![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Banneling
|
![]() En vergelijk aub. abolitionisten niet met een stel white boys opgegroeid, beschermd en gevoed door de civilisatie waartegen ze als rebelse tieners met deuren gaan smijten en fuckyoukes doen van "ik ben je niks verschuldigd!" omdat ze niet mogen roken op hun kamers.
Het gaat echt niet op. De gerontocratie, de vreselijke inefficientie en de vrachtwagenladingen aan wettekst zijn een probleem. Maar om daarom te roepen dat je niemand niks verschuldigd bent... . Laatst gewijzigd door Восход-1 : 27 juni 2012 om 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vertel mij eens wat ik wie verschuldigd ben, dat voor mij als anarchist niet door de beugel kan?
![]() |
![]() |
#444 |
Europees Commissaris
|
![]() Bewijs mij dat de Staat geen Voldemort is en dan kunnen we verder, he.
![]() |
#445 |
Banneling
|
![]() Ik ga niks bewijzen simpelweg omdat ik dat niet onderschrijf, die simplismes van "De Staat" versus "De Vrijheid". Dat zijn simplismes.
Jij vraagt aan mij om iets te bewijzen binnen jouw definitiekaderwerk. Een kaderwerk waar ik mij niet mee bezighoud omdat ik het te simplistisch vind. Laatst gewijzigd door Восход-1 : 27 juni 2012 om 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Europees Commissaris
|
![]() "Ik moet niks bewijzen , ik sta daar boven" Klinkt bijna religieus, kijk eens in de spiegel alvorens anderen van ideologisch kaderdenken te beschuldigen.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 27 juni 2012 om 17:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Banneling
|
![]() Kijk jongen. Het is jouw kaderwerk, jouw definitie. Jij vraagt mij om iets te bewijzen wat in jouw gedachtewereldje zich voordoet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jep, ik trol graag wannabe-anarchistjes who can talk the talk but don't walk the walk.
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zei zo eens dit: Citaat:
en jij slaagde er niet in verder te geraken dat dit lachwekkend staaltje retoriek: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik aanvaard wel degelijk bewijslast, gewoon geen zielige aanvallen zoals 'wie gaat de wegen bouwen', 'de Staat onstaat vanzelf', 'wat hebben anarchisten ooit gedaan' en nog het minst getrol vermomt als vragen. U gaf zelf toe dat het getrol was, en dus geen oprechte vraag.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 27 juni 2012 om 17:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Anarchisme in het algemeen: bijdrage aan abolitionisme, opstarten van co-operatieven zoals Mondragon, 2 grootschalige sociale experimenten (Makhnovia en Catalonië), de 8-uren werkdag, bijdrage aan een hoop rechten en vrijheden, druk om het eindigen van de Vietnam-oorlog, ... Voila, Uw niet-reactionaire lijst graag. Laten we eens lachen. Mag ik gokken op N-VA?
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 27 juni 2012 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou ik?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Enkele anarchiserende projecten die wel de moeite van vermelden waard zijn, al zullen de deelnemers zich niet noodzakelijk als anarchisten omschrijven:
LETS uiteraard: http://www.letsvlaanderen.be/ Bitcoin: http://bitcoin.org/ De piratenbaai uiteraard. Laatst gewijzigd door Bolleke Wol : 27 juni 2012 om 21:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Betreffende vietnam; die burgerbewegingen waren vooral hippie's. Free love etc. zijn anarchistische concepten en de populariteit van literatuur als Walden en CIvil Disobedience in die tijd zouden U ook een hint kunnen geven. Een hoop idioten die zich anno 2012 nog zorgen maken over marijuana en jongeren en seks, komen zever dat er meer autoriteit en discipline nodig is in het onderwijs etc. ja, dat is nogal reactionair.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 27 juni 2012 om 22:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe bent u eigenlijk tot uw huidige opvattingen gekomen?
Wat heeft u ertoe aangezet om anarchist te worden? Wat (of wie) heeft u 'het licht' ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
Europees Commissaris
|
![]() Vooral via de werken van Henry David Thoreau eigenlijk, dat was de eerste (semi-)anarchist wiens ideeën ik echt revolutionair vond. Nadat ik me had afgekeerd van nationalistische tendensen begon ik politieke geschiedenis etc. te bestuderen, en dan vormden zich allerlei ideeën over de verdeling van macht, sociale contracten, etc. Het lezen van Thoreau was echt een openbaring, waar allerlei ideeën die door mijn hoofd spookten betreffende politiek samenvielen. Ik was eigenlijk niet via politieke essays enzo bij Thoreau terecht gekomen, maar via zijn essay over zelfvoorzienend leven in de natuur. Ik heb Civil Disobedience pas na Walden gelezen.
![]() |
#458 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar de eis voor een kortere werkdag is ouder dan dat. En lang niet alleen iets van anarchisten. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
Minister
|
![]() ![]()
![]() |
#460 |