Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2012, 17:15   #341
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Jij ziet dus niet dat zowel het programma van C2C en dat van de nazi's destijds enerzijds rassen willen uitroeien, en anderzijds een nieuw superras willen creëren?

En ik denk eigenlijk niet dat C2C bang geworden is, of bang zou worden, laat staan dat hij er om weg zou blijven.

Ik heb dat trouwens nooit echt begrepen van links. Waarom ze zich enerzijds vaak druk aken en alle moeite getroosten om een ondersoort van één of ander plantje of dier voor uitsterven te behoeden, terwijl ze anderzijds er alles aan doen menselijke ondersoorten te vernietigen, zowel hier in het door C2C voorgestelde programma, als bijvoorbeeld door het initiëren van massale volksverhuizingen.
Machiavelli, ik vind je kinderachtigheid nu behoorlijk storend worden. Er zijn hier op dit forum al genoeg mensen die niet over inhoud kunnen discussieren. Ga alsjeblieft weg als je de discussie niet kan volgen maar wel graag met Godwins wil strooien. C2C heeft nergens opgeroepen tot uitroeiïng van een ras, en ik vind het bijzonder storend dat ik hier nu bezig moet zijn met jouw van je kleutergedrag af te helpen in plaats van op basis van echte argumenten te zeggen dat zijn verhaal onzin is, wat ik eigenlijk veel liever aan het doen zou zijn.
Oud 29 mei 2012, 17:35   #342
Doa
Banneling

Standaard

ik snap eigenlijk niet hoe europeanen minder genetische diversiteit kunnen hebben. als we naar de geschiedenis kijken had je in europa 3 groepen blanken, de zuid europese (romeinen en grieken vooral), de celten/germanen (galliers, iberiers, britten, etc) en de scandinaven. dan zijn daar later nog de slavische volkereren (russen, bulgaren etc) bij gekomen, hebben de aziatische hunnen in zowat heel europa gezeten, de turkse ottomanen in oost europa tot aan oostenrijk en moren in spanje en zuid frankrijk.
iemand een deftige uitleg voor?
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 19:05   #343
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
ik snap eigenlijk niet hoe europeanen minder genetische diversiteit kunnen hebben. als we naar de geschiedenis kijken had je in europa 3 groepen blanken, de zuid europese (romeinen en grieken vooral), de celten/germanen (galliers, iberiers, britten, etc) en de scandinaven. dan zijn daar later nog de slavische volkereren (russen, bulgaren etc) bij gekomen, hebben de aziatische hunnen in zowat heel europa gezeten, de turkse ottomanen in oost europa tot aan oostenrijk en moren in spanje en zuid frankrijk.
iemand een deftige uitleg voor?
Grofweg kan je zeggen dat de diversiteit raakt uitgeput door veel te reizen. De oorspronkelijke groep "stamouders" was al niet bijzonder divers, en iedereen buiten Afrika mist van die mix dan überhaubt alweer een deel (mogelijk is er wel wat Neanderthal DNA ingemengd, maar niet genoeg om dat eerdere verlies te compenseren).

Europa is vervolgens vanuit het Midden-Oosten redelijk snel gesettled, maar door de nabijheid van het Midden-Oosten is er meermaals een nieuwe, technologisch en maatschappelijk beter ointwikkelde groep Europa binnengetrokken, om de al aanwezige mensen bijna compleet te verdringen. Het grootste deel van ons DNA komt dus van een vrij kleine groep Oosterlingen die de laatste grote immigratiegolf vormden.

Huids- en haarkleur leiden hierbij af, dit zijn eigenschappen die van zeer weinig genen afhangen en een groot voordeel kunn en opleveren gebaseerd op waar je woont, ze vormen slechts een klein verschil tussen de verschillende rassen en kunnen bovendien binnen enkele duizenden jaren geëvolueerd zijn.

Verder zou je genetische "armoede" in bepaalde gebieden nog kunnen toeschrijven aan zware tijden. Als een populatie het moeilijk heeft is er veel selectiedruk, de meest geschikte genen voor de situatie planten zich het meest voort. Het verschil tussen geschikte en ongeschikte genen is dan groter dan in makkelijke tijden, waardoor de diversiteit, en daarmee de potentie om nieuwe, nog geschiktere eigenschappen te ontwikkelen, afneemt. Een gezonde populatie, vanuit een fokker gezien, kent naast tijden van selectie ook tijden van diversificatie.

In het geval van Europa zou je bij zware tijden bijvoorbeeld kunnen denken aan de tijd waarin de pest, de pokken, scheurbuik, cholera etc zoveel de ronde deden, mede dankzij de al vrij dichte bewoning in die tijd. Die ziektes roeiden een behoorlijk deel van de bevolking uit. Als dat daadwerkelijk een hoge selectiedruk opleverde zou je verwachten om vooral in het immuunsysteem weinig diversiteit te zien bij Europeanen. De genen die veel in omloop zijn goed en zwaar op de proef gesteld, maar een ziekte die een klein aantal zwaktes van die sterke genen uitbuit kan wel de complete populatie platleggen. Dat zijn de voor- en nadelen van strenge selectie. Het zou als bijwerking nog kunnen hebben dat ons seksleven minder spannend is geworden, gezien mensen in iemands geur en zelfs zijn of haar zoen onbewust op zoek schijnen te gaan naar iemand met een zo verschillend mogelijk imuunsysteem. Maar over de diversiteit van specifiek die genen heb ik verder geen data, dus dat is allemaal gokwerk.

Nog meer gokwerk ter contrast: de Indianen werden door Europeanen die naar Amerika voeren vaak beschreven als ontzettend mooie, sterke, atlethische enzovoorts mensen, maar na een ronde pokken en anderhalve eeuw later een potje pest was het continent praktisch leeggevaagd. Toch te weinig selectiedruk door ziektes gehad dan?
Oud 29 mei 2012, 20:13   #344
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Waarom zou een sterk volk als de afrikanen eigenlijk met die gedegenereerde Europese bleekscheten willen mixen?

Anders gezegd, waarom lukt het jou niet om te vermengen, C2C?
Wachten tot in september, Mitgard. Er is namelijk iets op komst.

Heel deze draad is bedoeld om mezelf ervan te overtuigen dat een mixed-race kind meer dan welkom is. Psychologische voorbereiding van een wat bizarre aard, moet ik wel toegeven.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 20:15   #345
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Wachten tot in september, Mitgard. Er is namelijk iets op komst.

Heel deze draad is bedoeld om mezelf ervan te overtuigen dat een mixed-race kind meer dan welkom is. Psychologische voorbereiding van een wat bizarre aard, moet ik wel toegeven.
Je dame dient er ook goed uit te zien hé, want als je dame zo lelijk is als de nacht dan schiet het ook weinig op natuurlijk.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 20:25   #346
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar jij feitelijk voor aan het pleiten bent, is niets anders dan het uitroeien van Europeanen en het willen creëren van een superras.
Da's wat sterk gesteld -- praten over ras en rasveredeling is controversieel. Maar dat mag u toch niet in zo'n grote verwarring brengen.

Kort: ik stel rassenvermenging voor als een voluntaristische ingreep hé. Niet verplicht. Maar dat alle rassen daardoor sterker zouden worden is pure biologie, inderdaad. Daar zou niks controversieels aan mogen zijn.

Citaat:
Je hanteert hierbij exact dezelfde argumenten en theorieën als destijds, en vergeef me deze godwin die hier overigens wel op zijn plaats is, de nazi's. De "Ariërs" van Adolf & co vervang je door "Blasians" en de gedegenereerde rassen volgens de nazi's (Joden, Slaven et al) vervang je door gedegenereerde "Europeanen".
Niet echt, want de nazis baseerden zich op pseudo-wetenschap om een ridicuul idee te verdedigen, terwijl ik me baseer op échte wetenschap om een mooi en nobel idee te verdedigen. Dat zijn dus twee radicaal tegengestelde zaken.

Nazis misbruikten "wetenschap" om een fout idee te promoten. Ik gebruik wetenschap correct om een correct idee te promoten.

Mochten de nazi's er ooit in geslaagd zijn hun Arische zuiverheid radicaal door te voeren, dan zou ik, gewapend met wetenschap, inzien dat dit zou leiden tot de complete debiliteit van het Duitse volk.

Gelukkig dat we dit nu weten, en dat het nobele doel van de rasveredeling dus enkel kan op basis van wetenschap.

Afrondend: ik doe dus net het tegengestelde van de nazis. Maar ja, als je een Hegeliaan wil zijn, kunt ge in alle theses ook anti-theses ontwaren. Gelukkig is die grappige Hegel al heel lang dood.

Citaat:
Tijd voor je dat je naar Brazilië afreist en daar Mengele probeert te vinden. Misschien leeft hij nog en dan kun je fijn met hem een hele boom over jouw ideeën opzetten.
Ja, ik zou hem bijvoorbeeld kunnen uitleggen wat wetenschap is. En hoe hij het tegendeel heeft gepraktiseerd, namelijk pseudo-wetenschap. En ik zou hem uitleggen dat zijn theorie zou leiden tot de totale ondergang van het Duitse volk, omdat inteelt tot een leger van imbecielen leidt, die enkel nog imbecielen kunnen voortbrengen, als ze tenminste nog kinderen kùnnen maken.

Citaat:
Wat me wel intrigeert, zijn jouw beweegredenen, er vanuit gaande dat je zelf een autochtone Europeaan bent. Ben je zelf van gemengde afkomst, of heb je daar in Congo bijvoorbeeld een negerin bezwangerd, dan begrijp ik je nog wel enigzins in je zoeken naar een verklaring of excuus, maar als dat dus niet het geval mocht blijken te zijn, dan ben ik zoals gezegd wel benieuwd naar de motieven van jouw zelfhaat.
Ik ben inderdaad aan rasveredeling aan't doen in Congo.

En deze draad moet uiteraard met een hele kilo zout genomen worden. Zij die mij kennen, weten dat.

Humor is voor mij méér dan één puntige mop of dan een eenvoudig woordspelletje. Een weken durende discussie op redelijk serieus niveau, maar rond een hilarisch thema, kan de hoogste vorm van humor zijn.

Heb mij in dezen draad al kostelijk geamuseerd.

Zoek trouwens ook sporen van mogelijk diepgeworteld racisme bij mezelf, ik kom daar voor uit. Maar wel om ze nog beter te kunnen elimineren.
Oud 29 mei 2012, 21:01   #347
Doa
Banneling

Standaard

C2C kan je ook eens je persoonlijke mening geven over genetisch gemanipuleerde embryo's? dit zou ook alle genetische zwaktes wegnemen he
persoonlijk ben ik hier trouwens wel voor te vinden, me voortplanten met niet-blondjes zie ik minder zitten
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 21:37   #348
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Machiavelli, ik vind je kinderachtigheid nu behoorlijk storend worden. Er zijn hier op dit forum al genoeg mensen die niet over inhoud kunnen discussieren. Ga alsjeblieft weg als je de discussie niet kan volgen maar wel graag met Godwins wil strooien. C2C heeft nergens opgeroepen tot uitroeiïng van een ras, en ik vind het bijzonder storend dat ik hier nu bezig moet zijn met jouw van je kleutergedrag af te helpen in plaats van op basis van echte argumenten te zeggen dat zijn verhaal onzin is, wat ik eigenlijk veel liever aan het doen zou zijn.
Lees nu eens gewoon wat er staat, en wat ik schreef. Dat was dus:
Citaat:
Jij ziet dus niet dat zowel het programma van C2C en dat van de nazi's destijds enerzijds rassen willen uitroeien, of dat in elk geval als effect hebben, en anderzijds een nieuw superras willen creëren?
Het dunkt me eerder dat jij niet zo kinderachtig moet doen.
Oud 29 mei 2012, 22:08   #349
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
C2C kan je ook eens je persoonlijke mening geven over genetisch gemanipuleerde embryo's? dit zou ook alle genetische zwaktes wegnemen he
persoonlijk ben ik hier trouwens wel voor te vinden, me voortplanten met niet-blondjes zie ik minder zitten
GGB's - genetisch gemodificeerde babies. Zijn ongetwijfeld de toekomst. Maar de manipulatie zal enkel gebeuren op het niveau van enkele genen. Niet slecht, maar niet spectaculair interessant.

Echte rasveredeling, op het niveau van duizenden genen, doe je gewoon in bed. Je hebt daar geen labo voor nodig.

Je kan dat vergelijken met het verschil tussen traditioneel planten veredelen, en ze genetisch modificeren. GGOs hebben één bijzondere kracht. Traditioneel veredelde planten maken een sprong op het niveau van héél veel genen en tonen een bijzonder universele kracht (hybrid vigor).

Maar ik ben zeker voor het genetisch manipuleren van mensen.
Oud 29 mei 2012, 22:11   #350
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je dame dient er ook goed uit te zien hé, want als je dame zo lelijk is als de nacht dan schiet het ook weinig op natuurlijk.
Maar kruis je twee lelijke mensen van een verschillend ras, dan eindig je met een kind dat nog altijd véél knapper is dan een kind voortkomend uit inteelt of uit een paar dat tot hetzelfde ras behoort.

Mooie ouders van verschillend ras ==> de mooiste babies ter wereld
Lelijke ouders van verschillend ras ==> mooie babies
Mooie ouders van eenzelfde ras ==> redelijk mottige babies
Lelijke ouders van eenzelfde ras ==> inteeltgedrochten
Oud 29 mei 2012, 22:24   #351
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat is niet hetzelfde. C2C roept mensen op om te neuken, en het liefst met de +- 95% van de wereldbevolking die niet dezelfde huidskleur heeft als zij. De nazi's gooiden mensen in gaskamers. Als je dat verschil niet kan zien heb ik nog plaats voor je in mijn cursus "godwins voor beginners".
Macchiavelli heeft net zijn coming out gedaan: hij beschouwt rassenvermenging als een "genocide op het blanke ras". Welnu, dat is een discours dat je alleen hoort van Stormfront en White Power groepen. Macchiavelli alias Sus Iratus heeft zich dus geout als White Power fanaat. Dit verbaast ons niets, uiteraard...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 22:26   #352
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Lees nu eens gewoon wat er staat, en wat ik schreef. Dat was dus:

Het dunkt me eerder dat jij niet zo kinderachtig moet doen.
O hé, een woordspelletje dat moet klinken als een nuancering maar het eigenlijk compleet niet is. Gaap. Weet je wat? Als jij stopt met mensen tot nazi te benoemen, stop ik met "kinderachtig doen".

Ik neem aan dat de volwassen oplossing zou zijn om gewoon het driehoekje te gebruiken, maar daar ben ik nou eenmaal te kinds en onverantwoordelijk voor hè?
Oud 29 mei 2012, 22:26   #353
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Macchiavelli heeft net zijn coming out gedaan: hij beschouwt rassenvermenging als een "genocide op het blanke ras". Welnu, dat is een discours dat je alleen hoort van Stormfront en White Power groepen. Macchiavelli alias Sus Iratus heeft zich dus geout als White Power fanaat. Dit verbaast ons niets, uiteraard...
Zo had ik het nog niet bezien.

En prachtig hoe ge hier zijn aanklacht tegen zichzelf keert. Sterk!
Oud 29 mei 2012, 22:38   #354
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Maar kruis je twee lelijke mensen van een verschillend ras, dan eindig je met een kind dat nog altijd véél knapper is dan een kind voortkomend uit inteelt of uit een paar dat tot hetzelfde ras behoort.

Mooie ouders van verschillend ras ==> de mooiste babies ter wereld
Lelijke ouders van verschillend ras ==> mooie babies
Mooie ouders van eenzelfde ras ==> redelijk mottige babies
Lelijke ouders van eenzelfde ras ==> inteeltgedrochten
Misschien in uw optiek, maar mijn ervaring in de praktijk is dat beide scenario's beide kanten op kunnen gaan. Er zijn net zo goed hele mooie "pure" mensen als hele mooie mengelingen.

Zoals ik al gemeld heb is inteelt ook niet iets dat op deze schaal speelt. Juist omdat de mensheid al zo weinig genetische variatie heeft zijn een hoop van de recessieve ziekmakers al tot hele kleine aantallen teruggedrongen en loop je pas echt een risico als je met je directe familie gaat rampetampen, of die nou mooi zijn of niet. Met iemand van een ander ras gaan verlaagt hooguit de kans nog een beetje op een toch al zeldzaam niet inteelt gerelateerd verschijnen van deze ziektes, al kunnen ze alsnog wel voorkomen, ook als je een hele schone van een ander ras uitzoekt.

Voor de genetische diversiteit van de soort maakt het vrij weinig uit met wie we nou neuken, voor beide uitersten is, vanuit het puur biologische perspectief van een fokker, iets te zeggen, en een middenweg is ook prima.

Sterker nog, de enige manier om de diversiteit echt te vergroten (als dat om wat voor reden dan ook je doel is, persoonlijk laat ik de toekomst van de soort graag aan de toekomstige soort over) is misschien wel genetische manipulatie. Dat kan al heel simpel. Je staat bijvoorbeeld manipulatie toe om een aantal zeer ernstige gebreken uit de wereld te helpen, die mensen gaan niet dood, planten zich voort en helpen de diversiteit omhoog (oké, minus een aantal ziekteverwekkende genen, maar die hadden we toch niet nodig), want elk van ons kan de volgende belangrijke mutatie ontwikkelen, hoe meer mensen zich voortplanten hoe beter, hoe diverser de soort, hoe groter het aanpassingsvermogen bij de volgende selectieronde.

Een extremere manier zou zijn om zelf actief nieuwe genvarianten te introduceren, maar om dat op populatieschaal met voldoende verschillende genen werkbaar te maken moeten we nog wel even met onze labapparatuur bakkeleien vrees (nou ja, hoop) ik.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 29 mei 2012 om 22:44.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 22:44   #355
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien in uw optiek, maar mijn ervaring in de praktijk is dat beide scenario's beide kanten op kunnen gaan. Er zijn net zo goed hele mooie "pure" mensen als hele mooie mengelingen.

Zoals ik al gemeld heb is inteelt ook niet iets dat op deze schaal speelt. Juist omdat de mensheid al zo weinig genetische variatie heeft zijn een hoop van de recessieve ziekmakers al tot hele kleine aantallen teruggedrongen en loop je pas echt een risico als je met je directe familie gaat rampetampen, of die nou mooi zijn of niet. Met iemand van een ander ras gaan verlaagt hooguit de kans nog een beetje op een toch al zeldzaam niet inteelt gerelateerd verschijnen van deze ziektes, al kunnen ze alsnog wel voorkomen, ook als je een hele schone van een ander ras uitzoekt.

Voor de genetische diversiteit van de soort maakt het vrij weinig uit met wie we nou neuken, voor beide uitersten is, vanuit het puur biologische perspectief van een fokker, iets te zeggen, en een middenweg is ook prima.

Sterker nog, de enige manier om de diversiteit echt te vergroten is misschien wel genetische manipulatie. Dat kan al heel simpel. Je staat bijvoorbeeld manipulatie toe om een aantal zeer ernstige gebreken uit de wereld te helpen, die mensen gaan niet dood, planten zich voort en helpen de diversiteit omhoog, want elk van ons kan de volgende belangrijke mutatie ontwikkelen, hoe meer mensen zich voortplanten hoe beter, hoe diverser de soort, hoe groter het aanpassingsvermogen bij de volgende selectieronde.

Een extremere manier zou zijn om zelf actief nieuwe genvarianten te introduceren, maar om dat op populatieschaal met voldoende verschillende genen werkbaar te maken moeten we nog wel even met onze labapparatuur bakkeleien vrees (nou ja, hoop) ik.
Cool antwoord.

Maar ik ben niet helemaal akkoord wanneer ge over inteelt spreekt.

Inteelt reikt veel verder dan de derde of vierde lijn (achternichten en achterneven die samen een kind verwekken).

Wanneer ge simpelweg het aantal heterozygotische en homozygotische genen telt bij Europeanen, ziet ge dat die bijna alleen homozygotische genen hebben. Telt ge hetzelfde bij hybriede mensen (vooral van de eerste generatie), dan ziet ge het omgekeerde: zeer veel heterozygotische genen, extreem weinig homozygotische. Dat zegt toch heel veel.

"Zuivere rassen" zijn bijna inteeltrassen (weinig heterozygotie). Mengrassen zijn op dat vlak -- tot in het extreme -- superieur.

Volgens mij is rasvermenging een veel minder risicovolle techniek dan aan individuele genen van mensen liggen prutsen in een laboratorium.

Net zo loop ik niet enthoesiast voor GGOs, maar wel voor traditionele hybridisering in the plantkunde. Met die traditionele methoden kunt ge net dezelfde problemen oplossen, maar dat duurt gewoon langer.
Oud 29 mei 2012, 22:47   #356
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Da's wat sterk gesteld -- praten over ras en rasveredeling is controversieel. Maar dat mag u toch niet in zo'n grote verwarring brengen.

Kort: ik stel rassenvermenging voor als een voluntaristische ingreep hé. Niet verplicht. Maar dat alle rassen daardoor sterker zouden worden is pure biologie, inderdaad. Daar zou niks controversieels aan mogen zijn.
Of je het nu rassenveredeling wilt noemen, of rassenvermenging, het uiteindelijke resultaat zal zijn dat de huidige rassen verdwijnen en vervangen worden door iets waarvan jij denkt dat het beter is.

Citaat:
Niet echt, want de nazis baseerden zich op pseudo-wetenschap om een ridicuul idee te verdedigen, terwijl ik me baseer op échte wetenschap om een mooi en nobel idee te verdedigen. Dat zijn dus twee radicaal tegengestelde zaken.
Ik vind jouw idee net zo ridicuul als dat van de nazi's.

Citaat:
Nazis misbruikten "wetenschap" om een fout idee te promoten. Ik gebruik wetenschap correct om een correct idee te promoten.
Vind je deze uitspraak over jezelf nu zelf ook niet een beetje al te pretentieus?
Je geeft het immers zelf al aan later in je antwoord: je hebt gewoon een negerin bezwangerd en probeert jezelf ervan te overtuigen dat het ok is. Prima, jouw leven toch?

Citaat:
Mochten de nazi's er ooit in geslaagd zijn hun Arische zuiverheid radicaal door te voeren, dan zou ik, gewapend met wetenschap, inzien dat dit zou leiden tot de complete debiliteit van het Duitse volk.

Gelukkig dat we dit nu weten, en dat het nobele doel van de rasveredeling dus enkel kan op basis van wetenschap.

Afrondend: ik doe dus net het tegengestelde van de nazis. Maar ja, als je een Hegeliaan wil zijn, kunt ge in alle theses ook anti-theses ontwaren. Gelukkig is die grappige Hegel al heel lang dood.
Je promoot dezelfde ideeën, alleen met andere groepen in de hoofdrol.

Overigens, zonder de bijdragen van de nazi's was de huidige genetica waarschijnlijk niet waar die nu wel is, ook al sloegen ze de plank herhaaldelijk mis.

Citaat:
Ja, ik zou hem bijvoorbeeld kunnen uitleggen wat wetenschap is. En hoe hij het tegendeel heeft gepraktiseerd, namelijk pseudo-wetenschap. En ik zou hem uitleggen dat zijn theorie zou leiden tot de totale ondergang van het Duitse volk, omdat inteelt tot een leger van imbecielen leidt, die enkel nog imbecielen kunnen voortbrengen, als ze tenminste nog kinderen kùnnen maken.
Inteelt is van een geheel andere orde dan hetgeen jij hier inteelt wilt noemen.

Citaat:
Ik ben inderdaad aan rasveredeling aan't doen in Congo.
Zoals gezegd, prima toch, maar je had natuurlijk ook gewoon een topic kunnen openen met als titel iets als "Ik ben bezig om aan rassenvermenging/-veredeling te doen, jullie mening?"

Citaat:
En deze draad moet uiteraard met een hele kilo zout genomen worden. Zij die mij kennen, weten dat.

Humor is voor mij méér dan één puntige mop of dan een eenvoudig woordspelletje. Een weken durende discussie op redelijk serieus niveau, maar rond een hilarisch thema, kan de hoogste vorm van humor zijn.

Heb mij in dezen draad al kostelijk geamuseerd.

Zoek trouwens ook sporen van mogelijk diepgeworteld racisme bij mezelf, ik kom daar voor uit. Maar wel om ze nog beter te kunnen elimineren.
Ik ken je wel niet, maar nam het geheel desondanks inderdaad al met de nodige kilo's zout.

Elke mens is in wezen "racistisch" en dat dateert uit de tijd dat we in Afrika met zijn allen nog in groepjes elkaar op de savanne beconcureerden. Het was een overlevingsstrategie die keer op keer doorheen de menselijke geschiedenis zijn nut bewezen heeft.
Oud 29 mei 2012, 22:48   #357
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
O hé, een woordspelletje dat moet klinken als een nuancering maar het eigenlijk compleet niet is. Gaap. Weet je wat? Als jij stopt met mensen tot nazi te benoemen, stop ik met "kinderachtig doen".

Ik neem aan dat de volwassen oplossing zou zijn om gewoon het driehoekje te gebruiken, maar daar ben ik nou eenmaal te kinds en onverantwoordelijk voor hè?
Ik heb mensen geen nazi genoemd. Alweer heb je niet goed gelezen, en alweer ben je kinderachtig.
Oud 29 mei 2012, 23:04   #358
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Nog iemand die er blijk van geeft niet te kunnen lezen, of slechts wil lezen wat er in zijn straatje te pas komt.

Ik schreef in mijn antwoord aan Bovenbuur toch echt duidelijk:
Citaat:
Jij ziet dus niet dat zowel het programma van C2C en dat van de nazi's destijds enerzijds rassen willen uitroeien, of dat in elk geval als effect hebben, en anderzijds een nieuw superras willen creëren?

Ik heb dat trouwens nooit echt begrepen van links. Waarom ze zich enerzijds vaak druk maken en alle moeite getroosten om een ondersoort van één of ander plantje of dier voor uitsterven te behoeden, terwijl ze anderzijds er alles aan doen menselijke ondersoorten te vernietigen, zowel hier in het door C2C voorgestelde programma, als bijvoorbeeld door het initiëren van massale volksverhuizingen.
Dat is dus niet een genocide op het blanke ras, maar een genocide op alle rassen, het vernietigen van de huidige diversiteit en het vervolgens vervangen door een grijze, of meer waarschijnlijk mokkakleurige, eenheidsworst van pool tot evenaar.
Ik meende toch echt dat ik jou elders op het forum meer dan eens voor diversiteit en verdraagzaamheid heb zien pleiten, maar zo te zien sprak je met gespleten tong.

Ik heb er overigens geen idee van wat die Sus Iratus jou heeft aangedaan, maar blijkens jouw steeds terugkerende commentaren moet hij jou vroeger echt flink te pakken hebben genomen, de rancune druipt er bij jou in dikke stralen vanaf. Ik vind het verder ook beslist geen schande om met hem/haar vergeleken te worden, want het weinige wat ik van die persoon gelezen heb, klonk toch een stuk intelligenter en doordachter dan de holle frasen waarmee jij telkens ten tonele verschijnt.
Oud 30 mei 2012, 06:58   #359
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Cool antwoord.

Maar ik ben niet helemaal akkoord wanneer ge over inteelt spreekt.

Inteelt reikt veel verder dan de derde of vierde lijn (achternichten en achterneven die samen een kind verwekken).

Wanneer ge simpelweg het aantal heterozygotische en homozygotische genen telt bij Europeanen, ziet ge dat die bijna alleen homozygotische genen hebben. Telt ge hetzelfde bij hybriede mensen (vooral van de eerste generatie), dan ziet ge het omgekeerde: zeer veel heterozygotische genen, extreem weinig homozygotische. Dat zegt toch heel veel.

"Zuivere rassen" zijn bijna inteeltrassen (weinig heterozygotie). Mengrassen zijn op dat vlak -- tot in het extreme -- superieur.

Volgens mij is rasvermenging een veel minder risicovolle techniek dan aan individuele genen van mensen liggen prutsen in een laboratorium.

Net zo loop ik niet enthoesiast voor GGOs, maar wel voor traditionele hybridisering in the plantkunde. Met die traditionele methoden kunt ge net dezelfde problemen oplossen, maar dat duurt gewoon langer.
Heterozygoot is geen synoniem voor goed. Sterker nog, inteeltproblemen worden veroorzaakt doordat beide ouders heterosygoot zijn voor een recessieve aandoening.

Bovendien wil ik wel graag een bron zien voor die bewering dat Europeanen bijna alleen homozygote genen hebben terwijl hybriden er bijna geen hebben. Dat zou alleen zo kunnen zijn als er een vrij grote diversiteit is binnen de mensheid en bovendien een scherp onderscheid en groot verschil tussen de verschillende rassen, twee zaken die ontbreken bij mensen.
Oud 30 mei 2012, 06:59   #360
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Hé, kom op nou jongens, zullen we nou eens allemaal stoppen met elkaar nazi noemen? Nee serieus, de rest van het internet is gestopt met dat als een geldig argument te zien rond 1996.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be