Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2012, 18:49   #201
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

[quote]Er wordt ook veel egoistischer geleeft en veel meer aan een morele humane leefwijze verzaakt , om dat egoisme in te vullen en zelf meer materieel te bezitten .[\QUOTE]

Akkoord, al die mensen die in hun hangmat willen blijven liggen die zijn inderdaad immoreel bezig. Deze zijn het systeem waarvan ze zelf afhankelijk aan het worden zijn van binnenuit om zeep aan het helpen. Uiteindelijk garandeert deze groep mensen zijn toekomst in armoede en sleept deze groep samen met zich vele duizenden mee met hen in de afgrond.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 28 mei 2012 om 18:50.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 19:08   #202
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frownUponMountain Bekijk bericht
eh waarom is hangen in een hangmat immoreel? En soldaten die anderen doden in een oorlog zijn wel moreel? En grote bedrijven die miljoenen mensen uitbuiten, zijn wel moreel? Regeringen die tegen hun bevolking liegen is wel moreel? voeding op de markt brengen die mensen beschadig ( bv genetisch gemodificeerd voedsel) is wel moreel?
Geef mij die gast in die hangmat maar!
Die zijn inderdaad ook immoreel maar aan die regeringen en die grote bedrijven kan je beginnen bij jezelf. Stem op andere partijen om de bestaande macht te breken. Koop niet meer van die bedrijven die hun werkvolk slecht behandelen,.... en soldaten worden gestuurd door regeringen.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 28 mei 2012 om 19:08.
Oud 28 mei 2012, 20:25   #203
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
eh waarom is hangen in een hangmat immoreel?
Omdat je profiteert van het werk van anderen, wat neerkomt op zuivere diefstal.
Oud 29 mei 2012, 13:09   #204
Klarekijk
Banneling

Standaard

[quote=alfa16vjtd;6142154]
Citaat:
Er wordt ook veel egoistischer geleeft en veel meer aan een morele humane leefwijze verzaakt , om dat egoisme in te vullen en zelf meer materieel te bezitten .[\QUOTE]

Akkoord, al die mensen die in hun hangmat willen blijven liggen die zijn inderdaad immoreel bezig. Deze zijn het systeem waarvan ze zelf afhankelijk aan het worden zijn van binnenuit om zeep aan het helpen. Uiteindelijk garandeert deze groep mensen zijn toekomst in armoede en sleept deze groep samen met zich vele duizenden mee met hen in de afgrond.
Inderdaad . de immorele houding van mensen maakt de situatie alleen maar slechter , zowel op vlak van egoisme , persoonlijk geluk ,materiele vooruitgang en maatschappelijk .

Sterk te vergelijken met Griekenland . Een mentaliteit van , niets bijdragen aan de maatschappij, knoeien , zwartwerk en profitariaat uit de sociale instanties en de maatschappij.
En je ziet onmiddelijk in welke gaos men wegzinkt .

En de hardleerse goeroes denken , ok maar als ik genoeg heb kunnen stelen en naar mij toe trekken ben ik rijk genoeg om alleen te overleven en heb ik de maatschappij niet meer nodig .

Egoisme en domheid zegeviert .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 15:40   #205
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
soldaten kunnen weigeren!
Dan hebben ze kans dat ze hun baan kwijtraken hé.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 16:07   #206
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Hoog opgeleiden komen in fucties terecht waar ze over de kop van de mensen beslissingen kunnen nemen die vele menselijke drama's veroorzaken .

Ze kunnen vaak dan wel schrijven zonder fouten,
maar een donker kantje van dat studeren is dat hoog opgeleide mensen schaamteloos mensen in de grond kunnen boren en ove hun lot en leven beslissen zonder dat ze enige schaamte voelen , en dat plaatsen zij onder de noemer .
Volgens de letter van de wet handelen.
Rationeel denken .
Emoties opzij kunnen zetten voor beslissingen .
Of , ik doe gewoon mijn werk .

Of ze s'avonds nog in de spiegel kunnen kijken en goed kunnen slapen hangt blijkbaar af van hoe schaamteloos ze uit de studie gekomen zijn .

Voorbeelden zijn :

Advocaten die verkrachters -Moordenaars - en gansters vrij pleiten en uit de cel trachten te krijgen met loese procedure fouten die ze vaak zelf opzetten .

Bankiers die mensen hun centen doelbewust fout beheren waardoor ze alles kwijt spelen . Maar ja , alles voor de cijferkes van de bank hé .

Politiekers die beslissingen nemen waardoor een ganse bevolking en generatie met een miljarden schuld opgezadelt wordt en dan zichzelf nog verkiesbaar durven te stellen .

Managers van grote bedrijven zal ik er niet bij plaatsen omdat dat makkelijk onder de noemer van economische beslissingen kan geplaatst worden .

Mijn conclusie , de mens is van nature door en door slecht en gestudeerd hebben maakt de schaamteloosheid enkel maar erger.
hogere studies hebben dan ook de bedoeling mensen met leven kennis te laten maken, niet hen vol te proppen met info en de onzin die u (terecht) beschrijft. Studenten horen ergens in een goot te liggen, zij die enkel naar de les maken de student kapot.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 17:08   #207
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
hogere studies hebben dan ook de bedoeling mensen met leven kennis te laten maken, niet hen vol te proppen met info en de onzin die u (terecht) beschrijft. Studenten horen ergens in een goot te liggen, zij die enkel naar de les maken de student kapot.
verduidelijk deze zinnen eens aub .
Oud 29 mei 2012, 17:17   #208
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
eh waarom is hangen in een hangmat immoreel? En soldaten die anderen doden in een oorlog zijn wel moreel? En grote bedrijven die miljoenen mensen uitbuiten, zijn wel moreel? Regeringen die tegen hun bevolking liegen is wel moreel? voeding op de markt brengen die mensen beschadig ( bv genetisch gemodificeerd voedsel) is wel moreel?
Geef mij die gast in die hangmat maar!
Alle imorele zaken die u aanhaald zijn terecht imoreel.

En dat de kleine burger daar vaak machteloos bij staat begrijp ik eveneens , en bijgevolg krijp je in je hangmat en zo gaat het echt bergaf .

Anderzijds , eisen dat de kleine burger aan die kar blijft trekken en dat bodemloos vat blijft aanvullen is begrijpelijk zeer demotiverend .

Ik weet ook begod niet welke politieke partij daar nu eens werk van wil maken , maar momenteel hebben ze allemaal boter op het hoofd .

Vaststelling is duidelijk dat er weldegelijk iets mis is in onze samenleving .

Dus de stelling dat beter opgeleiden creatieve omspringen met die therm moreel en egoisme is toch wel juist .
Oud 29 mei 2012, 18:02   #209
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, da's het risico.

Stel je eens voor dat geen enkele soldaat komt opdagen voor een orlog, erg he?

En o ja, ze vechtten niet voor onze vrijheid hoor. Ze denken dat ze dat doen, maar ze vechten om landen te veroveren voor de elite.

GEEN dank je voor de soldaat die vecht en een enorm respect voor de soldaat die nee zegt!
Dat is iets om in de VS te zeggen. Daar hebben ze ooit nog wat vrijheid gehad.

Wij hebben dat nooit gehad om mee te beginnen. Geen recht op wapenbezit, geen recht op vrije meningsuiting, geen vrijheid van bewegen, geen recht op zelfbeschikking, geen recht tot persoonlijke soevereiniteit, geen recht op de vruchten van onze arbeid,... Welke vrijheid hebben wij precies?

Wij hebben de 'vrijheid' te stemmen, belastingen te betalen en te doen wat ons gezegd wordt. En die 'vrijheid', dat verdedigen soldaten. Het status quo.
Oud 29 mei 2012, 23:07   #210
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Nou, nou, nou , nou.
Tsja wat hebben we toch een boel onzin gehoord in ons leven.
Meeste zijn er mee volgepropt en kunnen niet meer helder over allerlei zaken nadenken.
Misschien moet je niet degene die in zijn hangmat luiert aanpakken maar bv de banken die geld uit het niets creeren! Da's pas parasiteren!
En werken wordt zo bij zo veel te hoog aangeslagen!
Maar da's ook de bedoeling! Zo werk je zonder al te veel strubbelingen voor onze elite. Wist je dat scholen en andere educatiecentra (ja ook universiteiten) opgezet zijn om van ons goede niet klagende hardwerkende slaafjes te maken?
En erger nog, als een andere slaaf niet hard genoeg werkt zal een andere slaaf hem wel eens even aanpakken!

man o man wat een maatschappij!
Je toont gewoon aan dat het een gesloten circeltje is , waarin het niet evident is de schuld te geven aan. maar zijn het niet de intelectuelen die het voorbeeld zouden moeten geven , daar hebben ze toch voor gestudeerd ? of hebben ze toch gestudeerd om de weinige werkers in de maatschappij nog meer uit te buiten . Als je van een hangmat spreekt heb je ook twee categorienen .

Met hoe meer hangmatters die niet werken hoe meer er op de nek van de wel werkende terecht komen , tewijl die juist steeds met minder zijn .

Maar ook , managers en bestuurmandaten die zware devidenten uitgekeerd willen zien zijn parasieten en hangmatters zij willen veel geld voor niets te doen .

een moeilijk vraag , of is het een feit ? Moeten we nu echt wachten tot het echt wel heel slecht gaat en velen zo straat arm zijn dat de rijken er niets meer aan kunnen verdienen zodat de rijken hun winsten zien slinken en de armen in opstand komen ?

Zitten we nu eigenlijk op een oorlog te wachten tot eens alles kapot geslagen is , zodat we opnieuw kunnen beginnen .

HET MENSDOM .
Oud 29 mei 2012, 23:11   #211
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zal geen enkele partij werk van maken, want ALLE partijen worden door EEN MACHT gecontroleerd en dat is de elite.
Ze hebben geen 'boter op hun hoofd' mar doen precies wat de elite wil!
M.a.w. IEDERE partij werkt uiteindelijk voor de elite en NIET voor het volk!
Enige remedie is mijns insziens dat mensen massaal wakker worden en hun macht terugnemen
De gewone mensen is met veel meer dan die paar elite-hoeren-psychopaten.
Zo , en als we hier eens oproepen tot burgelijke ongehoorzaamheid , samenzwering om de staat te saboteren of lam te leggen , dan zal onze nickname niet veel helpen denk ik . ze zullen gauw aan uw deur staan om uw computerke te komen halen .

We hebben dus toch echt wel niets meer te vertellen .

Maar moeten we ons er bij neerleggen of iets creatief verzinnen ?
Oud 29 mei 2012, 23:16   #212
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
of deze:

geef mij die gast in de hangmat maar! Die begrijpt het tenminste!
Ok , ik neem aan dat U , ook van de nuchtere meening bent dat we hier maar één leven rondlopen , en in dat ene leven wil toch ook liefst iets moois , wat geluk en wat perspectief ?

Stel dat U in uw hangmat kruipt , leg mij dan eens uit hoe je uw leven gaat indelen en wat voor toekomst en leven jij wil ? hoe zie je dat vanuit Uw hangmat ?

Van het OCMW geplaatst worden in een vies klein kot en wat drinkgeld om wat eten te kopen ? en verder ? is dat leven ? leg eens uit .
Oud 30 mei 2012, 10:18   #213
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen die 'gestudeerd' hebben helpen het onbewust het bestaande systeem in stand te houden. DAT is het doel van studie, nie het vrij maken en bla bla bla.
Over het algmeen zijn '' gestudeerde' mensen nogal dom, en dat bedoel ik heel letterlijk. Ze zijn dom gemaakt door de educatie systemen. Daarmee zeg ik niet dat ze inherent dom zijn, maa als ze hun éducatie' van zich af kunnen schudden zullen ze echt veel slimmer zijn. Hier is natuurlijk nog veel meer over te zeggen.
In jouw "kader" kom jij er natuurlijk als heel intelligent uit.

Toeval?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 mei 2012 om 10:18.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 15:11   #214
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nope, ik ben zo idioot geweest 2 studies te doen. Nu nog spijt van.
En verder: your missing the point!
Twijfelachtig. Of op zijn minst twijfelachtig dat je die ook met succes hebt afgerond Pinda
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 15:34   #215
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat heb je dan gestudeerd?
Oud 30 mei 2012, 16:49   #216
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, we hebben meerdere levens.
Natuurlijk wil ik wat geluk en perspectief, maar wie zegt dan dat dat er niet is?
In mijn hangmat kan ik verzinnen en mediteren op wat ik echt zou willen en niet wat een slaaf zou moeten doen.
Je laatste zin snap ik niks van.
Leg nu eens in een zin uit wat je hierboven bedoelt?
Natuurlijk heb je de vrijheid om te mediteren , zoveel je wil , maar als je besluit om in een hangmat te gaan liggen en mediteren , dan versta ik in uw opvatting er over dat je niet wil werken en onderhouden wil worden door de gemeenschap , dus U wil niet werken en vind het moreel normaal dat anderen u gaan onderhouden . daar ben ik tegen .

Wat ik bedoel , dat lichaam en geest er wel bij varen en dat je mentaal veel sterker af bent en veel meer levensvreugde beleeft als je een job hebt en inovatief aan een project mee werkt .

Ik bedoel , VB, van het ocmw of van de sociale kas een leefloontje krijgen waar je amper van kan rond komen , ( geen comfort en geen budget voor wat leuke dingen ) en continu de controle waar je gaat en staat en opgeroepen te worden voor cursus en opvolging , daar zou ik depresief van worden .

dan werk ik nog liever .

En leefloon trekken en zwart werken vind ik een echte schande .
Geen enkele steun van de overheid krijgen of vragen , en ipv te profiteren van andere of te stelen , zwart werken vind ik dan nog meer aanvaardbaar .

Ik ben uiteindelijk een voorstander van belasting op consumptie dan betaald de zwartwerker ook belasting .

AFSCHAFFEN die klote belasting op arbeid .
Oud 30 mei 2012, 16:53   #217
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
jemig wa een gezeur! Het is helemaal niet van belang!

Ik wilde het eerst hier neerzetten maar daar gaat de discussie helemaal niet om!!!

Gewoon verschuiving van de discussie.

wat zijn dit voor gasten??????????????
Laat ons maar zeggen dat hun vraag , " welke studie " er gewoon toe leid dat ze absoluut geen jota begrijpen van wat jij bedoelt .

Waarschijnlijk hebben ze zoveel idiote theorie vanbuitengeblokt dat ze elk begrip van realiteit niet meer zien .

en dan krijg je dit .
Oud 30 mei 2012, 17:32   #218
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
jemig wa een gezeur! Het is helemaal niet van belang!

Ik wilde het eerst hier neerzetten maar daar gaat de discussie helemaal niet om!!!

Gewoon verschuiving van de discussie.

wat zijn dit voor gasten??????????????
Ging de discussie dan niet over mensen die gestudeerd hebben?
Oud 30 mei 2012, 17:36   #219
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet liegen, Pinda : 2 studies te 'beginnen' moet je zeggen.

Niemand hier gelooft dat een incompetente sukkel als jij ooit een diploma kan behalen, behalve natuurlijk de koopbare versies.

Als bewijs volstaat het om te kijken naar de honderden vragen die je in de loop van je forumcarriere nooit hebt beantwoord tenzij met nietszeggend gewauwel van 'wat vaag, euuuh, tjeemienee wat bedoel je nou?'

Ik zie hierin de afspiegeling van een heel korte, heel frusterende maar niettemin absoluut confirmerende periode waarbij men je collectief classeerde en afschreef als hopeloze nutcase.

Klinkt bekend? Ja, dit forum is tot dezelfde constatatie gekomen en dat heeft je potdorie geen duit gekost, Kees.

Het is vast daarom dat je hier blijft terugkomen als trol die even plakkerig is als een boterham met overjaarse pindakaas?

Laatst gewijzigd door parcifal : 30 mei 2012 om 17:42.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 18:18   #220
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
soldaten kunnen weigeren!
Geen geld, geen eten en een nog kleinere kans om te overleven dus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be