Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2012, 18:50   #1021
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
moslim denken niet. Die volgen ht rechtstreekse 7de eeuwse woord van hun godheid.
Moesten ze kunnen denken dat zouden ze begrijpen dat zelfs in de 7de eeuw voorschriften golden om de dieren zo weinig mogelijk te laten lijden tijdens de slacht. iets waar de westerse ongelovige kaffers dus weldegelijk oog en oor voor hebben (verdoven alvorens te slachten), maar de niet-denkende moslims begrijpen dat blijkbaar niet en houden er geen rekening mee dat Allah in de 7de eeuw de elektriciteit nog niet had uitgevonden, waarmee ze die verdovende shock kunnen toedienen.
Nochtans zijn er moslims die zowat hetzelfde zeggen als jij: dat die wetten toén nuttig waren, en dat ze nu moeten herbekeken worden in het licht van de nieuwe (nou ja) ontwikkelingen. Dus dat verdoofd slachten kan en sommigen stellen ook dat verdoofd slachten de énige juiste manier zou zijn als men die wetten opvolgt. Ik steun die moslims.
Ik steun ook de westerse ongelovige kaffers die menen dat de wetgeving rond 'verdoofd slachten' nu ook best niet zo geïnterpreteerd wordt dat verdoving an sich voldoende is - het moet ook nog een beetje diervriendelijk zijn, die verdoving. Dus de beste beschikbare verdovingswijze. Op dat vlak nog een lange weg te gaan, want die 'oog en oor' die ze volgens u hebben zitten vooralsnog diep in de grond.
Oud 17 juni 2012, 18:50   #1022
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ja Paulus, ik zucht daarvan.
Als er nu géén verschil is tussen moslims en niet-moslims, dan is het toch wel in het gemak waarmee ze onnodig dierenleed teweegbrengen.
Nee want wij slachten verdoofd en moslims niet. Dat lijkt mij toch wekl een verschil.

Citaat:
Je post impliceert dat je dat ander dierenleed, waarvoor betere en haalbare alternatieven zijn, wel 'nodig' vindt. Daar ga ik van zuchten.
Wart zijn die betere enhaalbare altrnatieven dan? Falliet gaan zekers?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 18:52   #1023
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Maar het totaal niet te verantwoorden dierenleed bij hahalslachtingen, dat is voor rekening van de moslims.
Dat is logisch. Daarom zijn het ook halalslachtingen.
En het totaal niet te verantwoorden dierenleed bij westerse slachtingen? Ligt dat ook aan de moslims?
Oud 17 juni 2012, 18:53   #1024
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Zoals... eten?
Eten is OK.

Halal is iets anders, dat is een sociaal-politiek programma waarvan de essentie racistisch is.

Ik krijg het maar niet begrepen waarom een school juist dat soort intolerantie door kinderen moet laten consumeren.
Oud 17 juni 2012, 18:54   #1025
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht

Ik wil je een uur lang beffen! Gratis!
Kan jij wel een uur lang halal beffen?
Oud 17 juni 2012, 18:56   #1026
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is logisch. Daarom zijn het ook halalslachtingen.
Het totaal niet te verantwoorden dierenleed bij hahalslachtingen, dat is voor rekening van de moslims. Dat is logisch. Daarom zijn het ook halalslachtingen.

Daar ligt het niet te verantwoorden dierenleed vast bij religieuze wetten.

Citaat:
En het totaal niet te verantwoorden dierenleed bij westerse slachtingen? Ligt dat ook aan de moslims?
Die zijn, integenstelling tot het halalslachten, bij wet verboden.

Zie je de verschillen?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 17 juni 2012 om 18:59.
Oud 17 juni 2012, 18:57   #1027
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Eten is OK.

Halal is iets anders, dat is een sociaal-politiek programma waarvan de essentie racistisch is.

Ik krijg het maar niet begrepen waarom een school juist dat soort intolerantie door kinderen moet laten consumeren.
Verklaar je nader.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 18:58   #1028
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het organiseren van beenhespfestijnen en halal only festijnen zorgt ervoor dat je een bepaalde groep mensen bewust uitsluit van het feestgebeuren.
Die mensen hebben een probleem. Niet de gemeenschap moet zich aanpassen aan hun probleem, zij moeten hun probleem oplossen.

Citaat:
Dat m�*g, natuurlijk, je bent helemaal niet verplicht om voor iedereen goed te doen, maar het zegt wel alles over je respectloze attitude ten aanzien van andere mensen.
Belachelijk!

Jij draait de zaken gewoon om.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 17 juni 2012 om 18:58.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 18:58   #1029
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik denk dat een herhaling van mezelf niet slecht is in dit geval. ik heb wel wat stukjes die het een persoonlijk antwoord maakte aangepast.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Halal gaat wel meer over alleen het juiste soort vlees. Of zelfs de richting van het rondspetterende bloed.
Zelfs de slachter en de bereider van het voedsel moet dezelfde religie aanhangen en een hoop 7de eeuwse regels handhaven. Onder andere het prevelen van bepaalde gebeden.

Een moslim kan uitgeloofsoverwegingen zelfs geen succulent lamsruggetje bereiden voor zichzelf als het niet halal geslacht is.
Het kan zover gaan, als de moslimkok in kwestie van een zeer strenge school is, dat de spatel gebruikt om het ruggetje om te draaien voordien in konkakt is gekomen met haram voedsel (ergo, ik-die gore heiden- zou er de boontjes mee opzij gelegd hebben) het perfect halal geslachtte lamsruggetje haram maakt.

Het is geen kwestie van willen, het is een kwestie van niet kunnen. Als heiden kan ik vanzijnleven geen halal klaarmaken.
Zelfs als ik water kook voor de muntthee maakt die muntthee haram.
Oud 17 juni 2012, 19:03   #1030
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jij stelt dat moslims niet dingen hoefde te eten van andere culturen, waar ik op zeg dat dat door hun geloof komt.
Hun zg. geloof is geen reden. Een school mag dat soort onzin niet aanvaarden, en al zeker niet opleggen aan andere kinderen.
Oud 17 juni 2012, 19:08   #1031
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hun zg. geloof is geen reden. Een school mag dat soort onzin niet aanvaarden, en al zeker niet opleggen aan andere kinderen.
Juist gesproken!

Paulus.
Oud 17 juni 2012, 19:11   #1032
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij zegt het dan ook niet, dat doe ik.
En het is degoutante schijtretoriek.
Oud 17 juni 2012, 19:11   #1033
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius
Een school mag dat soort onzin niet aanvaarden,
Ah? En waarom niet?

Citaat:
al zeker niet opleggen aan andere kinderen
Wie is hier wat opgedrongen?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 19:14   #1034
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was gewoon een slecht geregeld iets, ik was niet gekomen.

Kinderen komen niet, en ze moeten nablijven, en ze komen weer niet. School vergeet het, en alles is weer goed.

Het is een school geen Guantánamo Bay hé.
Als dat waar is, waarom legt deze neutrale school dan niet aan alle kinderen, moslim incluis, op om gewoon alles te eten wat de pot schaft?

Geen godsdienstige argumenten a.u.b., die tellen niet, zeker niet in een gemeenschapsschool.
Oud 17 juni 2012, 19:16   #1035
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zorg aub mee voor de verspreiding zodat ouders van schoolgaande kinderen verwittigd zijn en kunnen EISEN dat aan hun kinderen gegarandeerd géén halal vlees wordt geserveerd.
Je hebt gelijk circe. Halalvlees kan de gevaarlijke E-colli bacterie bevatten die de dood kan veroorzaken. Jaarlijks sterven hieraan zo'n 100 kinderen in Frankrijk. Ik werd door de H.Paulus erop gewezen dat dit niets met de eigenlijke draad te maken had en dat ik dus rond de pot aan het draaien was. Zeg nu zelf, wie ben ik om hem tegen te spreken.

Voor hen die het interesseert nog even de link naar de bedoelde post.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=306
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 19:17   #1036
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En kinderen zijn ook niet dom, je kan je ook ziek melden zonder dat je eigenlijk echt ziek bent.
Dus om goede multiculturele burgers te zijn, stel jij voor dat we onze kinderen vals ziek verklaren om te kunnen ontsnappen aan opgelegde aanwezigheid bji een halal-BBQ?
Oud 17 juni 2012, 19:22   #1037
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Het is heel eenvoudig: niemand moet in zijn vrije tijd van mij iets doen wat tegen zijn of haar principes is.
Maar schoolkinderen moeten dat van jou wel, want: leerplan.

Fuck toch die onzin, zeg.
Oud 17 juni 2012, 19:23   #1038
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar schoolkinderen moeten dat van jou wel, want: leerplan.

Fuck toch die onzin, zeg.
Staat halal eten dan in het leerplan?

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 19:25   #1039
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vind je het schandalig als de moslimkindjes geen zwanworsten willen eten?
Omdat ze met die zwanworstjes demonstreren wat die school met onze kinderen doet: hen ongewenste politiek-correcte rotzooi opdringen.

Ik hoop dat zo'n school islamitische steniging van overspelige vrouwen niet wil voorschotelen in het kader van een inlevingsfeestje. Waarom dan wel halal-vlees?
Oud 17 juni 2012, 19:25   #1040
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Nee want wij slachten verdoofd en moslims niet. Dat lijkt mij toch wekl een verschil.

Wart zijn die betere enhaalbare altrnatieven dan? Falliet gaan zekers?

Paulus.
Nog één keer, en dan geef ik het werkelijk op.
a) kippen worden nauwelijks verdoofd tijdens de slacht. Volgens circe wordt geen enkele kip verdoofd geslacht. Dat klopt volgens mij dan ook weer niet, maar feit is dat er daar iets grondig mis zit.
b) Er gebeuren tal van fouten tijdens zogenaamd verdoofde slacht, meestal omdat de verdoving 'mislukt'. Zo komen varkens regelmatig in een bad water van 60° terecht, bij bewustzijn, nadat hun keel werd overgesneden. Dat is auw. Ook bij andere dieren gebeuren zéér frequent onregelmatigheden, dat is echt geen uitzondering.
c) zelfs als verdoving "goed" wordt uitgevoerd, is het niet altijd een garantie op diervriendelijkheid. De praktijk van CO2-verdoving bijvoorbeeld, resulteert nogal vaak in dieren die minutenlang krijsen, panikeren, heen en weer springen,... omdat het gevoel van te stikken nu eenmaal heel erg angstaanjagend is en leed berokkent. Dit voornamelijk bij CO2-gehaltes onder 85%, toegepast bij niet-stressnegatieve varkens, in solitaire containers. Ik vind dit niet hoogstaander dan onverdoofde slacht. Misschien is onverdoofde slacht erger. Feit is dat het vaak toch niet zoveel beter uitdraait dan onverdoofde slacht.

Om die redenen ben ik niet in staat om onverdoofde slacht zo massaal veel erger te vinden dan "onze" methoden. Onverdoofde slacht is brutaler, komt bloediger over, maar ik betwijfel of dat overeenstemt met de perceptie van de dieren zelf. Ik wens dan ook dat de methode met het minste lijden gekozen wordt, en daarbij kan het mij geen zak schelen of het een moslim/ongelovig/satanistisch/whatever gebruik is. Onverdoofde slacht zal het alvast niet halen, zoveel is zeker. Wetenschappelijk onderzoek moet de doorslag geven, niet de perceptie of wensjes van 'het volk'(*).

(*) zie ook de studies omtrent het onverdoofd versus verdoofd castreren van biggen. Verdoofd castreren klinkt beter, maar verschillende studies tonen dat het onverdoofd slachten afhankelijk van de methode net méér stress kan teweegbrengen...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be