![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Moet er een coalitie van de willing komen voor Syrië en doet België mee? | |||
ja en ja |
![]() ![]() ![]() |
6 | 8,70% |
ja en neen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,80% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
59 | 85,51% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
IVM Syrië...Er kan een oplossing komen maar het westen en Saudi Arabië gokken op oorlog. Als deze partijen zouden inzien dat oorlog meer nadelen (regionaal conflict, eindeloze burgeroorlog...) dan voordelen voor henzelf met zich zou meebrengen kan een oorlog vermeden worden. Voorlopig gaat men door met het bewapenenen van militaire groepen om tegen Assad te vechten. En die heeft niet veel zin om zich te laten afmaken zoals Khadaffi heb ik de indruk. Hij staat ook niet zo geïsoleerd als Khadaffi. Als Syrië 'valt' is Iran aan de beurt. Daar gaan Rusland en China van uit. Het 'westen' is op veroveringstocht. Deze neokoloniale reflex van het westen lijkt me een gevolg van de interne problemen van een 'westen' dat nog niet heeft leren aanvaarden dat het deze eeuw haar macht zal moeten leren delen met andere actoren. Ik zou liever een vreedzame transitie zien waar het westen niet via geweld zich een nieuwe comfortabele plaats in de wereld voorziet. Dat kan ook en is wenselijker. Zeker als het militair avontuur noodgedwongen tot een halt komt of escaleert, omdat het huidige handelen uiteindelijk uitmondt in een derde wereldoorlog. Maar ondertussen dat we de militaire avonturen opstapelen gaat er veel goede wil en kansen verloren gegaan en zal de prijs van de aanpassing steeds groter worden. Geweld is de laatste toevlucht voor degenen die de situatie niet meer beheersen. Men kan kiezen om te delen in plaats van te beheersen echter. P.S. Assad kan 'weggepraat' worden als men zou willen. Men kan een begin maken hiermee door alle belangrijke actoren aan de onderhandelingstafel te brengen. In het licht hiervan zegt de Westerse weigering om met Iran aan de tafel te gaan zitten over Syrië veel over hun achterliggende bedoelingen, die zoals naar gewoonte overgoten worden met een humanitair sausje maar eigenlijk voornamelijk egoïstisch van aard zijn. Rusland en China steunen Assad niet onvoorwaardelijk. Moest het echt om mensenrechten gaan dan is er wel degelijk een oplossing zonder oorlog mogelijk. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 juni 2012 om 03:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij heeft een ernstig gebrek voor realiteitszins en heeft, dit naar mijn mening, geen al te goede bedoelingen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#623 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had veel geschreven maar terug uitgewist...
Niet getreurd, hier volgt beter... Dit is waar @Antoon en zijn club voor staan, U besluit... Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#624 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Youtube heeft de video ivm met 'John Hagee with Benny Hinn' gewist.
NO PROBLEM Bekijk dit materiaal hier : VIMEO - John Hagee With Benny Hinn: Praying For War, In the Name Of Jesus Over 40,000,000 American Christians are influenced by what we call, "Angry Evangelicalism," better known as Christian Zionism. Christian Zionists like John Hagee and Benny Hinn wear a mantle of righteousness but often ignore the teachings of Jesus and invoke their will in the name of Jesus, ignoring declarations of Christ like..."Blessed are the Peacemakers, for they shall be called sons of God," "Love your neighbor as yourself" and, even "Love your enemy." No wonder so many people dislike and loathe Christians. This 4 minute video provides a snapshot of the problem and illustrates one way to challenge those Christians who, for example, fervently believe that the modern state of Israel is a fulfillment of Biblical prophecy and are even willing to go to war against a country like Iran to protect Israel. Our question to any person calling himself a follower of Christ is: "Who Would Jesus Bomb?"... Informatie zal nooit volledig onderdrukt worden, maar youtube wilt dit materiaal niet meer op hun site. ENJOY ! ZB. Laatst gewijzigd door zonbron : 20 juni 2012 om 06:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#625 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Rusland en China hebben bovendien alle belang bij een Assad in de zetel. Bloed, massaslachtingen en wrede onderdrukking is voor hen geen punt, ze zijn er zelf ook meesters in. Iran is de slechtste optie die er bestaat, ze brengen alleen maar terrorisme en vernieling, zowel thuis als elders. Ik ben tegen oorlog en zeker tegen een burgeroorlog, laat staan een extreme fundamentalistische moslimoplossing. Maar met Assad praten brengt geen zoden. Een optie is om de man uit te schakelen en kijken of er in zijn omgeving een 'redelijkere' persoon kan opstaan die sterk kan worden en het land stabiel krijgen via een verlichte vorm van Presidentie, om op termijn naar een vrijer land te kunnen evolueren. Maar ik vrees ervoor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#626 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1) Stabiliteit. Zij hebben geen behoefte een een compleet instabiele staat vlak aan hun grenzen. 2) het behoud van hun marinebasis. De laatste die ze nog hebben aan de middenlandse zee. Ik zie dat allebei als zeer redelijke punten. Maar ik denk niet dat de internationale coalitie rusland het tweede punt wil gunnen. Ik verwacht zelfs dat het een van de hidden agenda punten van de VS is om die basis weg te krijgen... Hoe zou de VS reageren moesten Rusland en China talloze militaire basissen hebben in Mexico en Canada?... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#627 |
Banneling
|
![]() Eens benieuwd of Rusland zijn burgers gaat evacueren. Er is al een kleine vloot voor gereserveerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#628 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Antoon : 20 juni 2012 om 11:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan toch niet verwachten dat ik lichtzinnige oorlogskraaiers zomaar op hun woord geloof?
![]() |
![]() |
#630 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dank je daarvoor.
![]() |
![]() |
#631 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand in de wereld gelooft dat, alleen de geoefende zelfbedriegers in het westen kunnen daar nog voor vallen. Citaat:
Zoniet kom je sowieso in een nachtmerrie die misschien die van Afghanistan een paar keer zal overtreffen.
![]() |
![]() |
#632 |
Banneling
|
![]() Putin, Obama en Cameron zijn aan het onderhandelen over een georganiseerde exit voor Assad met een vrijgeleide en straffeloosheid.
Annan zou dat deze maand moeten afronden, plus het opzetten van een rondetafel over een overgangsregering stijl Yemen. Zoniet: nog veel zwaardere sancties |
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor u geen nachtmerrie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#634 |
Banneling
|
![]() air force colonel Mohammed Maree has fled in MiG-21 to Jordan
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#635 |
Banneling
|
![]() Syrië snel de toegang verbieden tot de Olympische Spelen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#636 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee oor hen is dat geen nachtmerrie dat hoort bij de 'de vijand van mijn vijand is mijn vriend' zelf al maakt die tien duizenden af .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
![]() |
![]() |
![]() |
#637 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet te vergelijken met de hel die u gaat krijgen als Assad wegvalt.
![]() |
#638 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#639 |
Banneling
|
![]() |