Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2012, 09:01   #41
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
http://www.gva.be/nieuws/economie/ai...uw-record.aspx

Paul D'Hoore legde daarjuist op het VTM-nieuws uit hoe de regering de consument in het zak zet.

Als de prijs van de diesel daalt, krijgt de klant maar de helft van die daling: de andere helft gaat de staatskas in. Als de prijs daarna terug stijgt, wordt de stijging volledig doorgerekend aan de consument. Zo bedriegt men de consument in België. Een echte maffia is het.

Kijk en luister op:

http://nieuws.vtm.be/binnenland/2012...?autoPlay=true
Ik ga hier niet hypocriet doen, ik rij met een dieselwagen. Om fiscale redenen: deze is meer aftrekbaar dan het equivalent benzine en we zitten met onze km net op de wip tussen de twee. Ook het voordeel van alle aard is lager.

Toch heb ik ernstig getwijfeld om een benzinewagen aan te schaffen omdat diesel zo vervuilend is. Maar het niet consequente beleid van de regering om dieselwagens enerzijds te bevoordelen en anderzijds een heksenjacht tegen diesel te beginnen heeft bij mij toch uiteindelijk voor diesel doen kiezen.

Voor mij mag daar een prijs aan vasthangen, per slot van rekening vervuil ik meer.

Wat de regering moet doen, is van België een dieselland af maken. Voordeel van alle aard lager, fiscale aftrekbaarheid hoger. Goed dat de premies van 3% en 15% al afgeschaft zijn. Pepe en meme hebben zo een dieselauto gekocht om naar de bakker en de kerk te rijden elders in het dorp. En dat terwijl dit rijgedrag schadelijk is voor die wagen.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 09:05   #42
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dacht dat het 55% was?
45% productie
10% distributie
45% taksen en accijnzen

Althans dat was wat een brandstofexpert gisteren op radio1 wist te vertellen...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 09:26   #43
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
45% productie
10% distributie
45% taksen en accijnzen

Althans dat was wat een brandstofexpert gisteren op radio1 wist te vertellen...
De taksen en accijnzen zijn 46,83 %
Op de radio heeft men dat waarschijnlijk afgerond naar beneden (Rode VRT, enz...)
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 09:55   #44
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik ga hier niet hypocriet doen, ik rij met een dieselwagen. Om fiscale redenen: deze is meer aftrekbaar dan het equivalent benzine en we zitten met onze km net op de wip tussen de twee. Ook het voordeel van alle aard is lager.

Toch heb ik ernstig getwijfeld om een benzinewagen aan te schaffen omdat diesel zo vervuilend is. Maar het niet consequente beleid van de regering om dieselwagens enerzijds te bevoordelen en anderzijds een heksenjacht tegen diesel te beginnen heeft bij mij toch uiteindelijk voor diesel doen kiezen.

Voor mij mag daar een prijs aan vasthangen, per slot van rekening vervuil ik meer.

Wat de regering moet doen, is van België een dieselland af maken. Voordeel van alle aard lager, fiscale aftrekbaarheid hoger. Goed dat de premies van 3% en 15% al afgeschaft zijn. Pepe en meme hebben zo een dieselauto gekocht om naar de bakker en de kerk te rijden elders in het dorp. En dat terwijl dit rijgedrag schadelijk is voor die wagen.

Het wordt mss eens tijd dat dit herbekeken wordt. Maar de hoofdreden dat diesel zo gepromoot wordt itt benzine, heeft een historische reden te maken met het vrachtwagenverkeer. Je kan niet zomaar overschakelen zonder twee keer na te denken.

Bovendien wil ik eigenlijk wel eens zien ofdat je werkelijk zoveel minder gaat vervuilen. Wat is het verschil in productie tsn diesel en benzine. Hoeveel uitstoot heeft een benzine en hoeveel verbuikt die? Dieselwagens zijn de laatste tijd toch in vervuiling en verbruik enorm verbeterd dankzij onder meer de stijgende prijzen aan de pomp.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 10:50   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De taksen en accijnzen zijn 46,83 %
Op de radio heeft men dat waarschijnlijk afgerond naar beneden (Rode VRT, enz...)
U vergeet de belastingen op de winsten van de producenten en distributeurs, evenals alle loonlasten die er nog eens bijkomen.

Uiteindelijk komt het neer op 63% dat naar de staatskas vloeit, en dan hebben onze "leiders" er nog niet genoeg van.
Oud 24 augustus 2012, 16:24   #46
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U vergeet de belastingen op de winsten van de producenten en distributeurs, evenals alle loonlasten die er nog eens bijkomen.

Uiteindelijk komt het neer op 63% dat naar de staatskas vloeit, en dan hebben onze "leiders" er nog niet genoeg van.
Onze leiders krijgen er nooit genoeg van. Mijn opa zegde: "Duivel's zak is NOOIT vol"
Onze vorige leiders hebben veel te veel geld geleend. Ze hadden beter de staatsinkomsten beheerd "als een goede huisvader".
Realistisch blijven: de prijzen zullen blijven STIJGEN. De prijs v.d. Brent-olie is nu nog 10 $ lager dan de zgn "rekord" prijs van maart. Dat was eigenlijk ook geen rekordprijs. Laat iets ernstigs gebeuren in/rond Syrië en we zijn vertrokken naar méér dan 126 $ / vat.
De grootste winnaars zijn de petroleummaatschappijen.
De Belgische staat heft BTW op de basisprijs, accijnzen + BTW óp die accijnzen !!! Het Ancien Régime in 2012...

Nondedju !!!
Oud 24 augustus 2012, 16:31   #47
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Er is een eenvoudige remedie om de regering tot toegevingen te dwingen, nl alle werkenden in Belgie(arbeiders, bedienden, ambtenaren) gaan eens een week met het fameuze openbaar vervoer naar het werk maw de wagen alleen nog gebruiken voor ontspanning en familiebezoek, winkelbezoek en voor de rest niet gebruiken om naar het werk te gaan. Volledige fabrieken zullen zware hinder ondervinden omdat veel personeel niet op zijn bestemming geraakt, ah ja, de bus en treinchauffeurs zullen ook vroeg in de ochtend niet rijden, vermits nog geen openbaar vervoer om naar hun vertrekstation te brengen. Na 3 dagen SMEEKT de regering opdat we terug aub, de wagen zouden nemen om naar het werk te gaan. Gewoon 1 weekje op de tanden bijten. Wie ziet dit zitten?????? Wie heeft voldoende gewicht in de schaal op dit forum om deze beweging in gang te brengen.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 16:33   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Er is een eenvoudige remedie om de regering tot toegevingen te dwingen, nl alle werkenden in Belgie(arbeiders, bedienden, ambtenaren) gaan eens een week met het fameuze openbaar vervoer naar het werk maw de wagen alleen nog gebruiken voor ontspanning en familiebezoek, winkelbezoek en voor de rest niet gebruiken om naar het werk te gaan. Volledige fabrieken zullen zware hinder ondervinden omdat veel personeel niet op zijn bestemming geraakt, ah ja, de bus en treinchauffeurs zullen ook vroeg in de ochtend niet rijden, vermits nog geen openbaar vervoer om naar hun vertrekstation te brengen. Na 3 dagen SMEEKT de regering opdat we terug aub, de wagen zouden nemen om naar het werk te gaan. Gewoon 1 weekje op de tanden bijten. Wie ziet dit zitten?????? Wie heeft voldoende gewicht in de schaal op dit forum om deze beweging in gang te brengen.
Diegene die zich dat kunnen veroorloven, die zitten met de dieselprijs niets in.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 17:48   #49
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Allemaal een week met het openbaar vervoer ???
Een enorme illusie.

Oud 24 augustus 2012, 17:50   #50
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Diegene die zich dat kunnen veroorloven, die zitten met de dieselprijs niets in.
Morgen stijgt de benzineprijs.
Overmorgen de prijs v.d. stookolie ?
Volgende week nog eens hetzelfde scenario ?
We moeten ENERGIE SPAREN !!!
Allemaal: in g�*ns Europa !

Oud 24 augustus 2012, 18:26   #51
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Is toch al lang bekend dat België ons wilt doen stoppen met roken en met auto rijden. We moeten allen gebruik maken van het heilige openbaar vervoer.

Edit: enfin, ik ben blij dat ik een bedrijfswagen MET tankkaart heb. Ik vrees dat dit meer en meer een uitzondering zal worden.
Doen stoppen? God nee. Dat brengt veel te veel op. Ik ben inderdaad ook blij met mijn bedrijfswagen en tankkaart
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)

Laatst gewijzigd door Perzik : 24 augustus 2012 om 18:26.
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 19:29   #52
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Dus als we minder rondrijden wordt het gat in de la belgique staat groter?
Een "echt" groot licht.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 19:30   #53
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.gva.be/nieuws/economie/ai...uw-record.aspx

Paul D'Hoore legde daarjuist op het VTM-nieuws uit hoe de regering de consument in het zak zet.

Als de prijs van de diesel daalt, krijgt de klant maar de helft van die daling: de andere helft gaat de staatskas in. Als de prijs daarna terug stijgt, wordt de stijging volledig doorgerekend aan de consument. Zo bedriegt men de consument in België. Een echte maffia is het.

Kijk en luister op:

http://nieuws.vtm.be/binnenland/2012...?autoPlay=true
Al eens rondgekeken wat brandstof in andere Europese landen kost ?

Neen ?
Ik dacht al zoiets.
Oud 24 augustus 2012, 19:49   #54
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Al eens rondgekeken wat brandstof in andere Europese landen kost ?

Neen ?
Ik dacht al zoiets.
Al vergeten dat jouw geliefde regering Di Rupo I het omgekeerde cliquetsysteem heeft afgeschaft tot voordeel (sic) van de verbruiker.
Ze hebben geld nodig, Rikske, heel veel geld en dat halen ze dan bij de kleine man, want die moet ook nog eens de stijgende vervoerkosten op de producten die hij koopt bijbetalen.

Laat me niet lachen! 2014 kan niet rap genoeg komen!

Straks een hyperinflatie, stijging van de lonen door de index en een nog zwakkere concurrentiepositie. Leuk voor de kleine man die starks ook nog eens zijn job verliest.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 24 augustus 2012 om 20:05.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 20:02   #55
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht

Dan zal je het geen probleem vinden als de brandstof 3 € per liter kost.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 21:19   #56
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan ?
Opnieuw zeilschepen ???
Natuurlijk niet.
Maar dat het milieu vriendelijker kan bewijzen ze in Amerika.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 21:57   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
En dan ?
Opnieuw zeilschepen ???
Zijn ze mee bezig. Ik vind dat geen slechte zaak hoor.
Oud 25 augustus 2012, 12:59   #58
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al vergeten dat jouw geliefde regering Di Rupo I het omgekeerde cliquetsysteem heeft afgeschaft tot voordeel (sic) van de verbruiker.
Ze hebben geld nodig, Rikske, heel veel geld en dat halen ze dan bij de kleine man, want die moet ook nog eens de stijgende vervoerkosten op de producten die hij koopt bijbetalen.

Laat me niet lachen! 2014 kan niet rap genoeg komen!

Straks een hyperinflatie, stijging van de lonen door de index en een nog zwakkere concurrentiepositie. Leuk voor de kleine man die starks ook nog eens zijn job verliest.
U antwoord niet op de vraag.
Met een ander Europees land bedoel ik een land buiten België.
Ik was in Frankrijk, Zwitserland, Italië, Oostenrijk en Duitsland. Overal was de Diesel duurder dan bij ons.

U start dus een draad om te kakken zonder de minste inhoud.
Oud 25 augustus 2012, 13:37   #59
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U antwoord niet op de vraag.
Met een ander Europees land bedoel ik een land buiten België.
Ik was in Frankrijk, Zwitserland, Italië, Oostenrijk en Duitsland. Overal was de Diesel duurder dan bij ons.

U start dus een draad om te kakken zonder de minste inhoud.
Land Benzine 95 Benzine 98 diesel
Estland 1.44 1.48 1.44 €
Luxemburg 1.493 1.470 1.293 €
Slovenië 1.528 1.544 1.358 €
Montenegro 1.490 - 1.360
Spanje 1.500 1.620 1.390 €
Oostenrijk 1.491 1.633 1.446 €
Portugal 1.640 1.723 1.455 €
Slowakije 1.578 - 1.481 €
Duitsland - 1.753 1.502 €
Nederland 1.876 1.944 1.509 €
Frankrijk 1.669 1.694 1.548 €
België 1.789 1.809 1.553 €
Finland - 1.766 1.575 €
Griekenland 1.720 1.580 €
Ierland 1.620 1.580 €
Italië 1.858 1.963 1.736 €

ga lullen op een ander

Laatst gewijzigd door rookie : 25 augustus 2012 om 13:41.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2012, 13:38   #60
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door rookie : 25 augustus 2012 om 13:41.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be