Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2012, 17:34   #701
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Apartheids-scouts, apartheidszenders, binnenkort apartheidfestivals 'Rock Halal of zoiets?
Muziek en zeker rockmuziek is des duivels bij de islamieten. Net zoals dansen. De Taliban maken u zelf koud voor zulke zaken.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 17:34   #702
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Nog ene die blijkbaar ene die niet kan begrijpen dat het niet om een OF-OF gaat maar om een EN-EN.
Wat scheelt er toch met jullie?
Je hebt hersens, gebruik ze!
Wij moeten de dieren goed behandelen en dat is een opgave waar we nog aan moeten werken. In zoverre ben ik het met u eens. Maar dat heeft niets met deze kwestie te maken.
De islamitische godsdienst behandelt de dieren in geen enkel opzicht beter dan wij (of dacht u dat hun slachtdieren van luxe-boerderijtjes met aparte stallen per dier met zwembad en sauna komen?) en bovendien vinden islamieten het normaal om dieren in pijn te laten sterven. Daar moet heel zeker aan gewerkt worden.
Maar u leidt hier de discussie voortdurend af met het argument dat kinderen gebruiken : "jamaar als zij dat doen, dan mag ik dat toch ook wel doen, zeker". Heel onnozel en heeft niets met het oorspronkelijke onderwerp te maken.
Oud 16 juni 2012, 17:35   #703
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is nauwelijks verschil tussen halalkippen en niet-halalkippen.
Bekijk anders wat literatuur rond het zogezegd 'verdoofd' slachten van kippen. Het grootste probleem daarmee is dat ze niet of onvoldoende verdoofd blijken te zijn bij de slacht (hoewel het wel zou moéten).
De andere aspecten van halal-slacht (of het door een moslim gebeurt en of Allah aangeroepen wordt) zal die kippen echt wel een worst wezen.
Of een kip nu onverdoofd geslacht wordt omdat het van de islam zo moet of omdat de westerling niet genoeg aandacht / tijd / geld aan de verdoving steekt, het gevolg is voor de kip helaas hetzelfde.
Dringt dat tot je door?
Slimmeke, ik had het niet over de slachtmethode maar over de ruimte die 'islamkippen' toegemeten krijgen volgens bepaalde apologeten. Lees eerst wat er staat alvorens je begint te kakelen.

Laatst gewijzigd door Zenit : 16 juni 2012 om 17:35.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 17:38   #704
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Muziek en zeker rockmuziek is des duivels bij de islamieten. Net zoals dansen. De Taliban maken u zelf koud voor zulke zaken.
"Music halal" dan, met links een wei voor de dames, daarnaast een wei voor de jongens, ertussen een gordijn ter bescherming van de goede zeden, en ten slotte achteraan een wei voor de ongelovigen, met verplichte halal only kraampjes, of course. De multicultuur zal gezellig 'verenigend' zijn, n'est-ce pas?
Oud 16 juni 2012, 17:38   #705
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dat is in Europa verboden sinds 1 januari.
http://www.europa-nu.nl/id/viwghh55u...x=vg9pir5eze8o

Citaat:
Krachtens Richtlijn 1999/74/EG moeten legkippen met ingang van 1 januari 2012 worden gehouden in "aangepaste kooien" met extra ruimte om te nestelen, te scharrelen en te slapen, of in alternatieve systemen. Op grond van de richtlijn moet elke kip kunnen beschikken over een kooi met een oppervlakte van minstens 750 cm², een legnest, strooisel, zitstokken en voorzieningen om het doorgroeien van de nagels tegen te gaan. De kippen moeten zo aan hun biologische behoeften kunnen voldoen en normaal gedrag kunnen ontwikkelen.
Daar hebben onze blokhoofden toch maar weer mooi voor gezorgd.
Oud 16 juni 2012, 17:39   #706
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is nauwelijks verschil tussen halalkippen en niet-halalkippen.
Bekijk anders wat literatuur rond het zogezegd 'verdoofd' slachten van kippen. Het grootste probleem daarmee is dat ze niet of onvoldoende verdoofd blijken te zijn bij de slacht (hoewel het wel zou moéten).
De andere aspecten van halal-slacht (of het door een moslim gebeurt en of Allah aangeroepen wordt) zal die kippen echt wel een worst wezen.
Of een kip nu onverdoofd geslacht wordt omdat het van de islam zo moet of omdat de westerling niet genoeg aandacht / tijd / geld aan de verdoving steekt, het gevolg is voor de kip helaas hetzelfde.
Dringt dat tot je door?
Het verschil is dat als wij de kippen onvoldoende verdoven, wij dan in fout zijn. De halalkiekens die onverdoofd gedood worden, dat is normaal voor de islamieten.
Begrijp je waar het verschil zit ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 17:39   #707
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wij moeten de dieren goed behandelen en dat is een opgave waar we nog aan moeten werken. In zoverre ben ik het met u eens. Maar dat heeft niets met deze kwestie te maken.
De islamitische godsdienst behandelt de dieren in geen enkel opzicht beter dan wij (of dacht u dat hun slachtdieren van luxe-boerderijtjes met aparte stallen per dier met zwembad en sauna komen?) en bovendien vinden islamieten het normaal om dieren in pijn te laten sterven. Daar moet heel zeker aan gewerkt worden.
Maar u leidt hier de discussie voortdurend af met het argument dat kinderen gebruiken : "jamaar als zij dat doen, dan mag ik dat toch ook wel doen, zeker". Heel onnozel en heeft niets met het oorspronkelijke onderwerp te maken.
Volledig mee eens, zeker met uw laatste zin.
Oud 16 juni 2012, 17:41   #708
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
volgens mij niet, als ik de school's uitleg lees gaat het over inleven in andere gebruiken; waar op zich weinig tegen in te brengen valt.
- Terzijde : de school's uitleg is voor mij betrouwbaarder dan een stelletje onnozelaars die vlaanderen gaan vertegenwoordigen met zwanwosten, ge moet het echt maar durven. -
wij leven allemaal op dezelfde planeet dus elkaars gebruiken leren begrijpen is enkel leerzaam. Leren begrijpen is niet hetzelfde als ermee akkoord gaan en al die zielepoten over dierenmishandeling gedragen zich redelijk hypocriet. Je kunt slechts naast elkaar leven als je elkaar gebruiken durft te begrijpen en durft te aanvaarden dat zaken waar jij niet mee akkoord gaat evengoed zeer tof en fijn kunnen zijn voor een ander en dat het niet is omdat jij iets slecht vindt dat het slecht is. Want dat goed/slecht gezever komt zo stilletjes aan ook mijn strot uit.
Mijn bedenking ligt enkel in het inleven en wanneer mag de wereld van religievolgelingen verwachten dat zij open en verdraagzaam om zullen gaan met anderen en aldus ook proeven van en dingen proberen die, niet tot hun religieregels behoren : dat zou mij de mond snoeren.
Leerzaam inderdaad ... als het wederzijds is! En dat is het nu net niet.
Hoeveel moslims gaan er op in als bijvoorbeeld een katholieke vereniging iets organiseert net met de bedoeling om aan "culturele" uitwisseling te doen? Heel weinigen.
Maar wat als er iets georganiseerd wordt om de islam in het zonlicht te zetten? Wie dan niet meedoet, krijgt al gauw het etiket Vlaams Belang of erger opgespeld.
Hoeveel Vlamingen bezoeken een moskee uit eerlijke interesse en met de bedoeling iets te leren over hun nieuwe buren? Regelmatig worden door diverse verenigingen en scholen dergelijke uitstappen georganiseerd.
Hoeveel moslims bezoeken ooit een kerk uit eerlijke interesse en met de bedoeling iets te leren over hun buren die hier altijd gewoond hebben?
Oud 16 juni 2012, 17:41   #709
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Je begrijpt het echt echt echt niet eh?
Ik ben al vanaf ik het besef had dat er iets als halal-slachting bestaat, tégen die praktijk. Ik heb hier NOOIT anders beweerd. Ik ben echter ook tegen de vele wansmakelijke praktijken in onze agro-industrie.
Begrijp je dat? Dat je tegen beide kunt zijn?
Het VB is niet tegen beide, anders hadden ze niet voor zwanworsten gekozen als alternatief voor halal.
Dan hadden ze voor vlees uit de extensieve veeteelt gekozen, ofwel voor een vegetarisch alternatief want hier is eigenlijk enkel nog intensieve veeteelt.
Oud 16 juni 2012, 17:43   #710
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben al vanaf ik het besef had dat er iets als halal-slachting bestaat, tégen die praktijk. Ik heb hier NOOIT anders beweerd. Ik ben echter ook tegen de vele wansmakelijke praktijken in onze agro-industrie.
Begrijp je dat? Dat je tegen beide kunt zijn?
Het VB is niet tegen beide, anders hadden ze niet voor zwanworsten gekozen als alternatief voor halal.
Dan hadden ze voor vlees uit de extensieve veeteelt gekozen, ofwel voor een vegetarisch alternatief want hier is eigenlijk enkel nog intensieve veeteelt.

Kan je nog zo wat zaken over het VB poneren aan de hand van drie mensen met zwanworstjes?
Oud 16 juni 2012, 17:44   #711
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Gaan we deze discussie nu wéér eens voeren? Met andere woorden kunnen we nu dus al besluiten dat het initiatief hiervoor helemaal niet van de leerlingen kwam, het was een op voorhand beraamd kwaadaardig links plan van de school om iedereen halal door de strot te duwen. Nu content?
Zo is het ook.

Twaalfjarigen nemen geen initiatief aangaande schoolse activiteiten. Die worden daartoe aangezet. Hoogstens konden ze kiezen tussen bepaalde mogelijkheden.

Citaat:
Dat het bedoeld was in het teken van de multiculturele samenleving is wel al een tijdje duidelijk ja. Wil dat dan zeggen dat daar enkel moslimeten was?
Neen ik wil zeggen dat het inderdaad zo bedoeld was als reactie op je eerder uitlating:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Als dat een barbeque is waar bewust en bedoeld enkel halal-vlees en andere zaken uit slechts één cultuur worden geserveerd, zonder dat andere culturen waaronder de Vlaamse aan bod kunnen komen heb ik daar wel degelijk een probleem mee.
Blij dat je dat nu ook toegeeft.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 17:45   #712
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
.
Wel als je er zo erg tegen bent, open er dan een discussie over op, ipv de agroindustrie te misbruiken als afleidingsmaneuver in deze discussie.
De agroindustrie doet hier niet ter zake.
Oud 16 juni 2012, 17:50   #713
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Het verschil is dat als wij de kippen onvoldoende verdoven, wij dan in fout zijn. De halalkiekens die onverdoofd gedood worden, dat is normaal voor de islamieten.
Begrijp je waar het verschil zit ?
Ga je dat tegen de kippen zeggen?
"We gaan je onverdoofd slachten, want verdoofd slachten kost ons toch teveel geld, en de klant wil eigenlijk niet meer betalen voor z'n braadkip dan hij nu al doet. We willen ook maar zoveel mogelijk winst maken, we weten dat we fout zijn, dus ja, sorry, maar kijk, we gaan je toch gewoon onverdoofd onthoofden."
Of vind je dat winstmaximalisatie niet tot onze cultuur hoort ofzo?

Je 'verschil' is me IETS te makkelijk hoor.
Jaja, we weten wel dat we fout zijn als we varkens samenproppen in veel te kleine ruimtes, zonder mogelijkheden om te wroeten (een natuurlijke behoefte van varkens). We weten wel dat we fout zijn als we zien dat die varkens, gefrustreerd als ze zijn in zo'n situatie, dan maar gaan staartbijten. We weten dat we fout zijn als we dan maar, onverdoofd, de staart van de biggen afhakken, zodat ze later niet kunnen staartbijten omdat we hen in verkeerde leefomstandigheden steken. We weten dat allemaal wel, maar eigenlijk geeft er niemand om. Tot zolang we maar zwanworsten aan kinderen kunnen uitdelen, want dat is onze cultuur.

Die varkens, die kippen, die koeien,... zijn er helemaal NIETS mee dat we massaal de andere kant uitkijken als het gaat om hun welzijn. Het is NIET minder erg omdat de motivatie anders is.
Oud 16 juni 2012, 17:51   #714
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel als je er zo erg tegen bent, open er dan een discussie over op, ipv de agroindustrie te misbruiken als afleidingsmaneuver in deze discussie.
De agroindustrie doet hier niet ter zake.
Jawel, want het alternatief dat het VB aanreikt is er één die stamt uit de agro-industrie.
Oud 16 juni 2012, 17:52   #715
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Kan je nog zo wat zaken over het VB poneren aan de hand van drie mensen met zwanworstjes?
Ik heb FDW en andere VB'ers de keuze voor zwanworsten niet horen afkeuren. Jij?
Oud 16 juni 2012, 17:52   #716
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Vertel?
Over de scharrelkippen en de wantoestanden daar. Heb er geen weet van eerlijk gezegd.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 17:52   #717
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Regionale berichtgeving in het Nieuwsblad ( en ook in GvA ) worden geschreven door freelancers die in de betreffende gemeente wonen.
In dit geval ene Jan Auman.
Laat de heer Auman nu een kennis van me zijn en laat nu net één van zijn kinderen leerling zijn op die school ( neen, niet in het klasje uit het artikel ).

Dus durf ik gerust veronderstellen dat zijn berichtgeving iets exacter is dan de andere.

Meer moet je er niet achter zoeken hoor.
Als U liever De Standaard, Het Laatste Nieuwe en tuti-quanti wil geloven omdat dat je beter past, wie ben ik om u tegen te houden
Vreemd genoeg staat Jan Auman ook vermeld bij de Standaard in het overzicht van de lokale media van Schoten. Raar dat hij die fout niet heeft opgemerkt en gecorrigeerd.
http://www.schoten.be/wegwijs/lokalemediaframe.htm
Oud 16 juni 2012, 17:54   #718
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Slimmeke, ik had het niet over de slachtmethode maar over de ruimte die 'islamkippen' toegemeten krijgen volgens bepaalde apologeten. Lees eerst wat er staat alvorens je begint te kakelen.
ze leven in dezelfde omstandigheden en ze worden op dezelfde manier geslacht.
waarin zijn "onze" kippen dan zoveel beter af?
Oud 16 juni 2012, 17:55   #719
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Jawel, want het alternatief dat het VB aanreikt is er één die stamt uit de agro-industrie.
En die halal only lapjes uit de Aldi niet zeker.
Oud 16 juni 2012, 17:56   #720
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb FDW en andere VB'ers de keuze voor zwanworsten niet horen afkeuren. Jij?
Ik denk dat je wat teveel waarde toeschrijft aan het eerder symbolische zwanworstje.

En ik denk ook niet dat "het VB" het zwanworstje gekozen heeft als alles omvattend symbool voor de politiek van het VB.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be