Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2012, 16:46   #161
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
och ja, en we weten toch allemaal hoe vredelievend moslims omgaan met de andersgelovigen nietwaar?

Ik hoop dat je kleinzoon ooit met een moslima naar huis zal komen. Zien hoelang het duurt vooraleer hij verplicht is om zich vrijwillig te bekeren.
een reageerde van DS heeft het blijkbaar al aan den lijve moge ondervinden, vooraleer je me gaat verwijten van vooroordelen te hebben:

Citaat:
Op 23 juni 2012 omstreeks 16:12, zei Jan R., Mechelen:

Mijn zoon vond dit wij en zij gedoe ook maar niets, en had dus ook een paar Marokaanse vrienden. Tot hij wat meer interesse begon te vertonen voor een van de zusters van Abdel. Toen werd hem op bijna hardhandige wijze duidelijk gemaakt wat het verschil tussen wij en zij is.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 17:14   #162
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
We krijgen regelmatig Mormonen en Getuigen van Jehova aan de deur - maar nooit moslims of joden ... ik geloof niet dat die mensen echt naar bekeerlingen zoeken...
Wie gelooft dat moslims niet door de "westerse" levensstijl beïnvloed worden is eigenlijk stekeblind of woont in een dorp waar er geen moslims voorkomen.

Misschien vinden we een mogelijkheid om alle fundamentalisten die niet in staat zijn met andersgelovigen samen te leven een "thuisland" te geven ; maar dat zal wel wreed moeilijk zijn vermits elke groep "zuiveren" interne afsplitsingen heeft van "nog zuiverder zuiveren" en "de meest zuiveren"... Dat bestaat niet alleen binnen de Islam of christendom, je treft ze ook aan bij atheïsten, Bhoeddisten en zeker in Hindoemiddens en bij Joden...

Pragmatisch leven al die mensen tegenwoordig in de meest multiculturele steden op de wereld goed samen enige uitschieters niet te na genomen...
Moslims doen evengoed aan bekeren, alleen niet op dezelfde manier door zoals Mormonen bij u aan huis te komen, wel bellen ze aan bij andere moslims en dat zie je wel in wijken met hoge concentratie moslims.
Natuurlijk worden moslims beinvloed door de Westerse stijl van leven, maar nu juist dat gegeven zorgt voor het onderlinge bekeerwerk, en voedt de bodem voor het opkomend fundamentalisme, theoretisch staat het Westen voor alles wat haram is binnen strikte islam.

Fundamentalisten hebben helemaal geen belangstelling voor een "thuisland" maar juist voor uitbreiding, liefst wereldwijd;hoe dit te bereiken, daar gaat wel menige discussie over onder fundamentalisen.

Ik wil best geloven dat binnen bepaalde strekkingen en ideologie ook fanatici zijn, maar daar beperkt de fanatieke houding zich binnen eigen groep en wordt niet verwacht of geeist dat de samenleving hier zich aan hen aanpast.
Evenmin zijn er andere groepen behalve moslims waarbij schooluitval onder jongens extreem hoog is, vrouwen oververtegenwoordigd zijn in vluchthuizen en abortussen, of mannen in gevangenissen, of gekend zijn als dader.

U wilt sussen en veralgemenen" kijk, bij anderen zie je dat ook" maar daarbij vergeet u een aantal factoren die bij " anderen" ontbreken, uiteraard is er minder toleratie te verwachten wanneer negatieve zaken zich vooral bundelen bij een aantal groepen. Want ook dat moet je blijven zien, ook onder moslims is diversiteit en ook binnen iedere groep zijn mensen die het wel goed doen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 17:15   #163
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Niet alleen moslims maar ook niet-moslims van een bepaalde strekking, doen aan dawah.
Paar voorbeeldjes

Citaat:
Bert Anciaux in 2004: Het wordt hoog tijd dat de Vlamingen zelf hun bereidheid tonen om zich in te burgeren. Door open te staan voor de islam en een ernstige inspanning te doen om die cultuur te begrijpen http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...af08d215ff0589
Vlamingen dienen zich volgens Anciaux dus in te burgeren in (islamitisch) Vlaanderen.

Bert Anciaux is zot geworden
http://forum.politics.be/showthread.php?t=25013

4 jaar later ..

Citaat:
2008. Anciaux lanceert Expertisecentrum Islam.

Zowel de bevolking, de media en het middenveld als het onderwijs hebben volgens de minister een grote nood aan objectieve informatie over de moslimcultuur. http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...um-Islam.dhtml
Objectieve informatie noemt ie zijn islamitisch centrum om de zogenaamde islamofobie te bestrijden en de islam aldus in een zo positief mogelijk daglicht te stellen met de onvermijdelijke leugens om best wil. Indien je de nare waarheid over de islam en 'profeet' mohammed zou bekend maken zou je immers het tegengestelde bereiken en de zogenaamde 'islamofoben' gelijk geven. http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Volgende

Citaat:
Jan Hertogen
Abou Jah Jah is een voorbeeld
http://www.indymedia.be/index.html%3...252F25376.html
Ander voorbeeld

Citaat:
2011 Ludo Sannen
Islam uit Vlaamse klei
http://www.nieuws.be/nieuws/Islam_ui..._f30321ca.aspx
Nog eentje.

Citaat:
Linda Bogaert van het CENTRUM VOOR ISLAM IN EUROPA verbonden aan de univ Gent
Vrouw zijn in de Islam volgens Linda Bogaert
http://exmoslim.org/vrouw%20linda%20bogaert.html

Ook het cgkr en het door kafirs gesubsidieerde kifkif zijn voor hetzelfde doel (dawah) opgericht

Je kan tegenwoordig ook geen kruiswoordraadsel of tv programma zoals blokken meer vinden zonder vroeg of laat op een vraag over de islam te stuiten. De Vlaming dient immers ingeprent te worden dat ie niet bang hoeft te zijn voor de islam. Al die narigheden die je ziet, sinds de 7de eeuw tot op de dag van vandaag, en dat wereldwijd, hebben niks met de islam te maken beste kijkbuiskinderdjes.

http://www.exmoslim.org/getuigenisse...il%202008.html

Islam is 'vrede'
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuw...randeren.dhtml

Laatst gewijzigd door smiley : 23 juni 2012 om 17:31.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 17:26   #164
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Misschien, in plaats van constant te klagen over die moslims, eens kijken naar wat er zo verrot is in eigen rangen?
Want het ligt heus niet aan een paar poco linkiewinkies die als hobby de islam pamperen na een doctoraat in de sociologie.
En het ligt ook niet aan het "buigen aan de islam" of eender wat.

Ik bedoel maar, Europa zit in crisis. Zou het misschien kunnen dat er dingen mis zijn met jullie zelf?
Two wrongs do not make one right.

En als onze 'witte problemen' al zo groot zijn, dan kunnen we een bijkomend 'bruin probleem' toch missen als water in de schoenen?
Oud 23 juni 2012, 17:30   #165
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Two wrongs do not make one right.

En als onze 'witte problemen' al zo groot zijn, dan kunnen we een bijkomend 'bruin probleem' toch missen als water in de schoenen?
Je zogenaamd bruin probleem is veroorzaakt door jullie witte problemen. Maar ik neem aan dat het eenvoudig, gangliaal brein van Belgicisten de term "symptoombestrijding" niet kan vatten?
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 17:33   #166
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zogenaamd bruin probleem is veroorzaakt door jullie witte problemen.
Bijlange niet.
Onze witte problemen hebben we zelf veroorzaakt.
Volledig onze eigen schuld.
Gelieve er dus geen externe bruine problemen bij te creëren.
Dank je wel.

Citaat:
Maar ik neem aan dat het eenvoudig, gangliaal brein van Belgicisten de term "symptoombestrijding" niet kan vatten?
Ben jij een van die uitzonderingen aan wie het hier toegestaan is om persoonlijke aanvallen te schrijven wanneer ze argumentatief op hun tandvlees zitten?

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 23 juni 2012 om 17:34.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 17:33   #167
smiley

Standaard

Citaat:
Je zogenaamd bruin probleem is veroorzaakt door jullie witte problemen. Maar ik neem aan dat het eenvoudig, gangliaal brein van Belgicisten de term "symptoombestrijding" niet kan vatten?
Ga dat eens vertellen in Mali, Soedan, Thailand, Filippijnen, Libanon, Egypte, Nigeria enz enz enz
Oud 23 juni 2012, 17:37   #168
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik neem aan dat het eenvoudig, gangliaal brein van Belgicisten de term "symptoombestrijding" niet kan vatten?
mijn excuses voor mijn lompigheid, maar wat betekent "gangliaal"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 17:38   #169
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Ga dat eens vertellen in Mali, Soedan, Thailand, Filippijnen, Libanon, Egypte, Nigeria enz enz enz
De kans bestaat dat ik dit jaar naar Nigeria of Libanon ga, inderdaad.
Oud 23 juni 2012, 17:40   #170
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Heel primitieve levensvormen die geen brein hebben, hebben alsnog een decentraal zenuwstelsel waarvan de bundels van zenuwuiteinden ganglia worden genoemd. Deze zorgen voor een zeer eenvoudige communicatie tussen de verschillende organen van het dier.
Oud 23 juni 2012, 17:40   #171
smiley

Standaard

Citaat:
De kans bestaat dat ik dit jaar naar Nigeria of Libanon ga, inderdaad.
Succes ermee. En als je daar een niet-moslim over de islam hoort klagen zeg dan dat het probleem bij hem/haar ligt en niet bij de islam.
Oud 23 juni 2012, 17:41   #172
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een stadhuiswoord gereserveerd voor flamingantische moslims met een verhoogde morele superioriteit tegenover andersdenkenden.
Wij mogen dat jammer genoeg in onze woordenschat niet opnemen.
Oud 23 juni 2012, 17:43   #173
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een ganglion is een zenuwknoop buiten het brein dat deels besturingsfuncties van het brein overneemt, zoals bijvoorbeeld bij regenwormen het geval is:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Regenworm#Zenuwstelsel
Oud 23 juni 2012, 17:43   #174
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel primitieve levensvormen die geen brein hebben, hebben alsnog een decentraal zenuwstelsel waarvan de bundels van zenuwuiteinden ganglia worden genoemd. Deze zorgen voor een zeer eenvoudige communicatie tussen de verschillende organen van het dier.
Wat een dikke bullshit.
Het is een zenuwknoop.
Punt.
Logisch als je niet weet wat het is, dat je het bovendien foutief en irrelevant in een discussie naar voor schuift.
Als je wil indruk maken met stadhuiswoorden, zoek dan eerst eens op wat ze betekenen.
Oud 23 juni 2012, 17:51   #175
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een dikke bullshit.
Het is een zenuwknoop.
Punt.
Logisch als je niet weet wat het is, dat je het bovendien foutief en irrelevant in een discussie naar voor schuift.
Als je wil indruk maken met stadhuiswoorden, zoek dan eerst eens op wat ze betekenen.
Wat ik beschreef was een zenuwknoop. Maar jouw zenuwknopen zijn niet van staat om zichzelf te vatten. Logisch dat je meteen op actief-agressieve staat gaat staan.

Heb jij eigenlijk bloedcirculatie?
Oud 23 juni 2012, 17:58   #176
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik beschreef was een zenuwknoop. Maar jouw zenuwknopen zijn niet van staat om zichzelf te vatten. Logisch dat je meteen op actief-agressieve staat gaat staan.

Heb jij eigenlijk bloedcirculatie?
Wat een wartaal.
Oud 23 juni 2012, 18:00   #177
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een wartaal.
Belgicisme is een erg eenvoudige ideologie. Iets complexer kan je niet vatten (dat, en de belastingbrief om geld aan de migranten te geven).
Oud 23 juni 2012, 18:14   #178
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Je hebt er weer niets van begrepen, of beter gezegd van willen begrijpen.
Maakt verder niet uit, het zij je vergeven en ik accepteer je verontschuldigingen.
Je moet dus bekennen dat je met de mond vol tanden staat en beperkt je dus tot het naäpen van een grapje van mij van meer dan een jaar geleden. Dergelijk gebrek aan creativiteiti is best wel zielig, man...

Soit. Je bekent dus dat ik de bewering van Zenit "Ik ken werkelijk niemand die de islam als iets positiefs ziet." voldoende heb gepareerd met het verwijzen naar mensen die wél positief staan. Het feit dat Zenit alleen maar negatieve mensen kent, is geen geldig argument.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 18:24   #179
Восход-1
Banneling

Standaard

http://en.wikiquote.org/wiki/Kurt_G%C3%B6del

Citaat:
I like Islam, it is a consistent idea of religion and open-minded.
Oud 23 juni 2012, 18:26   #180
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

De pogingen tot provocatie van Voschod 1 zijn echt zo heerlijk naïef en aandoenlijk.
Achter zijn quasi-stoere houding zie je gewoon een onzeker knulletje zitten dat diep van binnen huilt omdat hij waarschijnlijk sedert zijn jeugd gepest is geweest vanwege een brilletje of pafferig zijn of iets dergelijks. Misschien wel met gescheiden ouders of vaak moeten verhuizen zodat hij eigenlijk nergens geworteld is of vriendjes heeft, en dat alles nu probeert te compenseren met wat getreiter op een forum.

Laten we het manneke een collectieve groepsknuffel en aai over zijn bolleke geven.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be