Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2012, 21:49   #221
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Even terug naar Kathleentje:

is er niemand die van zijn stoel viel toen ze het uitdelen van Zwan (Bifi?) worstjes vergeleek met de Syrische bloedbaden waar kinderen werden gemarteld en geëxecuteerd? Ik heb het stukje teruggedraaid want ik dacht dat ik niet goed hoorde!

Ik hoop dat haar kinderen met E-coli besmette halal biefstuk door hun strot geduwd krijgen, het kreng!
Dat is nog zacht uitgedrukt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 22:17   #222
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
wat een afgang voor die journaliste
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...2555/1.1332387
Ik ben in het Athenuem van Schoten op school geweest: kleuterklas (we hadden een boot en een echt vliegtuig in onze speeltuin) en in het vierde leerjaar zat ik er bij mijn eigen vader/schoolmeester in de klas.Gediskwalificeerd om die reden. Maar een mooie troostsprijs van de directeur gekregen (Duizend gedichtjes en verhalen voor één nacht).
De concierge had een varken datde afval van de refter opat.

Wat het VB gedaan heeft is ongehoord. Dat kan gewoon niet. Die politieke klungeligheid van het VB ook.

Maar uitsluitend hallal vlees serveren aan jongeren tijdens een bbq kan ook niet.

Geen van beiden kan.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 22:28   #223
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MILOURAKKER Bekijk bericht
Kathleen Cools moet eens leren journalist te zijn, dit wil zeggen geen vooringenomen standpunt in te nemen. Daarbij gedraagt ze zich onbeschoft en onbeleefd nooit de mensen uit te laten praten. Haar manier van ondervragen is bijzonder aanmatigend.
Ik had haar zelfs niet voor de klas gewenst. Ze houdt in haar vragen geen rekening met haar publiek. Dat is zeker. Vooringenomenheid ligt er dik bovenop. Ja.
Oud 15 juni 2012, 22:29   #224
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Dat de multiculturele samenleving een verrijking zou zijn, is een idee, die op geen enkele wijze bewezen wordt. Integendeel, zien we overal ter wereld en door de ganse geschiedenis heen, dat dit alleen maar voor problemen zorgt.

Of kent u misschien ergens op een plaats of een tijdstip ergens in de geschiedenis, een muticulturele samenleving, waar de islam deel van uitmaakt, die perfect in vrede en harmonie functioneert? Dan mag u dat eens duiden.
.
Daar zal hij lang naar moeten zoeken.

Citaat:
Met elk land waar zich een totale islamisering heeft voltrokken, ging het bergafwaarts. Hoe meer islamisering, hoe meer onrust, materiële en culturele armoede, conflicten tussen bevolkingsgroepen, bloedvergieten en andere ellende.

Nahed Selim is tolk en schrijfster. Haar laatste boek ’Allah houdt niet van vrouwen’ verscheen vorig jaar bij uitgeverij Houtekiet
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 22:31   #225
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Ik denk dat u nog steeds een te nauwe interpretatie van "eredienst" hanteert. Het is zeker niet de bedoeling van de wet om alle uitgesproken religieuze geplogenheden toe te laten op school, zolang ze maar geen deel uitmaken van een afgelijnde eredienst. De wet is uiteraard inclusiever dan dat: geen verplichte religieuze beleving op school.

Onder om het even welke definitie is het ritueel consacreren van een dier aan een bepaalde godheid wel degelijk een eredienst. Wie zal dan uitmaken dat het tot zich nemen van het vlees daar geen deel van uitmaakt? Integendeel, het hele ritueel staat ten dienste van het tot zich nemen van dat vlees op een manier die conform is met bepaalde religieuze wetten (de betekenis van 'halal', uiteindelijk).

Een overtuigd Christen of Judaist halal vlees voorschotelen is van hetzelfde kaliber als een overtuigd Moslim een hostie laten opeten. Ik denk dat u zich vergist als u beweert dat artikel 20 zich over een dergelijke situatie niet uitspreekt.

Belangrijk nog te vermelden dat de school hier expliciet de nadruk legde op het feit dat dit vlees volgens islamitische rituelen is voorbereid, een uitdrukkelijk religieus component.
Oprechte dank voor het verduidelijken van uw visie.

Laten we “eredienst” lezen als “godsdienst” of “religie”. Art 20GW heeft het over “handelingen en plechtigheden van een eredienst”, dus in onze brede interpretatie betekent dit de handelingen en plechtigheden van een religie. Het organiseren van een barbeque waarbij halal vlees wordt gebraden hoort daar duidelijk niet toe : geen enkele godsdienstige (in casu Islam-) regel voorziet in het organiseren van barbeques.

Overigens is de uitbreiding van het religieus aspect der handeling “het ritueel consacreren van een dier” tot “het tot zich nemen” van het vlees van dat dier in mijn visie véél te verregaand. Dat “op zich nemen” is slechts een godsdienstige handeling voor wie de Islam aanhangt ; voor elk ander is het gewoon nuttigen van vlees. Zoniet zou in uw logica ook het verkopen, het braden, en zelfs het weggooien van de etensresten als “religeuze handeling” gezien dienen te worden.

Laten we tevens het in Art. 20GW voorziene bestanddeel “dwang” niet uit het oog verliezen. Iedereen is vrij halal vlees te eten en het anderen voor te schotelen : zo lang de dwang om het anderen tegen hun wil te doen eten niet is aangetoond, is elke discussie omtrent de hiervoor vermelde interpretatie hoe dan ook irrelevant.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 15 juni 2012 om 22:33.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 22:39   #226
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind inderdaad, dat als een school zich geroepen voelt om over de gevaren van drugs en/of oorlog met de leerlingen te praten, dat ze dit best doet, door het ook over respectievelijk, de verschillende drugs en te gebruiken wapens, te hebben.

Uiteraard kan men daarbij geen praktijken toestaan, die bij wet verboden zijn.

...

Paulus.
Ik heb de indruk dat u mij niet goed hebt begrepen, Paulus.

Wat ik bedoelde was dat een schoolterrein voor NIEMAND ANDERS toegankelijk zou mogen zijn dan voor diegenen die daar ofwel om wettelijke redenen (de leerlingen), ofwel uit hoofde van hun beroep (het onderwijzend en ander personeel), of bij uitzondering bij speciale gelegenheden (werklieden, ouders, uitgenodigden) verondersteld worden aanwezig te zijn.

Wat mij betreft - en ja, ik wéét het, ik ben maar een onnozel leraartje - is een school VERBODEN TERREIN voor welke politieke en/of commerciële en/of religieuze activist(e) dan ook, tenzij hem/haar door de schooldirectie uitdrukkelijk - en bij voorkeur schriftelijk - de toestemming werd verleend.

Misschien kan het u geen barst schelen dat uw kinderen op een school zitten waar Jan én Allahman zomaar naar eigen goeddunken rond kunnen kuieren, maar de ouders wier kinderen ik doorgaans onder mijn hoede heb zijn in elk geval - en terecht - een andere mening toegedaan.

Ik veronderstel dat dat ook voor die ouders uit Schoten en omgeving geldt, maar ik moet toegeven dat ik het hen niet persoonlijk heb gevraagd.

En let wel, dat neemt allemaal niet weg dat ik het die naïeve dommekloot van een schooldirecteur kwalijk blijf nemen dat-ie het in z'n kop heeft gehaald dat er op zijn school zo'n halal-barbecue plaats mocht/moest vinden.

Die éne kemel van die schooldirecteur vergoelijkt echter nog lang niet die domme en gevaarlijke actie - precedent, zegt u dat iets? - van die VB-militanten.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 15 juni 2012 om 22:45.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 22:41   #227
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik denk dat veel kiezers van de N-VA het met Dewinter eens zijn.
Vindt u het misschien normaal dat een school kinderen verplicht vlees van onverdoofd geslachte dieren te eten ?
Michel Vandenbossche had daar net zo goed tegen geprotesteerd als hij hiertoe de kans had gehad. Maar dan was het voor u waarschijnlijk wel dik ok geweest.
En verder laten we even multicultureel doen en morgen de moslims van die school verplicht een varkenscotelet laten eten.
Scholen en kinderen moet je met rust laten, dat vind ik.

Wat ik niet normaal vind is dat scholen zo veel bezig zijn met hallal vlees. Doen ze ook vegetarische bbq's?

En waar in hemelsnaam zijn bbq's nu voor nodig in een school? Het enige gerecht dat past op een bbq, historisch gezien en dat beide kanten (hallal en normaal) kan tegemoet treden is vis. VIS! Bij mijn weten moeten die niet hallal geslacht worden. Tuinbonen ook niet ('la viande des pauvres' zei mijn Jordanische buurman)

Als je een bbq op school houdt moet die historisch ondersteund zijn. Dik rood vlees voor de mensen van hier en vis voor de moslims.

En als groenten: witloof, sla, spruitjes, broccoli. Zo en anders honger lijden.

We zullen de origine van de bbq maar onze leerlingen onthouden. Dus geen Australische bbq, geen bbq cow-boys ways. Geen succulent bizonvlees op school.

Ik moet stoppen want ik begin te watertanden.

VB en zwanworstjes. Het hoort wel ergens samen. Wat een klungeligheid!
Oud 15 juni 2012, 22:43   #228
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Maakt dat echt zoveel uit hoe die dieren geslacht worden? Die hebben zo een miserabel in de intensieve veeteelt (halal of anders) dat ik denk de dood nogal een verlossing moet zijn voor die beestjes.
Het gaat ook om de symboliek erachter.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 22:44   #229
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij af, moest er een school, met voornamelijk moslimkinderen, een verplichte BBQ organiseren met varkenvlees op het menu, binnen het kader van het muticultarisme, ...
moet kunnen !!
Maaar of het willle of gaan aaanvaarde ????
Da moet iedr voorzich uitmaken !!

ivm eten , eeender waar/wat: weges medische omstandghedenb ,
bv suikreziekte ,da's ietsgeheeel anders !!!!

Citaat:
Waarom zou de ene religieuse regel boven de andere moeten staan?

Paulus.
inderdaaad !!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Op mijn werk (waar veel allochtonen aanwezig zijn) heeft men in de cafetaria de keuze tussen halal en een ander alternatief.
Als er bijvoorbeeld een prei-ovenschotel met gehakt gemaakt wordt, zal de kok ook steeds een prei-ovenschotel met bijvoorbeeld zalm voorzien.
Dit is m.i. een goed compromis.
mooi !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Het is trouwens al zover gekomen dat op katholieke scholen de kruisbeelden uit de klassen verwijderd zijn om de allochtonen niet tegen de borst te stoten. Dát is pas schandalig.
Scholen moeten neutrzaal zijn !!

btw:
Sindswannneer zit geloof(sgeloof) inkledij ofandere uitrtelijkheden ????

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 23:05   #230
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Kijk , die school organiseert activiteiten in strijd met de grondwet. Het is niet verboden een halal bbq te organiseren maar het is wel verboden daar andersdenkenden verplicht te laten aan deelnemen.
En zelfs over dat eerste stel ik mij vragen , want dient een atheneum niet religieus neutraal te zijn ?

En waar blijft de verplichte bloedpensenbakdag ?
Ja, indd, waar blijft die? Dan is er geen verplichting zeker om deel te nemen? En hebben sommige leerlingen een vrije naiddag?

Vandaag is het het eten, en wat zal het morgen zijn?

Wat het eten betreft: wie honger heeft, eet alles. Dus laten we in het onderwijs van honger een eindterm maken: wat eet je wanneer je erge honger hebt? Practisch examen.

Ik zal wel zorgen voor krulslaatjes waarvan ik de krop naar het oosten heb gewend vooraleer ze met mijn aardappelmesje te onthoofden. Hallal-sla. Een gat in de markt.

Ik ben er nog niet in geslaagd om mijn pompoenen te laten uitdijen naar het oosten. Ze zijn vrij eigenzinnig en je weet nooit aan welke uitdijende tak er een pompoen komt. Als ik daar in slaag, dan heb ik Mekka gerichte pompoenen. Een stapje verder dan hallal geslacht vlees.

Bloedpensen... je vult mijn boodschappenlijst aan. Met appelmoes uiteraard.

Het zal die kindertjes worst wezen, denk ik.
Oud 15 juni 2012, 23:08   #231
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ja, indd, waar blijft die? Dan is er geen verplichting zeker om deel te nemen? En hebben sommige leerlingen een vrije naiddag?

Vandaag is het het eten, en wat zal het morgen zijn?

Wat het eten betreft: wie honger heeft, eet alles. Dus laten we in het onderwijs van honger een eindterm maken: wat eet je wanneer je erge honger hebt? Practisch examen.

Ik zal wel zorgen voor krulslaatjes waarvan ik de krop naar het oosten heb gewend vooraleer ze met mijn aardappelmesje te onthoofden. Hallal-sla. Een gat in de markt.

Ik ben er nog niet in geslaagd om mijn pompoenen te laten uitdijen naar het oosten. Ze zijn vrij eigenzinnig en je weet nooit aan welke uitdijende tak er een pompoen komt. Als ik daar in slaag, dan heb ik Mekka gerichte pompoenen. Een stapje verder dan hallal geslacht vlees.

Bloedpensen... je vult mijn boodschappenlijst aan. Met appelmoes uiteraard.

Het zal die kindertjes worst wezen, denk ik.
Misschien moeten we Mekka verplaatsen naar het zuiden, daar is meer zon.
Oud 15 juni 2012, 23:17   #232
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat u mij niet goed hebt begrepen, Paulus.

Wat ik bedoelde was dat een schoolterrein voor NIEMAND ANDERS toegankelijk zou mogen zijn dan voor diegenen die daar ofwel om wettelijke redenen (de leerlingen), ofwel uit hoofde van hun beroep (het onderwijzend en ander personeel), of bij uitzondering bij speciale gelegenheden (werklieden, ouders, uitgenodigden) verondersteld worden aanwezig te zijn.
Ik vind dat eigenlijk ook. Tenzij,...

...men de vrijheden en rechten van de school misbruikt in een poging om kinderen te indoctrineren, met een politieke ideologie; in dit geval de multuculturaliteit.

In dat geval vind ik het wel gerechtvaardigd dat mensen die een andere politieke mening zijn toegedaan, -onder het motto 'strijden met gelijke wapens'-, ook deze tereinen gaan gebruiken voor hetzelfde doel.

Ik zie niet in waarom de ene partij wél de school mag gebruiken om hun politieke mening uit te dragen en de andere niet.

Persoonlijk vind ik het zelfs erger van de school zelf, omdat zij misbruik maken van bepaalde rechten en vrijheden die scholen nu eenmaal hebben.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 23:27   #233
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wat is er religieus aan een BBQ?
Een BBQ is iets heel speciaals. Het is een manier om te overleven in de bush. Het heeft een historie en veel anecdotes.

Maar dat leren ze niet op school. Jammer. Dat zou veel interessanter geweest zijn dan dat onnozel gedoe hallal vlees. Ik zou van die BBQ iets totaal anders gemaakt hebben als leerkracht. Een prehistorische bbq!
Wie kan daar iets tegen hebben? Zo eentje van 30.000 jaar vCh. Dat sluit trouwens aan met de leerstof van geschiedenis. Dat zijn dan overlappende eindtermen. Kangoeroe, struisvogel, bizon en vis en krokodil. Allen worden gefarmed gekweekt.
En vanuit die BBQ kan er weer dieper ingegaan worden in de taalvakken en biologie enz.

Hallal vlees en dan? Die kinderen beseffen niet eens wat de vleesindustrie inhoudt. Schotel ze dan ook geen hallal- onderwerp voor, daar zijn ze ook te jong voor.

Waarom zouden dus westerse kinderen kennis moeten maken met hallal-vlees? Er zijn andere zaken die veel belangrijker zijn!
Oud 15 juni 2012, 23:31   #234
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Het VB mag wat mij betreft zo véél worsten uitdelen als het maar kan en wil bekostigen, maar NIET op een schoolterrein.

Zie mijn vorige bijdrage in deze discussie.
Ik ben het volledig met je eens. Ik vind het een klungeligheid van hier tot ginder. Pedagogisch gezien is het volstrekt onaanvaardbaar.
Oud 15 juni 2012, 23:32   #235
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een BBQ is iets heel speciaals. Het is een manier om te overleven in de bush.....
Het is slechts een manier om te overleven in de bush op voorwaarde dat men een BBQ naar de bush heeft meegenomen. Zoniet kan men overleven door het gewoon roosteren van een bushkonijn op een vuurtje van droge takken.
Oud 15 juni 2012, 23:34   #236
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat eigenlijk ook. Tenzij,...

...men de vrijheden en rechten van de school misbruikt in een poging om kinderen te indoctrineren, met een politieke ideologie; in dit geval de multuculturaliteit.

In dat geval vind ik het wel gerechtvaardigd dat mensen die een andere politieke mening zijn toegedaan, -onder het motto 'strijden met gelijke wapens'-, ook deze tereinen gaan gebruiken voor hetzelfde doel.

Ik zie niet in waarom de ene partij wél de school mag gebruiken om hun politieke mening uit te dragen en de andere niet.

Persoonlijk vind ik het zelfs erger van de school zelf, omdat zij misbruik maken van bepaalde rechten en vrijheden die scholen nu eenmaal hebben.

Paulus.
Stel dat 'men' in een bepaalde school van het GO de kinderen zou willen 'indoctrineren' met een streng-katholieke visie op wat voor maatschappelijke kwestie dan ook.

Zou u het dan gerechtvaardigd vinden dat een handvol 'linkiewinkies' zichzelf onder het motto 'met gelijke wapens strijden' ongevraagd en zonder toestemming van de directie toegang tot de schoolgebouwen zou veroorloven?

Stel dat 'men' in een andere school van het GO de kinderen zou willen indoctrineren met 'Vlaams-nationalisme' of - wat in elk geval volgens mij absoluut helemaal niet hetzelfde hoeft te zijn! - 'racisme' of zelfs puur en onversneden 'fascisme'.

Zou u het dan gerechtvaardigd vinden dat pakweg militanten van de BUB of het Anti-Fascistisch Front zichzelf onder het motto 'met gelijke wapens strijden' ongevraagd en zonder toestemming van de directie toegang tot de schoolgebouwen zouden veroorloven?

En ik herhaal voor alle duidelijkheid nogmaals: ik vind dat de directie van de school in Schoten minstens een blaam verdient.

Mij gaat het echter om een fundamentelere vraag: WIE is gerechtigd een schoolterrein te betreden?

Laatst gewijzigd door djimi : 15 juni 2012 om 23:35.
Oud 15 juni 2012, 23:36   #237
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het volledig met je eens. Ik vind het een klungeligheid van hier tot ginder. Pedagogisch gezien is het volstrekt onaanvaardbaar.
Op mijn beurt ben ik het volledig met jou eens, parsprototem.

Oud 15 juni 2012, 23:38   #238
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een BBQ is iets heel speciaals. Het is een manier om te overleven in de bush. Het heeft een historie en veel anecdotes.

Maar dat leren ze niet op school. Jammer. Dat zou veel interessanter geweest zijn dan dat onnozel gedoe hallal vlees. Ik zou van die BBQ iets totaal anders gemaakt hebben als leerkracht. Een prehistorische bbq!
Wie kan daar iets tegen hebben? Zo eentje van 30.000 jaar vCh. Dat sluit trouwens aan met de leerstof van geschiedenis. Dat zijn dan overlappende eindtermen. Kangoeroe, struisvogel, bizon en vis en krokodil. Allen worden gefarmed gekweekt.
En vanuit die BBQ kan er weer dieper ingegaan worden in de taalvakken en biologie enz.

Hallal vlees en dan? Die kinderen beseffen niet eens wat de vleesindustrie inhoudt. Schotel ze dan ook geen hallal- onderwerp voor, daar zijn ze ook te jong voor.

Waarom zouden dus westerse kinderen kennis moeten maken met hallal-vlees? Er zijn andere zaken die veel belangrijker zijn!
Inderdaad. Hier ben ik het 100% mee eens.

Oud 15 juni 2012, 23:44   #239
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
....Mij gaat het echter om een fundamentelere vraag: WIE is gerechtigd een schoolterrein te betreden?
Ik zou er aan toevoegen : en met welke bedoelingen ?

Mijn persoonlijke visie is dat het terrein van een openbare school hoe dan ook geen plaats is voor welkdanige politiek getinte actie. En evenmin voor het organiseren van evenementen zoals een halal-barbeque. Een openbare school heeft louter een educatief doel, dacht ik.
Oud 15 juni 2012, 23:46   #240
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel dat 'men' in een bepaalde school van het GO de kinderen zou willen 'indoctrineren' met een streng-katholieke visie op wat voor maatschappelijke kwestie dan ook.

Zou u het dan gerechtvaardigd vinden dat een handvol 'linkiewinkies' zichzelf onder het motto 'met gelijke wapens strijden' ongevraagd en zonder toestemming van de directie toegang tot de schoolgebouwen zou veroorloven?

Stel dat 'men' in een andere school van het GO de kinderen zou willen indoctrineren met 'Vlaams-nationalisme' of - wat in elk geval volgens mij absoluut helemaal niet hetzelfde hoeft te zijn! - 'racisme' of zelfs puur en onversneden 'fascisme'.

Zou u het dan gerechtvaardigd vinden dat pakweg militanten van de BUB of het Anti-Fascistisch Front zichzelf onder het motto 'met gelijke wapens strijden' ongevraagd en zonder toestemming van de directie toegang tot de schoolgebouwen zouden veroorloven?
Ja.

Citaat:
En ik herhaal voor alle duidelijkheid nogmaals: ik vind dat de directie van de school in Schoten minstens een blaam verdient.

Mij gaat het echter om een fundamentelere vraag: WIE is gerechtigd een schoolterrein te betreden?
De fundamentele vraag moet zijn: tot welk doel dienen die schooltereinen.

Ook een leraar die misschien wel gerechtigd is om de schooltereinen te betreden, mag dit niet doen, zo maar voor van alles en nog wat.

In dit geval, mag dit niet om politieke meningen te verkondigen. Dat recht moet buiten de schooltereinen aangewend worden. Zij hebben niet het recht om dat op de schooltereinen te doen.

Als zij menen van wel, dan moeten ze verdragen dat anderen -in dit geval de VB-militanten- dat ook mogen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be