de strot duwen hoeft voor mij nu ook niet.men mag altijd weigeren ..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 7 mei 2012 om 08:59.
Oud 7 mei 2012, 09:16   #355
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
natuurlijk , en als je je kind dan naar een katholieke school stuurt dan ben je totaal fout om ervan uit te gaan dat ze daar moslimvlees gaan geven tijdens de lessen technolgie.
Allez gij.
Moeten katholieke scholen zich niet naar de wensen van de moslims schikken ?
Tsss, waar gaat dat naartoe ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 09:34   #356
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Het enige dat zij wil is zich aan de islamitische dieetwetten houden, wat normaal ook geen probleem zou mogen zijn, want de school kan haar niet verplichten iets te eten.
Wat mij betreft eet iedereen wat hij of zij wil.
Waar ik ernstig bezwaar tegen heb is dat een stukje vlees niet voldoet omdat het niet gezegend is door een moslim.
Bij het stellen van dergelijke eis overschrijdt men de grens tussen redelijkheid en extremisme.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 09:35   #357
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Allez gij.
Moeten katholieke scholen zich niet naar de wensen van de moslims schikken ?
Tsss, waar gaat dat naartoe ?
In sommige wijken wel maar dan niet omwille religieuze redenen, maar wel wegens verplichte quota gebondenheid.

Mensen die liever het gezelschap van hun traditionele medemens wensen, gaan best niet meer naar sommige eettenten.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 09:37   #358
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Wat mij betreft eet iedereen wat hij of zij wil.
Waar ik ernstig bezwaar tegen heb is dat een stukje vlees niet voldoet omdat het niet gezegend is door een moslim.
Bij het stellen van dergelijke eis overschrijdt men de grens tussen redelijkheid en extremisme.
2
Oud 7 mei 2012, 09:46   #359
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad triestig dat de religieradicalen geen zinnig gesprek of compromis willen
Inderdaad. Want wie zijn hier de religieradicalen? Degenen die vragen dat zij zelf zich mogen houden aan hun eigen dieetvoorschriften, zonder daarbij eisen te stellen aan of te oordelen over wat anderen doen, en in dit geval eten? Of degenen die eisen dat anderen zich NIET aan hun eigen voorschriften houden, op een puur arbitraire manier die niet wettelijk is? Mij is het wel duidelijk hoor. Betreffende het niet willen van een zinnig gesprek, uit het artikel is makkelijk af te leiden dat de vader wel degelijk eerst naar de directie is gestapt voor dat zinnige gesprek, maar daar op een koud (en onwettig) njet gestoten is.

Citaat:
bij het minste schuimbekkend over straat rollen als er niet tegemoetgekomen wordt aan hun radicale dogma's...
Kijk eens goed wie hier schuimbekkend door dit draadje rolt, luid tierend over hoe schandalig het is dat deze vader vraagt dat de wetten gerespecteerd worden? Wie koste wat het kost probeert een moslimvader die zijn kinderen naar een katholieke school stuurt, hen dus vooral met Vlaamse kinderen laat omgaan, en al de wettelijke regels zoals godsdienstonderricht zondermeer aanvaardt, maar enkel vraagt dat de school hen niet verplicht iets te doen wat die school hen niet te verplichten heeft, af te schilderen als een of andere radicaal? Wie, als reactie op een zeer redelijke en volledig gerechtvaardigde vraag van deze vader meteen de meest extreme gevolgtrekkingen doet met insinuaties over 'christenhonden' en dat dit kind een boosaardig en radicaal 'wicht' en 'doekenwijf' is dat nooit normaal zal kunnen functioneren? Kijk eens goed wie dat hier is? Kijk eens goed van wie de onverdraagzaamheid hier komt. Niet van die vader of zijn dochter hoor.
Oud 7 mei 2012, 09:46   #360
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oh, begrijp me niet verkeerd, ik ben de eerste om religie, eender dewelke, een hoop quatch te noemen, maar dat geeft mij, of jou, niet het recht om anderen het recht te ontnemen daar in te geloven.

Wat extremisme betreft: mijn ervaring met moslimjongeren is dat de dieetwetten van de islam zowat het allerlaatste is dat zij opgeven. Ik sta al 12 jaar in het onderwijs, in een school met een beperkt aantal moslims. De meesten zijn perfect geïntegreerd, hebben Vlaamse vrienden, doen aan alles mee, hebben geen enkele radicale trek, respecteren zonder probleem andere overtuigingen. Maar ze eten wel enkel halal vlees.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 7 mei 2012 om 09:54.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be