![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Europees Commissaris
|
![]() mislukte edit
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 19 juli 2012 om 14:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Volgens u niks. Eigenlijk had ik niet anders verwacht. Voor Vlaanderen tellen mensen en hun wensen niet. (toekomstig) Vlaanderen= dictatuur. Hoe kon ik dat toch vergeten. In Antwerpen zullen ze wel beslissen hoe de mensen in Linkebeek moeten leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2012 om 14:27. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of er nu in een gehucht 100% van de mensen Frans of Engels of Duits of Chinees of Turks of Swahili spreken, dat maakt toch niet uit? ze mogen die taal spreken, zonder probleem, maar de officiële taal blijft het Nederlands. Zo is dat in gelijk welk land waarom zou dat hier anders moeten zijn? en dan nog alleen voor de Franstaligen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
|
![]() Citaat:
Enkel dagen geleden las ik nog een brief (ik ben wel niet 100% zeker dat het geen vertaalde versie was) uit de 15e eeuw tussen de hertog van Brabant en enkel van zijn hogere edelen/leenmannen uit het hertogdom Limburg, (overmase) die in het Frans opgesteld was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
*o.a. recht op gebruik van de minderheidstaal voor officiële gelegenheden. Laatst gewijzigd door pajoske : 19 juli 2012 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er was geen Nederlandstalige elite, en dat is het wat telt. Wat U Vlaamse elite noemt, waren kollaborerende geografische, franstalige Vlamingen. Hoeveel Nederlandstaligen zaten toen in het parlement, antwoordt daar eens op.....? Er waren toen immers unitaire partijen en geen NL- en F-partijen. En wie zei daar ook alweer dat we terug moeten naar unitaire partijen en unitaire kieskringen....Wat een ontstellend gebrek aan geschiedkundig inzicht! Citaat:
Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Europees Commissaris
|
![]() En nu beslissen ze dat in Brussel.....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoeveel NL-taligen zaten er toen in het parlement?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 19 juli 2012 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Principes en praktijk waren dus duidelijk twee verschilende dingen! In de praktijk kreeg men een boete als men zijn kind wou aangeven in het NL op de burgerlijke stand in BXL...
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 19 juli 2012 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2012 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, u wilt het niet verstaan. En dus nogmaals. Indien de Vlaamse elite op zijn taal had gestaan, dan was er nooit een verfransing geweest. En dan kan men nog aannemen dat de adel verfranst was (dat was die meestal al eeuwen en die is het nog steeds) maar niet de lokale geneesheer of de notaris of de plaatselijke advokaat. Want die hadden dagelijkse omgang met de mensen. Deze Vlaamse elite heeft het laten afweten.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2012 om 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nogmaals, hoeveel % der parlementsleden waren Nederlandstalig? ....Een zeer kleine, te verwaarlozen minderheid dus. Maw er werd een Franstalige diktatuur gevestigd! Mijn uiteindelijk punt: een schril kontrast met het Willemregime! PS Gij zijt dus Heelnederlander?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 19 juli 2012 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2012 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen dat cijnskiesrecht was gebaseerd op de cijnsplicht. En die cijns had betrekking op bezit van gronden en huizen. Het onroerend inkomen, dus. Met enkel een beroepsinkomen als cafébaas zou men er niet komen, tenzij die cafebaas ook gronden bezat waar hij belasting op betaalde.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 19 juli 2012 om 15:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |