![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ikzelf werk ook in de privé. Ik stel vast dat veel mensen vinden dat het gras veel groener is aan de andere kant terwijl, als je alles in beschouwing neemt, dat niet het geval is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- Worden sedert dit jaar zwaarder belast (RV) en in de toekomst nog zwaarder wegens de financiele nood vd Belg. Staat. - Werkkgever en werknemer dragen bij tot dit systeem en dit betekent dus dat wij netto MINDER te besteden hebben (deel van ons loon). Indien ambtenaren volgens hetzelfde principe hun (aanvullend) pensioen moesten opbouwen moeten jullie bijleggen! - uw pensioen is ZEKER. Het aanvullend pensioen in de privé is ONZEKER (het rendement). In pricipe kunnen wij ALLES verliezen. - persoonlijk : wij dragen (incl. wergeversstorting) 30 Euro/maand bij. Na 20 jaar bijdragen EN INDIEN HET HOOGSTE RENDEMENT (9% dus volledig onrealistisch) gehaald wordt dan betekent dat 10.000 Euro en daar moet dan nog roerende voorheffing (21% en stijgend) op betaald worden. - het Belgisch pensioenstelsel is BEDROG. Zij die bijdragen tot het BNP krijgen gemiddeld de helft. Dit zal stoppen of eindigen in burgeroorlog!!! Laatst gewijzigd door demonen : 30 juni 2012 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() IN GEEN ENKEL LAND ter wereld heeft een ambtenaar een hoger pensioen dan mensen uit de privésector!
België is de grote uitzondering (maar dit blijft niet duren). Indien een ambtenaar hetzelfde pensioen krijgt als wij in de privé nl gemiddeld 1.000 Euro/maand maar hij wil dat aanvullen met een tweede pijler zodat hij evenveel pensioen krijgt als wat ambtenaren NU KRIJGEN dan moet hij 45 jaar met 0 Euro naar huis gaan en er nog elke maand op toeleggen. DUS KLOJO, DIT SYSTEEM IS ROT! Laatst gewijzigd door demonen : 30 juni 2012 om 16:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik betaal de mensen niet die er in de privé de kantjes vanaf lopen. Ik betaal wel de ambtenaren. Spot the difference? Als een privé-bedrijf geen goede werknemers heeft gaat het na verloop van tijd simpelweg failliet. Aan de overheid komt men simpelweg extra geld eisen van de aandeelhouders, in casu de belastingbetalers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja de professionele overheidscontroleurs �* la Dehaene, Janssens, Stevaert en de tientallen anderen die verbetaalde postjes hadden bij Dexia bewijzen dat de overheid de zaken degelijk runt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg Xeno , ik ben mijn verstand nog niet verloren hé. De N-VA wil inderdaan mijn geld niet langer aan de Walen geven. Ze willen het aan de Spanjaarden , de Ieren , de Grieken en de Cyprioten geven , kwestie van eens te veranderen.
![]() Maar mijn centen ben ik evengoed kwijt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U had toch een creatieve boekhouder ? Dat heeft u zelf al toegegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien betaalt de overheid nergens in een pensioenfonds om datroyaal pensioen te realiseren. Ik zou het normaal vinden dat de overheid die miljarden stort via de pensioenskas en de solidaritei tussn prive en ambgenaren realiseert |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pas dit jaar. Ik heb 20 jaar aan een stuk ontzettend veel afgedragen . De man verklaarde mij krankzinnig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
http://www.federalecartografie.be/we...d_class=&view= Voer misschien eens enkele simulaties in.... (hint : poetserambtenaar : niveau D, zonder diploma) ![]() Aan U laat ik het bewijs voor uw beweringen i.v.m. de privépoetser.... ![]()
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben verzekeringsmakelaar. Mijn bruto ontvangsten zijn tot op de eurocent bij de fiscus bekend, ik kan geen eurocent in het zwart verdienen. Anderen wel. Het gevolg daarvan is dat ik de maximale sociale bijdrage betaal, terwijl een andere zelfstandige , die wel in het zwart kan werken dikwijls het minimum betaald. Ik dus meer dan 12000 euro per jaar en die andere dus minder dan 3000 euro per jaar , maar ons pensioen is op 50 of maximaal 100 euro na hetzelfde . Ik heb een fiscalist ingeschakeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, op zoek naar salarisschalen, heb ik dit wel gevonden http://www2.vlaanderen.be/arbeidsvoo...hine/index.htm Ne D131 heeft daar een aanvangswedde van netto 1400€ (index ?) en een eindwedde van 1700€ (plus telkens nog wat premiekes). Dus toch allemaal niet zo heel ver ernaast (wel wat overschatting van de eindwedde, wegens onderschatting van de belastingen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar je je volgende bedenking nog eens bij mag maken overigens. Hoe gaan die 2e pijler fondsen nog rendement halen? Een paar weken gelden was er een eerste belgische (kleinere) speler die failliet ging en in het huidige klimaat verwacht ik dat er nog veel gaan volgen. Bovendien - tenzij je de zaken héél goed opvolgt - is maar de vraag wat zo'n pensioenfonds eigenlijk precies in bezit heeft. Bvb. Ik heb me een beetje verdiept in hoe shorten precies werkt. Nu als je wil shorten (tenzij je het naked doet) veronderstelt dit dat je ergens aandelen kan lenen. Bij mij deed dit de vraag rijzen van wie lenen die shorters dan precies die aandelen? Ik ben daar nog niet helemaal uit maar vermoed dat nogal wat van de aandelen en fondsen die zogezegd in het bezit van pensioenfondsen zijn, in realiteit uitgeleend zijn aan derde partijen om ermee te speculeren op de markt. Zo'n beetje zoals met het goud van de centrale banken dus. Alleszins is mijn eigen conclusie dat ik niet wens deel te nemen aan al die verschillende ponzi-schema's. De fiscale korte termijn voordelen wegen mijns insziens niet op tegen de enorme risico's op niet betaling of compleet weggeinflationeerde betaling tegen dat ik er nood aan ga hebben. En dan blijft er natuurlijk ook nog het feit dat de overheid veel eerder dan in eigen rangen te snijden de aanlokkelijke pot van 2e pijler pensioenplannen zal aanslagen om de volgende budgettaire crisis 'op te lossen'. |
|
![]() |
![]() |