![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Moet er een coalitie van de willing komen voor Syrië en doet België mee? | |||
ja en ja |
![]() ![]() ![]() |
6 | 8,70% |
ja en neen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,80% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
59 | 85,51% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#762 |
Banneling
|
![]() Katholieke dictatoriale elites schijnen het in Syrië moeilijk te hebben met het blijven onderdrukken van islamitische meerderheden...Sommige westerse waarnemers geven ook de voorkeur aan het onderdrukken van Islamitische meerderheden, uit Islamhaat. Maar zien zichzelf wel als democraten.
Laatst gewijzigd door eno2 : 12 augustus 2012 om 17:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#763 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit vetgedrukte duidelijk niet, want ze lopen allemaal over. Kortom, het gezicht op het geld verandert, meer niet.
![]() |
#764 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laat je vooral niet tegenhouden door enige kennis van zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#765 |
Banneling
|
![]() Zeker niet door jouw kennis van zaken ( meestal geformuleerd in revolterende, van de pot gerukte extremistische termen)
Laatst gewijzigd door eno2 : 12 augustus 2012 om 18:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#766 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In het Midden-Oosten spreekt men niet van "beste oplossing", maar van "minst slechte oplossing".
![]() |
#767 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#768 |
Banneling
|
![]() 20000 doden, 250000 vluchtelingen, het land half in puin. Hoelang nog voor een flying zone ingesteld wordt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#769 |
Europees Commissaris
|
![]() Die no fly zone komt er niet.
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 5 september 2012 om 13:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#770 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#771 |
Europees Commissaris
|
![]() Tegen die tijd heeft de PKK de touwtjes in handen in oost Turkije, en heeft Erdogan niets meer over die grens te beslissen.
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 5 september 2012 om 16:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#772 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#773 |
Banneling
|
![]() Syrië, bestaat dat nog?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#774 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ondertussen is het zo goed als officieel: Iran, syrië en vooral de Syrische Koerden (die de kant van Assad hebben gekozen) steunen de PKK volgens de international herald tribune.
In Turkije zelf komt steeds meer verzet tegen de openlijke steun aan de oppositie in syriË van het Erdogan regime. Turkije ondervindt er niets dan hinder van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#775 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#776 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien, na wat er in LibiE gebeurd is denk ik niet dat het Westen nog veel appetijt heeft om ook in SyriË islamitische rebellen aan de macht te brengen. Dat stond trouwens letterlijk zo in the herald tribune, een invloedrijke krant met banden met de democratische partij. Erdogan staat dus vrij geïsoleerd, in het leuke gezelschap van landen als Saudi Arabië, die in heel de wereld radicale Islam verspreiden. En natuurlijk blijft het steunen van terroristen in Syrië niet zonder gevolg, zeker als het land zelf kampt met een burgeroorlog in het grensgebied met Syrië, wat had Erdogan nou gedacht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#777 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Herald tribune wist ook te melden dat Al-Quaida een steeds grotere aanwezigheid heeft in Syrië, en een belangrijke rol speelt binnen de rebellenbeweging op de grond. (waar de oppositie die in het Westen vergadert in de praktijk geen vat op heeft)
De rebellen zeggen nu al meer dan een jaar dat het regime spoedig zal vallen, ondertussen weigeren ze te onderhandelen. Ze hebben geen controle over grote steden, wat ze doen zijn hit en run acties en raids, die dan onmiddellijk worden neergeslagen door regeringstroepen. Ze hebben controle over bepaalde delen van het platteland, vooral nabij de grens met Turkije, waar ze al hun wapens halen en waar de rebellen gerecruteerd en getraind worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#778 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() overigens zal het niet lang duren voor ook Rusland Erdogan een tik op de vingers geeft. Turkije haalt een groot deel van z'n grondstoffen uit Rusland en Iran. En bondgenoot ArmeniË is maar al te graag bereid de Koerden te trainen en van wapens te voorzien, ze wachten op een signaal uit Moskou.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#779 |
Banneling
|
![]() Armenië zou zich beter koest houden, ze zijn intern ook al genoeg gefractioneerd.
Als er iemand geïsoleerd staat, is het niet Erdogan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#780 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
|
![]() |
![]() |