Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2012, 16:40   #921
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Je bedoelt, zoals beweren dat, ik citeer,
Citaat:
Maar de moslimkindern moestendat niet. Zij zouden wel voedsel van hun eigen culttur eten.
..en dan, wanneer je op deze leugen betrapt wordt, alle opmerkingen erover doodleuk negeren (ik heb je al een keer of vier gevraagd of je daar was of niet) en doen alsof je het nooit beweerd hebt?

Zoiets?

Was je daar nu of niet? Of ga je die leugen, die in tegenstelling tot wat je mij probeert als 'leugen' aan te smeren wel degelijk niks meer of niks minder dan een koude leugen is, intrekken, of ga je verder alle opmerkingen erover negeren, en gewoon weer hetzelfde antwoorden?
Wil je nu zeggen dat de moslimkindjes met alle gretigheid de aangeboden zwanworstjes hebben opgegeten?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 16:48   #922
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Een sloganeiste beschuldigende bewering die niet hard te maken valt. De argumentatie heeft blijkbaar afgedaan.

Paulus.
Waarom kiezen ze dan wel voor de stickers, en niet voor de visie van niemand iets door de strot te rammen?
Gedrag spreekt redelijk voor zichzelf, Paulus.
Oud 17 juni 2012, 16:49   #923
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wil je nu zeggen dat de moslimkindjes met alle gretigheid de aangeboden zwanworstjes hebben opgegeten?
Vind je het schandalig als de moslimkindjes geen zwanworsten willen eten?
Oud 17 juni 2012, 16:49   #924
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Nee hoor, die vraag is helemaal niet beantwoord door Nynorsk , blijkbaar zijn de woordjes veel te moeilijk voor jou.

Nynorsk verkondigde wat theoretische politiek correcte bullshit, maar vergat hoe het er in de realiteit aan toe gaat. En jij, jij staat met je mond vol tanden.
Nee hoor, hij zegt gewoon de waarheid: halalvlees op een aparte bbq leggen, of moslims geen varkensvlees door de strot duwen, of vlees dat ze niet willen eten heeft niks te maken met 'apartheid', alles met gewoon mekaars gebruiken respecteren. 'Respect' wil NIET zeggen dat je verwacht dat anderen iets doen dat tegen hun principes is, of anderen jouw principes door de strot ramt. Dat betekent dat jij respecteert dat een moslim halalvlees eet, en dat die moslim respecteert dat jij varkensvlees eet. Een eenvoudig principe, maar voor sommigen kennelijk wat moeilijk te begrijpen.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 16:49   #925
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
De realiteit is helaas dat VB'ers het waardevoller vinden om stickers van varkens op een raam te kleven dan de visie te verdedigen dat niemand zou mogen verplicht worden iets te eten dat ze niet willen eten.
Misschien is dat inderdaad een realiteit die ik graag zou vergeten.
De realiteit is dat bobo's graag mooie theorietjes verkopen maar als puntje bij paaltje komt, dociel zwijgen, buigen en knikken voor het halaliseringsproces en vooral op de rem gaan staan als een verbod van ritueel slachten in het parlement geoppperd wordt. En natuurlijk vallen ze de hallalers nog minder lastig met epistels over bio-industriewanpraktijken. Ze zouden niet durven.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 16:53   #926
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Op mijn bbq zou dat sowieso liggen (hoewel, spek op de bbq is niet m'n ding, geef mij maar een koteletje).
Smaken verschillen nietwaar. Ik ben blij dat we daar over eens kunnen zijn.

Citaat:
Maar laat me die vraag met een andere vraag beantwoorden: als jij gaat eten bij een overtuigde vegetariër, verwacht jij dan dat hij of zij speciaal voor jou een steak bakt?
Grappig, ik heb een zeer goede vriend die overtuigd vegetariër is. De getuige voor me bij mijn huwelijk. Als ik bij die man eet, dan verwacht ik geen steak, maar vegetarisch, en eet ik met volle smaak mee.

En dat is het tegenovergestelde van wat "echte moslims" verwachten. Die verwachten dat alles op hun maat gesneden is. Halal gaat wel meer over alleen het juiste soort vlees. Of zelfs de richting van het rondspetterende bloed.
Zelfs de slachter en de bereider van het voedsel moet dezelfde religie aanhangen en een hoop 7de eeuwse regels handhaven.
Citaat:
Het is heel eenvoudig: niemand moet in zijn vrije tijd van mij iets doen wat tegen zijn of haar principes is. Als een moslim uit geloofsredenen vindt dat hij geen vlees kan bereiden dat niet halal is, dan moet hij dat niet doen.
Zoals ik hierboven al schreef, een moslim kan uitgeloofsoverwegingen zelfs geen succulent lamsruggetje bereiden voor zichzelf als het niet halal geslacht is.
Het kan zover gaan, als de moslimkok in kwestie van een zeer strenge school is, dat de spatel gebruikt om het ruggetje om te draaien voordien in konkakt is gekomen met haram voedsel (ergo, ik-die gore heiden- zou er de boontjes mee opzij gelegd hebben) het perfect halal geslachtte lamsruggetje haram maakt.

Citaat:
Tegelijkertijd, als jij principieel tegen halalvlees bent, hoef jij van mij absoluut geen halalvlees klaar te maken voor een moslim die bij je op bezoek komt. Eenvoudig, toch?
Het is geen kwestie van willen, het is een kwestie van niet kunnen. Als heiden kan ik vanzijnleven geen halal klaarmaken.
Zelfs als ik water kook voor de muntthee maakt die muntthee haram.
Oud 17 juni 2012, 16:55   #927
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee hoor, hij zegt gewoon de waarheid: halalvlees op een aparte bbq leggen, of moslims geen varkensvlees door de strot duwen, of vlees dat ze niet willen eten heeft niks te maken met 'apartheid',
Dat is uw zoveeste flagrante leugen. Je bent er werkelijk aan verslaafd hé.

Citaat:
alles met gewoon mekaars gebruiken respecteren
.

Mega-bullshit, alweer. Een aparte culinaire behandeling eisen omdat contact als "ONREIN" wordt bestempeld, is alles behalve een teken van respect, dat is zuivere minachting.
Ligt in dezelfde lijn als het verbod op een relatie tussen een Westerling en een moslima. Dat beschouwen ze dan niet als onrein, maar als ONEER, een affront voor de familie.
Oud 17 juni 2012, 16:57   #928
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor, hij zegt gewoon de waarheid: halalvlees op een aparte bbq leggen, of moslims geen varkensvlees door de strot duwen, of vlees dat ze niet willen eten heeft niks te maken met 'apartheid', alles met gewoon mekaars gebruiken respecteren.
Enkele opmerkingen hier. Nynorsk is een blonde jongedame.
De Halal gebruiken sluiten niet aan met de 21ste eeuwse slachtvoorschriften.

Citaat:
'Respect' wil NIET zeggen dat je verwacht dat anderen iets doen dat tegen hun principes is, of anderen jouw principes door de strot ramt. Dat betekent dat jij respecteert dat een moslim halalvlees eet, en dat die moslim respecteert dat jij varkensvlees eet.
Moet ik de soerah's aanhalen hoe een moslim een niet moslim moet respecteren?
Citaat:
Een eenvoudig principe, maar voor sommigen kennelijk wat moeilijk te begrijpen.
Vooral moslims hebben het er moeilijk mee.
Of waarom zouden er anders dingen bestaan zoals tijdelijke slachtvloeren?
Oud 17 juni 2012, 16:59   #929
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De realiteit is dat bobo's graag mooie theorietjes verkopen maar als puntje bij paaltje komt, dociel zwijgen, buigen en knikken voor het halaliseringsproces en vooral op de rem gaan staan als een verbod van ritueel slachten in het parlement geoppperd wordt. En natuurlijk vallen ze de hallalers nog minder lastig met epistels over bio-industriewanpraktijken. Ze zouden niet durven.
Ik ben nog nooit op de rem gaan staan als het gaat over het verdedigen van verdoofde slacht.
Ook aan de kant van de moslims zijn er trouwens heel wat mensen die pro verdoofd slachten zijn, net omwille van religieuze redenen. Dat zijn best wel interessante discussies.
Voor de rest is het daar ook net hetzelfde: geld primeert over dierenwelzijn.

Je woordkeuze spreekt trouwens boekdelen: 'lastig vallen'. Het steekt tegen eh, mensen die je met je dieronvriendelijke neus op de feiten drukken?
Oud 17 juni 2012, 17:05   #930
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
En dat is het tegenovergestelde van wat "echte moslims" verwachten. Die verwachten dat alles op hun maat gesneden is. Halal gaat wel meer over alleen het juiste soort vlees. Of zelfs de richting van het rondspetterende bloed.
Zelfs de slachter en de bereider van het voedsel moet dezelfde religie aanhangen en een hoop 7de eeuwse regels handhaven.
Terwijl de 'hardliners' er ongetwijfeld zo over denken, zijn de meeste moslims lang zo streng niet hoor. Voorbeeldje: ik organiseer jaarlijks een meerdaagse buitenlandse reis op school. Verblijf bij mensen thuis, in gastgezinnen. Het enige wat moslimleerlingen die meegaan vragen is dat ze geen varkensvlees zouden krijgen, voor de rest maken noch zij, noch hun ouders zich druk.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 17 juni 2012 om 17:05.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 17:05   #931
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Enkele opmerkingen hier. Nynorsk is een blonde jongedame.
De Halal gebruiken sluiten niet aan met de 21ste eeuwse slachtvoorschriften.
Halal: we laten de dieren goed afzien voor ze sterven
21e eeuwse slachtvoorschriften: we laten de dieren goed afzien voor ze verdoofd worden, zodat ze niets meer voelen van de slacht. (CO2 verdoving varkens)

Ik vind het behoorlijk hypocriet om tégen halal te zijn, maar niet tegen dergelijke toestanden. Meer nog: ik vind de onverdoofde slacht verdacht goed aansluiten bij dergelijke toestanden.
Volgens mij is er maar één correcte houding, en dat is tegen beide zijn.

Heel deze discussie, en de reacties van Zenit en consoorten, tonen aan dat dierenwelzijn NIET het argument is dat ze willen gebruiken. Het is enkel een dekmantel om niet al te zeer racistisch over te komen.
Oud 17 juni 2012, 17:08   #932
Zenit
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Ik ben nog nooit op de rem gaan staan als het gaat over het verdedigen van verdoofde slacht.
Ik had het over de gemeenschap der bobo's in het algemeen (waartoe ik jou reken zoals jij mij tot de VB-ers rekent).

Citaat:
Ook aan de kant van de moslims zijn er trouwens heel wat mensen die pro verdoofd slachten zijn, net omwille van religieuze redenen.
Hoog tijd dat ze zich richten tot het nog niet beschaafde deel van hun gemeenschap.

Citaat:
Je woordkeuze spreekt trouwens boekdelen: 'lastig vallen'. Het steekt tegen eh, mensen die je met je dieronvriendelijke neus op de feiten drukken?
Mij maak je niet wijs dat je in discussie met je moslimvrieden over zeg maar stierengevechten, zelf maar zou overwegen om te vijlen over de bio-industrie als afleidingsmaneuver.
Oud 17 juni 2012, 17:09   #933
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
21e eeuwse slachtvoorschriften: we laten de dieren goed afzien voor ze verdoofd worden, zodat ze niets meer voelen van de slacht. (CO2 verdoving varkens)

Ik vind het behoorlijk hypocriet om tégen halal te zijn, maar niet tegen dergelijke toestanden. Meer nog: ik vind de onverdoofde slacht verdacht goed aansluiten bij dergelijke toestanden.

Heel deze discussie, en de reacties van Zenit en consoorten, tonen aan dat dierenwelzijn NIET het argument is dat ze willen gebruiken. Het is enkel een dekmantel om niet al te zeer racistisch over te komen.
Het toverwoord is gevallen.

Wie tegen onverdoofd slachten is maar niet tegen verdoofd slachten is racist.
Oud 17 juni 2012, 17:13   #934
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:

Weer het typisch bobo-uitvluchtje om de wreedachtige kern van de zaak te ontwijken. Zoooooo afgezaagd, en zooooo voorspelbaar.

Blijkbaar kan de bobo-club geen debat aan over ritueel slachten zonder dat ze er een additioneel thema bij moet sleuren waarmee ook de Westerlingen moeten geculpabiliseerd worden.

Van dhimmitude gesproken. En ze heeft natuurlijk niet eens door hoever ze al buigt voor het islamitisch racisme. (Laat me de term ook maar misbruiken, in navolging van de bobo-club.)
Oud 17 juni 2012, 17:15   #935
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vind je het schandalig als de moslimkindjes geen zwanworsten willen eten?
even schandalig als die vlaamse racisten die geen halalvoer willen eten zeker? Maar die moésten wel hé, want anders waren ze onwettig afwezig.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 17:16   #936
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het over de gemeenschap der bobo's in het algemeen (waartoe ik jou reken zoals jij mij tot de VB-ers rekent).
Ik reken je eigenlijk gewoon tot de blinden.

Citaat:
Hoog tijd dat ze zich richten tot het nog niet beschaafde deel van hun gemeenschap.
Dat doen ze.
Helaas trekken de niet beschaafde moslims zich evenveel aan van dierenleed als de niet beschaafde niet-moslims. Het is, langs beide zijden, een zeer kleine minderheid precies die er bij stilstaat.

Citaat:
Mij maak je niet wijs dat je in discussie met je moslimvrieden over zeg maar stierengevechten, zelf maar zou overwegen om te vijlen over de bio-industrie als afleidingsmaneuver.
Stierenvechten heeft dan ook weinig te zien met de bio-industrie.
Slachtmethoden in de voedselsector hebben nogal veel te zien met de bio-industrie.
Of gaat dit topic over stierenvechten?
Oud 17 juni 2012, 17:16   #937
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nynorsk , U zou beter moeten weten. Halal is meer dan de slachtprocedure.
Zo van die dingetjes als ononderbroken koelkring, hygiëne van de infrastruktuur, persoonlijke hygiëne van slachter en slager en gebruik van moderne materialen.
90% van de dingen die in de 7de eeuw niet gekend waren.
Ten andere, ik ben zowiezo tegen dingen zoals Fois Gras en kikkerbilletjes. Maar dat gaat me niet in schuimbekkende razernij ontsteken als iemand die dingen wel eet.

Net zoals mijn vegetarische vriend niet schuimbekkend gaat uitvaren tegen me als we samen op restaurant gaan en ik een niet vegetarische maaltijd nuttig.
Oud 17 juni 2012, 17:19   #938
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Maar natuurlijk! De bobo's zijn tegen racisme maar vinden zelf wel nieuwe rassen uit, zoals het moslimras. Altijd handig die zelf uitgevonden rassen : perfect om andersdenkenden op vriendelijk-verdraagzame bobo-wijze te kunnen uitkafferen voor racist.
Oud 17 juni 2012, 17:23   #939
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Stierenvechten heeft dan ook weinig te zien met de bio-industrie.
Net zoveel of zo weinig als halal te maken heeft met de bio-industrie.
Toch bedank dat je mijn punt bevestigt mevrouw de dierenvriend die selectief haar bio-industriebetogen boven haalt �* la tête du client.
Oud 17 juni 2012, 17:23   #940
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Neen, want dan ben ik een racist, en dat ben ik alleen maar volgens moslims.
je moet het eens beter lezen.

Als je tegen onverdoofde slacht bent, maar niet tegen andere slachtgerelateerde praktijken die evenveel lijden toebrengen, dan gaat het je NIET om dierenwelzijn, hoe moeilijk kan dat nu toch zijn om dat te begrijpen???
Dan moeten die mensen ook niet doen alsof het om dierenwelzijn gaat.
Waren die dieren verdoofd geslacht, dan waren ze er even goed tegen, gewoon omdat het van de islam komt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be