Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2012, 18:37   #261
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ariadne Bekijk bericht
Wat een nonsens, die hypocriete bekommernis om dierenleed. Het lijden van dieren in de bio-industrie gedurende de gehele periode van vetmesten is onnoemelijk veel erger dan dat ene moment van de slacht. Dieren die geslacht worden voor zwan-worstjes hebben -op dat ene korte moment na- evenzeer geleden als diegene die hallal geslacht werden. En zelfs wat het slachten zelf betreft: wie hier onzin verkoopt over 't lijden van dieren heeft geen flauw idee hoe varkens, kippen of kalveren opgekweekt worden en is nog nooit naar een slachthuis geweest waar dieren op de klassieke manier geslacht worden.

Als het lijden van dieren je bekommernis is dan eet je enkel vlees van dieren die zonder lijden opgekweekt zijn of je wordt vegetariër of veganist. Zwan worstjes horen daar niet onder thuis.
Net of ik Artisjok lees ...
Oud 14 juni 2012, 18:37   #262
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zolang de kinderen er van leren is het goed, want bepaalde zaken moeten ze gewoon aanvaarden in plaats van er over na te denken.

Men kan de homo's onder de jeugd er gelijk op wijzen dat ze zich uit verdraagzaamheid best niet outen, want homo's worden nu eenmaal niet meer aanvaard in de multiculturele maatschappij.

En ook dat er verschillende organisaties zijn die leugens vertellen over de zogenaamde wreedheid naar dieren toe, zoals het VB en Michel met zijn onverdraagzame Gaia-extremisten.

Tegen islam zijn is eigenlijk een misdaad die men streng dient te beteugelen.
zalig sarcasme
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 18:40   #263
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik betwijfel het. Mensen worden stilaan moe van de "wees onderdanig naar de moslims toe."

Trouwens, lang voor de moslims in grote getallen werden ingevoerd waren we hier al wel multicultureel, alleen heb ik toen nooit gehoord bijvoorbeeld van "laat ons allemaal koosjer eten want we zijn multicultureel." Of, "laat ons allemaal op vrijdag vis eten uit respect voor de katholieken," want toen was het nog ok om te walgen van godsdienst. In die dagen moesten alle uiterlijkheden van de godsdienst verboden worden.

Weet je nog toen de katholieken walgelijke mensen waren? Want die waren tegen de homo's...
De katholieken walgelijke mensen?
Waarom stuurt 70% van de Vlamingen zijn kinderen naar hun scholen??

Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 juni 2012 om 18:41.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 18:41   #264
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een nonsens, die hypocriete bekommernis om dierenleed. Het lijden van dieren in de bio-industrie gedurende de gehele periode van vetmesten is onnoemelijk veel erger dan dat ene moment van de slacht. Dieren die geslacht worden voor zwan-worstjes hebben -op dat ene korte moment na- evenzeer geleden als diegene die hallal geslacht werden. En zelfs wat het slachten zelf betreft: wie hier onzin verkoopt over 't lijden van dieren heeft geen flauw idee hoe varkens, kippen of kalveren opgekweekt worden en is nog nooit naar een slachthuis geweest waar dieren op de klassieke manier geslacht worden.

Als het lijden van dieren je bekommernis is dan eet je enkel vlees van dieren die zonder lijden opgekweekt zijn of je wordt vegetariër of veganist. Zwan worstjes horen daar niet onder thuis.
dit is een totaal achterlijke ridicule en vooral nonsensikale troep.
Waarom dan niet ineens de verdoving totaal afschaffen. Om te beginnen bij de operaties van dhimmie onnozelaars die vinden dat verdoving niet nodig is omdat ze toch heel hun leven moeten werken.

je gaat met iets beters moeten komen Artisjok of je valt door de mand.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 juni 2012 om 18:42.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 18:41   #265
Ariadne
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Net of ik Artisjok lees ...
Ariadne klinkt beter, inhoudelijk ben je 't met me eens dus?
Ariadne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 18:46   #266
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik betwijfel het. Mensen worden stilaan moe van de "wees onderdanig naar de moslims toe."

Trouwens, lang voor de moslims in grote getallen werden ingevoerd waren we hier al wel multicultureel, alleen heb ik toen nooit gehoord bijvoorbeeld van "laat ons allemaal koosjer eten want we zijn multicultureel." Of, "laat ons allemaal op vrijdag vis eten uit respect voor de katholieken," want toen was het nog ok om te walgen van godsdienst. In die dagen moesten alle uiterlijkheden van de godsdienst verboden worden.

Weet je nog toen de katholieken walgelijke mensen waren? Want die waren tegen de homo's...
Dat ik voor de volle 100% tegen deze "actie" ben wil niet zeggen dat ik tolerant ben tegen gedwongen halal-injecties bij de jeugd, ver van daar. Ik heb mijn zoon nog verboden om mee te doen met dergelijke shit toen ze het in zijn (katholieke) school ook wilden organiseren. En ik heb echt niet gaan vragen aan de directrice of ze daarmee akkoord was.

Ook aan meer katholiek geinspireerde indoctrinaties zoals "sobere maaltijd" in de lagere school en dergelijke shit heb ik mijn kids steeds voorgehouden dat ze dit met het grootst mogelijke wantrouwen moeten benaderen. Hypocrisie is van alle tijden, maar dat wil niet zeggen dat je het moet omarmen.
We hebben onze secularisering niet voor niets gekregen, dat is een jarenlange strijd geweest die we gewonnen hebben. Ik zie dat persoonlijk als het afleggen van een eeuwenlang juk. Nooit en voor geen geld van de wereld mogen we dat opgeven voor een plaatsvervangende slavernij die via de islam zou binnensluipen.
Onze maatschappij is een van de meest geseculariseerde van de hele westerse wereld, we moeten dat zo houden.

Maar dat wil niet zeggen dat we moeten toegeven aan plat racisme en pure moslimhaat. Dat die willen halal eten thuis is mijn probleem niet en is hun volste recht. Dat een katholiek op vrijdag vis wil eten moet hij ook zelf weten en heb ik ook niks tegen. Als er echter op school halal vreten als enige keuze op tafel komt, of de vrijdag enkel vis, dan hebben we alle recht op protesteren. Via de normale weg, die bestaat. Geen circus voorstelling van een paar blokkers.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 18:48   #267
Ariadne
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dit is een totaal achterlijke ridicule en vooral nonsensikale troep.
Waarom dan niet ineens de verdoving totaal afschaffen. Om te beginnen bij de operaties van dhimmie onnozelaars die vinden dat verdoving niet nodig is omdat ze toch heel hun leven moeten werken.
Net zoals Marieke geen inhoudelijke commentaar.
Neen, ik pleit niet voor het hallal slachten. Maar evengoed merk ik dat het lijden van dieren hier geenszins de bekommernis is. De verdoving net voor het slachten is één erg klein element binnen de gehele levens- en lijdenscyclus van het dier.
Wie dat zo korte zo kleine element erg belangrijk vindt kan moeilijk anders dan het ergere lijden nog van veel groter belang vinden.
En dat blijkt niet het geval te zijn gezien er zonder problemen zwan worstjes uitgedeeld werden.
Oud 14 juni 2012, 18:49   #268
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals Marieke geen inhoudelijke commentaar.
Neen, ik pleit niet voor het hallal slachten. Maar evengoed merk ik dat het lijden van dieren hier geenszins de bekommernis is. De verdoving net voor het slachten is één erg klein element binnen de gehele levens- en lijdenscyclus van het dier.
Wie dat zo korte zo kleine element erg belangrijk vindt kan moeilijk anders dan het ergere lijden nog van veel groter belang vinden.
En dat blijkt niet het geval te zijn gezien er zonder problemen zwan worstjes uitgedeeld werden.
ja hoor, daarom pleit ik voor het onverdoofd opereren van dhimmie personen die halal vlees eten.
goed zo Arti?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 14 juni 2012, 18:50   #269
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De katholieken walgelijke mensen?
Waarom stuurt 70% van de Vlamingen zijn kinderen naar hun scholen??
Ik kan niet spreken voor 70% van de Vlamingen he Jack.

Daar maak je me toch regelmatig attent op.

Natuurlijk, ik kan gokken. Misschien omdat er op die scholen minder moslims zitten? Omdat de kinderen daar gewoon henzelf kunnen zijn inplaats van halaleters?

Ik weet het niet, wat denk jij? Zitten uw kinderen bij voorkeur in concentratie scholen?
Oud 14 juni 2012, 18:53   #270
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan niet spreken voor 70% van de Vlamingen he Jack.

Daar maak je me toch regelmatig attent op.

Natuurlijk, ik kan gokken. Misschien omdat er op die scholen minder moslims zitten? Omdat de kinderen daar gewoon henzelf kunnen zijn inplaats van halaleters?

Ik weet het niet, wat denk jij? Zitten uw kinderen bij voorkeur in concentratie scholen?
Mijn kinderen zitten niet in een katholieke, noch in een concentratieschool.
Ze gaan naar de dichtsbijzijnde niet-katholieke school.
Oud 14 juni 2012, 18:53   #271
Ariadne
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ja hoor, daarom pleit ik voor het onverdoofd opereren van dhimmie personen die halal vlees eten.
goed zo Arti?
Nee hoor. Het gaat over het onverdoofde slachten.
Je vergelijking gaat enkel op als je hun hele leven tot een verschrikkelijke lijdensweg maakt en hen vervolgens onverdoofd slacht. Is dat de bedoeling?
Oud 14 juni 2012, 18:53   #272
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat ik voor de volle 100% tegen deze "actie" ben wil niet zeggen dat ik tolerant ben tegen gedwongen halal-injecties bij de jeugd, ver van daar. Ik heb mijn zoon nog verboden om mee te doen met dergelijke shit toen ze het in zijn (katholieke) school ook wilden organiseren. En ik heb echt niet gaan vragen aan de directrice of ze daarmee akkoord was.

Ook aan meer katholiek geinspireerde indoctrinaties zoals "sobere maaltijd" in de lagere school en dergelijke shit heb ik mijn kids steeds voorgehouden dat ze dit met het grootst mogelijke wantrouwen moeten benaderen. Hypocrisie is van alle tijden, maar dat wil niet zeggen dat je het moet omarmen.
Ben jij niet de hypocriete in dit geval, aangezien je je kinderen naar een katholieke school stuurt en dan katholiek geïnspireerde zaken afwijst? Je had je kinderen (niet "kids") naar een openbare school moeten sturen.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 18:53   #273
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht

We hebben onze secularisering niet voor niets gekregen, dat is een jarenlange strijd geweest die we gewonnen hebben. Ik zie dat persoonlijk als het afleggen van een eeuwenlang juk. Nooit en voor geen geld van de wereld mogen we dat opgeven voor een plaatsvervangende slavernij die via de islam zou binnensluipen.
Onze maatschappij is een van de meest geseculariseerde van de hele westerse wereld, we moeten dat zo houden.

Maar dat wil niet zeggen dat we moeten toegeven aan plat racisme en pure moslimhaat. Dat die willen halal eten thuis is mijn probleem niet en is hun volste recht. Dat een katholiek op vrijdag vis wil eten moet hij ook zelf weten en heb ik ook niks tegen. Als er echter op school halal vreten als enige keuze op tafel komt, of de vrijdag enkel vis, dan hebben we alle recht op protesteren. Via de normale weg, die bestaat. Geen circus voorstelling van een paar blokkers.
Het staat ieder vrij van te reageren zoals ze zelf verkiezen. We onthouden dat je het met de actie van de VB'ers niet eens bent, maar wel met hun achterliggend protest.
Oud 14 juni 2012, 18:55   #274
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn kinderen zitten niet in een katholieke, noch in een concentratieschool.
Ze gaan naar de dichtsbijzijnde niet-katholieke school.
Dat is duidelijk een bewuste keuze denk ik dan. Waarom geen concentratie of katholieke school?
Oud 14 juni 2012, 18:57   #275
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is duidelijk een bewuste keuze denk ik dan. Waarom geen concentratie of katholieke school?
- De dichtsbijzijnde concentratieschool is zo'n 30 km van mijn voordeur.
- Ik wens mijn kinderen niet van jongs af aan tot hypocriete conformistische kuddebeesten om te vormen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 juni 2012 om 18:58.
Oud 14 juni 2012, 18:58   #276
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- De dichtsbijzijnde concentratieschool is zo'n 30 km van mijn voordeur.
- Ik wens mijn kinderen niet van jongs af aan tot hypocriete conformistische kuddebeesten om te vormen.
Zowat ieder mens is toch een conformistische kuddebeest?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 18:59   #277
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Het gaat over het onverdoofde slachten.
Je vergelijking gaat enkel op als je hun hele leven tot een verschrikkelijke lijdensweg maakt en hen vervolgens onverdoofd slacht. Is dat de bedoeling?
neeneen, heel hun leven IS toch al een lijdensweg, DUS hoeven ze niet meer verdoofd te worden. Dat is toch uw punt dacht ik? Want waarom kom je mekkeren over hun leven in stallen of weiden of boxen als het over gewoon de slacht gaat?

Ben je nu ineens pro stierengevecht in Spanje omdat die beesten vrij gedurende vijf jaar lang in de wei mogen lopen, terwijl de andere koeien na een paar jaar in de stal pijnloos worden geslacht?
wat zal het zijn Arti? kiezen of delen.

Laatst gewijzigd door circe : 14 juni 2012 om 19:00.
Oud 14 juni 2012, 18:59   #278
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Zowat ieder mens is toch een conformistische kuddebeest?
Dan kun jij evengoed de vraag beantwoorden als ik.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 juni 2012 om 19:00.
Oud 14 juni 2012, 19:00   #279
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan kun jij evengoed de vraag antwoorden als ik.
Het was niet flauw bedoeld, hoor?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 19:03   #280
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ariadne klinkt beter, inhoudelijk ben je 't met me eens dus?
Neen, ik ben het inhoudelijk niet met u eens. Onverdoofd slachten kan niet, punt, gedaan.
En ook dit zinnetje van u lijkt wel door Artisjok geschreven!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be