Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2012, 16:46   #441
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Datzelfde argument kon je ook aanhalen ten tijde van slavernij over abolitionisten. Ik wil dat helemaal niet als waar zien, wie wilt er in godsnaam in semi-slavernij leven? Kan je mij demonstreren dat het niet zo is? Wat is het verschil tussen slavernij waar je mag kiezen uit een kleine selectie overzieners en overheid?
Dit is dus de argumentatie die ik mij volstrekt niet interesseert. Als je stopt met de Voldemortisatie van staatsstructuren gaat met je misschien gepraat kunnen worden. Voorlopig blijft het bij "we the sheeple".
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 16:49   #442
Восход-1
Banneling

Standaard

En vergelijk aub. abolitionisten niet met een stel white boys opgegroeid, beschermd en gevoed door de civilisatie waartegen ze als rebelse tieners met deuren gaan smijten en fuckyoukes doen van "ik ben je niks verschuldigd!" omdat ze niet mogen roken op hun kamers.

Het gaat echt niet op. De gerontocratie, de vreselijke inefficientie en de vrachtwagenladingen aan wettekst zijn een probleem. Maar om daarom te roepen dat je niemand niks verschuldigd bent... .

Laatst gewijzigd door Восход-1 : 27 juni 2012 om 16:49.
Oud 27 juni 2012, 16:54   #443
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
En vergelijk aub. abolitionisten niet met een stel white boys opgegroeid, beschermd en gevoed door de civilisatie waartegen ze als rebelse tieners met deuren gaan smijten en fuckyoukes doen van "ik ben je niks verschuldigd!" omdat ze niet mogen roken op hun kamers.
Als jij stop met te denken dat het gross van anarchisten bestaat uit blanke jongeren die niet op hun kamer mogen roken en met deuren smijten. In tegendeel, toen ik nog thuis woonde, was ik een VB'er.

Citaat:
Het gaat echt niet op. De gerontocratie, de vreselijke inefficientie en de vrachtwagenladingen aan wettekst zijn een probleem. Maar om daarom te roepen dat je niemand niks verschuldigd bent... .
Vertel mij eens wat ik wie verschuldigd ben, dat voor mij als anarchist niet door de beugel kan?
Oud 27 juni 2012, 16:56   #444
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dit is dus de argumentatie die ik mij volstrekt niet interesseert. Als je stopt met de Voldemortisatie van staatsstructuren gaat met je misschien gepraat kunnen worden. Voorlopig blijft het bij "we the sheeple".
Bewijs mij dat de Staat geen Voldemort is en dan kunnen we verder, he.
Oud 27 juni 2012, 16:58   #445
Восход-1
Banneling

Standaard

Ik ga niks bewijzen simpelweg omdat ik dat niet onderschrijf, die simplismes van "De Staat" versus "De Vrijheid". Dat zijn simplismes.

Jij vraagt aan mij om iets te bewijzen binnen jouw definitiekaderwerk. Een kaderwerk waar ik mij niet mee bezighoud omdat ik het te simplistisch vind.

Laatst gewijzigd door Восход-1 : 27 juni 2012 om 17:00.
Oud 27 juni 2012, 17:01   #446
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ga niks bewijzen simpelweg omdat ik dat niet onderschrijf, die simplismes van "De Staat" versus "De Vrijheid". Dat zijn simplismes.
"Ik moet niks bewijzen , ik sta daar boven" Klinkt bijna religieus, kijk eens in de spiegel alvorens anderen van ideologisch kaderdenken te beschuldigen.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 27 juni 2012 om 17:02.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 17:03   #447
Восход-1
Banneling

Standaard

Kijk jongen. Het is jouw kaderwerk, jouw definitie. Jij vraagt mij om iets te bewijzen wat in jouw gedachtewereldje zich voordoet.
Oud 27 juni 2012, 17:09   #448
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
TROLOLOLOL
Jep, ik trol graag wannabe-anarchistjes who can talk the talk but don't walk the walk.

Citaat:
Wat is een niet-reactionaire lijst volgens jouw? Ik wacht op het antwoord, het wordt vast amusant.
Zou je niet beter zelf eens een voorbeeld geven van wat jij en je medeanarchisten zoal verwezenlijkt hebben? Want daar ging het over.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 17:12   #449
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
"Ik moet niks bewijzen , ik sta daar boven" Klinkt bijna religieus, kijk eens in de spiegel alvorens anderen van ideologisch kaderdenken te beschuldigen.
Ik zou maar niet te hard roepen.

Ik zei zo eens dit:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
toch geweldig die anarchisten: ze kunnen boeken vol schrijven over hoe het moet gedaan worden.
Effectief iets doen daarentegen...

en jij slaagde er niet in verder te geraken dat dit lachwekkend staaltje retoriek:

Citaat:
Blijf dat vooral tegen uzelf herhalen dan gaat U het zeker zelf geloven. En vergeet niet te gaan stemmen, de gerontocratie rekent op reactionaire idioten.
Oud 27 juni 2012, 17:15   #450
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zou maar niet te hard roepen.

Ik zei zo eens dit

en jij slaagde er niet in verder te geraken dat dit lachwekkend staaltje retoriek:
Dat was ook geen oprechte vraag van je, dat was een zielige aanval dus je staat en par.

Ik aanvaard wel degelijk bewijslast, gewoon geen zielige aanvallen zoals 'wie gaat de wegen bouwen', 'de Staat onstaat vanzelf', 'wat hebben anarchisten ooit gedaan' en nog het minst getrol vermomt als vragen. U gaf zelf toe dat het getrol was, en dus geen oprechte vraag.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 27 juni 2012 om 17:23.
Oud 27 juni 2012, 17:22   #451
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zou je niet beter zelf eens een voorbeeld geven van wat jij en je medeanarchisten zoal verwezenlijkt hebben? Want daar ging het over.
Ik persoonlijk? Niet veel, ik ben ook nog niet lang anarchist. Ben een paar keer in de voedselkeuken van AK gaan helpen.
Anarchisme in het algemeen: bijdrage aan abolitionisme, opstarten van co-operatieven zoals Mondragon, 2 grootschalige sociale experimenten (Makhnovia en Catalonië), de 8-uren werkdag, bijdrage aan een hoop rechten en vrijheden, druk om het eindigen van de Vietnam-oorlog, ...

Voila, Uw niet-reactionaire lijst graag. Laten we eens lachen. Mag ik gokken op N-VA?

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 27 juni 2012 om 17:30.
Oud 27 juni 2012, 19:53   #452
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik persoonlijk? Niet veel, ik ben ook nog niet lang anarchist. Ben een paar keer in de voedselkeuken van AK gaan helpen.
Anarchisme in het algemeen: bijdrage aan abolitionisme, opstarten van co-operatieven zoals Mondragon, 2 grootschalige sociale experimenten (Makhnovia en Catalonië), de 8-uren werkdag, bijdrage aan een hoop rechten en vrijheden, druk om het eindigen van de Vietnam-oorlog, ...
Abolitionisme was lang geen monopolie van de anarchisten. Mondragon evenmin, dat was het werk van Baskische nationalisten. De burgemeester sprak onlangs nog over "het vaderland" in een overigens vrij goede reportage erover. Die sociale experimenten dateren van meer dan zeventig jaar geleden, het gros der experimenten van nadien bestonden vooral in het high proberen raken. De 8 uren werkdag was ook geen anarchistische verwezenlijking maar die van de sociaal-democratie. Die ook overigens het gros van al die vrijheden en rechten heeft verwezenlijkt. En de druk om de vietnam-oorlog te beëindigen was verre van het werk van anarchisten, maar van burgerbewegingen.

Citaat:
Voila, Uw niet-reactionaire lijst graag. Laten we eens lachen. Mag ik gokken op N-VA?
Is N-VA dan niet-reactionair volgens u?
Oud 27 juni 2012, 20:27   #453
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Leg ons het verschil eens uit, en met voorbeelden a.u.b. ?
Waarom zou ik?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 21:35   #454
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Enkele anarchiserende projecten die wel de moeite van vermelden waard zijn, al zullen de deelnemers zich niet noodzakelijk als anarchisten omschrijven:

LETS uiteraard: http://www.letsvlaanderen.be/

Bitcoin: http://bitcoin.org/

De piratenbaai uiteraard.

Laatst gewijzigd door Bolleke Wol : 27 juni 2012 om 21:35.
Oud 27 juni 2012, 22:07   #455
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Abolitionisme was lang geen monopolie van de anarchisten. Mondragon evenmin, dat was het werk van Baskische nationalisten. De burgemeester sprak onlangs nog over "het vaderland" in een overigens vrij goede reportage erover. Die sociale experimenten dateren van meer dan zeventig jaar geleden, het gros der experimenten van nadien bestonden vooral in het high proberen raken. De 8 uren werkdag was ook geen anarchistische verwezenlijking maar die van de sociaal-democratie. Die ook overigens het gros van al die vrijheden en rechten heeft verwezenlijkt. En de druk om de vietnam-oorlog te beëindigen was verre van het werk van anarchisten, maar van burgerbewegingen.
Lees opnieuw: bijdrage aan. Ik heb niet beweerd 'monopolie op'. Betreffende 8 uren werkdag google: Haymarket-affair, één van de redenen waarom we het feest van de arbeid vieren. Zonder het te weten heb jij jarenlang een paar anarchisten herdacht op 1 mei.
Betreffende vietnam; die burgerbewegingen waren vooral hippie's. Free love etc. zijn anarchistische concepten en de populariteit van literatuur als Walden en CIvil Disobedience in die tijd zouden U ook een hint kunnen geven.
Citaat:
Is N-VA dan niet-reactionair volgens u?
Een hoop idioten die zich anno 2012 nog zorgen maken over marijuana en jongeren en seks, komen zever dat er meer autoriteit en discipline nodig is in het onderwijs etc. ja, dat is nogal reactionair.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 27 juni 2012 om 22:07.
Oud 27 juni 2012, 22:16   #456
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... ik ben ook nog niet lang anarchist...
Hoe bent u eigenlijk tot uw huidige opvattingen gekomen?

Wat heeft u ertoe aangezet om anarchist te worden?

Wat (of wie) heeft u 'het licht' doen zien?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 23:14   #457
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Hoe bent u eigenlijk tot uw huidige opvattingen gekomen?

Wat heeft u ertoe aangezet om anarchist te worden?

Wat (of wie) heeft u 'het licht' doen zien?
Vooral via de werken van Henry David Thoreau eigenlijk, dat was de eerste (semi-)anarchist wiens ideeën ik echt revolutionair vond. Nadat ik me had afgekeerd van nationalistische tendensen begon ik politieke geschiedenis etc. te bestuderen, en dan vormden zich allerlei ideeën over de verdeling van macht, sociale contracten, etc. Het lezen van Thoreau was echt een openbaring, waar allerlei ideeën die door mijn hoofd spookten betreffende politiek samenvielen. Ik was eigenlijk niet via politieke essays enzo bij Thoreau terecht gekomen, maar via zijn essay over zelfvoorzienend leven in de natuur. Ik heb Civil Disobedience pas na Walden gelezen.
Oud 28 juni 2012, 09:43   #458
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Lees opnieuw: bijdrage aan. Ik heb niet beweerd 'monopolie op'. Betreffende 8 uren werkdag google: Haymarket-affair, één van de redenen waarom we het feest van de arbeid vieren. Zonder het te weten heb jij jarenlang een paar anarchisten herdacht op 1 mei.
Dat weet ik wel degelijk hoor.
Maar de eis voor een kortere werkdag is ouder dan dat. En lang niet alleen iets van anarchisten.

Citaat:
Betreffende vietnam; die burgerbewegingen waren vooral hippie's. Free love etc. zijn anarchistische concepten en de populariteit van literatuur als Walden en CIvil Disobedience in die tijd zouden U ook een hint kunnen geven.
Het is een misvatting dat die burgerbewegingen vooral uit hippies bestonden. Black Panther was bijvoorbeeld niet bepaald hippie. Martin Luther King ook niet. Abraham Lincoln was dat ook niet.

Citaat:
Een hoop idioten die zich anno 2012 nog zorgen maken over marijuana en jongeren en seks, komen zever dat er meer autoriteit en discipline nodig is in het onderwijs etc. ja, dat is nogal reactionair.
Wel ik stem ook niet op N-VA.
Oud 29 juli 2012, 16:23   #459
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Oud 29 juli 2012, 16:31   #460
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Een niet te onderschatten bijdrage in de strijd tegen het internationaal kapitalisme!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be