![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1161 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat hier vooral aan bod moet komen in die discussie is niet het dierenleed (belangrijk item voor andere discussies) maar het opdringen van islamverplichtingen waar onze kinderen geen zakens mee hebben! Waarom moeten zij in 's hemelsnaam halalvlees proeven??? In afwachting dat de moslims beenhouwerijen aanvallen waar iets anders ligt dan halalgedoe? Draai de zaken om en schotel de moslimkinderen niet-halalvlees voor omdat het hun integratie in onze cultuur zal bevorderen! Dan zouden we pas iets meemaken en hier een heel andere discussie krijgen zeker! Laatst gewijzigd door andev : 18 juni 2012 om 16:56. |
|
|
|
|
|
|
#1162 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1163 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We komen hier weer uit op het achterlijke gedoe dat een" ongelovige hond" amper in de buurt mag komen van het halalgedoe zeker? En daar moet men ons aan gewoon maken, alvast te beginnen met schoolkinderen... |
|
|
|
|
|
|
#1164 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1165 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En Allah vond het goed .. en de profeet sliep verder want zijn discipelen hadden goed werk verricht. Hij was fier op hen. Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 18 juni 2012 om 17:12. |
|
|
|
|
|
|
#1166 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Met de moslimbroeders in Egypte zullen we daar straks weer veel over te horen krijgen waarschijnlijk! Bikini op het strand, pintje in het café, enz Tolerantie tegenover anderen, tuurlijk moet dat een deel zijn van de opvoeding van onze kinderen tov anderen! Maar tolerantie tov moslims, dat mag serieus in vraag gesteld worden! Tolerant zijn tov intolerantie??? Tot ze je helemaal in hun macht hebben? Laatst gewijzigd door andev : 18 juni 2012 om 17:18. |
|
|
|
|
|
|
#1167 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe zit het met de neutraliteit en de democratie in de moslimlanden? |
|
|
|
|
|
|
#1168 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Oh en Paulus: Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1169 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je beantwoordde mijn vragen niet, je vindt ze niet objectief en je vindt dat ze een te exteeem beeld van de islam ophangen. Nochthans gaat het over zaken waar elke moslimschool eenduidig over onderwijst en waarover geen discussie bestaat. Ik heb bewust zaken waarover wél discussie bestaat (bv Jihad) vermeden. Jamaar zeg jij dan, de leer intereseert mij niet. Dat doet er eigenlijk niet toe, weet je dat? Je moet niks van de leer kennen om op die vragen te kunnen antwoorden. Ik herhaal ze nog even. Vindt u dat het moet kunen dat binnen onze samenleving een godsdienst getolereerd wordt, die leert, dat vrouwen minder rechten mogen hebben dan mannen? Vindt u dat het moet kunen dat binnen onze samenleving een godsdienst getolereerd wordt, die leert dat homosekuelen minderwaardige mensen zijn? Vindt u dat het moet kunen dat binnen onze samenleving een godsdienst getolereerd wordt, die leert, dat bekering met geweld mag afgedwongen worden? Vindt u dat het moet kunen dat binnen onze samenleving een godsdienst getolereerd wordt, die leert, dat anders- of nietgelovigen moeten gediscrimineerd worden tot zefs niet geduld? Vindt u dat het moet kunen dat binnen onze samenleving een godsdienst getolereerd wordt, die leert dat mannen meerdere vouwen mogen hebben, maar vrouwen niet meerdere mannen? Vindt u dat het moet kunen dat binnen onze samenleving een godsdienst getolereerd wordt, die leert dat vrouwen die niet bedekt gekleed zijn, verkrachting uitlokken? Vindt u dat het moet kunen dat binnen onze samenleving een godsdienst getolereerd wordt, waarvan de aanhangers, meer waarde hechten aan de woorden van hun profeet dan aan onze wetgeving? Maar dat zal je niet doen. En dan maar verontwaardigd doen dat men je een islamvriendje vindt.. Tjagh?! Dat doe je toch wel een beetje jezelf aan hé?! Ik weet zeker moest ik het woordje 'godsdienst' in mijn vragen zou vervangen door: 'een politieke partij als het VB"... ... een onomwonden éénduidig antwoord er al lang zou gestaan hebben. Laten we dus maar in het midden laten wie hier niet objectief is. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 18 juni 2012 om 17:43. |
||
|
|
|
|
|
#1170 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Héél wat anders dan jullie gedoe met de koran die nu precies nog altijd jullie leven bepaalt en waar gehersenspoelde sukkels hun leven voor veil hebben! Hoeveel slachtoffers vallen er nog dagelijks over de ganse wereld vanwege die zever??? Ik ken geen enkele "katholiek" die me probeert wat dan ook wijs te maken of me tot iets te verplichten! Ik had deze morgen nog twee "getuigen van Jehova" aan de deur. Ik heb ze vriendelijk doorgestuurd, geen probleem voor hen noch voor mij! Ze hebben me niet aangevallen of mijn ruiten ingeslagen... |
|
|
|
|
|
|
#1171 |
|
Minister-President
|
In de meesten zeer slecht he. Een beetje zoals het hier was zolang de katholieke kerk hier de scepter zwaaide. Bewijst eens te meer waarom scheiding tussen kerk en staat zo belangrijk zijn en waarom religie z'n fikken van de politiek moet afhouden.
|
|
|
|
|
|
#1172 |
|
Minister-President
|
Nee hoor. Ik heb mijn visie op de zaken klaar en duidelijk uitgelegd, en daar is het voor iedereen met een klein beetje verstand en zin voor realisme klaar als een klontje dat ik absoluut niet het een of andere 'moslimvriendje' ben dat alles wat moslims doen goedpraat, of die het opdringen van islamitische gebruiken aan anderen verdedig. Dat kan iedereen hier lezen.
Wanneer je dan nog steeds afkomt met beschuldigingen van 'moslimvriendje' zoals DeProf_eet dat doet, dan zijn daar mijns inziens twee mogelijkheden voor: a) je bent een beetje dom; b) je bent aan het trollen. In het geval van DeProf_eet durf ik niet zeggen welk van de twee het is, al neig ik naar het eerste. |
|
|
|
|
|
#1173 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat verklaart ook waarom we hier niet zomaar aanvaarden dat moslims ons hun levenswijze en godsdienstige gebruiken willen opdringen om het hier niet te laten worden zoals in de moslimlanden. Akkoord? Waarom kunnen moslims hun religie niet beleven zoals de Joden dat hier doen? Die leggen het zo aan boord dat niemand daar last van heeft. Waarom kunnen jullie dat niet? Wellicht zitten er hier al veel te veel moslims, is dat het probleem. De Kerk heeft hier eeuwen de scepter gezwaaid en werd ondertussen "onschadelijk" gemaakt. Ik doe niets "omdat het in de bijbel staat of de Kerk dat wil!" Wie dat wel wil doet maar, geen probleem maar zonder anderen daar tegen hun wil in te betrekken. Wanneer doen jullie dat met de islam? Einde van veel problemen. Laatst gewijzigd door andev : 18 juni 2012 om 18:23. |
|
|
|
|
|
|
#1174 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 18 juni 2012 om 18:33. |
|
|
|
|
|
|
#1175 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zou dat andere uiterste vroeger nooit in overweging genomen hebben maar Agalev of Groen (met of zonder !) bestaat voor een groot deel uit fanatici en daar heb ik me van gedistancieerd.
|
|
|
#1176 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ach Paulus, wat baten kaars en bril als de uil niet zien en wil? Hij klemt zijn oogkleppen tegen zijn hoofd en wil niet begrijpen dat er slechts één koran is en dat iedere moslim zich aan die éne koran moet houden want anders is hij geen echte moslim.
|
|
|
|
#1177 | |||
|
Minister-President
|
Citaat:
Vandaar: wat beschouw jij als 'opdringen'. Geef een paar voorbeelden, en dan zal ik je zeggen in hoeverre ik akkoord ben. Citaat:
Het 'geen last hebben' is kennelijk ook een heel relatief begrip: als moslimvrouwen met een hoofddoek over straat lopen, dan zijn er al die schreeuwen dat ze hun cultuur en godsdienst door onze strot rammen, maar joden met lange zwarte jas, pijpenkrullen en een grote zwarte hoed, wat in essentie eigenlijk op hetzelfde neerkomt, daar geldt dat kennelijk niet voor. Voor de duidelijkheid: mij stoort dat absoluut niet, ik wil alleen verduidelijken dat er vaak met twee maten en twee gewichten gewerkt wordt als het over 'last hebben' gaat. Citaat:
Oh en DeProf_eet, ik neig steeds meer naar optie a. Laatst gewijzigd door Scorpio : 18 juni 2012 om 18:49. |
|||
|
|
|
|
|
#1178 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.islamitischebegrippen.nl/islam/Dhimmi.php Met het woord dhimmi (Arabisch Ðãø�* ), worden inwoners van een islamitisch land aangeduid die geen moslim zijn. Zij hebben een bijzondere status. Aanvankelijk verstond men onder dhimmi's de zogeheten 'Mensen van het Boek' (joden en christenen) maar later werden ook andere niet-moslims ertoe gerekend, zoals Zoroastristen, Mandeanen en zelfs hindoes. In ruil voor een speciale belasting (de jizyah) verleent het islamitisch gezag deze groepen bescherming en is de uitoefening van hun religie onder voorwaarden gegarandeerd. Dhimmi's hebben echter beperkte burgerrrechten. Zo kunnen zij doorgaans niet tegen moslims getuigen of in het leger dienen. Dhimmi's zijn vrijgesteld van zakat. Gedurende sommige perioden van het islamitisch kalifaat moesten dhimmi's zich door hun kleding van moslims onderscheiden en woonden zij in aparte wijken. Beperkingen in de vrije godsdienstuitoefening kunnen erin bestaan dat niet geëvangeliseerd mag worden, dat religieuze bijeenkomsten in beslotenheid plaatsvinden, dat religieuze symbolen niet op voor moslims zichtbare wijze worden gebruikt en dat geen nieuwe kerken, kloosters en synagogen worden gebouwd en bestaande gebouwen niet mogen worden hersteld bij ernstige schade. Meestal wordt niet aangedrongen op bekering tot de islam. Ik word liever geen dhimmi. U wel?
|
|
|
|
#1179 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja hoor.
Citaat:
Neen! Geen van alle vragen ging daarover. Dat kan iedereen met een klein beetje verstand en zin voor realisme klaar als een klontje lezen en vaststellen. Van trollen gesproken.... Maar moet ik vragen of u het VB zou tolereren in onze smnleving als die in haar programma had , dat vrouwen minder rechten mogen hebben dan mannen, zou u het antwoord wel weten zekers? Hetzelfde met de andere vragen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 18 juni 2012 om 19:06. |
|
|
|
|
|
|
#1180 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|