![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 |
Banneling
|
![]() Ik stel voor dat we Jan beter met rust laten
Wat moet je met iemand die het verbod op vrouwelijke priesters en hiërarchische ambten in de kerk vergelijkt met vrouwentoiletten en dat dus niet discrimerend vindt? Ik lag er wel even plat van (van het lachen) Laatst gewijzigd door eno2 : 5 juli 2012 om 00:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#502 |
Banneling
|
![]() Wacht maar een paar jaren totdat ze aan de macht zijn dan zal je zien dat die nazi's koorknapen zijn in vergelijking met de moslims. Gelukkig zijn die moslims heel wat achterlijker dan de nazi's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk kan ik dat. Ik zie immers dat vrouwen niet toegelaten worden tot het door de staat betaalde beroep van pastoor en dat daar geen enkele objectieve motivering voor gegeven wordt. Dat vrouwelijke pastoors niet passen binnen de filosofie van uw club, is immers geen objectieve motivering.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 ob·jec·tief (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord; vergrotende trap: objectiever, overtreffende trap: objectiefst) 1zonder zich door eigen voorkeur te laten beïnvloeden; onbevooroordeeld, onbevangen (tegenstelling: subjectief) Wanneer een geschiedkundige zich in zijn geschiedkundig onderzoek laat leiden door zijn eigen voorkeuren in plaats van door de geschiedkundige feiten, is zijn onderzoek niet objectief. Dat heeft niets met zijn betrokkenheid bij het onderzoek te maken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En je ziet geen enkele mogelijke objectieve motivering waarom vrouwentoiletten en vrouwenkleedkamers voor jou verboden terrein zijn, of waarom jij niet kan profiteren van aanbiedingen voor kinderen onder de 12 jaar? Citaat:
Precies! En de betaling van de lonen van pastoors door de staat (lees: door jou en mij), maakt daar deel van uit.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voorheen waren gemeenschappelijke gevoegplaatsen zonder persoonlijke afscherming gemeengoed.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De schoofzak heeft daar 100% gelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In juridische zin betekent het inderdaad: ongeoorloofd onderscheid maken. In ons geval is er van ongeoorloofd onderscheid maken geen sprake. Want... Vrouwen die priester zouden willen worden hebben een visie op de functie van de man en vrouw binnen onze gemeenschap, die indruist tegen de ideologie van de kerk. Zo'n beetje als dat mandaadhouders van het Vlaams Belang een visie zouden hebben die zou indruisen tegen de ideoologie van de vakbond, en voor die reden als lid van de vakbond geweigerd worden. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 5 juli 2012 om 07:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#512 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar soit, dat doet er hier verder niet echt toe. Wat belangrijker is, en wat jij inderdaad aanstipt, is dat functies binnen zo'n hobbyclub niet door de staat betaald dienen te worden. Richt gerust een hobbyclub of vereniging op, maar draag dan als hobbyclub wel zelf zorg voor de betaling van je grondpersoneel. Dan staat het je immers vrij om in hobbyverband binnen de club zoveel onderscheid te maken als je maar wil, en de leden die dat niet bevalt, stappen maar over naar een andere hobbyclub of richten er zelf eentje op. Rechtspersonen en burgers mogen m.i. onderling zoveel onderscheid maken -"discrimineren" zo je wil- als zij maar believen. De staat echter, dient gelijke gevallen gelijk te behandelen in het contact met burgers en rechtspersonen. Zo is die hele "discriminatie"-wetgeving uiteindelijk ooit ook bedoeld geweest.
![]() |
![]() |
#514 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je geeft dus een andere definitie aan objectief, een eigen invulling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijlange niet. Ik hanteer de definitie die ik in Van Dale vond. De vaststelling van discriminatie heeft niets met mijn persoonlijke voorkeuren te maken. Het is een objectieve vaststelling. Niet meer en niet minder.
![]() |
![]() |
![]() |
#517 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wel. 't Is te zeggen: één van de redenen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 5 juli 2012 om 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet objectief dus. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 5 juli 2012 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allemaal irrelevant, het gaat niet om het negeren van christelijke subjectiviteit. Maar het gaat erom, dat als je onderscheidt maakt tussen man en vrouw dat dat discriminatie is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen die visie is dat geen discriminatie maar een inkleden van functies, naar de geaardheid. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 5 juli 2012 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |