Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Moet er een coalitie van de willing komen voor Syrië en doet België mee?
ja en ja 6 8,70%
ja en neen 4 5,80%
neen 59 85,51%
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2012, 12:24   #21
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht

Schreeuw gerust verder, zo kennen we er nog...

Wat een bende hypocrieten...

Doet me een beetje denken aan

Schreeuwende warmongers.
Een sommige van die gastjes mogen blij zijn dat ze dood zijn, anders was het levenslang.
Een paar van de nog levenden zoals Assad hebben nu al een plaatse vrij bij het Internationale Gerechtshof. Vandaar dat ze zo hecht aan het machtsmisbruik kleven.

Degene die wel picturaal zo schreeuwt, dat ben jij. Ik hou me daar niet mee bezig.

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 juni 2012 om 12:26.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 12:28   #22
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Mag ik weten waar u dat vandaan haalt?
Niet van ter plekke, daar mag ik niet binnen.

Citaat:
metronieuws.nl

Geplaatst 2012-04-04 om 08:51| Bijgewerkt 2012-04-04 om 10:48

De bewaking wordt geïntensiveerd nadat twee Nederlandse journalisten door het hek van een vluchtelingenkamp zijn gekropen. Foto: Marielle van
Syrische geheime dienst achtervolgt Nederlandse journalisten na bezoek vluchtelingenkamp in Turkije.

Langs de Syrische grens in Turkije verblijven zo’n zeventienduizend Syrische vluchtelingen, verspreid over een paar kampen in de provincie Hatay. De grenssituatie is gespannen, omdat in de Turkse regio ook veel aanhangers van de Syrische leider Bashar al-Assad wonen. Ik verblijf met fotografe Marielle van Uitert in het plaatsje Harbiye. Later vertelt een Syrische activist dat hij journalisten juist aanraadt daar niet naartoe te gaan, omdat het dorp een broeinest is van Assad-aanhangers.

Op de eerste avond dat wij in het hotel zijn, komt een pro-Assad-familie meteen langs om ons video’s van onthoofde Syrische militairen te tonen. Mogelijk zijn ze echt, maar het kan net zo goed bewerkt materiaal van internet zijn. Media krijgen amper toestemming om in de streng bewaakte vluchtelingenkampen te komen. In de omheining van één kamp zitten echter enkele gaten, waardoor we naar binnen kruipen.
Citaat:
De Telegraaf:

vr 27 apr 2012, 18:13
VN: 65.000 mensen zijn Syrië ontvlucht
Citaat:
Erdogan bezoekt grootste vluchtelingenkamp:

Erdogan drukte de vluchtelingen op het hart dat zij gasten van Turkije zijn totdat ze ervoor kiezen terug te keren naar Syrië. Deze uitspraak werd door de vluchtelingen met een daverend applaus beantwoord.

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 juni 2012 om 12:37.
Oud 4 juni 2012, 12:47   #23
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Degene die wel picturaal zo schreeuwt, dat ben jij.
Fout, jij bent hier degene die schreeuwt, oorlogsstoker. Pak uw koffers en ga zelf naar ginder om het goede voorbeeld te geven.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 12:50   #24
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
metronieuws.nl

Geplaatst 2012-04-04 om 08:51| Bijgewerkt 2012-04-04 om 10:48

De bewaking wordt geïntensiveerd nadat twee Nederlandse journalisten door het hek van een vluchtelingenkamp zijn gekropen. Foto: Marielle van
Syrische geheime dienst achtervolgt Nederlandse journalisten na bezoek vluchtelingenkamp in Turkije.

Langs de Syrische grens in Turkije verblijven zo’n zeventienduizend Syrische vluchtelingen, verspreid over een paar kampen in de provincie Hatay. De grenssituatie is gespannen, omdat in de Turkse regio ook veel aanhangers van de Syrische leider Bashar al-Assad wonen. Ik verblijf met fotografe Marielle van Uitert in het plaatsje Harbiye. Later vertelt een Syrische activist dat hij journalisten juist aanraadt daar niet naartoe te gaan, omdat het dorp een broeinest is van Assad-aanhangers.

Op de eerste avond dat wij in het hotel zijn, komt een pro-Assad-familie meteen langs om ons video’s van onthoofde Syrische militairen te tonen. Mogelijk zijn ze echt, maar het kan net zo goed bewerkt materiaal van internet zijn. Media krijgen amper toestemming om in de streng bewaakte vluchtelingenkampen te komen. In de omheining van één kamp zitten echter enkele gaten, waardoor we naar binnen kruipen.
Citaat:
De Telegraaf:

vr 27 apr 2012, 18:13
VN: 65.000 mensen zijn Syrië ontvlucht
Citaat:
Erdogan bezoekt grootste vluchtelingenkamp:

Erdogan drukte de vluchtelingen op het hart dat zij gasten van Turkije zijn totdat ze ervoor kiezen terug te keren naar Syrië. Deze uitspraak werd door de vluchtelingen met een daverend applaus beantwoord.
Nergens, maar dan ook nergens in je citaten lees ik dat "Assad zijn volk op de vlucht drijft".

Dat is tot nader order een aanname van jou zonder enig bewijs.
Oud 4 juni 2012, 16:16   #25
Doa
Banneling

Standaard

neen!
zonde om hier geld aan te verspelen en dan nadien toch als westerse slechteriken aanzien te worden
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 16:54   #26
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
neen!
zonde om hier geld aan te verspelen en dan nadien toch als westerse slechteriken aanzien te worden
Het verwijderen van zo'n beest is zo goed als een humanitaire actie en dan moet je niet alleen naar materiële belangen kijken.
Oud 4 juni 2012, 16:56   #27
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Nergens, maar dan ook nergens in je citaten lees ik dat "Assad zijn volk op de vlucht drijft".

Dat is tot nader order een aanname van jou zonder enig bewijs.
Dat is muggenzifterij over semantics. Als tienduizenden op de vlucht gaan, dan worden ze op de vlucht gedreven. In de media worden ook getallen genoemd van rond de tienduizend slachtoffers, hoofdzakelijk vrouwen, kinderen, burgers.
Citaat:

Ban Ki-moon: minstens één miljoen Syriërs op de vlucht - HLN.be
Of heeft de fluitspeler van Hameln de schuld van dat miljoen vluchtelingen??

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 juni 2012 om 17:06.
Oud 4 juni 2012, 16:59   #28
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Fout, jij bent hier degene die schreeuwt, oorlogsstoker. Pak uw koffers en ga zelf naar ginder om het goede voorbeeld te geven.
Schreeuwen dat is hoofdletters gebruiken en schreeuwerige foto's die bovendien persoonlijk gericht zijn. Mijn actieve tijd is voorbij. Ik ben anderhalf jaar in het leger geweest, met dienst in het bezette Duitsland. dat is nog al eens wat anders dan al die als pacifisten poserende reactionaire ver&klein-linkse duiven.

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 juni 2012 om 17:01.
Oud 4 juni 2012, 18:08   #29
eno2
Banneling

Standaard

Een coalitie zal niet nodig zijn.

Assad zegt dat hij aftreedt als hij een proces in Egypte krijgt

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 juni 2012 om 18:09.
Oud 4 juni 2012, 18:13   #30
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Schreeuwen dat is hoofdletters gebruiken en schreeuwerige foto's die bovendien persoonlijk gericht zijn. Mijn actieve tijd is voorbij. Ik ben anderhalf jaar in het leger geweest, met dienst in het bezette Duitsland. dat is nog al eens wat anders dan al die als pacifisten poserende reactionaire ver&klein-linkse duiven.
Goh meneer is in 't leger geweest. Ik weet dat sommige mensen daar fier op zijn, maar wie daar mee loopt te stoeffen lach ik eigenlijk gewoon vierkant uit. Ge moet immers wel compleet achterlijk zijn om uzelf graag ten dienste te stellen van een repressieorgaan als de Belgische staat.

En dat uw actieve periode voorbij is kan mij geen zak schelen. Als ge zo graag andere landen de les wilt gaan spellen, pak uw koffers en ga ginder het goede voorbeeld geven. Al de rest is laffe prietpraat.
Oud 4 juni 2012, 18:19   #31
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Goh meneer is in 't leger geweest. Ik weet dat sommige mensen daar fier op zijn, maar wie daar mee loopt te stoeffen lach ik eigenlijk gewoon vierkant uit. Ge moet immers wel compleet achterlijk zijn om uzelf graag ten dienste te stellen van een repressieorgaan als de Belgische staat.
Ik was milicien. Geen boeffer. Dat zegt genoeg . En ja, sommige dapperen vechten voor zaken die van belang zijn, zoals mensenrechten voor het volk.

Citaat:
En dat uw actieve periode voorbij is kan mij geen zak schelen. Als ge zo graag andere landen de les wilt gaan spellen, pak uw koffers en ga ginder het goede voorbeeld geven. Al de rest is laffe prietpraat.
Laffe prietpraat doe je geheel zelf en dan nog wel zonder enig talent maar in volle boerse brutaliteit. Trek zelf je battle dress aan en ga Assad de grote moordenaar verdedigen. Je kan misschien inschrijven biij een van zijn milities-deadsquads.

Assad is bereid zich over te leveren aan een Egyptische rechtspraak. Die doet het in zijn broek voor het Internanionale Gerechtshof voor schendingen tegen de mensenrechten. Dat geeft levenslang.

Als je de PA niet achterwege laat is het afgelopen met de conversatie.
Oud 4 juni 2012, 18:24   #32
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik roep niet op om eender wie in Syrië te gaan "verdedigen". Niet Assad, niet eender wie, ik wil gewoon uit Syrië wegblijven. Jij daarentegen vindt dat we ons daar moeten gaan moeien, dus, wees geen lafaard en ga er zelf heen en geef het goede voorbeeld. En neem al degenen die ook vinden dat we nog eens een land moeten binnen vallen ineens mee.

Al de rest is gewoon zever van u. Zeer gevaarlijke, extremistische zever.
Oud 4 juni 2012, 18:24   #33
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Syrië moet aangepakt worden.
En ja, onze mannen mogen meedoen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 18:28   #34
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Syrië moet aangepakt worden.
En ja, onze mannen mogen meedoen.
Want je ziet liever Al Quaida, het moslimbroederschap,... de lakens uitdelen in Damascus?
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 18:30   #35
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Want je ziet liever Al Quaida, het moslimbroederschap,... de lakens uitdelen in Damascus?
Nope, ook Al Quaida moet ontmanteld worden.
Oud 4 juni 2012, 18:42   #36
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik stel trouwens vast dat oproepen tot geweld tegenwoordig mag... goed om weten.
Oud 4 juni 2012, 18:47   #37
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stel trouwens vast dat oproepen tot geweld tegenwoordig mag... goed om weten.
Dus die gaan luisteren wat hier geroepen wordt ?
Oud 4 juni 2012, 18:58   #38
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

nee, ik mag dus oproepen tot wraakacties tegen al degenen die tot oorlog oproepen (zoals u).
als gij "uw jongens" wilt sturen naar de oorlog, wees dan niet verrast dat de oorlog tot bij u thuis komt.
Oud 4 juni 2012, 19:35   #39
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is muggenzifterij over semantics.
U wilt tienduizenden soldaten op de been brengen en steden gaan bombarderen op basis van ... semantics?

Doe dat dan op uw kosten! Ik ontzeg de staat het recht om mijn geld te gebruiken voor uw privé-belangetjes.
Oud 4 juni 2012, 19:37   #40
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ja, sommige dapperen vechten voor zaken die van belang zijn, zoals mensenrechten voor het volk.
Je meent het...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be