Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2012, 14:28   #161
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Een test gaat specifiek over wat JIJ kan. Het taalaspect van een cv niet.
DUS is een cv ondergeschikt aan wat je kan !
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 14:28   #162
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
DUS is een cv ondergeschikt aan wat je kan !
Nee, een CV is als het ware een visite kaartje die omschrijft wat je kan en gedaan hebt.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 14:29   #163
Doa
Banneling

Standaard

niet enkel voor cv's trouwens. ik erger mij ook aan emails zonder correcte opmaak of verkeerd gebruik van leestekens tenzij het prive mails zijn natuurlijk
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 14:29   #164
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Het is niet ongewoon om in de IT in 5 jaar tijd 5 jobs uit te oefenen in die branche en dan heb ik het niet eens over de verschillende attestaties en opleidingen je in die 5 jaar passeert.
Maar dat neemt toch niet meer dan 5 regeltjes in beslag?

Job 1. Bedrijf. Verantwoordelijkheden. Jaartallen.
Job 2. Bedrijf. Verantwoordelijkheden. Jaartallen.
Job 3. Bedrijf. Verantwoordelijkheden. Jaartallen.
Job 4. Bedrijf. Verantwoordelijkheden. Jaartallen.
Job 5. Bedrijf. Verantwoordelijkheden. Jaartallen.

Gedaan. Meer schrijf je daar toch hopelijk niet bij?
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 14:30   #165
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
VOILA , mensen als U met een bureau jobke snappen geen jota van het echte leven .
Uw briefje kan je laten controleren door iemand anders . en dus lichtelijk fraaier laten ogen dan U bent .

ALs ik een las of soldering moet doen , dan moet die juist zijn , en de voorbereiding en de uitvoering en de nazorg , en daar moet geen andere peroon nog een kakske boven op komen doen want ik heb een daad verricht die definitief is , en niet te verbeteren valt .

Vandaar dat ik werkmensen veel bekwamer en superieurder vind en dat er er meer respect voor heb dan voor een papieren lul die niets van zichzelf in de schaal kan leggen zonder dat het door 5 colega's verbeterd is .
Serieus kerel, manieren, heb jij die ooit geleerd?

Trouwens, ik heb geen 'bureaujobke'. Moest je mijn bericht waarop je reageert fatsoenlijk gelezen hebben zou je dat weten.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 17 augustus 2012 om 14:33.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 14:30   #166
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
niet enkel voor cv's trouwens. ik erger mij ook aan emails zonder correcte opmaak of verkeerd gebruik van leestekens tenzij het prive mails zijn natuurlijk
Zelfs privé-mails moeten correct. Tenzij het om spreektaal gaat die correct wordt geschreven. Want zelfs spreektaal kan correct geschreven worden.

't Is maar da we binnenkort ne keer gaan zien hé.
Oud 17 augustus 2012, 14:31   #167
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Lampedeir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Neen, want wat ik schrijf is de waarheid. Ik spendeer zowat de helft van mijn professioneel leven buiten, om met mijn handen groenten en granen van het veld naar de markt te krijgen.

Ik ga er prat op dat ik alles doe wat mijn medewerkers moeten doen. Ik werk samen met ze, en wil me vooral niet boven hen verheffen.

Ze vinden dat wel nogal ambetant, want graag hadden ze in mij een echte blanke baas gezien, die zoals onze koloniale voorouders alleen commandeert. Ik spendeer dus ook veel van mijn tijd in het uitleggen van het nut van een andere management-techniek.

Ik heb zelfs 4 jaar bij de vuilkar in België gewerkt (wel als vakantiejob, maar toch telkens een maand) en een jaar lang vuilbakken in Kinshasa onderzocht.

Ik ben dus niet vies van zelfs de meest vieze handenarbeid.

Maar ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt.
Ik wil je nu niet aanvallen..maar ik moet zeggen dat je nogal ne straffe bent.
Van de ene kant wil je tussen de mensen staan en dat is netjes, maar een cv of CV mag geen schrijffout bevatten want die vliegt er uit.

Je zou die CV misschien kunnen doornemen en moest die alsnog intressant zijn kan je de kandidaat hier op attent maken en checken welke uitleg hij hier over heeft.

En je weet toch ook dat wanneer je zoveel verschillende functies zoekt er een steengoede technieker kan tussen zitten maar per ongeluk een schrijffout tikt.

Die arme negers toch...

Laatst gewijzigd door Lampedeir : 17 augustus 2012 om 14:33.
Lampedeir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 14:31   #168
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat mij er wel aan toevoegen dat ik enkel boerkes in de Congo recruteer, en dan nog in het gebrekkig Lingala.

Maar dat geheel terzijde.
Hahahhahahahaa had ik dat geweten dan had ik in deze discutie en aan een lul als jij mijn tijd niet gespendeerd .

Boerkes in de congo hun CV op taalfouten gaan selecteren ????????????

ik plas bijna in mijn broek van t'lachen , man man man
Oud 17 augustus 2012, 14:33   #169
Vladja
Burger

Standaard

Citaat:
Sorry, maar dat is wartaal. Wanneer iemand zegt dat hij of zij een CV of sollicitatiebrief in de vuilbak smijt als daar fouten instaan, is dat NIET omdat die persoon niet foutloos schrijft, maar WEL omwille van de eerste indruk die dit wekt.

Een recruteerder is op zoek naar iemand die zijn of haar job ernstig neemt. Iemand die zelfs de moeite niet doet zijn cv na te kijken of te laten nakijken op fouten wekt de indruk dat hij zelfs de sollicitatie niet ernstig neemt.

In eender welke les over hoe je een CV of sollicitatiebrief schrijft wordt dat trouwens steeds benadrukt: laat je cv en sollicitatiebrief altijd door iemand nalezen.

Ik ben zelf taalleerkracht. Ik schrijf bijgevolg weinig fouten. Wel, als ik een brief moet opstellen die naar ouders of leerlingen gaat, dan laat ik deze steeds door een collega nalezen, en die collega's doen net hetzelfde. Dat is niet omdat wij mensen willen bedriegen, maar omdat wij onze job ernstig nemen.

Dus nogmaals: een recruteerder is niet op zoek naar een feilloze speller, maar naar iemand die z'n job ernstig neemt. Hulp inroepen om er voor te zorgen dat er geen fouten in je cv staan is juist een duidelijke indicatie dat je het ernstig neemt.
2

Ter info: rekruteren en alle afgeleide woorden schrijf je volgens het Groene Boekje met een k (ik dacht dat dit je als taalleerkracht wel zou interesseren)
Vladja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 14:34   #170
Vladja
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Een verstandig lezer weet dan ook dat dat het hele punt is. Niet dat lassers of bouwvakkers beoordeeld moeten worden op hun taalkunstjes in een cv. We kunnen daar evenwel toch nog drie pagina's over vollullen, dat is amusant, maar brengt geen zoden aan de dijk.
Voor een functie van lasser zullen er ook waarschijnlijk geen 150 sollicitaties binnenlopen. Hoe meer sollicitaties je binnenkrijgt, hoe meer dergelijke op het eerste zicht minder belangrijke factoren zullen meespelen.

Niettemin vind ik persoonlijk dat een correct taalgebruik moet in een CV, maar voor bepaalde functies zal men daar veel minder zwaar aan tillen.
Oud 17 augustus 2012, 14:35   #171
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampedeir Bekijk bericht
Ik wil je nu niet aanvallen..maar ik moet zeggen dat je nogal ne straffe bent.
Van de ene kant wil je tussen de mensen staan en dat is netjes, maar een cv of CV mag geen schrijffout bevatten want die vliegt er uit.

Je zou die CV misschien kunnen doornemen en moest die alsnog intressant zijn kan je de kandidaat hier op attent maken en checken welke uitleg hij hier over heeft.

En je weet toch ook dat wanneer je zoveel verschillende functies zoekt er een steengoede technieker kan tussen zitten maar per ongeluk een schrijffout tikt.

Die arme negers toch...
Lol, maar ik zie geen reden om Congolezen niet even professioneel te behandelen als Europeanen.
Oud 17 augustus 2012, 14:36   #172
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vladja Bekijk bericht
2

Ter info: rekruteren en alle afgeleide woorden schrijf je volgens het Groene Boekje met een k (ik dacht dat dit je als taalleerkracht wel zou interesseren)
Yep, daar heb je gelijk. Gelukkig is de taal die ik geef niet Nederlands
Oud 17 augustus 2012, 14:36   #173
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat neemt toch niet meer dan 5 regeltjes in beslag?

Job 1. Bedrijf. Verantwoordelijkheden. Jaartallen.
Job 2. Bedrijf. Verantwoordelijkheden. Jaartallen.
Job 3. Bedrijf. Verantwoordelijkheden. Jaartallen.
Job 4. Bedrijf. Verantwoordelijkheden. Jaartallen.
Job 5. Bedrijf. Verantwoordelijkheden. Jaartallen.

Gedaan. Meer schrijf je daar toch hopelijk niet bij?
Job X, bedrijf, project & technologie omschrijving / verantwoordelijkheden - tijd.
Gezien de vele verschillende technologieën kom je er niet mee vanaf door te stellen dat je System Architect' bent of wat dan ook.

Geloof me, het is niet omdat men graag typt dat men soms een iets langere CV heeft. Ik persoonlijk beperk me tot scholing, relevante technologieën en recente/relevante werkervaringen voor de job waarop ik solliciteer en dan nog kan je aan 2 pagina's komen. Vooral gezien ik me niet toeleg op één specifieke technologie maar op meerdere.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 14:37   #174
Vladja
Burger

Standaard

Citaat:
Een test gaat specifiek over wat JIJ kan. Het taalaspect van een cv niet.
Neen, maar als je de moeite niet doet om een correct geschreven CV en motivatiebrief op te stellen of te laten opstellen, geeft dit aan de rekruteerder de indruk dat je ook de sollicitatie zelf niet zo ernstig neemt.
Oud 17 augustus 2012, 14:37   #175
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat mij er wel aan toevoegen dat ik enkel boerkes in de Congo recruteer, en dan nog in het gebrekkig Lingala.

Maar dat geheel terzijde.
nee nee , niets ter zijde .

een cv beoordelen op taalfouten van boerkes in de congo .

is net het zelfde als dat ik als bouwvakker zou zeggen dat ik luchtkastelen bouw .

U hebt dus nog nooit een solicitant aangenomen , U hebt dus altijd al alle solicitatie brieven in de vuilbak gegooit , mat Uw ogen dicht .

Man Man Man wat nen job hebt gij zeg .

ECHT WAAR mijn respect voor u groeit boven de wolken uit .
Gij moest de nobelprijs voor literatuur krijgen .
Oud 17 augustus 2012, 14:38   #176
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Lol, maar ik zie geen reden om Congolezen niet even professioneel te behandelen als Europeanen.
Je behandelt dus mensen op basis van wat je "kapitalisten" verwijt.
Je kijkt naar hun brief en concludeert als er nog maar één dt fout instaat.
Dat is een boerken, die zijn CV is niet goed genoeg om met een truck te rijden. Verder staat er wel in zijn CV "Twintig jaar rijervaring zonder ongeval".
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 14:38   #177
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vladja Bekijk bericht
Neen, maar als je de moeite niet doet om een correct geschreven CV en motivatiebrief op te stellen of te laten opstellen, geeft dit aan de rekruteerder de indruk dat je ook de sollicitatie zelf niet zo ernstig neemt.
Euh, da's exact wat ik in het bericht ervoor al zei
Oud 17 augustus 2012, 14:38   #178
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hahahhahahahaa had ik dat geweten dan had ik in deze discutie en aan een lul als jij mijn tijd niet gespendeerd .

Boerkes in de congo hun CV op taalfouten gaan selecteren ????????????

ik plas bijna in mijn broek van t'lachen , man man man
Oh maar het is veel moeilijker goed te recruteren in Congo, dan bij ons. Want ginder bestaat een ongeziene creativiteit in het uitvinden van diploma's, werkervaring, enzovoort.

Wie succesvol kan recruteren in Kinshasa, kan dat overal ter wereld.

Er is ook geen reden om niet strikt te zijn met Congolezen. Integendeel juist. Zij vinden dat getuigen van respect, en wij ook.

Voel je je beter dan de Congolezen, Klarekijk?
Oud 17 augustus 2012, 14:39   #179
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfs privé-mails moeten correct. Tenzij het om spreektaal gaat die correct wordt geschreven. Want zelfs spreektaal kan correct geschreven worden.

't Is maar da we binnenkort ne keer gaan zien hé.
op een email van vrienden ga je toch gewoon antwoorden en niet beginnen met vb
Dear,

Blablabla.
More bla.

Brgds
Your Name

Laatst gewijzigd door Doa : 17 augustus 2012 om 14:39.
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 14:41   #180
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Job X, bedrijf, project & technologie omschrijving / verantwoordelijkheden - tijd.
Gezien de vele verschillende technologieën kom je er niet mee vanaf door te stellen dat je System Architect' bent of wat dan ook.

Geloof me, het is niet omdat men graag typt dat men soms een iets langere CV heeft. Ik persoonlijk beperk me tot scholing, relevante technologieën en recente/relevante werkervaringen voor de job waarop ik solliciteer en dan nog kan je aan 2 pagina's komen. Vooral gezien ik me niet toeleg op één specifieke technologie maar op meerdere.
Amon Re, de tip is: wees bondig. Een CV wordt uitgediept tijdens een sollicitatiegesprek. Daarvoor dient dat gesprek ook.

Ik ben er zeker van dat zelfs in de IT-sector bondigheid een must is. Bovendien wil een recruteerder niet je hele carrière zien. De laatste vijf of tien jaar, als je vele jobs hebt gehad in die tijd, volstaan ruimschoots.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be