![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 |
|
Minister-President
|
[quote]Er wordt ook veel egoistischer geleeft en veel meer aan een morele humane leefwijze verzaakt , om dat egoisme in te vullen en zelf meer materieel te bezitten .[\QUOTE]
Akkoord, al die mensen die in hun hangmat willen blijven liggen die zijn inderdaad immoreel bezig. Deze zijn het systeem waarvan ze zelf afhankelijk aan het worden zijn van binnenuit om zeep aan het helpen. Uiteindelijk garandeert deze groep mensen zijn toekomst in armoede en sleept deze groep samen met zich vele duizenden mee met hen in de afgrond. Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 28 mei 2012 om 18:50. |
|
|
|
|
|
#202 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 28 mei 2012 om 19:08. |
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Omdat je profiteert van het werk van anderen, wat neerkomt op zuivere diefstal.
|
|
|
|
#204 | |
|
Banneling
|
[quote=alfa16vjtd;6142154]
Citaat:
Sterk te vergelijken met Griekenland . Een mentaliteit van , niets bijdragen aan de maatschappij, knoeien , zwartwerk en profitariaat uit de sociale instanties en de maatschappij. En je ziet onmiddelijk in welke gaos men wegzinkt . En de hardleerse goeroes denken , ok maar als ik genoeg heb kunnen stelen en naar mij toe trekken ben ik rijk genoeg om alleen te overleven en heb ik de maatschappij niet meer nodig . Egoisme en domheid zegeviert . |
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#206 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#207 |
|
Banneling
|
verduidelijk deze zinnen eens aub .
|
|
|
|
|
|
#208 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En dat de kleine burger daar vaak machteloos bij staat begrijp ik eveneens , en bijgevolg krijp je in je hangmat en zo gaat het echt bergaf . Anderzijds , eisen dat de kleine burger aan die kar blijft trekken en dat bodemloos vat blijft aanvullen is begrijpelijk zeer demotiverend . Ik weet ook begod niet welke politieke partij daar nu eens werk van wil maken , maar momenteel hebben ze allemaal boter op het hoofd . Vaststelling is duidelijk dat er weldegelijk iets mis is in onze samenleving . Dus de stelling dat beter opgeleiden creatieve omspringen met die therm moreel en egoisme is toch wel juist . |
|
|
|
|
|
|
#209 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wij hebben dat nooit gehad om mee te beginnen. Geen recht op wapenbezit, geen recht op vrije meningsuiting, geen vrijheid van bewegen, geen recht op zelfbeschikking, geen recht tot persoonlijke soevereiniteit, geen recht op de vruchten van onze arbeid,... Welke vrijheid hebben wij precies? Wij hebben de 'vrijheid' te stemmen, belastingen te betalen en te doen wat ons gezegd wordt. En die 'vrijheid', dat verdedigen soldaten. Het status quo.
|
|
|
|
#210 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Met hoe meer hangmatters die niet werken hoe meer er op de nek van de wel werkende terecht komen , tewijl die juist steeds met minder zijn . Maar ook , managers en bestuurmandaten die zware devidenten uitgekeerd willen zien zijn parasieten en hangmatters zij willen veel geld voor niets te doen . een moeilijk vraag , of is het een feit ? Moeten we nu echt wachten tot het echt wel heel slecht gaat en velen zo straat arm zijn dat de rijken er niets meer aan kunnen verdienen zodat de rijken hun winsten zien slinken en de armen in opstand komen ? Zitten we nu eigenlijk op een oorlog te wachten tot eens alles kapot geslagen is , zodat we opnieuw kunnen beginnen . HET MENSDOM . |
|
|
|
|
|
|
#211 | |
|
Banneling
|
Citaat:
We hebben dus toch echt wel niets meer te vertellen . Maar moeten we ons er bij neerleggen of iets creatief verzinnen ? |
|
|
|
|
|
|
#212 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Stel dat U in uw hangmat kruipt , leg mij dan eens uit hoe je uw leven gaat indelen en wat voor toekomst en leven jij wil ? hoe zie je dat vanuit Uw hangmat ? Van het OCMW geplaatst worden in een vies klein kot en wat drinkgeld om wat eten te kopen ? en verder ? is dat leven ? leg eens uit . |
|
|
|
|
|
|
#213 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Toeval? Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 mei 2012 om 10:18. |
|
|
|
|
|
|
#214 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Twijfelachtig. Of op zijn minst twijfelachtig dat je die ook met succes hebt afgerond Pinda
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
#215 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#216 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat ik bedoel , dat lichaam en geest er wel bij varen en dat je mentaal veel sterker af bent en veel meer levensvreugde beleeft als je een job hebt en inovatief aan een project mee werkt . Ik bedoel , VB, van het ocmw of van de sociale kas een leefloontje krijgen waar je amper van kan rond komen , ( geen comfort en geen budget voor wat leuke dingen ) en continu de controle waar je gaat en staat en opgeroepen te worden voor cursus en opvolging , daar zou ik depresief van worden . dan werk ik nog liever . En leefloon trekken en zwart werken vind ik een echte schande . Geen enkele steun van de overheid krijgen of vragen , en ipv te profiteren van andere of te stelen , zwart werken vind ik dan nog meer aanvaardbaar . Ik ben uiteindelijk een voorstander van belasting op consumptie dan betaald de zwartwerker ook belasting . AFSCHAFFEN die klote belasting op arbeid . |
|
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Waarschijnlijk hebben ze zoveel idiote theorie vanbuitengeblokt dat ze elk begrip van realiteit niet meer zien . en dan krijg je dit . |
|
|
|
|
|
|
#218 |
|
Banneling
|
Ging de discussie dan niet over mensen die gestudeerd hebben?
|
|
|
|
|
|
#219 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Niemand hier gelooft dat een incompetente sukkel als jij ooit een diploma kan behalen, behalve natuurlijk de koopbare versies. Als bewijs volstaat het om te kijken naar de honderden vragen die je in de loop van je forumcarriere nooit hebt beantwoord tenzij met nietszeggend gewauwel van 'wat vaag, euuuh, tjeemienee wat bedoel je nou?' Ik zie hierin de afspiegeling van een heel korte, heel frusterende maar niettemin absoluut confirmerende periode waarbij men je collectief classeerde en afschreef als hopeloze nutcase. Klinkt bekend? Ja, dit forum is tot dezelfde constatatie gekomen en dat heeft je potdorie geen duit gekost, Kees. Het is vast daarom dat je hier blijft terugkomen als trol die even plakkerig is als een boterham met overjaarse pindakaas? Laatst gewijzigd door parcifal : 30 mei 2012 om 17:42. |
|
|
|
|
|
|
#220 |
|
Minister-President
|
|
|