![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Banneling
|
![]() Mogen parlementariers geen kosten inbrengen, leningen, kinderen ten laste en dies meer ? Me dunkt dat dit toch allemaal een invloed heeft op het netto loon. Vandaar ook dat men in principe een netto loon niet zomaar kan vergelijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van sommige andere partijen moeten we ons toch langzamerhand beginnen af te vragen of ze überhaupt nog 'experten' hebben (of ooit hadden). Het ontbreken van 'experten' maakt uiteraard ook een vertaler overbodig, en dat scheelt wel een slok op de borrel ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
|
![]() Het parlement bevat ook interessante passages. Vaak houdt Filip Dewinter er de sfeer in op de plenaire zitting:
http://www.youtube.com/watch?v=IZDDbGUSgXM |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Gemeenschapssenator verdient wel degelijk 5% minder dan een Vlaams parlementslid dat geen gemeenschapssenator is. Dewever en co verdienen dus minder OMDAT ze ook senator zijn. Laatst gewijzigd door Helias : 29 juni 2012 om 00:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Minister-President
|
![]() Maar dient die geldwolf dan ook niet aanwezig te zijn? Als hij het te druk heeft met zijn Dag Allemaal werk moet hij dan niet opstappen als senator?
![]() |
#251 |
Minister-President
|
![]() Oei, terechte kritiek op NVA, laat ik als NVA schaap dan maar zwijgen.
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de man waarvoor ik gestemd heb niet aanwezig is in de senaat kan me niet zoveel schelen. Ik zou het erger vinden moest hij daar zijn tijd zitten te verdoen. Vroeger was ik ook zo dom om mee te heulen met dat populistisch gezwets omtrent aanwezigheden op de plenaire. Sinds ik weet hoe het er daar aan toe gaat, ben ik blij dat er sommigen wel wat beters te doen hebben. Alé schiet nu maar weer verder met uw losse floddertje. Veel plezier ermee.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat de domheid van uw opmerking u vooral ontgaat. Echt redelijk lachwekkend dat jij nog steeds schijnt te geloven dat je je mandaat vervult door op geregelde tijdstippen in een plenaire uw tijd op te souperen. Ik dacht dat ook toen ik 16 was. U bewijst nog maar eens de ondraaglijke lichtheid van uw politiek inzicht.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
|
![]() Zolang niemand hier andere cijfers geeft verdient een Vlaams parlementslid 'ruim' 4000 Euro netto per maand, en een Federaal parlementslid 5700 min 5% = 5415 Euro. ALs ik goed kan rekenen is 5415 nog altijd iets meer dan 4000 ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
|
![]() Er wordt een vergelijking gemaakt met de netto maandwedde die effectief op de rekening gestort wordt. Al die 'aftrekposten' komen enkel ter sprake bij het invullen van de belastingsbrief. En daar heeft niemand iets mee te maken, net zoals er niemand iets te maken heeft met wat U en ik op onze belastingsbrief invullen (enfin, behalve de fiscus natuurlijk).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dit is een beetje oftopic hier. In de vergelijking zoals hier, gewoon met dezelfde parameters voor beide mandaten, zijn ze wel vergelijkbaar uiteraard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Politieke besluiten worden niet genomen in de plenaire, maar ik heb zo het gevoel dat je dat wel weet.
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BDW heeft hier wel degelijk teruggefloten en op zijn plaats gezet door de N-VA fractie in het Vlaams parlement. Dit is niet de normale gang van zaken dat een voorzitter zich laat terugfluiten.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |