![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Ik betaalde 9% over 30 jaar
Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juli 2012 om 14:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() Maakt niet uit. Elke economische denktank komt tot de vaststelling dat wie nu nog een huis wilt kopen veel slechter af is dan vroeger. 9% op 1000 euro is hetzelfde als 2% op 4000 euro. Ja, de huizenprijzen zijn bijna vervierdubbeld.
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Generaties, nationaliteiten, privé en staat, inkomenscategorieën enzovoort tegen elkaar opzetten leidt bovendien af van de echt relevante tegenstellingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Iedereen? Natuurlijk niet - maar die generatie als geheel? Zeker wel. Zij leven langer maar willen niet langer werken. Zij en hun politici hebben de staatsschuld ongekende hoogtes in gejaagt. Ze hebben ons met een onhoudbaar model opgezadeld, en houden er toch aan vast - maar dat mag men hen niet aanklagen? Jochie toch - waarom gaat ge niet in Cuba wonen daar is alles veel beter ![]() Citaat:
Bovendien is er in uw paradigma geen enkele plaats voor verantwoordelijkheid. Dus als de Grieken, links en rechts - keer op keer - voor een onhoudbaar economisch beleid kiezen - en hun belastingen en rekeningen ontduiken of simpelweg niet betalen, is dat hun fout niet, en zelfs moest het hun fout zijn, mag men ze dat noch verwijten noch ze met hun eigen rekening presenteren? Idem voor de megarijken in Amerika die daar de boel verzieken? Idem voor de Fidelisten in Cuba die ervoor gezorgd hebben dat een gewone maandloon in Cuba ongeveer 20 euro is? Nee enkel diegenen die gij viseert zijn fout... Pff.
![]() |
![]() |
#45 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Leeghalen doen banken met je spaarrekeningen ook en daar heeft niemand problemen mee. De dag dat ik gestopt ben met werken heb ik mijn door het werk betaalde, aan diggelen gestampt en heb hem tot op heden geen seconde gemist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken toevallig (?) een gezin dat leeft van één loon. Ze hebben géén auto maar zijn 100 % op de hoogte van alle openbaar vervoer, beter dan de NMBS en/of De Lijn. Op reis: ieder jaar een city-tripje. Ze hebben 3 kinderen waarvan er 2 afgestudeerd zijn. (En getrouwd) Ze hebben een TV, al héél lang internet, een ingerichte keuken, weliswaar zonder alle overbodige fietjefatjes, een varken hebben ze niet, wel kippen die wekelijks zorgen voor de nodige eieren. Deze beestjes worden gevoed met keukenafval en 's zondags krijgen ze een beetje graan dat gehaald wordt bij een boer... ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 27 juli 2012 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Onlangs zei een vrouw uit het onderwijs die nu op pensioen is mij dat we moesten doen zoals in Frankrijk met Hollande, de pensioenleeftijd opnieuw verlagen.
Zij had gesproken met een 'kenner', iemand die in de banksector werkt, en die had gezegd dat er geen enkel probleem is om de pensioenen van de huidige bejaarden te betalen, maar natuurlijk, de volgende generaties zouden wel hard moeten werken, tot hun 70e. Zij zag daar geen enkel probleem in, en vond dat maar heel rechtvaardig. "Ik heb ook heel mijn leven gespaard voor mijn pensioen". Gelukkig zat ik niet op een stoel, of ik was er zeker van gevallen. Hoe egoïstisch kan een mens zijn, nietwaar ? Zelf op hun 58e met pensioen gaan, en om de zoveel jaar de pensioenen zien verhogen, los van enige productiviteisstijgingen, de staatsschuld creëren, maar de volgende generaties gaan zich wel krom en kreupel werken om dat allemaal te blijven betalen... Ik vraag mij af of dat mens kinderen of kleinkinderen heeft, en of ze dat ook aan hen toewenst.
![]() |
#52 |
|
![]() Ik viel van mijn stoel toen een bankbediende tegen me zei, dat ik slechts 45% van mijn pensioensparen zou terug terugkrijgen, waarvan "slechts 16%" naar de staat zou gaan en de andere 39% jammerlijk verdampt waren in deze woelige tijden.
Toen ik vroeg waar dan de winstdeelbewijzen die ze me stuurden gebleven waren, kreeg ik te horen dat die enkel indicatief geweest waren. Ik kreeg de goede raad om het kapitaal toch vast te zetten tot mijn 65, dan moest ik die 16% aan de staat niet betalen. Toen ik vroeg of ze me dan de garantie konden geven dat ik de volledig vastgezette som zeker zou terug krijgen, wat wollige zever met als fantastische geruststelling: in deze moeilijke tijden weet jij net zo goed als ik dat er geen zekerheden zijn in het leven. Heb hem mijn geld cash gevraagd en gezegd, een zekerheid heb jij nu wel, dit geld zie jij nooit meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt ook nog corrigeren met de interestvoet Als je 9% moet afbetalen tijdens een 5% inflatie periode, of je moet 2% aflossen in een -2% deflatie periode. In beide gevallen betaal je 4% Als je 9% moet aflossen op 1000euro, is het inderdaad logisch dat de waarde van uw huis verdubbelt als de interestvoeten halveren. Uw huis is ook een investering, en de waarde van uw huis is de waarde van de huuropbrengsten. Als die gekoppeld worden aan de sla-index, stijgt de waarde van uw onroerend goed mee met de index, en omgekeerd met de interestvoet. Vanaf de ECB de interestvoet terug verhoogt, zul je de waarde van de huizen zien dalen. Nu kan ik mij niet inbeelden dat iemand hier leent aan 2% volgens mij is de langetermijn interest nog altijd 5% ? Iemand die leent met een variabele interestvoet, is toch beter van een vaste interestvoet te verankeren in deze uitzonderlijke marktomstandigheden.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 30 juli 2012 om 08:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Wie dezelfde ervaring wil als die van de baby-boomers, moet gewoon naar Afrika verhuizen. Daar groeit alles zeer snel, liggen de mogelijkheden voor het grijpen, is grond en huis betaalbaar, en heerst een optimisme dat hier al lang begraven is.
Jongeren in Europa zijn totaal gedoemd om te blijven sukkelen. Ze blijven bij hun moeder wonen, komen niet buiten, moeten slavenarbeid verrichten tegen een hongerloon, en vinden nooit een job die bij hun diploma of interesse past. Obsceen. En niks aan te doen. Want de boomers geven niet op wat ze hebben vergaard. Aan alle jongeren die deze discussie volgen: verhuis gewoon. Europa heeft u niks te bieden.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 30 juli 2012 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Maar je zou het huidige jongeren wel aanraden? Ze kunnen van hun 23 tot hun 30ste proberen. Lukt het niet, dan kunnen ze nog altijd terug....
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() De twee grootste nationaliteitsgroepen die in 2009 om familiale redenen een eerste verblijfstitel kregen, waren Marokkanen – 7.972 vergunningen of 28 % van alle nieuw afgeleverde verblijfsvergunningen om familiale redenen – en Turken – 2.526 afgeleverde verblijfstitels (of 9 %). Zij worden gevolgd door nationaliteitsgroepen die niet in de visumgegevens voorkomen: in het lijstje van landen die om familiale redenen de meeste machtigingen tot verblijf kregen, staat Brazilië op plaats vier, de Verenigde Staten op plaats zeven en Japan op plaats acht. Onderdanen van de Democratische Republiek Congo, Algerije, India en Kameroen behoorden in 2008 al bij de top van de landen met het meeste aantal visa voor gezinshereniging. In 2009 staan ze nog altijd in de top tien van de belangrijkste nationaliteitsgroepen die een verblijfsvergunning om familiale redenen kregen (figuur 27).
Bron: studie CGKR In welke richting ging de migratiestroom ook alweer, c2c? Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 juli 2012 om 10:33. |
![]() |
![]() |