![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Toch heb ik ernstig getwijfeld om een benzinewagen aan te schaffen omdat diesel zo vervuilend is. Maar het niet consequente beleid van de regering om dieselwagens enerzijds te bevoordelen en anderzijds een heksenjacht tegen diesel te beginnen heeft bij mij toch uiteindelijk voor diesel doen kiezen. Voor mij mag daar een prijs aan vasthangen, per slot van rekening vervuil ik meer. Wat de regering moet doen, is van België een dieselland af maken. Voordeel van alle aard lager, fiscale aftrekbaarheid hoger. Goed dat de premies van 3% en 15% al afgeschaft zijn. Pepe en meme hebben zo een dieselauto gekocht om naar de bakker en de kerk te rijden elders in het dorp. En dat terwijl dit rijgedrag schadelijk is voor die wagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de radio heeft men dat waarschijnlijk afgerond naar beneden (Rode VRT, enz...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het wordt mss eens tijd dat dit herbekeken wordt. Maar de hoofdreden dat diesel zo gepromoot wordt itt benzine, heeft een historische reden te maken met het vrachtwagenverkeer. Je kan niet zomaar overschakelen zonder twee keer na te denken. Bovendien wil ik eigenlijk wel eens zien ofdat je werkelijk zoveel minder gaat vervuilen. Wat is het verschil in productie tsn diesel en benzine. Hoeveel uitstoot heeft een benzine en hoeveel verbuikt die? Dieselwagens zijn de laatste tijd toch in vervuiling en verbruik enorm verbeterd dankzij onder meer de stijgende prijzen aan de pomp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk komt het neer op 63% dat naar de staatskas vloeit, en dan hebben onze "leiders" er nog niet genoeg van.
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze vorige leiders hebben veel te veel geld geleend. Ze hadden beter de staatsinkomsten beheerd "als een goede huisvader". Realistisch blijven: de prijzen zullen blijven STIJGEN. De prijs v.d. Brent-olie is nu nog 10 $ lager dan de zgn "rekord" prijs van maart. Dat was eigenlijk ook geen rekordprijs. Laat iets ernstigs gebeuren in/rond Syrië en we zijn vertrokken naar méér dan 126 $ / vat. De grootste winnaars zijn de petroleummaatschappijen. De Belgische staat heft BTW op de basisprijs, accijnzen + BTW óp die accijnzen !!! Het Ancien Régime in 2012... Nondedju !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Gouverneur
|
![]() Er is een eenvoudige remedie om de regering tot toegevingen te dwingen, nl alle werkenden in Belgie(arbeiders, bedienden, ambtenaren) gaan eens een week met het fameuze openbaar vervoer naar het werk maw de wagen alleen nog gebruiken voor ontspanning en familiebezoek, winkelbezoek en voor de rest niet gebruiken om naar het werk te gaan. Volledige fabrieken zullen zware hinder ondervinden omdat veel personeel niet op zijn bestemming geraakt, ah ja, de bus en treinchauffeurs zullen ook vroeg in de ochtend niet rijden, vermits nog geen openbaar vervoer om naar hun vertrekstation te brengen. Na 3 dagen SMEEKT de regering opdat we terug aub, de wagen zouden nemen om naar het werk te gaan. Gewoon 1 weekje op de tanden bijten. Wie ziet dit zitten?????? Wie heeft voldoende gewicht in de schaal op dit forum om deze beweging in gang te brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een enorme illusie. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() Laatst gewijzigd door Perzik : 24 augustus 2012 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen ? Ik dacht al zoiets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben geld nodig, Rikske, heel veel geld en dat halen ze dan bij de kleine man, want die moet ook nog eens de stijgende vervoerkosten op de producten die hij koopt bijbetalen. Laat me niet lachen! 2014 kan niet rap genoeg komen! Straks een hyperinflatie, stijging van de lonen door de index en een nog zwakkere concurrentiepositie. Leuk voor de kleine man die starks ook nog eens zijn job verliest. ![]()
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 24 augustus 2012 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn ze mee bezig. Ik vind dat geen slechte zaak hoor.
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een ander Europees land bedoel ik een land buiten België. Ik was in Frankrijk, Zwitserland, Italië, Oostenrijk en Duitsland. Overal was de Diesel duurder dan bij ons. U start dus een draad om te kakken zonder de minste inhoud. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Estland 1.44 1.48 1.44 € Luxemburg 1.493 1.470 1.293 € Slovenië 1.528 1.544 1.358 € Montenegro 1.490 - 1.360 Spanje 1.500 1.620 1.390 € Oostenrijk 1.491 1.633 1.446 € Portugal 1.640 1.723 1.455 € Slowakije 1.578 - 1.481 € Duitsland - 1.753 1.502 € Nederland 1.876 1.944 1.509 € Frankrijk 1.669 1.694 1.548 € België 1.789 1.809 1.553 € Finland - 1.766 1.575 € Griekenland 1.720 1.580 € Ierland 1.620 1.580 € Italië 1.858 1.963 1.736 € ga lullen op een ander
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 25 augustus 2012 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Staatssecretaris
|
![]() dubbel
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 25 augustus 2012 om 13:41. |
![]() |
![]() |