Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2012, 17:09   #681
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je vergeet de mensen die dit allemaal helemaal niets interesseert, hun maakt het niet uit hoe de dieren zijn behandeld. Zolang ze maar een stukje vlees op hun bord krijgen.
Ja. Decadentie noemt men dat.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 17:10   #682
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Ach ja, de halalkippetjes die hebben allemaal, van de eerste tot de laatste, 5 km² weiland per kip om vrij op rond te lopen volgens de marxistische snotneuzen.
Ja.
Oud 16 juni 2012, 17:10   #683
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ja. Decadentie noemt men dat.
Nee, ik bedoel niet de mensen die het niet willen zien, ik bedoel de mensen die het hebben gezien maar het gewoonweg niet boeit. De mensen die hun schouders ophalen en zeggen: Het zijn toch maar dieren.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 17:10   #684
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

Tuurlijk wel. Als er dingen gedaan worden op school waarmee ik mijn kinderen niet wens geconfronteerd te zien, hou ik ze thuis. Net zoals zoveel ouders van andere gezindten doen, bijvoorbeeld met de zwemles.

Als het moet met een doktersbriefje.
En dat mag u niet. Die anderen ook niet trouwens. Als u niet akkoord gaat met wat de school uw kinderen leert, stuurt u ze maar naar een andere school. Niet akkoord met wat eender welke school hen leert? Dan doe je't maar zelf: thuisonderwijs. Maar eens op een school ingeschreven, is het geen a la cartetoestand, waarbij u zelf kan kiezen wat uw kindjes wel en wat niet mogen leren.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 17:10   #685
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, ik bedoel niet de mensen die het niet willen zien, ik bedoel de mensen die het hebben gezien maar het gewoonweg niet boeit. De mensen die hun schouders ophalen en zeggen: Het zijn toch maar dieren.
Dat is dan weer nihilisme. Of het teveel lezen van bepaalde filosofen die uitspraken doen over dieren.
Oud 16 juni 2012, 17:11   #686
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
En dat mag u niet.
Je m'en fou comme de l'an quarante. Ik ben een vrije burger en bepaal zelf wat mijn kinderen leren en wat niet. Al tien jaar.
Oud 16 juni 2012, 17:12   #687
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Gaan we deze discussie nu wéér eens voeren? Met andere woorden kunnen we nu dus al besluiten dat het initiatief hiervoor helemaal niet van de leerlingen kwam, het was een op voorhand beraamd kwaadaardig links plan van de school om iedereen halal door de strot te duwen. Nu content?

Waarom zou het aanvaarden van halalvlees trouwens ander vlees uitsluiten? Zet daar een ander bbq-setje naast, en het probleem is toch van de baan zeker?

Dat het bedoeld was in het teken van de multiculturele samenleving is wel al een tijdje duidelijk ja. Wil dat dan zeggen dat daar enkel moslimeten was?
Let op Scorpoio's dhimmie-reactie : zet er een grilletje naast. Hij weet heel goed waarom haraamvlees niet mag liggen op de gril van halalvlees. Onrein !
En dan maar leuteren over gezellig multicultureel samenzijn en dingen van elkaar accepteren. Nee, nee, het accepteren van een haraamkoteletje op een halalgril, dat ist verboten!!!!! Magnie! Onrein!
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 17:16   #688
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:

Tuurlijk wel. Als er dingen gedaan worden op school waarmee ik mijn kinderen niet wens geconfronteerd te zien, hou ik ze thuis. Net zoals zoveel ouders van andere gezindten doen, bijvoorbeeld met de zwemles.

Als het moet met een doktersbriefje.

We leven hier nog niet in de Sovjetunie waarin de staat almachtig bepaalt waarmee we al dan niet geïndoctrineerd moeten worden.
Van dat laatste ben ik nog niet zo zeker. Ze zijn al aardig op weg met hun halal-only inlevingsfeestjes.
Oud 16 juni 2012, 17:17   #689
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou het aanvaarden van halalvlees trouwens ander vlees uitsluiten? Zet daar een ander bbq-setje naast, en het probleem is toch van de baan zeker?
Apartheid in het zwembad, apartheid in de liefdesrelaties, apartheid tussen man en vrouw, apartheid tot op de barbecue... waarom aanvaardt u dat toch allemaal?

Ik ben van mening dat we die intolerante apartheid, ingegeven door een geïmporteerde godsdienst, onder geen beding mogen accepteren. Ook niet als een gemeenschapsschool ze aan de kinderen voorschotelt.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 16 juni 2012 om 17:17.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 17:21   #690
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Apartheid in het zwembad, apartheid in de liefdesrelaties, apartheid tussen man en vrouw, apartheid tot op de barbecue... waarom aanvaardt u dat toch allemaal?

Ik ben van mening dat we die intolerante apartheid, ingegeven door een geïmporteerde godsdienst, onder geen beding mogen accepteren. Ook niet als een gemeenschapsschool ze aan de kinderen voorschotelt.

Apartheids-scouts, apartheidszenders, binnenkort apartheidfestivals 'Rock Halal of zoiets?
Oud 16 juni 2012, 17:22   #691
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je vergeet de mensen die dit allemaal helemaal niets interesseert, hun maakt het niet uit hoe de dieren zijn behandeld. Zolang ze maar een stukje vlees op hun bord krijgen.
Ik denk niet dat Восход-1 die vergeet hoor.
Het zijn zij die heel dat perverse systeem in stand houden.
Oud 16 juni 2012, 17:23   #692
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moeten we daar dan rekening mee houden?
Het zijn toch maar mensen.
Oud 16 juni 2012, 17:24   #693
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaan we deze discussie nu wéér eens voeren? Met andere woorden kunnen we nu dus al besluiten dat het initiatief hiervoor helemaal niet van de leerlingen kwam, het was een op voorhand beraamd kwaadaardig links plan van de school om iedereen halal door de strot te duwen. Nu content?
Dat het initiatief zogenaamd van mohammedaanse kinderen zou komen (ik geloof daar niet zoveel van en verdenk eerder een leraar wiens hersenen door de multiculturele bacterie danig zijn aangetast, maar soit) is één ding, maar de school, het onderwijzend personeel had dat niet moeten goedkeuren noch er medewerking aan moeten verlenen, wel wetende dat halal niet zomaar een stukje vlees is, maar een uiting van religieuze waanzin.

Citaat:
Een apartheidsheid-BBQ voor de ongelovige kaffers met andere woorden.

Citaat:
Dat het bedoeld was in het teken van de multiculturele samenleving is wel al een tijdje duidelijk ja. Wil dat dan zeggen dat daar enkel moslimeten was?
Wat is er zo multicultureel aan monocultureel halal-vlees?

Overigens bestaat er helemaal geen multiculturele samenleving. Op zijn best bestaat er een multiculturele naast-elkaar-leving, en dan benoem ik het nog heel erg positief.
Oud 16 juni 2012, 17:25   #694
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ooit iemand een kippenincubator van dichtbij gezien? De kippen zitten zo dicht op elkaar gepakt dat zij agressief worden en elkaar willen doodpikken, om dat te voorkomen worden hun snavels (zonder verdoving) afgeknipt. Door de hoge concentratie aan dieren en de afwezige bewegingsvrijheid is het ontstekingsrisico immens groot, dus krijgen de dieren constante toevoer aan antibiotica om dit te voorkomen.

Het dag/nachtritme van de kippen wordt kunstmatig verstoord om ervoor te zorgen dat ze meer eiren leggen.

Dat vinden onze blokhoofden allemaal prima, want het is niet halal.
Dat is in Europa verboden sinds 1 januari.
http://www.europa-nu.nl/id/viwghh55u...x=vg9pir5eze8o

Citaat:
Krachtens Richtlijn 1999/74/EG moeten legkippen met ingang van 1 januari 2012 worden gehouden in "aangepaste kooien" met extra ruimte om te nestelen, te scharrelen en te slapen, of in alternatieve systemen. Op grond van de richtlijn moet elke kip kunnen beschikken over een kooi met een oppervlakte van minstens 750 cm², een legnest, strooisel, zitstokken en voorzieningen om het doorgroeien van de nagels tegen te gaan. De kippen moeten zo aan hun biologische behoeften kunnen voldoen en normaal gedrag kunnen ontwikkelen.
Oud 16 juni 2012, 17:28   #695
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Ach ja, de halalkippetjes die hebben allemaal, van de eerste tot de laatste, 5 km² weiland per kip om vrij op rond te lopen volgens de marxistische snotneuzen.
Er is nauwelijks verschil tussen halalkippen en niet-halalkippen.
Bekijk anders wat literatuur rond het zogezegd 'verdoofd' slachten van kippen. Het grootste probleem daarmee is dat ze niet of onvoldoende verdoofd blijken te zijn bij de slacht (hoewel het wel zou moéten).
De andere aspecten van halal-slacht (of het door een moslim gebeurt en of Allah aangeroepen wordt) zal die kippen echt wel een worst wezen.
Of een kip nu onverdoofd geslacht wordt omdat het van de islam zo moet of omdat de westerling niet genoeg aandacht / tijd / geld aan de verdoving steekt, het gevolg is voor de kip helaas hetzelfde.
Dringt dat tot je door?

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 16 juni 2012 om 17:28.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 17:28   #696
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2
Oud 16 juni 2012, 17:30   #697
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
wetende dat halal niet zomaar een stukje vlees is, maar een uiting van religieuze waanzin.
halal = apartheid

Het is met andere woorden niet zozeer een religieus voorschrift maar een haatdragend politiek programma: jullie zijn niet goed genoeg voor ons.
Oud 16 juni 2012, 17:30   #698
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dat is in Europa verboden sinds 1 januari.
http://www.europa-nu.nl/id/viwghh55u...x=vg9pir5eze8o
Helaas is allomutilatie een groter probleem bij scharrelkippen. Je weet wel, die manier van huisvesting die mensen zoveel schattiger vinden.
Oud 16 juni 2012, 17:31   #699
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat mag u niet. Die anderen ook niet trouwens. Als u niet akkoord gaat met wat de school uw kinderen leert, stuurt u ze maar naar een andere school. Niet akkoord met wat eender welke school hen leert? Dan doe je't maar zelf: thuisonderwijs. Maar eens op een school ingeschreven, is het geen a la cartetoestand, waarbij u zelf kan kiezen wat uw kindjes wel en wat niet mogen leren.
Precies of jij hebt hier te beslissen wat de mensen moeten doen en laten. Precies of de mensen gaan niet naar de dokter wanneer zij dit wensen ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 17:33   #700
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Helaas is allomutilatie een groter probleem bij scharrelkippen. Je weet wel, die manier van huisvesting die mensen zoveel schattiger vinden.
Vertel?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be