![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 31 augustus 2012 om 18:19. |
|
|
|
|
|
|
#322 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#323 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En waarom eigenlijk zouden zij zich moeten verantwoorden? Zij hebben een keuze gemaakt, en het is hun schuld niet dat anderen het daar niet mee eens zijn en zich Judge Dredd wanen. Lectuur (wel in het Frans) http://www.lalibre.be/actu/belgique/...clarisses.html
|
|
|
|
#324 | ||
|
Banneling
|
[quote]
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#325 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat hij bij het religieuze blijft. Hier stelt hij zich op als een doodgraver van het humanisme. Dat hij zijn religie beschaadigt, moet hij zelf weten.Maar van het humanisme blijft hij beter af. (vervolgt) Laatst gewijzigd door eno2 : 31 augustus 2012 om 21:51. |
||||
|
|
|
|
|
#326 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#327 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als u niets weet over de kerkelijke ordening, onthoudt u zich ook best van commentaar. Volgens het kerkelijk recht zijn dergelijke kloosters weldegelijk autonoom en niet onderworpen aan de plaatselijke bisschoppelijke hiërarchie. Dat geldt voor trouwens nog wat orden, niet alleen de franciscanessen.
|
|
|
|
|
|
#328 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#329 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Verantwoording? Aan wie hoeft de kloostergemeenschap dan verantwoording af te leggen, tenzij aan de Heer die ze dienen?
|
|
|
|
|
|
#330 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Volgens jou bestaat er geen hiërarchie boven hen waaronder ze vallen. Dat is al te gek en onjuist. Zijn ze ook niet onderworpen aan de curie? Ik heb trouwens alleen gezegd dat bepaalde trappen van de hiërarchie hun actie goedkeurden. Ik zei niet, dat het klooster onder hun bevel viel. Jij verdraait alleen maar altijd alles. |
|
|
|
|
|
|
#331 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#332 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#333 |
|
Banneling
|
Sedert het gewenst is dat ze zichzelf niet uit het sociale weefsel uitsnijden. Maw ze zijn suicidaal bezig en contraproductief.
|
|
|
|
|
|
#334 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#335 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=74 http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=82 'n Kloosterorde als de franciscanessen valt ook niet onder de curie. De enige ultieme hiërarchie die dergelijke kloosterorden over zich hebben, is de paus. Niet de plaatselijke bisschop, niet de aartsbisschop, niet een of andere plaatselijke kardinaal, niet de leden van de curie. Alleen de paus. |
|
|
|
|
|
|
#336 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niemand, net zoals ook niemand anders het tegendeel stelt. Dit heb ik al eerder opgemerkt: wij kennen de details van de hele zaak niet, wel de kloostergemeenschap die, naar ze in het openbaar hebben verklaard, de zaak grondig hebben bekeken, informatie hebben ingewonnen en uiteindelijk tot een besluit zijn gekomen.
|
|
|
|
|
|
#337 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#338 | |
|
Minister
|
Citaat:
Hoedje af dat deze kloostergemeenschap zich wil opofferen om iemand die nergens anders nog terecht kan op te vangen. Ik denk niet dat dit klooster daar zelf gebaat bij is. Maar zij maken het wel mogelijk dat de wet gerespecteerd wordt. Belangrijkste stap nu; de wet Lejeune serieus verstrengen. |
|
|
|
|
|
|
#339 |
|
Banneling
|
|
|