Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2012, 10:23   #421
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Weet je, een dergelijke vraag heb ik mij al ontelbare malen gesteld.

Een nu gebande forummer A. had ook constant de mond vol over "kritiek-uiten-is-uiteraard-toegelaten" maar tot op heden heb ik geen flauw idee welke kritiek is toegelaten teneinde niet onmiddellijk voor islamofoob te worden uitgescholden.

Jammer genoeg is ze hier nooit op ingegaan...

Waar, hoe, wanneer en op welke wijze mag ik mijn mening geven over bepaalde aspecten van een specifieke wereldreligie zonder hiervoor meteen als islamofobe te worden afgeschilderd?

M.a.w. wanneer is iets kritiek en wanneer is het islamofobie? En bovenal, misschien nóg belangrijker, wié bepaalt dat?

Misschien kun jij mij iets wijzer maken?
Moeilijk te zeggen. Naar mijn gevoel gaat het om de gevoelens die meespelen wanneer je kritiek uit. En daar ben jij eigenlijk de enige getuige van. Bij sommige mensen is het natuurlijk vrij duidelijk...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 11:29   #422
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
kweenie zenne

Hoofdstuk 2, vers 191:
En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

Hoofdstuk 4, vers 89:
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van God werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.

Hoofdstuk 4, vers 91:
Gij zult anderen vinden die veilig bij u willen zijn en bij hun eigen volk; telkens wanneer zij tot vijandigheid worden opgeroepen, doen zij blindelings mee. Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.

Hoofdstuk 5, vers 33:
De vergelding dergenen die oorlog tegen God en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

Hoofdstuk 9, vers 5:
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol.
etc... etc... (ik heb zo nog drie pagina's)

Dit is de koran, basis van de islam, een door de Belgische staat gesubsidieerde totalitaire religieuze ideologie.

die goed opgevolgd wordt ...

Citaat:
Mogelijk 100 extremistische moslims in leger VS"
Door: Karen Van Eyken − 26/06/12, 08u16

© ap.
dm UPDATE Het Amerikaanse leger is mogelijk geïnfiltreerd door meer dan 100 moslimextremisten. Ongeveer tien van hen zouden een ernstige bedreiging zijn. De federale recherche, de FBI, onderzoekt de dreiging. Dat meldde de Amerikaanse publieke zender NPR.

Het Huis van Afgevaardigden en de Senaat in Washington zijn achter gesloten deuren op de hoogte gebracht, zeggen drie bronnen tegen NPR. Senator Joseph Lieberman wil de exacte cijfers niet bevestigen, maar zegt wel: ,,Ik was verbaasd en geschokt door de aantallen, het was meer dan ik had verwacht.''

Het onderzoek volgt op een schietpartij op legerbasis Fort Hood in Texas eind 2009. Een Palestijns-Amerikaanse majoor schoot toen 13 mensen dood. Meer dan 30 anderen raakten gewond. De schutter had mogelijk contact met terreurnetwerk al-Qaida op het Arabisch Schiereiland. Vorig jaar werd een nieuwe aanslag op Fort Hood verijdeld. Een 21-jarige moslimmilitair had bommateriaal in zijn motelkamer. Hij heeft bij de politie zijn plannen bekend.
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...leger-VS.dhtml
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 18:09   #423
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Maar die foben lopen wel eens met een wapen of een bom rond. In dat geval moeilijk te ontwijken vrees ik.
De "islamofoben"? Zou het niet eerder de islamaanhangers zijn die hun levenswijze hier gewoon willen verderzetten met bommen en wapens zoals ze die in hun thuislanden zo graag gebruiken??
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 19:04   #424
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik geef jullie beiden echt nog genoeg krediet om te geloven dat jullie positieve houding ten aanzien van de Islam slechts pose en pastiche is met de bedoeling wat te trollen en te provoceren. Ik acht jullie echt niet debiel genoeg om die islam-tering-kloterij ernstig te nemen. Stel me niet teleur, please..
Uiteraard. Anders valt het forum stil. Het zijn volgens mij patsies die enkel op het forum gezet zijn om de boel wat aan te zwengelen. Ik had dat allang door.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 19:17   #425
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
nee zijn versie van de islam is niet de islam. als je dat werkelijk denkt dat het dat wel is, ben je gewoon in hetzelfde bedje ziek als belkacem.
Vertel eens de versie van 'profeet' mohammed ? Wat is de islam dan wel ?
Oud 26 juni 2012, 19:19   #426
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Vertel eens de versie van 'profeet' mohammed ? Wat is de islam dan wel ?
Citaat:
kweenie zenne

Hoofdstuk 2, vers 191:
En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

Hoofdstuk 4, vers 89:
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van God werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.

Hoofdstuk 4, vers 91:
Gij zult anderen vinden die veilig bij u willen zijn en bij hun eigen volk; telkens wanneer zij tot vijandigheid worden opgeroepen, doen zij blindelings mee. Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.

Hoofdstuk 5, vers 33:
De vergelding dergenen die oorlog tegen God en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

Hoofdstuk 9, vers 5:
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol.

Dit is de koran, basis van de islam, een door de Belgische staat gesubsidieerde totalitaire religieuze ideologie.

zou hij mijn post nu gemist hebben?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 20:58   #427
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kweenie zenne

Hoofdstuk 2, vers 191:

Hoofdstuk 4, vers 89:

Hoofdstuk 4, vers 91:

Hoofdstuk 5, vers 33:

Hoofdstuk 9, vers 5:

Maar volgens Sywen predikt de islam/koran geen haat hoor.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 08:37   #428
smiley

Standaard

Citaat:

Een nu gebande forummer A. had ook constant de mond vol over "kritiek-uiten-is-uiteraard-toegelaten" maar tot op heden heb ik geen flauw idee welke kritiek is toegelaten teneinde niet onmiddellijk voor islamofoob te worden uitgescholden.
Daar hoef je niet veel voor te doen. Alleen maar zeggen dat er in de islam op afvalligheid de doodstraf staat is genoeg.

Doodvonnis voor afvalligen
http://exmoslim.org/doodsvonnis%20vo...fvalligen.html
Oud 27 juni 2012, 09:22   #429
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Islamofobie is dan ook geen scheldwoord, al denken de mensen die het woord gebruiken van wel.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 09:28   #430
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Islamofobie is dan ook geen scheldwoord, al denken de mensen die het woord gebruiken van wel.
Islamfobie betekent dat je bang bent voor de islam, alleen het wordt tegenwoordig ook gebruikt voor mensen die tegen de islam zijn.

Helaas wordt het ook veel gebruikt , voor mensen die enkel en alleen kritiek hebben op de islam.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 09:32   #431
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Islamfobie betekent dat je bang bent voor de islam
Waarom gebruiken diezelfde mensen dat dan ook niet tegen diegenen die bang zijn van het nazisme of fascisme. Nazifobie ? (een fobie is een onterechte angst voor iets zoals angst voor spinnen)
Dan de vraag. Waarom de niet-moslims in Libanon, Mali, Thailand, Egypte enz enz islamofoob noemen ?
Geef toe. Het woord islamfobie is een belachelijk woord.

Laatst gewijzigd door smiley : 27 juni 2012 om 09:34.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 10:38   #432
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
als het correct zou zijn zou het idd geen scheldwoord zijn.

Alleen: een fobie is een onterechte, ziekelijke ANGST.

Bij islamcritici gaat het niet om ANGST en zeker niet om ONTERECHT.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 juni 2012, 10:40   #433
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Waarom gebruiken diezelfde mensen dat dan ook niet tegen diegenen die bang zijn van het nazisme of fascisme. Nazifobie ? (een fobie is een onterechte angst voor iets zoals angst voor spinnen)
Dan de vraag. Waarom de niet-moslims in Libanon, Mali, Thailand, Egypte enz enz islamofoob noemen ?
Geef toe. Het woord islamfobie is een belachelijk woord.
Met een beetje nadenken kom je tot de conclusie, dat woorden als normaal en abnormaal ook belachelijk zijn. Maar wij mensen gebruiken die woorden nu eenmaal, leer er mee leven.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 10:53   #434
smiley

Standaard

Citaat:
Met een beetje nadenken kom je tot de conclusie, dat woorden als normaal en abnormaal ook belachelijk zijn. Maar wij mensen gebruiken die woorden nu eenmaal, leer er mee leven.
De vraag stellen waarom men het belachelijk woord 'islamofobie' heeft uitgevonden is niet moeilijk te beantwoorden.

Het is een manier om kritiek op de islam af te doen als overtrokken angst en de islam te vrijwaren van kritiek
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamofobie

Goede Duitsers
http://hoeiboei.blogspot.be/2009/07/goede-duitsers.html

Laatst gewijzigd door smiley : 27 juni 2012 om 10:56.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 12:25   #435
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Moeilijk te zeggen. Naar mijn gevoel gaat het om de gevoelens die meespelen wanneer je kritiek uit. En daar ben jij eigenlijk de enige getuige van. Bij sommige mensen is het natuurlijk vrij duidelijk...
Ik denk niet dat het daarom gaat of dat dit het onderscheid zou zijn, wanneer je dochter wordt lastig gevallen, je homozoon bedreigt wordt, vrienden worden beroofd, je fiets verdwijnt, en je omdat alle daders moslims waren ( stel maar even als hypothese) kritiek uit op hun religie, omdat je verbanden ziet met schuld en boete tegenover eer en schaamte, opvoeding of het ontbreken daaraan, het " wij en " zij " denken wat door religie kan gevoed worden, is dan de lijn de gevoelens die meespreken, of doodsimpel de onderbouwing van argumenten?

Ik denk dat islamfobie gewoon een term is om het debat lam te leggen, je verplaatst de focus naar wie iets zegt en niet naar wat er gezegd wordt en waarom, islamfobie bestaat natuurlijk helemaal niet, nog niemand voor opgenomen of behandeld, dus enkel een term om anderen mee dood te knuppelen in een discussie.

Laatst gewijzigd door alice : 27 juni 2012 om 12:25.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 12:28   #436
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is dat voor zever, natuurlijk moet je niet leven met de beschuldiging een fobie te hebben, die niet eens bestaat!
Mormaal staat gewoon voor de norm, abnormaal voor afwijkend daarvan, dat slaat op allerlei zaken, maar is niet steeds persoonlijk en ook geen suggestie dat iemand behandeld moet worden, nuance is nog niet je sterkste punt hoor!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 13:23   #437
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jammer genoeg is ze hier nooit op ingegaan...

Waar, hoe, wanneer en op welke wijze mag ik mijn mening geven over bepaalde aspecten van een specifieke wereldreligie zonder hiervoor meteen als islamofobe te worden afgeschilderd?

M.a.w. wanneer is iets kritiek en wanneer is het islamofobie? En bovenal, misschien nóg belangrijker, wié bepaalt dat?

Misschien kun jij mij iets wijzer maken?

het is eigenlijk simpel

vb zeggen dat er enkele verzen in de koran haatdragend, vrouwonvriendelijk, xenofobisch geïnterpretteerd kunnen worden : is kritiek

zeggen dat de koran tout court haatdragend, vrouwonvriendelijk, xenofobisch is, is geen kritiek.

dat zou juist hetzelfde zijn als bv van het telefoonboek zeggen dat dat boek criminaliteit promoot omdat er enkele adressen in het telefoonboek van criminelen zijn.

ik zie hier mensen praten over nuance, maar zelf nuanceren ze niet. (hypocrisie)

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 27 juni 2012 om 13:23.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 13:26   #438
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is eigenlijk simpel

vb zeggen dat er enkele verzen in de koran haatdragend, vrouwonvriendelijk, xenofobisch geïnterpretteerd kunnen worden : is kritiek

zeggen dat de koran tout court haatdragend, vrouwonvriendelijk, xenofobisch is, is geen kritiek.

dat zou juist hetzelfde zijn als bv van het telefoonboek zeggen dat dat boek criminaliteit promoot omdat er enkele adressen in het telefoonboek van criminelen zijn.

ik zie hier mensen praten over nuance, maar zelf nuanceren ze niet. (hypocrisie)
"enkele verzen " ?????

Zou jij alvast niet eens beginnen met zelf die koran eens te lezen alvorens Uw naïeve commentaren op ons los te laten? Begin alvast met hoofdstukken 8, 9 en 5 dan ben je al een eindje op om je "enkele verzen " te vinden.
Grapjas!

Oud 27 juni 2012, 13:28   #439
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

jaja je hebt gelijk

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 13:29   #440
smiley

Standaard

Citaat:
het is eigenlijk simpel

Je wil dus zeggen dat niet alles wat in Hitlers boek, mein kampf geschreven staat slecht is en dat we daarom het boek mein kampf en de naziideologie in het algemeen niet helemaal mogen afwijzen. Nuance aub

Goede Duitsers
http://hoeiboei.blogspot.be/2009/07/goede-duitsers.html
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be