Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Moet er een coalitie van de willing komen voor Syrië en doet België mee?
ja en ja 6 8,70%
ja en neen 4 5,80%
neen 59 85,51%
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2012, 05:21   #381
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
humanitaire interventies zijn bedrog.
Ze zijn de voortzetting van de eeuwenoude westerse aanvallen op minder ontwikkelde landen, maar onder een nog schijnheiliger mom dan vroeger.

"We doen het voor hun goed" is wat het westen altijd gezegd heeft over zijn kolonialistische veroveringsoorlogen, waarna het overging tot handjeskappen.

"We doen het voor hun goed" is wat de eno2's en K9's vandaag nog steeds zeggen, waarna ze overgaan tot het platbombarderen van steden (Belgrado, Bagdad) en het maken van honderdduizenden doden.
Oud 12 juni 2012, 05:24   #382
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hou eens op met die moralistische zever. Waarom zijn er geen interventies in Congo? Of in Israël?
Hier geven de volgelingen van de laatste oorlogshype nooit een antwoord op.
Oud 12 juni 2012, 05:28   #383
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Tuurlijk mensen willen helpen ipv ze te laten sterven in een bloedige dictatuur zoals jij wil, ja verschrikkelijk.
Het probleem is dat niemand die motivatie gelooft.

Oud 12 juni 2012, 05:30   #384
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het doel was het khadaffi regime te verslaan, gelukt en de totale kost lag in de orde van 1% van het jaarlijkse budget van de deelnemende landen.
Dat het (voorlopig) gelukt is, is allerminst een bewijs dat het nuttig was.
Oud 12 juni 2012, 05:34   #385
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
België als gewezen kolonisator is niet de aangewezen natie om een humanitaire interventie te doen in Congo. Het is al welletjes geweest met Leopold II
Hulp ja, interventies neen.
Als dat principe juist is, dan kunnen landen als Groot-Brittanië, Frankrijk en de VS maar beter keihard wegblijven uit Syrië en ruime omgeving.

Ze kunnen dan maar beter een zwartboek maken over al hun misdaden in het Midden-Oosten en voor de rest van de eeuwigheid zilverpapier sparen om toch nog iets goed te maken.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 12 juni 2012 om 05:34.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2012, 05:35   #386
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Iranian drones wellicht geleverd aan Syrië.
De agressor wordt aangevallen met zijn eigen wapens.
Oud 12 juni 2012, 13:50   #387
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ze zijn de voortzetting van de eeuwenoude westerse aanvallen op minder ontwikkelde landen, maar onder een nog schijnheiliger mom dan vroeger.

"We doen het voor hun goed" is wat het westen altijd gezegd heeft over zijn kolonialistische veroveringsoorlogen, waarna het overging tot handjeskappen.

"We doen het voor hun goed" is wat de eno2's en K9's vandaag nog steeds zeggen, waarna ze overgaan tot het platbombarderen van steden (Belgrado, Bagdad) en het maken van honderdduizenden doden.
Wat gij zegt is een en al leugen.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2012, 13:51   #388
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Pure propagandistische onzin.
Gij zult nooit iets geloven dat negatief is voor Assad.
Oud 12 juni 2012, 13:52   #389
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Gij zijt 100% onbetrouwbaar.
Oud 12 juni 2012, 14:27   #390
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Sterke argumenten
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2012, 15:34   #391
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Jouw plan is inderdaad de allerbeste garantie voor de vervolging en verdrijving van alles wat niet soenitisch-mohammedaans is, nadat Assad verjaagd is.
neen dat is een mogelijkheid, niks doen is 100% de allerbeste garantie voor de vervolging en verdrijving van alles wat niet assad gezind is .

Citaat:
Nogmaals; als jij zo graag wilt interveniëren daar, pak dan je koffers, ga daarheen en sluit je aan bij een groepering die jouw mening onderschrijft. Veel succes!
En nogmaals dat is totale onzin. Blijkbaar ken jij niks van een democratie .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2012, 15:39   #392
k9

Standaard

Citaat:
Nee, dat is het niet.
Mai wat een argumenten.

Lybie, afghanistan beide zijn beteraf na interventie dan ervoor. De burgeroolog in lybie en afghanistan kostte vele malen meer het leven aan burgers.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 12 juni 2012, 15:49   #393
k9

Standaard

Citaat:
Geef eens een recenter voorbeeld dan?
Waarom? ik heb al bewezen dat je niet enkel niks van de geschiedenis kent maar ook fout was.

Citaat:
De VN is geen democratisch gelegitimeerd instituut dus wat de VN goedkeurt interesseert me niet. Elke militaire interventie is per definitie een oorlogsdaad.
Onzin, syrie is lid van de VN en keurde dit dus goed.

Als jij je huis verkoopt is het geen oorlogsdaad als er iemand anders intrekt hoor zelfs niet met politie omdat jij er niet uitwil .

Citaat:
nee, je schuilt je achter de gevestigde regels. De echte confrontatie met de mening van de bevolking durf je niet aan.
Nogmaals ik volg de gevestigde democratische regels. Dat die jou niet aanstaan maakt mij niks uit.

Dat het overgrote deel van de bevolking struisvogels zijn zoals jou ben ik me tergede van bewust.

Citaat:
Hou eens op met die moralistische zever. Waarom zijn er geen interventies in Congo? Of in Israël?
De burgerbevolking heeft hier niks me te maken.
Congo is practisch ondoenbaar en waarom israel?

Citaat:
Iemand die de Westerse bemoeizucht met andere landen goedpraat heeft zelf geen lessen te geven over democratie.
Ben je bereid een referendum te houden over de zaak?
Tuurlijk als dat de wet is voor mij geen probleem. Ik (in tegenstelling tot jou) aanvaarde geldende democratische regels. heb ik trouwens al gezegd.

Citaat:
Inderdaad.
In tegenstelling tot de paternalistische en imperialistische moeials zoals jij heb ik niet te pretentie te weten wat goed is voor Syrië en wat niet.
Pleit je dan voor hetzelfde in belgie en het afschaffen van alle sociale beschermingen en verplichtingen? Hoe kan jij immers bepalen wat goed is voor een ander?

Citaat:
Allemaal het rechtstreekse gevolg van Westerse bemoeizucht zoals goedgepraat door jou.
Een inval in Syrië zou alleen nog meer wraakgevoelens creëren.
Onzin allemaal het gevolg van landen in een dictatuur die na verloop van tijd compleet van de pot gerukt zijn.

Oud 12 juni 2012, 15:50   #394
k9

Standaard

Citaat:
"amper" is nog niet nul.
Nu in het geval van Lybië ging het meer om goud, maar het komt op hetzelfde neer: humanitaire interventies zijn bedrog.
Onzin, de hoeveelheden zijn van geen belang, je argument is dus onzin.

Integendeel zelfs, de VS had akkoorden met khadaffi, simpeler om die te behouden dan nieuwe te moeten afsluiten met een opvolger.

Oud 12 juni 2012, 15:51   #395
k9

Standaard

Citaat:
Pure propagandistische onzin.
Mai wat een argumenten, feit is en blijft ELKE organisatie hetzelfde zegt, het regime van syrie is na een periode van kalmte terug overgeschakeld op het bloederig onderdrukken.

Oud 12 juni 2012, 16:00   #396
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het probleem is dat niemand die motivatie gelooft.

Mai nu spreek jij al voor iedereen?

JIJ gelooft ze niet, zonder enige reden trouwens. Jouw probleem dus lijkt me.

Oud 12 juni 2012, 16:04   #397
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mai wat een argumenten.

Lybie, afghanistan beide zijn beteraf na interventie dan ervoor. De burgeroolog in lybie en afghanistan kostte vele malen meer het leven aan burgers.
Dat betwijfel ik ten zeerste.
Oud 12 juni 2012, 16:09   #398
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom? ik heb al bewezen dat je niet enkel niks van de geschiedenis kent maar ook fout was.
Geen recente voorbeelden dus.

Citaat:
Onzin, syrie is lid van de VN en keurde dit dus goed.

Als jij je huis verkoopt is het geen oorlogsdaad als er iemand anders intrekt hoor zelfs niet met politie omdat jij er niet uitwil .
Waar Syrië lid van is maakt mij geen zak uit. De VN is gewoon geen democratische vertegenwoordiging.

Citaat:
Nogmaals ik volg de gevestigde democratische regels. Dat die jou niet aanstaan maakt mij niks uit.
Je verschuilen achter de gevestigde regels, maar eigenlijk durf je de mening niet vragen van de bevolking hier.
En ondertussen elders gaan uitleggen hoe het moet.

Citaat:
Dat het overgrote deel van de bevolking struisvogels zijn zoals jou ben ik me tergede van bewust.
Af en toe is struisvogelpolitiek een goede zaak.

Citaat:
Congo is practisch ondoenbaar en waarom israel?
QED. Je humanisme is maar een façade.

Citaat:
Tuurlijk als dat de wet is voor mij geen probleem. Ik (in tegenstelling tot jou) aanvaarde geldende democratische regels. heb ik trouwens al gezegd.
Aanvaard je dan ook de regels van de gevestigde orde in Syrië?

Citaat:
Pleit je dan voor hetzelfde in belgie en het afschaffen van alle sociale beschermingen en verplichtingen? Hoe kan jij immers bepalen wat goed is voor een ander?
Daar wil ik gerust elders over discussiëren. Hier gaat het over het beginnen van alweer een nieuw conflict waar we niks mee te maken hebben.

Citaat:
Onzin allemaal het gevolg van landen in een dictatuur die na verloop van tijd compleet van de pot gerukt zijn.
En hoe komen die dictaturen daar?

Wie heeft Kadhaffi en Saddam Hoessein ook alweer bewapend?
Oud 12 juni 2012, 16:10   #399
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Onzin, de hoeveelheden zijn van geen belang, je argument is dus onzin.
Tuurlijk zijn die van belang.
Maar het is inderdaad vooral Europa dat daar olie gaat kopen.

Citaat:
Integendeel zelfs, de VS had akkoorden met khadaffi, simpeler om die te behouden dan nieuwe te moeten afsluiten met een opvolger.
Ah, dus de akkoorden die de te verdrijven dictator heeft afgesloten, die mogen wel behouden blijven? Nog sterker. Redelijk hypocriet, niet?
Oud 12 juni 2012, 16:11   #400
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mai nu spreek jij al voor iedereen?
De poll wijst er alleszins op dat wij die tegen inmenging zijn meer recht van spreken hebben dan jij.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be