![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zijn het die lagere middenklasse-mensen die dat schoon in 't meervoud vinden. Taalfouten, de een na de andere ! .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een familielid van mij runt een landbouwbedrijf in een oase in de Sahara, dus ik kan me er iets bij voorstellen. Ik vind het knap dat jullie zulke projecten aangaan. Je moet het maar doen, hé. Dat is wat anders dan filerijden en zeuren.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 17 augustus 2012 om 15:33. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een degelijk systeem kan het leven van een heel dorp of 10.000 mensen voledig redden . het zijn enkel de NGO's bazen die iets mogen verdienen hé . Maar voor dat gespuis heb ik ook al gewerkt , die zijn amper tevreden met marmer en goden kranen in de badkamer . heel efficiët om armoede te bestrijden . Sorry ik was nu ook aan het afwijken . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Banneling
|
![]() Vertel ons liever wat over uw poutrellenverhaal.
Laten we hopen dat het verzonnen is, voor er tientallen mensen hun schedels door poutrellen verbrijzeld worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je bent een masochist.
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Minister-President
|
![]() Neen, da's exact hetzelfde. Een CV is eigenlijk ook een verkoopspresentatie: je probeert jezelf te verkopen aan een bedrijf. De feiten (werkervaring, opleiding enz.) moeten dus kloppen, voor de opmaak (schrijffouten e.d.) mag je perfect hulp inroepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | ||
|
![]() Citaat:
Voor de rest blijft het een avontuur, want in het achterhoofd speelt altijd de gedachte mee dat ze van de ene op de andere dag alles kunnen sluiten omwille van een drogreden. De Congolezen zeggen zelf voortdurend dat dit hun grootste zwakte is: van zodra iemand succes heeft, doen de anderen er alles aan om dat te kraken. Ik zeg dan altijd dat het bij ons in Europa net andersom is, en dat we graag leren en meegaan in iemands succes zonder daar jaloers op te zijn. Zij noemen onze werkwijze "goede magie" en de hunne "zwarte magie". Ze hebben voor een stuk gelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Minister-President
|
![]() Wat heb je kracht bijgezet? Het enige wat ik zie in die post van jou (eigenlijk in de meeste van je berichten) is geroep, getier en gescheld. Het lijkt wel alsof dat de enige manier is waarop jij kan discussiëren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
|
![]() In de Sahara aan landbouw doen lijkt mij trouwens een veel grotere uitdaging dan dat in Congo te doen. Congo is eigenlijk een ideaal landbouwland.
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | ||
|
![]() Citaat:
Het échte probleem is dat er zoveel gelogen wordt. We spenderen veel cash aan telefoontjes naar vorige werknemers om na te trekken of iemand liegt of niet. Maar voor de rest: je zou versteld staan van de kunst van de Kinoïs om de dingen keurig voor te stellen. Ze zijn niet voor niets de uitvinders van la sape, hé. Genoeg gezegd.
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans is daar ook het grootste probleem jaloerse autoriteiten die een graantje willen meepikken, c.q. alle graantjes pikken. Ze hebben de grond ook niet in eigendom, maar het is een concessie die weer kan worden ingetrokken.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 17 augustus 2012 om 16:10. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mijn vraag is vind je zwarte afrikanen die technisch degelijk onderlegt zijn ? of knoei je gewoon verder . Met respect hoor .Ons productie in Azië is ook een zeer lucratief en met locale mensen , te meer we op die plaat geen machines krijgen wegens te afgelegen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | ||
|
![]() Citaat:
Wij hebben huurcontracten van slechts een paar jaar. Maar we betalen zeer weinig, en hebben dikwijls arrangementen met eigenaars op basis van een aandeel in de opbrengst. Zelfs in natura. Onze relatie met die mensen is zeer goed. Maar van hun kant vechten ze zelf voortdurend met de autoriteiten. In Congo komt daar nog het voortlevende geschil bij tussen de "la coutume" et "l'état". Twee rechstssystemen die naast elkaar bestaan. Hoewel de Staat het uiteindelijk voor het zeggen heeft, kan je niet werken zonder de gewoontewet te respecteren.
Laatst gewijzigd door C2C : 17 augustus 2012 om 16:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |